هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

اسنیپ خیانتکار است !


دلایلی مبنی بر اینکه اسنیپ یک خیانتکار واقعی است.
خب ببینین دلایل من مبنی بر خیانتکار بودن اسنیپ از این قراره :

1- به نظر شما اگر اسنیپ خیانتکار نبودش پس چرا در اون شب یواشکی به فلیت ویک حمله کردش ؟ از همین جا میشه ثابت کرد که اسنیپ خیانتکار بوده به چند دلیل :

اول اینکه در اون شرایط حمله به پروفسور فلیت ویک هیچ ضرورتی نداشته چرا که هیچ کدوم از مرگخواران اونجا نبودن . پس در نتیجه لازم نبودش که اسنیپ هم نقش بازی کنه .

دوم اینکه کسی که بعدها از اسنیپ نمیپرسه که چطوری فهمیدی که مرگخوارها وارد قلعه شدن ! چون توی اون گیر و ویر همه قلعه بیدار شده بود و تازه اگرم ازش بپرسن با یک دروغ راحت میتونه از زیر کار در بره بخصوص این که چفت کننده ماهری هم هست .

نکته بعدی اینکه اگر یادتون باشه در اون شرایط محفلی ها داشتن از مرگخوارها شکست میخوردند به طوری که کم و زیاد شدن حتی یک یار برای آنها نقشی حیاتی داشت . پس چطور امکان داره اسنیپی که توی محفله ، بیاد فلیت ویک رو بیهوش کنه ! اونم در چنین شرایطی ؟ اونم وقتی که پروفسور فلیت ویک هیچ گونه مانعی برای او نیست ؟

حتی اگر اسنیپ طرف دامبلدور بوده و میخواسته اونو به خاطر وفاداریش بکشه باز هم فلیت ویک هیچ مانعی برای او نبودش چون که وقتی دوباره به منطقه جنگ میرسیدند از هم جدا میشدند و هر کس میرفت سر کار خودش . پس باز هم به این نتیجه میرسیم که اسنیپ بخاطر یک دلیل دیگه فلیت ویک رو بیهوش کرده !

نکته بعدی که در این مورد باید بگم اینه که اصولا همیشه جاسوسی کردن تا یک جایی معنی داره . کسی که جاسوس میشه تا یک حدی میتونه حمایت خودش رو از یک گروهی اعلام نکنه . ولی اگر دقت کنید میبینید که توی اون شرایط هر لحظه امکان داشت که محفل سقوط کنه و مرگخوار ها پیروز بشن . آیا اینجا جاسوس بودن معنا داره ؟ اونم وقتی که هر لحظه امکان داره محفل شکست بخوره و جون یک عالمه دانش آموز به خطر بیفته ؟ در اینجور شرایط اسنیپ باید ماموریتش رو فراموش میکرد و به طور علنی میرفت حمایت خودش رو از محفل اعلام میکرد و مبارزه میکرد . نه اینکه دامبلدور رو میکشت و با مرگخوار ها فرارم میکرد بعدشم ادعا هم بکنه که جاسوسه !

نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید اینه که اسنیپ به نارسیسا قول شرف داده ! خب چرا اینکار رو کرده ؟ بعضی ها میگن که مجبورش کرده !

نه کسی اسنیپ رو مجبور نکرده بود . دقت کنید ، نارسیسا از اسنیپ خواهش کرد که بهش کمک کنه . این حرف از طرف ولدمورت که نبود ، از طرف نارسیسا بود ! بنابراین اسنیپ به راحتی میتونست این حرف رو نادیده بگیره .

اما نه تنها نادیده نگرفت بلکه قول شرف هم داد . خب چرا قول شرف رو داد ؟ مگه کسی مجبورش کرده بود که قول بده ؟ اسنیپ خودش به طور داوطلبانه بدون اجبار کسی این قول رو به نارسیسا داد . آیا به نظر شما این وفاداری به دامبلدوره ؟

باز بعضی ها میگن که دامبلدور و اسنیپ از مدتها قبل این نقشه رو کشیده بودند . و من در جواب به این افراد پیشنهاد میکنم که به متن زیر توجه کنند . شما در این متن میفهمید که هم دراکو و هم دامبلدور سخت اصرار دارند که اسنیپ طرف خودشان است و تنها نتیجه کار است که نشان میدهد حرف کی درست است :

کتاب شاهزاده دو رگه - ترجمه ویدا اسلامیه - جلد دوم - برج ساعقه - ص 348 !!!

مالفوی پوزخند زنان گفت :
- آره ، خب ، ولی باز تو نفهمیدی که کی پشت این قضیه بود درسته ؟
در آن لحظه دامبلدور با تکیه بر روی باروی قلعه اندکی فرو لغزید ، ظاهرا دیگر قدرتی در پاهایش باقی نمانده بود . در این میان هری آرام و بی صدا ، بیهوده میکوشید که جادویی را خنثی کند که دست و پایش را بسته بود . دامبلدور گفت :
- اتفاقا فهمیدم . مطمئن بودم تویی .
مالفوی پرسید :
- پس چرا جلومو نگرفتی ؟
- سعی خودم رو کردم دراکو . پروفسور اسنیپ به دستور من دائم تو رو زیر نظر داشت -
- اون به دستور تو عمل نمیکرد به مادرم قول داده بود -
- البته این حرفیه که به تو زده دراکو ولی-
اون یک جاسوس دو جانبه هست پیر مرد خرفت اون برای تو کار نمیکنه ، تو فکر میکنی برات کار میکنه ؟
- باید قبول کنیم که در مورد این موضوع با هم اختلاف نظر داریم ، دراکو . اتفاقا من به پروفسور اسنیپ اعتماد دارم -
مالفوی پوزخندزنان گفت :
- خب ، پس سر رشته کارها از دستت در رفته ! یکسره به من پیشنهاد کمک میداد . میخواست همه افتخارش نصیب خودش بشه ، میخواست توی این کار سهمی داشته باشه و این موضوع ادامه دارد ........

ببینین ، شما در متن بالا شاهد مخالفت دامبلدور و دراکو با نظر هم هستید که هر دوشون شدیدا عقیده دارند که اسنیپ طرف آنهاست ! ولی یک نکته خیلی مهم توی این مسئله هست و اونم این جمله :

- اون به دستور تو عمل نمیکرد به مادرم قول داده بود -
- البته این حرفیه که به تو زده دراکو ولی-

ببینین یکم بیاین این جمله رو از هم باز ترش کنیم . دراکو جریان اون شب رو بازگو کرده بود که اسنیپ به نارسیسا قول داده بود و داده بود . و همه ما میدونیم ک این قضیه درسته چون این اتفاق در فصل دوم کتاب رخ داده بود . اما دامبلدور گفتش که اسنیپ این حرف رو زده که تو رو گمراه کنه وگرنه اون از اول طرف من بوده !!!


در اینجا یک نکته نهفته است و اون اینکه دامبلدور از جریان پیمان خبر نداشته ! اگر خبر داشت نمیگفت اسنیپ این حرف رو به تو زده تا اعتمادت رو جلب کنه ! در اصل خود دامبلدور چون که از جریان پیمان خبر نداشته فکر کرده که اسنیپ این حرف رو به دروغ به دراکو زده و خواسته بگه که اشتباه کرده !

خب در صورتی که شما این فرض رو قبول داشته باشید . دیگه تمام این دلایل که اسنیپ و دامبلدور کنار کلبه هاگرید حرف میزدن و این چیزا یک نقشه بوده و اسنیپ وفاداره و ..... همشون با هم از بین میره . چرا که این متن ثابت میکنه که دامبلدور کلا از این قضیه پیمان خبر نداشته . و وقتی که یک فرضیه از پایه اشتباه باشه دیگه مشخصه که تمام دلایلی هم که بعد از این فرض زده شده اشتباهه .

باز دلایل دیگری که ثابت میکند این قضیه یک نقشه نبوده :

اولا اینکه دامبلدور و اسنیپ از این قضیه خبر نداشتند . پس نمیتونستند از قبل نقشه کشیده باشند .

دوم اینکه دامبلدور هیچ وقت برای اجرای یک نقشه جون این همه آدم رو یک جا به خطر نمیندازه ! اونم کجا توی مدرسه هاگوارتز یکی از معدود مدارس جادوگری !

سوم اینکه به نظر شما امکان داره دامبلدوری که حتی ولدمورت هم ازش میترسه و کسی که بیشترین فعالیت رو بر علیه مرگخوارها انجام میده بیاد در چنین روزی مدرسه رو ترک کنه ؟ و بزاره که مرگخواران وارد بشن ؟ اونم وقتی که خودش میدونه این موضوع یک نقشه بوده ؟ حالا امروز نشد فردا میره سراغ جاودانه سازها . جاودانه ساز ها این همه سال پنهان بودن حال ایک روز هم روش .

همونطور که میبینید تمام این دلایل ثابت میکند که این موضوع یک نقشه نبوده و اسنیپ هم خیانتکاره !
قبلی « هری پاتر و انتقام نهایی - فصل 25 هری پاتر و وارث ولدمورت » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
shima_korn
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۶ ۱۴:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۶ ۱۴:۲۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۲۹
از: جایی که در ذهن نمی گنجد!
پیام: 111
 اسنیپ خیانتکار است !
خیلی جالب بود
دلایلی که به فکرمم هم نمی رسید!
ممنون!

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.