هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

ايران: کپی کردن اخبار به روزنامه جام جم هم کشیده شد !

فرستنده Irmtfan در تاريخ ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۰:۲۵:۵۵ (3105 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص ايران
ايران
در تاریخ 8 دی ماه خبری در روز نامه جام جم با عنوان سفرهري پاتر از آبادان به انگلستان به چاپ رسیده که بسیاری از مطالب سایت جادوگران را با کمی ویرایش و ترکیب در آن استفاده کرده است بدون اینکه لینکی به عنوان منبع برای آن ذکر کند.
البته کپی کردن خبر های سایت توسط سایت های فارسی زبان دیگر و یا وبلاگ ها بدون دادن لینک مکرر رخ میدهد ولی جای بسی تاسف است که یکی از پرتیراژ ترین روزنامه های رسمی کشور نیز مبادرت به انجام چنین کاری کند. در این صورت ادعای رعایت کپی رایت چقدر بی معنی و پوچ جلوه میکند
در ادامه متن موارد کپی شده از سایت ریز به ریز آورده شده است.
با تشکر از هاگرید برای اطلاع این مورد

نقل قول:
حتي اين وسط يک بابايي پيدا شد به اسم دبليو.اف.زيمرمان که درباره منابع و خبرها و استنباطهاي گوناگون حول و حوش اين کتاب منتشر نشده ، يک کتاب 112صفحه اي منتشر کرد.

کپی شده از خبر:
http://www.jadoogaran.org/modules/news/article.php?storyid=421
نقل قول:
حدود يک ماه پيش يک سايت اينترنتي گفت ، تاريخ اعلام انتشار کتاب ژانويه 2005خواهد بود، و نتيجه گرفت چون تاريخ اعلام انتشار کتاب پنجم ، ژانويه 2003بود و خود کتاب در ماه ژوئن منتشر شد، پس کتاب ششم هم به احتمال زياد در ژوئن 2005منتشر مي شود.

کپی شده از خبر:
http://www.jadoogaran.org/modules/news/article.php?storyid=433
نقل قول:

يک بار در اين نوشته ها خودش هم اعتراف کرد حوصله اش از اين وضعيت سر رفته : «شما رو نمي دونم ، ولي من از بس سايتم عوض نشده خسته شدم. فکر کردم بهتره عوضش کنم ، حتي اگه به عنوان يه خبر تازه همه رو مايوس کنه. آخه هيچ چيز باارزشي براي گفتن ندارم.
در ضمن بايد بگم فاصله بين صفحه کليد من با شماها روز به روز داره بيشتر مي شه ، چون سومين بچه من براي تولد با ماجراهاي بعدي هري پاتر مسابقه گذاشته».
او به بعضي شايعات مطرح شده درباره سرنوشت هري هم از اين طريق پاسخ داد. مثلا روشن کرد اين را که مي گويند هري در اين کتاب هم مثل کتاب قبلي محاکمه مي شود، درست نيست.
يا در پاسخ به يک روزنامه انگليسي که گفته بود دوستان رولينگ او را جوآني صدا مي کنند، گفت هيچ کس توي زندگيش او را با اين اسم صدا نکرده : «البته نمي دونم چرا شوهرم بعضي وقت ها بهم مي گه کوين».
البته کوين اسم مرد است و رولينگ مي خواست اين جوري به همه بفهماند که اين قضيه چقدر بي اهميت است.

کپی شده از خبر:
http://www.jadoogaran.org/modules/news/article.php?storyid=447
نقل قول:
بيستم دسامبر رولينگ با تبريک کريسمس به همه طرفداران هري پاتر اعلام کرد بالاخره کتاب ششم تمام شد: «مي دونم همه تون توقع داشتيد اين اتفاق روز کريسمس بيفته ، ولي مطمئنم اونايي که کريسمس را جشن مي گيرن ، در اون روز مشغول هستن و کاراي ديگه اي دارن.
اونايي هم که جشن نمي گيرند ترجيح مي دن تا بيست و پنجم صبر نکنن ؛ بنابراين بايد بگم هري پاتر و شاهزاده نيمه خالص تمام شد و به انتشارات انگليسي من فرستاده شد تا بزودي تاريخ انتشار کتاب اعلام بشه.
درسته که من اين شوخي رو کرده بودم که همزمان با تولد بچه ام منتشر مي شه ، ولي راستش کلي وقت داشتم که با نسخه اصلي کتاب ور برم و اون رو تصحيح کنم. مثل هميشه هم از نسخه نهايي کاملا راضي و خوشحالم.
فقط اميدوارم شما هم وقتي اون رو مي خونيد، موافق باشين که همه اينا به صبر کردنش مي ارزيده. با آرزوي يه کريسمس فرخنده و يک 2005 صلح آميز، دوستدار شما: جي کي رولينگ.»
فرداي آن روز هم دو ناشر انگليسي اعلام کردند کتاب نيمه شب 16جولاي در کشورهاي امريکا، انگليس ، استراليا، کانادا و آفريقاي جنوبي منتشر خواهد شد.
بعد هنوز هيچي نشده اين کتاب رفت در صدر جدول کتابهاي پيش فروش شده سايتهاي فروش کتاب.

کپی شده از خبر:
http://www.jadoogaran.org/modules/news/article.php?storyid=473
و در آخر نیز خبر روزنامه نگار شیرازی را که روزنامه همشهری اولین بار چاپ کرده بود اضافه کرده است:
http://www.jadoogaran.org/modules/news/article.php?storyid=317
در واقع نوینسده محترم مقاله تعدادی جملات عامیانه لابه لای اخبار کپی شده اضافه کرده و چند کلمه انگلیسی و فارسی را نیز زحمت کشیده و تغییر داده است
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
harry poter 2
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۲/۳ ۲۱:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۲/۳ ۲۱:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۲۵
از: hogwarts
پیام: 227
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
khabar kamel va tolanie bod
نیما بلک
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۱/۱۵ ۲۰:۰۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۱/۱۵ ۲۰:۰۸
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۵
از:
پیام: 58
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
چه عالی
Gary Shotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۲۲ ۱۴:۲۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۲۲ ۱۴:۲۵
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۳
از: ایالت گَریفورنیا
پیام: 84
 مشکل: قانون کپی رایت لا موجود!
بیخودی ناراحت نشین اینجا ایرانه! خارج که نیس!
irmtfan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۲۲ ۱:۰۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۲۲ ۱:۰۰
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از: پریوت درایو - شماره 4
پیام: 3125
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
ایمیل آخرم فرستاده شد
متن:
If you Can't Read Farsi Switch to utf-8(Right Click -> Encoding -> UTF-8) Encoding to see Farsi.
با سلام خدمت سردبير محترم روزنامه جام جم،
با توجه به نامه قبلي و عدم رسيدگي شما و چاپ خبر مذكور كه در ويژه نامه نسل سوم نيز به چاپ رسيد، سايت جادوگران خود را موظف مي داند، اخطاري خدمت جنابعالي تقديم نمايد تا هر چه سريعتر نسبت به قرار دادن اطلاعيه كپي برداشتن خبر اقدام كنيد. مسلم است كه اگر روزنامه وزين جام جم كه بيش از چندصدهزار تيراژ آن است اقدام به دزديدن خبر و عدم رعايت قانون حق مالكيت معنوي نمايد، جاي گله‌اي براي ديگر سايت‌ها و مطبوعاتيان محترم كشور باقي نخواهد ماند و امضايي كه در انتهاي سايت جام جم قرار داده شده چيزي جز هجو نويسي نخواهد بود.
لينك خبر دزديده شده از سايت جادوگران و قرارداده شده در سايت جام جم و ويژه نامه نسل سوم:
http://jamejamdaily.net/shownews2.asp?n=73857&t=fp
لينك ادله براي اظهارات اين جانب:
irmtfan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۴ ۱۵:۱۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۴ ۱۵:۱۱
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از: پریوت درایو - شماره 4
پیام: 3125
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
نقل قول:
اخبار سايت جادوگران همگی از سايت های انگليسی زبان هری پاتری ترجمه شده پس نميشه روزنامه جام جم رو متهم کرد که مطالبش رو از جادوگران دزديده


ما خبر هایی رو که ترجمه کردیم تماما دارای لینک هستن
اون خبر ها رو اونجا گذاشتن که ما ترجمه کنیم و برای هری پاتریستای فارسی زبان بزاریم
خود سایت های ماگل نت و لیکی کالدرون هم از هم خبر میارن و لینک بدن به همدیگه
این یه کار معموله و ایرادی نداره
و اسمش تبادل اطلاعاته
ولی روزنامه جام جم دقیقا خبر های ترجمه شده ما رو کپ زده
اگه میرفت و ترجمه میکرد هم باید اسم سایت لیکی کالدرون یا ماگل نت رو مینوشت
ولی هیچ کاری نکرده به جز اینکه یه کپی پیست بکنه و بره پی کارش
بدون نام
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۴ ۱۰:۵۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۴ ۱۰:۵۲
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
اخبار سايت جادوگران همگی از سايت های انگليسی زبان هری پاتری ترجمه شده پس نميشه روزنامه جام جم رو متهم کرد که مطالبش رو از جادوگران دزديده
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۳ ۱۶:۴۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۳ ۱۷:۰۵
عضویت از:
از:
پیام:
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
بله من این گزارش رو خوندم و همون موقع متوجه شدم که چقدر نا مردی کردن من کی از هری پاتریست هایی هستم که در اون ضمیمه میل میدم و در خواست صفحه ای برای هری پاتر دارم اخه میدونید هری پاتریست ها سایت های زیادی دارن اما همه ی هری پاتریست ها به اینترنت دسترسی ندارن
در ضمن من در یکی از میل هام جادوگران رو بهشون معرفی کردم اما انگاری اونا از سایت سو استفاده کردن
واقعا متاسفم
گمنام
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۲ ۱۸:۳۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۲ ۱۸:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۳/۸/۱۸
از: جنگل ممنوع
پیام: 427
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
اين خوبه تا ببينيم جواب ميده يا نه
آبرفورث
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۱ ۱۵:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۱ ۱۵:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از:
پیام: 543
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
اينم متن نامه‌اي كه قراره بفرستيم.
If you can't Read Farsi Switch to Unicode by (Right Click->Encoding -> utf-8)
سردبير محترم سايت خبري جام جم،
احتراما بدين وسيله به اطلاع مي رساند طبق خبري كه در روز سه شنبه مورخ هشتم دي ماه هشتاد و سه در اين سايت با عنوان هري پاتر از آبادان تا انگلستان بدون ذكر منبع آن كه دلايل مستند در ذيل ارائه خواهد شد در سايت جام جم آنلاين قرار داده شد. سايت جادوگران درخواست دارد طبق اطلاعيه‌اي عمومي هر چه سريعتر از سايت جادوگران به عنوان منبع خبر نام برده شود.
لينك خبر در سايت جام جم آنلاين: http://www.jamejamdaily.com/shownews2.asp?n=73857&t=book
لينك مدارك و ادله در مورد رعايت نكردن كپي رايت از سايت جادوگران:
http://www.jadoogaran.org/modules/news/article.php?storyid=487
با تقديم احترامات،
مديريت سايت جادوگران دات كام
اولين سايت فارسي زبان طرفداران هري پاتر.
irmtfan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۱۹
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از: پریوت درایو - شماره 4
پیام: 3125
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
خب ما نمیخوایم کسی اصلا نتونه کپی کنه ایرادی نداره کپی کردن اخبار با ذکر منبع در صورتی که نذاریم کسی کپی کنه اونوقت اون فوتر که نوشتیم کپی کردن با ذکر منبع بلامانع است چی میشه
در مور کپی کردن اخبار از سایت های دیگه به راحتی میشسه منبع اصلی رو پیدا کرد اونم روزنامه جام جم که خودش میتونه منبع اصلی رو پیدا کنه و درضمن این خبر کتاب ششم رو هنور سایتای دیگه نزده بودن تقریبا و جام جم هم اگه با سرچ پیدا کرده قطعا تو همین سایت بوده
بی بی سی پرشین هم خبر رو نوشت ولی از خودشون نوشتن و کاملا معلومه که کپی نکردن
کپی کردن خبر به مرور ارزش سایت رو پایین میاره مثلا ما که نوشتیم منبع لینک دار بنویسید برای همینه حتی ما خبر های ارسالی رو در گوگل سرچ میکنیم تا اگه کسی از جایی کپی پیست کرده بود مشخص بشه سریع
در مورد ایمیل زدن فعلا SMTP ما ست نشده و نمیدونم مشکلش چیه مملی نتونسته متصل بشه ولی ایمیل آمادس و متنش رو مملی نوشته به نظرم اینجام برای اطلاع بقیه بزارش
SOOOSK
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۱ ۱۰:۲۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۱ ۱۰:۲۹
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۴
از: چاه فاضلاب
پیام: 715
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
مسئولان سايت:
بهتره همون طور كه من پيشنهاد كردم از نرم افزار HTML Power استفاده كنين. در ضمن من خودم اين نرم افزار رو از Download.com دانلود كردم ولي نتونستم از اون استفاده كنم...

-----------

يك سوال هم دارم:
شما ميدونين كه خيلي از وبلاگها و وبسايتها مطالب شما رو بدون منبع كپي ميكنن... شما از كجا ميدونين كه روزنامه ي جام جم مطالبش رو از اينجا برداشته؟ شايد از يكي از همين وبلاگها و وبسايتها كپي كرد...
مک گونگال
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۱ ۵:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۱ ۵:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۲/۲۳
از: هاگوارتز
پیام: 895
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
آبرفورث جان و حاجی
شما که اعلام آمادگی کردید نا مه ای نوشتید؟! به قول خودت هر چه زودتر بهتر...یه چیزی بنویسید بفرستید دیگه...

حالا ادبیات من زیاد خوب نیست و الا بهتون کمک می کردم
irmtfan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۱ ۰:۵۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۱ ۰:۵۸
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از: پریوت درایو - شماره 4
پیام: 3125
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
بابا من که میگم اینا به هیچی حساب نمیکنن ما رو
ببین دوباره توی ویژه نامه نسل سوم گذاشتنش
salardipet
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۰ ۱:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۰ ۱:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۳/۹/۱۸
از:
پیام: 284
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
خجالت داره
salardipet
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۰ ۱:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۰ ۱:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۳/۹/۱۸
از:
پیام: 284
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
خجالت داره
Buckbeak
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۲۲:۲۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۲۲:۲۰
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۵
از: جنگل ممنوع
پیام: 340
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
واقعا خجالت نمیکشن پایین همون متن نوشتن
روزنامه جام جم© استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
اگه میشد اون نویسنده مطلبو گیر بیاریم خیلی جالب بود . بد شانسی اسم نویسنده رو هم ننوشتن.(بیچاره ها ترسیدن بنویسن )
آبرفورث
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۲۲:۰۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۲۲:۰۴
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از:
پیام: 543
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
من هم با فلور موافقم هم با نيمفادورا! بهترين كار تماس با سردبيره! هر چه سريعتر بهتر!
nagini
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۲۱:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۲۱:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۳/۸/۲۰
از: قلعه ی سیاه
پیام: 41
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
یعنی تا این حد این سایت برای تو بی ارزشه؟!!!
فلوردلاكور
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۲۱:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۲۱:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۳/۴/۷
از: پاریس
پیام: 929
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
ببنيد آبرو ريزيه اونم يك روزنامه ى معروف راستش يك شكايت بد نيست جون حداقل كاريه كه مىتونيد بكنيد حتى بايينه صفحه نوشته كه همجين حقى ندارن من نمىدونم اكر مثلا بكن از سايت جادوكران كرفتن ازشون كم مى شه؟ راستش من درباره ى دنيا تصويرم مىخواستم بكم بجه هايى كه خبرايى برايه اين مجله مىفرستن بايد بكن منبعش جيه اكر يك جا اينو بكيد خوبه به هر حال يك شكايت بد نيست ديكه مى فهمن جادوكران يعنى جى تازه اعضا بيشتر شده و سايت معروفتر خوبه نه؟
تانکس
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۲۱:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۲۱:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۲۸
از: همین دور و برا
پیام: 199
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
من خودم به شخصه جام جم مي خرم
تحريم كه نشد كار!اگه تحريمش كنين من چي بخونم؟؟
به هر حال من با دارك موافقم!يه ميل به سردبير بزنيم و ازش توضيح بخوايم!
nagini
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۲۱:۰۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۲۱:۰۵
عضویت از: ۱۳۸۳/۸/۲۰
از: قلعه ی سیاه
پیام: 41
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
به نظر من بیاین یه جور تحریم علیه جام جم ارایه بدیم ! هر کدوم از ما اگر به خانوادش یا دوستاش بگه که دیگه جام جم نخرند یا یه روزنامه دیگه بخرند فروشون خیلی کم می شود
کسانی که موافقند یه نظری بدهند یا اگر قبول شد بگذارینش صفحه اصلی
nagini
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۲۰:۴۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۲۰:۴۱
عضویت از: ۱۳۸۳/۸/۲۰
از: قلعه ی سیاه
پیام: 41
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
بابا ان ها دیگه کی هستن برداشتن مطلب از یه سایت بدون ذکر منبع مثل دزدی!! اون وقت می گن مملکت اسلامی هم هست!!!!!!!!!!
بدون نام
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۱۷:۵۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۱۷:۵۳
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
فكر مي‌كنم راست گفتن كه دنيا دار مكافاته. چقدر هم زود.
آبرفورث
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۱۳:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۱۳:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از:
پیام: 543
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
ببخشيد ها ... همينطوري الكي هم نيست كه بيخيال بشن! مي ريم به دادگاه مطبوعات شكايت مي كنيم... بالاخره دست بالاي دست بسيار است! توي اينترنت چو ميندازيم! همه‌ي اين‌كار ها رو ميشه كرد... يعني كه چه...
دقيقا نامه‌ي اي كه رولينگ نوشته بود و مك گونگال ترجمه كرده بود قرار داده شده... واقعا كه!
irmtfan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۱۳:۵۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۱۳:۵۲
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از: پریوت درایو - شماره 4
پیام: 3125
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
من یه توضیحی در این مورد بدم
اولا یه سری از خبر ها رو ما خودمون از خودمون اضافه کردیم بهش مثلا اون قسمت که نوشته هری در کتاب بعدی محاکمه نمیشه رو من خودم از روی سایت رولینگ به خبر اضافه کردم یعنی از توی قسمت شایعات این رو انتخاب کردم و نوشتم در نتیجه نمیشه هم انتخاب طرف و هم جمله بندی یکی باشه
خیلی موارد اینطوریه چون مثلا من خودم رو مثال بزنم اصلا ترجمه لفظ به لفظ نمیکنم خبر و می خونم هر چی به نظرم رسید مینویسم بعد یه بار مقایسه میکنم ببینم خیلی پرت نشده باشه
در نتیجه نمیشه دو نفر مثل هم بنویسن
نقل قول:
اگه میشه یه توضیحی هم در این مورد بدید که میتونن انکار کنن یا نه

اگه اینکارم بکنن خوبه بدترین کار اینه که اصلا آدمم حسابمون نکنن که به نظر من همین کارم میکنن و کاملا بی خیالمون میشن
Buckbeak
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۱۳:۳۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۱۳:۳۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۵
از: جنگل ممنوع
پیام: 340
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
من زیاد در مورد قانون کپی رایت تو مطالب روزنامه ، سایت ، وبلاگ و... اشنا نیستم ولی اونا هم که نشستن اونجا که شما برید شکایت کنید به طور یقین از خودشون دفاع میکنن یا حتی ممکنه بگن که ما این کارو نکردیم و یا خودمون اون مطالب رو ترجمه کردیم و اتفاقی اینطور شبیه هم شده.
اگه میشه یه توضیحی هم در این مورد بدید که میتونن انکار کنن یا نه.
ولی بیشتر مزیت این کار تو اینه که سایت معروف میشه.(معروف هستا بیشتر معروف میشه )
بدون نام
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۱۱:۴۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۱۱:۴۹
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
in che vazeyatiee harki az rah mirese khabaro be name khodesh mizane
irmtfan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۱۱:۱۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۱۱:۱۱
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از: پریوت درایو - شماره 4
پیام: 3125
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
بله خوبه که یه اعتراض رسمی هم بکنیم حداقل دل خودمون خوش میشه
نقل قول:
یکیش همین مترجم های محترمی هستن که توی ایران کتابهای هری پاتر را به فارسی ترجمه کردن ! و خودمون که ترجمه ها را بدون اجازه از رولینگ به طور مجانی زدیم توی سایت !

دقیقا یکی از دلایلی که ترجمه ها رو زدیم تو سایت همین بود که مترجم محترم بدون کپی رایت از رولینگ متاب رو ترجمه کرده درنتیجه برای اینکه حداقل در نت بتونیم منافع مادی مترجم رو خنثی کنیم این رو زدیم
هگرید
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۱۱:۰۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۱۱:۰۶
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۷
از: دره غولها
پیام: 300
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
این خبر را من دیشب از گروه pro_hp برای سایت فرستادم ! اما حالا که نگاه میکنم میبینم هری راست میگه همش کپیه !
برای مقابله میتونیم یه یاداشت اعتراض برای روزنامه جام جم بفرستیم ! بر اساس قانون مطبوعات باید این اعتراض را روزنامه چاپ کنه وگرنه قابل پیگیری قانونیه ! این جوری هم سایت از خودش دفاع کرده هم به معرفی سایت کمک میکنه .
اما در مورد قانون کپی رایت ! دوستان زیاد ناراحت نشین چون اگه کسی قانون کپی رایت را زیر پا گذاشته باشه یکیش همین مترجم های محترمی هستن که توی ایران کتابهای هری پاتر را به فارسی ترجمه کردن ! و خودمون که ترجمه ها را بدون اجازه از رولینگ به طور مجانی زدیم توی سایت !
پیتر پتیگرو
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۸:۵۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۸:۵۲
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۷
از: هرجا
پیام: 231
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
من تو فکر اینم که اگه ایران حق کپی رایت رو بپذیره اینجا چقدر باید جریمه می دادن
مک گونگال
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۷:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۷:۱۵
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۲/۲۳
از: هاگوارتز
پیام: 895
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...

واقعا که شرم آوره

توی اون خبرشون حتی خبر انتشار کتاب 6 رو هم زدن...ا ا ا ا می بینی تو رو خدا...مملی جان یادته اون عکسه رو دادی من ترجمه کنم...دقیقا همون چیزایی که من ترجمه کردم رو توی خبر دیدم دیگه من خودم ترجمه خودم رو تشخیص میدم...

واقعا که...منم می گم یه اخطاریه ای چیزی شکایتی حالشون رو جا میاره...خلاصه اینکه نمی شه از این گذشت...سایت جادوگران هم که تازه به دوران نرسیده...کلی تاریخ داره...به نظر من باید جدی بود راجع به این قضیه!
آبرفورث
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۳:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۳:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از:
پیام: 543
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
من با نظر داركي موافقم... يه نامه‌ي درست و حسابي بايد رديف كنيم كه بذاريم... وگرنه اينطوري نميشه حقمون رو بخورن و يكي ديگه معروف بشه... بايد طي يه خبر ديگه يا اطلاعيه از اينكه اخبار ما رو بدون ذكر منبع زده عذرخواهي كنه
مایکل گرنجر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۳:۱۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۳:۱۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۲۶
از: غرب تهران
پیام: 143
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
ای خدا!....جام جم محتمل است که کپی پیست کرده!منم میگم اگه شکایت کنیم خوب میشه حساب کار دستشون میاد ...روزنامه ها یا مجله ها ی دیگه هم این کار رو نمیکنن !
دارکلرد
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۰:۳۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۰:۳۸
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۶
از: پیش دافای ارزشی
پیام: 821
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
هووووووووم...
علی من میگم یه نامه رسمی بنویسیم بفرستیم ای میل سردبیر. از نظر قانونی می تونیم شکایت کنیم.
آبرفورث
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۰:۳۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۹ ۰:۳۰
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از:
پیام: 543
 Re: کپی کردن اخبار به روزنامه جام...
جام جمش داره عين آب خوردن كپي مي زنه! بعد سر يه ترجمه كه از اون سايت اومده اين سايت توي سر و كله‌ي هم ديگه مي زنن! خداوندا يه عقلي به ايروني ها بده يه پولي هم به ايروني ها!

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.