هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

فيلم: « هری پاتر»،«تن تن » و «ترانسفورمرز» در صدر

فرستنده آلبوس دامبلدور در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۲۱ ۲۳:۵۰:۰۰ (1325 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص فيلم
تصویر کوچک شده



















انجمن جلوه های ویژه آمریكا، بهترین های فیلم های سال ۲۰۱۱ را انتخاب و معرفی كرد. به گزارش سایت "آفتاب" و طبق خبر "ایسنا"، انجمن جلوه های ویژه آمریكا (VES) ، فیلم های «تن تن »، « هری پاتر» و «ترانسفورمرز» را در دهمین سال تاسیسش به عنوان آثار برتر خود معرفی كرد.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی آی ام دی بی، فیلم های «هری پاتر و یادگاران مرگ» ، «ظهور سیاره میمون ها» و رنگو نیز در رتبه بهترین آثار انجمن جلوه های ویژه قرار دارند. خبر مشروح را در ادامه بخوانید ...




*** فیلم سه بعدی « ماجراهای تن تن: راز تك شاخ» جدیدترین نسخه سینمایی استیون اسپیلبرگ با عنوان فرعی «راز تك شاخ» است كه در دو قالب دو و سه بعدی اكران شد.

تن تن به كارگردانی استیون اسپیلبرگ، با بهره گیری از پیشنهاد تكنیك های نوین دیجیتالی پیتر جكسون ـ كارگردان صاحب نام سینما ـ ساخته شده است.

در این پروژه سینمایی كه از اوایل سال گذشته به شكل اقتباسی، تولید شد، بازیگرانی چون «جمی بل»، «دانیل كریك» و «اندی سرمیكس» نقش آفرینی كرده اند.

داستان نسخه سینمایی «تن تن» به مبارزه گروهی از سربازان متحد به رهبری «كارل فرانكلین» می پردازد كه به مقابله با تهاجم نیروهای بیگانه می پردازند.

اسپیلبرگ درباره ی فضای «ماجراهای تن تن» نیز گفته است، حوادث این فیلم در یك دنیای واقعی با مردم تخیلی رخ می دهد.

*** آخرین قسمت از سری فیلم های «هری پاتر» كه جایزه بهترین فیلم كودك را از آكادمی فیلم انگلیس دریافت كرد، پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۱۱ سینمای جهان نام گرفت كه با پیشی گرفتن از «ارباب حلقه ها؛ بازگشت پادشاه» عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما را به خود اختصاص داد.

فروش چشم گیر «هری پاتر و هدیه های مرگ» موجب شد تا سری فیلم های «هری پاتر» با رسیدن به فروش هفت میلیارد دلار، اكنون پرفروش ترین فیلم چندگانه تاریخ سینمای جهان باشد كه بالاتر از «جیمز باند» و «جنگ ستارگان» شش قسمتی قرار دارد؛ هرچند برای ساخت قسمت های قبلی «هری پاتر» بودجه چشم گیر یك میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار هزینه شده است.

آخرین قسمت از این فیلم جولای ۲۰۰۹ به كارگردانی «دیوید یتس» با نام «هری پاتر و هدیه های مرگ» با بودجه كلان ۲۵۰میلیون دلار ساخته شد و فروش ۹۳۳ میلیون دلار را به همراه داشت. این فیلم نامزد جایزه اسكار بهترین فیلم برداری شد.

*** سومین قسمت از سری فیلم های «تغییر شكل دهندگان» با عنوان فرعی «تاریكی ماه» اكران شد.

«مگان فاكس» و «شیا لبوف» دراین قسمت جدید نقش آفرینی داشته اند و «استیون اسپیلبرگ» نیز هم چون دو قسمت قبلی در تولید این فیلم مشاركت داشت.

دو قسمت قبلی فیلم های «تغییر شكل دهندگان» مجموع فروش جهانی یك و نیم میلیارد دلار را به ثبت رساند. «جیمز فری» خالق آثاری چون «یك میلیون قطعه كوچك» نگارش فیلم نامه قسمت جدید را برعهده داشته است.

داستان قسمت اول «تغییر شكل دهندگان» درباره نوجوانی با بازی «لابیوف» بود كه در خلال مبارزه ای بین دو گروه از روبات های فضایی قرار می گیرد. او نقشه ای دارد كه روبات های دشمن می خواهند با به دست آوردن آن، سلطه خود را بر كره زمین تحمیل كنند. «مایكل بی» كارگردانی قسمت دوم فیلم «تغییر شكل دهندگان» را نیز برعهده داشت.

داستان فیلم سومین بخش این مجموعه اكشن به حضور نه بیگانه غیرزمینی در یك دبیرستان زمینی می پردازد. سیاره بیگانگان پس از یك تهاجم توسط دشمنان فضایی نابود شده است. «شیا لا بیوف» بازیگر فعلی و نسخه دوم این فیلم در مصاحبه با راپ پذیرفت كه «تغییر شكل دهندگان ۲» فیلمی كاملا خارج از كنترل بود. این درحالی است كه وی نسخه اخیر فیلم را امیدواركننده می داند، هنوز نقش تودیك و روند رویدادهای داستان فیلم اخیر «مایكل بی» در سایه ای از ابهام قرار دارد.

*** آكادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریكا نیز چندی پیش ۱۰ فیلم را به عنوان نامزدهای مرحله دوم برای كسب جایزه بهترین جلوه های ویژه سال ۲۰۱۲ معرفی كرد كه از میان آثار منتخب، در نهایت پنج فیلم برای كسب جایزه اسكار رقابت خواهند كرد.

از سرشناس ترین فیلم های این بخش جوایز اسكار، «درخت زندگی» ساخته ترنس مالیك است. این فیلم كه در جشنواره كن موفق به كسب نخل طلا شد، با نقش آفرینی «براد پیت» و «شون پن» داستان یک خانواده آمریکایی (خانواده اوبراین) در دهه ۶۰ در شهر کوچکی در تگزاس را بهانه می کند تا شعر سینمایی اش را درباره هستی و آفرینش جهان، بسازد.

قسمت دوم «هری پاتر و هدیه های مرگ» نیز دیگر اثر معروف این فهرست است.

فیلم سه بعدی «هوگو كابرت» ساخته مارتین اسكورسیزی نیز نامزد جایزه اسكار شده است. این فیلم اقتباسی ازكتاب پرفروش «خلاقیت هوگو كابرت» است كه داستان آن در پاریس دهه ۱۹۳۰ اتفاق می افتد و زندگی پسر یتیم ۱۲ ساله ای به نام «هوگو» را به تصویرمی كشد كه به صورت پنهانی در پشت دیوارهای ایستگاه قطار پاریس زندگی می كند. فیلم نامه این اثر را را «جان لوگان» نوشته است كه پیش تر در فیلم «هوانورد» با «اسكورسیزی» همكاری كرده بود.

«ماموریت غیرممكن؛ روح پروتكل» به كارگردانی «براد برد» و نقش آفرینی «تام كروز» دیگر فیلم معروف در این فهرست است. این فیلم كه چهارمین قسمت از سری آثار «ماموریت غیرممكن» است، بیشتر مراحل ساخت خود را در دوبی پشت سر گذاشت.

فیلم «دزدان دریایی كارائیب؛ برروی امواج بیگانه» كه ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینما است، دیگر نامزد جایزه اسكار بهترین جلوه های ویژه است. این فیلم با نقش آفرینی «پنه لوپه كروز» و «جانی دپ» محصول كمپانی والت دیزنی است كه توسط «راب مارشال» كارگردانی شده است.

فیلم های «كاپیتان آمریكا؛ اولین منتقم» ، «فولاد واقعی»، «ظهور سیاره میمون ها»، «ترانسفورمرها؛ تاریكی ماه» و «مردان ایكس؛ درجه یك» دیگر نامزدهای جایزه اسكار بهترین جلوه های ویژه در مرحله دوم هستند.
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.