هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

نقش شخصيت ها در كتاب هفتم


حدسياتي راجع به نقش و جبهه شخصيت‌ها در كتاب 7
ميخوام نظر خودمو راجع به چند تا از شخصيتاي كتاب هاي رولينگ و در واقع اينكه در كتاب هفتم بنا به حدسيات من چه نقشي رو در بين جنگ بين هري پاتر و لرد ولدمورت ايفا ميكنن و طرفدار كدوم جبهه هستن جبهه ققنوس يا جبهه ي تاريكي......
1. سوروس اسنيپ : به نظر من تنفر اسنيپ از هري صرفاً به اين خاطره كه هري بسيار به پدرش شبيهه و براي اون يادآور دوران تلخي كه در دوره ي تحصيليش توسط جيمز و سيريوس صورت گرفته شد ه، در واقع عقده اي كه سالها تو دلش مونده رو سر هري بيچاره خالي ميكنه!
در مورد اينكه اسنيپ طرفدار محفله شكي نيست چرا كه مي تونست مكان محفلو از اول لو بده قبل از اينكه محفل بتونه قدرت بيشتري بگيره!
بعنوان مثال هممون مي دونيم كه اسنيپ استاد چفت كردن بوده و دامبلدور هم كسي نبوده كه اهل خواهش به دشمنش بوده باشه و يا كسي نبود كه نتونه بدون چوب دستي جادو كنه و يا نتونه خودشو بدون چوب از دست جادوگر ضعيفي مثل دراكو مالفوي نجات بده! كاملاً مشخصه كه قتل دامبلدو از پيش تعيين شده بود اونهم توسط شخص دامبلدور. با اين اوصاف ميشه به راحتي حدس زد كه وقتي اسنيپ و دابلدور در آخرين رويارويي مقبل هم به چشماي هم خيره شدند داشتند از طريق چفت كردن (ذهن خواني) با هم صحبت ميكردند كه وقتي دامبلدور اين قدرتو در اسنيپ نمي بينه و از طرفي ميبينه تمام نقشه هاش داره نقش برآب ميشه با صداي بلند به اسنيپ ميگه: خواهش ميكنم . پس ميشه نتيجه گرفت كه اسنيپ همچنان طرفدار محفله والبته وفادار بهش!
نيكلاس فلامل: از ديدگاه من پروفسور فلامل هنوز نمرده چرا كه در كتاب اول دامبلدور فقط به همه گفته كه سنگ جادو رو از بين برده ولي هيچ كس نديده كه اون اين كارو كرده باشه ! پس نيكلاس فلامل كه يكي از بزرگترين جادوگرهاست هنوز زنده اس و ميتونه كمك خوبي براي هري پاتر باشه!
3.سيريوس بلك: شايد به نظر خيلي ها اين حدسيات مسخره بياد ولي چيزي كه مشخصه اينه كه هيچ كس جنازه ي سيريوس رو نديده! خوب ميشه چند حدس دز اين مورد زد:
1. واقاً سيريوس مرده باشه و نقش اون در كتاب تموم شده باشه كه بعيد به نظر ميرسه
2. سيريوس مرده باشه وجسدش پيش ولده مورت باشه و ولده مورت در كتاب هفتم براي پيروزي در برابر هري از جسد سيريوس بعنوان يه برزخي استفاده كنه كه احتماش از اولي بيشتره!
3. سيريوس نمرده بلكه بعنوان اسير پيش لرد تاريكيه تا به موقع از اون استفاده كنه!كه اينم احتمالش كمه!
4. سيريوس نمرده بلكه يا نفرين بلاتركس لسترانج بهش نخورده و يا اينكه در لحظه ي آخريه سپر دفاعي يا وردي يا چيزي تو همين مايه ها خونده كه باعث شده كه به ظاهر اصابت نفرين رو بهش نشون بده ولي در حقيقت دفاع كرده و بعدش هم خودش پشت پرده انداخت كه البته اين نقشه ي از قبل تعيين شده با عقل جور در مياد چرا كه اولاً لرد ولده مورت و افرادش با اين حساب يه دشمن خطرناك رو ديگه به حساب نمي ياره و فكر ميكنه اون مرده درحاليكه اون زنده اس؛ دوماً هممون ميدونيم كه سيريوس از اينكه همش تو خونه بود و بدرد هيچي نمي خورد تحملش تموم شده بود و مي خواست خودشو آزاد كنه و فقط در صورتي مي تونسته آزاد باشه كه همه يا حداقل دشمناي اصليش فكر كنن اون مرده !
توجه كنين كه موقعي كه سيريوس در وزارت خونه در حال جنگيدن با مرگخوار ها بودند هنوز ولدمورت به اونجا نيومده بود كه سيريوس بفهمه بي گناهيش ثابت ميشه و فقط مي مونه يه موضوع كه چرا سيريوس زنده بودنش رو به هري اطلاع نداد كه جوابش كاملاً مشخصه: چون ولده مورت مي تونسته به ذهن هري نفوذ كنه و از حقيقت آگاه بشه كه اين يعني نقش برآب شدن تمام نقشه هاي سيريوس !
4.ابرفورث دامبلدور : كه اگه اشتباه نكنم برادر دامبلدوره و در هيج جاي كتاب نيومده كه اون بدست يكي از مرگخوارها يا ولده مورت كشته شده پس هنوز جاي اميدواري هست كه برادر دامبلدور زنده باشه !
5. جيمز و ليلي پاتر : البته اين احتمال خيلي ضعيفه كه ولدمورت از پدر و مادر هري هم بعنوان برزخي استفاده كنه تا هري نتونه در مقابل اونا از خودش مقاومت نشون بده ولي خوب از اين ولدمورتي كه من تو كتاب درموردش خوندم هيچي بعيد نيست!
البته اين مطالب فقط در حد حدس و گمانه نه بيشتر!
قبلی « مصاحبه با استنسیلاو ایانوسکی و کلمنس پوئسی هری پاتر و بازی مرگ- فصل 1 » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
sorush
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۲۸ ۳:۳۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۲۸ ۳:۳۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۲۸
از:
پیام: 1
 Re: نقش شخصيت ها در كتاب هفتم
kheili khoob dar morede dambeldor hads zadi
avalan negah mikonim be ritm neveshtan j.k rowling
ke hamejaye dastan ro moamaie mikone khob marge dambeldor ham mitoone yeki az oon moama ha bashe
2voman:negah konim be raftare dambeldor
delsooz
az khod gozashte
va ...
vaghti dambeldor be snip etemad kone yani doroste
dombeldor az khodesh gozasht va ba in karesh be voldemort noshoon dad ke snip bevoldemort vafadare
darhalike intor nist
va badan be komake hari miyad
nilufar13s
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۵ ۲۰:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۵ ۲۰:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۸
از: تو اتاقم!
پیام: 568
 اسنيپ بدبخت
در هر حال ديگه به بحث اسنيپ بايد خاتمه داد دامبلي مورده و خود رولينگ اينو گفت
اما سيريوس مشكوكه اما حدسايي كه زدي يك كم در از واقعيته اما اين كه نمرردهبه نظر درست مياد
خب يعني مگه فقط طلسم اودي كشنده نيست
خب بلاتريكس كه اين طلسم رو نگفت
325281
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۲ ۸:۲۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۲ ۸:۲۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۶
از: اتاق آبی
پیام: 189
 بسه دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!
آقا شما برای چی به این سیروس اسنیپ بیچاره ان قدر شک می کنین.بابا اون هر شب افکارشو توی قدح اندیشه ی دامبلدور می ریزه!!!!!!
mohsen191266
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۲ ۲:۵۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۲ ۲:۵۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۱۱
از:
پیام: 7
 wow
پسر بي خيال
ولي خوب بود
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۱۸:۱۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۱۸:۱۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 عاليه...
خيلي خوب بود.
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۴ ۶:۱۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۴ ۶:۱۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 اينم عنوان
هوم اينها در حد گمانه شرط مي بندم يكي شم درست نشه چي؟؟ سر چي ؟/هيچي بابا
asal
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۶ ۱:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۶ ۱:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۴
از: دهكده گودريك
پیام: 13
 baeiide
be nazare man ke khili baeiide in hadsiyate to
albate bayad begam ke ghoveye takhayole khoobi dari ke inaro neveshti
valiiiiiiii
to rowlingo daste kam gereftii baba
yeki az dalilaye maroofiyate ketabaye rowling be khatere chizaye jadid va matalebe noe hast ke toye har kodom az ketabaye harry potter miyare va har dafeam ba dafeye ghabl fargh daree
va motmaen bash on nemiyad az mozoate va havadese tamom shodeye ghabli dobare estefade kone
man motmaenam ke in ketabe 7 ye dastane kamelan jadide ke khili fargh dare ba dastanaye ghabliye harry potter
be har hal matalebet khili jaleb bood va fekr konam hameye tarafdaraye harry az khodashoone ke snip khiyanat kar nabashe va dambeldor zende bashe
va marge sirius ham naghshe bashe
harrypotter1449
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۵ ۱:۵۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۵ ۱:۵۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۱۰
از: کوهستان اشباح
پیام: 217
 Re: من موافقم
بسیار خوب بود.
نه بسیار بد بود.
نه خالی بستم خوب بود
morphus
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۴ ۹:۳۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۴ ۹:۳۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۱۱
از:
پیام: 42
 من موافقم
من با نظرت موافقم آرماندو!
heshmat7
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۳ ۱۵:۴۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۳ ۱۵:۴۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۵
از: دفتر مديريت هاگوارتز
پیام: 18
 نقش شخصيت ها در كتاب هفتم
خوب هر آدمي ممكنه اشتباه كنه و چه خوبه آدم اشتباهشو قبول كنه! منم به اين موضوع پي بردم كه اسنيپ نميتونسته محفل رو لو بده !
ولي خوب هنوز نظرم اينه كه( بنا به دلايل بعدي كه آوردم و همينطور دلايلي كه دوستان ديگه در مقاله هاي مختلف آوردن) اسنيپ به دامبلدور خيانت نكرده! و فقط وظيفه اي رو كه خود دامبلدور بهش محول مرده بود رو انجام داد
mamalipotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۳ ۱۴:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۳ ۱۴:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۳۰
از: اتاق شماره 8 (هاگزهد)
پیام: 5
 جالب بود
خب،من با بیشتر صحبت هات به جز اونجایی که گفتی:"اسنیپ می تونسته جای محفل رو لو بده،اما نداده" موافقم.مرلین درست میگه.راز دار محفل کسی دیگه بوده و امکان نداشته که اسنیپ بتونه مکان محفل رو لو بده.
goodric gryffindor
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۳ ۱۳:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۳ ۱۳:۵۵
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۹
از: نارمک
پیام: 10
 شخصیّت های کتاب 7
درسته رولینگ اُسکل میکنه ولــــــــــــــــــــــــــــــــی نه اینقدر
2000
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۳ ۱۰:۲۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۳ ۱۰:۲۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۳۰
از: همان جا
پیام: 88
 شخصیت ها در.....
منم باتو مخالفم
دینا پاتر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۳ ۹:۰۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۳ ۹:۰۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۲/۲۳
از: هفت آسمان
پیام: 9
 انسان جایز الخطا
من از چند لحاظ باهات مخالفم
ببین چرا مممکنه دامبلدور هم دچار ضعف و اشتباه بشه
درسته که جادوگره اما بالاخره آدمه
با اون نظریه درباره نیکلاس فلامل هم مخالفم نباید که همه چی مو به مو در کتاب یاد آوری بشه
با اون قسمت درباره ی لیلی و جیمز هم شدیدا مخالفم فکر شما تا کجا ها میره
heshmat7
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲ ۲۱:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲ ۲۱:۲۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۵
از: دفتر مديريت هاگوارتز
پیام: 18
 نقش شخصيت ها در كتاب هفتم
در مورد اينكه من اين مطلبو يا يه قسمت از اين مقاله از جاي ديگه گرفته باشم بهتون اطمينان ميدم كه هرگز اينطور نبوده
و درمورد اينكه چرا سيريوس زنده بودنش رو افشا نكرده فكر كنم توضيح دادم
و درضمن اگه رولينگ همچين حرفي زده نظريه ي منو راجع به برزخي شدن سيريوس در قسمت 7 تاييد ميكنه!
azarakhsh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲ ۲۰:۱۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲ ۲۰:۱۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۷
از: جايي كه عشق , غم رو در اعماق زمين دفن مي كند
پیام: 27
 میتریس
اتفاقا ملومه که خیلی دقت داری واستدلال بدی نکردی نسبت به چیزای دیگه ای که خونده بودم از همه بیشتر با عقل جور در میومد من که خیلی دوست داشتم اگه بازم تونستی بنویس تصویر کوچک شده
rah682004
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲ ۴:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲ ۴:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۸
از: تهران
پیام: 27
 نقش شخصیت ها در کتاب 7
ببخشیدها ؛ ولی آرماندو جان دلایلت خیلی محکم

نیست . ضمن اینکه یه اشتباه داری : اسنیپ نمی

تونسته جای محفلو لو بده چون اونجا رازدار داشته که

رازدارشم دامبلدور بوده . ضمنا" سیریویس چرا تا حالا با

هیچ کس تماس نگرفته و بایدم فهمیده باشه که بی

گناهیش ثابت شده . البته ممکنه که سیریوس - همون

طور که هری با صحبت با نیک بی سر فهمید - به راهش

ادامه نده و به صورت روح برگرده . ضمن اینکه رولینگم

گفته بود که من سیریوسو برای اینکه بعدا" یکی از

هدفهام در کتابای بعدی تأمین بشه کشتم .


من دومی ام ها !
rezamahdavi_2006
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱ ۱۷:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱ ۱۷:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۱۶
از: هاگوارتز
پیام: 106
 نقش شخصيت ها در كتاب هفتم
خب...

خب من يه نوشته اي مشابه اينو اگر اشتباه نكنم تو يه وبلاگ ايراني خوندم...
گويا قبلش هم در يك سايت خارجي بود...

ولي يه كم تا حدي تكراري بود...

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.