هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

فيلم: پردرآمدترین زوج سینمای جهان

فرستنده آلبوس دامبلدور در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۱۶ ۲۱:۵۰:۰۰ (882 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص فيلم
تصویر کوچک شده





















به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نشريه معتبر «فوربس» در گزارشي فهرست پردرآمدترين زوج‌هاي سينمايي جهان طي پنج سال گذشته را منتشر كرد كه فيلم‌هاي «هري پاتر» در اينجا نيز ركورددار است. «روپرت گرينت» و «اما واتسون» به عنوان زوج سينمايي فيلم‌هاي «هري پاتر» توانسته‌اند طي پنج سال گذشته با چهار فيلم توليد شده از سري آثار «هري پاتر» ‌رتبه اول را بدست آورند. به گزارش هاليوود ريپورتر، «روبرت پاتيسون» و «كريسيتن استوارت» براي بازي در سري فيلم‌هاي «گرگ وميش» رتبه دوم را بدست آورده اند و ... توضیحات بیشتر را در ادامه خبر بخوانید.



رتبه سوم در اختيار «شيا لبوف» و «مگان فاكس» است برای بازي در سري فيلم‌هاي «ترانسفورمرها».

آخرين قسمت از سري فيلم‌هاي «هري پاتر» كه جايزه بهترين فيلم كودك را از آكادمي فيلم انگليس دريافت كرد، پرفروش‌ترين فيلم سال ‌‌٢٠١١ سينماي جهان نام گرفت كه با پيشي گرفتن از «ارباب حلقه‌ها؛ بازگشت پادشاه» عنوان سومين فيلم پرفروش تاريخ سينما را به خود اختصاص داد.

فروش چشم‌گير «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» موجب شد تا سري فيلم‌هاي «هري پاتر» با رسيدن به فروش ‌هفت ميليارد دلار، اكنون پرفروش‌ترين فيلم‌ چندگانه تاريخ سينماي جهان باشد كه بالاتر از «جيمز باند» و «جنگ ستارگان» شش‌ قسمتي قرار دارد؛ هرچند براي ساخت قسمت‌هاي قبلي «هري پاتر» بودجه چشم‌گير يك ميليارد و ‌‌٢٨٠ ميليون دلار هزينه شده است.

قسمت اول «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» كمتر از يك ماه پس از اكران ‌‌٦١١ ميليون دلار در خارج از آمريكا فروش جهاني داشت و پرفروش‌ترين فيلم كمپاني برادران وارنر در سال ‌‌٢٠١٠ نام گرفت.

قسمت دوم اين فيلم نوامبر ‌‌٢٠٠٢ با عنوان «هري پاتر و تالار اسرار» به كارگرداني «كريس كلومبوس» با بودجه ‌‌١٠٠ ميليون دلاري به سينماي جهان آمد و فروشي بالغ بر ‌‌٨٧٨ ميليون دلار به‌دست‌ آورد و در جوايز بافتا جايزه بهترين فيلم كودك را كسب كرد.

سومين قسمت اين فيلم در ژوئن ‌‌٢٠٠٤ با بودجه ‌‌١٣٠ ميليون دلاري با نام «هري پاتر و زنداني آزكابان» اكران شد و فروش جهاني ‌‌٧٩٥ ميليون دلار را به ثبت رساند. اين فيلم به كارگرداني «آلفونسو كوارون» نامزد دو جايزه اسكار بود و در جوايز بافتا فيلم منتخب تماشاگران نام گرفت. «هري پاتر و جام آتش» چهارمين قسمت از اين سري فيلم‌هاي پرطرفدار بود كه به كارگرداني «مايك نويل» در نوامبر ‌‌٢٠٠٥ با بودجه ‌‌١٥٠ ميليون دلاري ساخته شد و فروش ‌‌٨٩٥ ميليون دلار را ‌به دست آورد. اين فيلم نامزد جايزه اسكار بهترين كارگردان هنري بود.

پنجمين قسمت از اين فيلم با نام «هري پاتر و محفل ققنوس» در جولاي ‌‌٢٠٠٧ با بودجه ‌‌١٥٠ ميليون دلار به كارگرداني

«ديويد يتس» به روي پرده سينماهاي جهان رفت و توانست فروش جهاني ‌‌٩٣٨ ميليون دلار را كسب كند. اين فيلم در جوايز فيلم اروپا بهترين فيلم از نگاه تماشاگران شد.

آخرين قسمت از اين فيلم جولاي ‌‌٢٠٠٩ به كارگرداني «ديويد يتس» با نام «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» با بودجه كلان ‌‌٢٥٠ ميليون دلار ساخته شد و فروش ‌‌٩٣٣ ميليون دلار را به‌همراه داشت. اين فيلم نامزد جايزه اسكار بهترين فيلم‌برداري شد.
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.