بله. حق با نوربرتاست. من بانظر او كاملا موافقم. بعضي ها معتقدند كه ولدي قوي تره چون بلد بود جان پيچ درست كنه. ولي اين توضيح قانع كننده اي نيست. چون دامبلدور هم بلد بود جان پيچ درست كنه. ولي چون جادوگر سفيد بود اين كار را نكرد. درباره ي قدرت ديگه ي دامبلدور هم بايد بگم حق با لودو است. دامبلدور از اين نيرو بهره مند بود ولي ولد مورت نيروي عشق را نداشت. من هم هنوز سر حرفم هستم.( دامبلدور قوي تره)
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
عشق ايمان است.
عضو محفل ققنوس عضو ارتش دامبلدور
Re: ((آلبوس دامبلدور)) قوی تره یا ((لرد ولدمورت))؟!!!
من يك توضيح كوچولو بدم : به نظر من دامبلدور و ولدمورت از نظر توانايي جادويي در حد بالايي بودن. هر دوشون جادوهايي رو اجرا مي كردن كه نگو. در اين شرايط چيزي كه دليل تفوق مي شه هوشه. كه هوش هر دوتاشون هم در سطح بالايي بود. ولي ولدمورت باهوش تر بود. همونطور كه گفتم به مدت 50 سال يك جامعه رو گذاشت سر كار. اگه دامبلدور ( و مسلما امداد هاي رولينگ ) در كار نبودن اون شكست نمي خورد.
منظورم از امداد هاي رولينگ اينه كه كلي دانش آموز در هاگوارتز شاگرد دامبلدور بودن. خيلي هاشون شرور و در عين حال باهوش بودن. حالا چرا دامبلدور فقط بايد به آينده اين يكي علاقمند بشه؟ چرا بايد بره ببينه چه به سر گونت ها اومده؟ چرا بايد در پرونده كشته شدن يك ساحره حضور داشته باشه؟ منظورم اينه كه رولينگ به دامبلدور اطلاعات داد تا ولدمورت شكست بخوره.
من قبلا گفته بودم دامبلدور اما حالا نظرم عوض شده ، وقتی همه جوانب رو در نظر می گیرم و به قضیه جدی تر نگاه می کنم به این نتیجه می رسم که دامبلدور در کل قدرتمند تر از لرد ولدمورت . من با مورد یکی که بلیز گفته موافقم . فکر می کنم اگه شما هم کل جوانبو در نظر بگیرید به همین نتیجه می رسید.
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
خاطرات جادوگران...روز هاي اشتياق،ترس،فداكاري ها و ...
Re: ((آلبوس دامبلدور)) قوی تره یا ((لرد ولدمورت))؟!!!
گیلدیون پریوت نوشته: ***************من به اين دليل مي گم ولدمورت قوي ترين بود كه با هوشش كاري كرد كه يك جامعه جادوگري 50 سال علاف (الاف) شن واسه اينكه از بين ببرنش. ولدمورت تونست هفت تا جان پيچ درست كنه كه تا پنج سال قبل از مرگش كسي نمي دونست (دامبلدور فقط حدس مي زد). اونها رو جاهاي بسيار قدرتمندي مخفي كرد (بيشتر نظرم با قاب آويزه). تونست بسياري از دسمنانش رو از سر راه برداره. با اينكه از مرگ مي ترسيد ولي با اتكا به جاودانگي وابسته به جان پيچ ها حتي حاضر به مبارزه با هري شد. كسي كه مي دونست يا مي كشتش يا مي ميره.
چيزي كه باعث تفوق ولدمورت مي شد هوشش بود و چيزي كه باعث مرگش شد همونطور كه گفتم دست كم گرفتن بقيه بود. اگه يكم بيشتر دقت مي كرد حتي دامبلدور هم نمي تونست بفهمه اون چي كار كرده.
يك چيزي بگم كه كمي خارج بحثه : ولدمورت اشتباه رولينگ رو مرتكب شد. اون براي خودش يك قانون مسخره گذاشت و كارش تباه شد. رولينگ گفت هفت تا كتاب مي نويسم و يكي از دليل هاي بدي كتاب هفت از نظر من همين بود. ولدمورت هم اومد گفت فقط وسايل بنيانگذاران رو جان پيچ مي كنم كه اينكار باعث شد راحت 4 تا از اونها لو برن. اگه مي رفت يك سنگ رو جان پيچ مي كرد بعد سنگه رو مينداخت كف اقيانوس ديگه نمي مرد.******************
باید بگم که تو اون موقع که 50 نفر علاف بودن دامبلدور با قدرت زیادی که داشت بازم نمی تونست در برابر ولدمورت مقاومت کنه چون تعداد کمی با او همکاری می کردن همه می ترسیدن که مبادا کشته بشن پس طرف دامبلی رو نمی گرفتن. هرچی بگین بازم می گم دامبل قوی تر از ولدیه چون تونست جای جان پیچ ها رو بفهمه.
اگه هم قدرتمند ترین نباشه لا اقل خیلی خیلی خیلی باهوش تر از ولدی هستش. دامبلدور هم می تونست جان پیچ درست کنه ولی چون یه جادوگر سفید هستش این کارو نکرد و در ضمن هرگز دامبل به این چیزای وحشتناک فکر نمی کنه.
دامبلدور قوی ترین و باهوش ترین جادوگره. این. یادتون نره!
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
Re: ((آلبوس دامبلدور)) قوی تره یا ((لرد ولدمورت))؟!!!
من با خوندن پست گيديون كمي متقاعد شدم. ولي هنوز بر اين باورم كه دامبلدور قوي تره. من از همون اول گفتم كه مقايسه كردن اين دو نفر درست نيست. هر دوي اونها قوي بودند. ولي چون دامبلدور يه زماني استاد ولد مورت بوده من نظرم هنوز دامبلدوره.
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
عشق ايمان است.
عضو محفل ققنوس عضو ارتش دامبلدور
Re: ((آلبوس دامبلدور)) قوی تره یا ((لرد ولدمورت))؟!!!
من به اين دليل مي گم ولدمورت قوي ترين بود كه با هوشش كاري كرد كه يك جامعه جادوگري 50 سال علاف (الاف) شن واسه اينكه از بين ببرنش. ولدمورت تونست هفت تا جان پيچ درست كنه كه تا پنج سال قبل از مرگش كسي نمي دونست (دامبلدور فقط حدس مي زد). اونها رو جاهاي بسيار قدرتمندي مخفي كرد (بيشتر نظرم با قاب آويزه). تونست بسياري از دسمنانش رو از سر راه برداره. با اينكه از مرگ مي ترسيد ولي با اتكا به جاودانگي وابسته به جان پيچ ها حتي حاضر به مبارزه با هري شد. كسي كه مي دونست يا مي كشتش يا مي ميره.
چيزي كه باعث تفوق ولدمورت مي شد هوشش بود و چيزي كه باعث مرگش شد همونطور كه گفتم دست كم گرفتن بقيه بود. اگه يكم بيشتر دقت مي كرد حتي دامبلدور هم نمي تونست بفهمه اون چي كار كرده.
يك چيزي بگم كه كمي خارج بحثه : ولدمورت اشتباه رولينگ رو مرتكب شد. اون براي خودش يك قانون مسخره گذاشت و كارش تباه شد. رولينگ گفت هفت تا كتاب مي نويسم و يكي از دليل هاي بدي كتاب هفت از نظر من همين بود. ولدمورت هم اومد گفت فقط وسايل بنيانگذاران رو جان پيچ مي كنم كه اينكار باعث شد راحت 4 تا از اونها لو برن. اگه مي رفت يك سنگ رو جان پيچ مي كرد بعد سنگه رو مينداخت كف اقيانوس ديگه نمي مرد.
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
فرق ما با ديوانه ها تو اينه كه ديوونه ها در اقليت اند.
Re: ((آلبوس دامبلدور)) قوی تره یا ((لرد ولدمورت))؟!!!
گيديون پريوت جان شما به چه دلیل می گید ولدمورت قوی تره به خاطره اینکه از جادوی سیاه استفاده می کرد دامبلدور هم جادوی سیاه رو بلد بود اما علت قوی بودن دامبلدور نسبت به ولدمورت اینکه از این جادوها استفاده بدی نکرد و دوماً از مرگ هراسی نداشت که به نظر من این دومی از اولی مهمتره
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
دارنده یه صد آفرین و یه ده آفرین تو انشاء از تدی
Re: ((آلبوس دامبلدور)) قوی تره یا ((لرد ولدمورت))؟!!!
حرف درست در مورد عنوان این تاپیک رو اسنیپ در فصل دوم کتاب ششم زد که گفت:
- دامبلدور جادوگر بزرگی بوده ( در همان لحظه بلاتریکس صدای اعتراض آمیزی دراورد و اسنیپ ادامه داد:) چرا، بزرگ بوده، اما در نهایت خوشحالی باید بگم که دامبلدور داره پیر میشه. مبارزه تن به تنی که ماه پیش با لرد سیاه کرد حسابی ضعیفش کرده. بعد از اون یک آسیب جدی دیگه دیده چون واکنش هاش کندتر از پیش شده.
ببینید ... یادتون باشه ولدمورت در کتاب پنج با دامبلدوری مبارزه کرد که بالای صد سال سن داشت و نزدیک صد سال پیر تر از زمانی شده بود که در جوانی با گریندلوالد (بزرگترین جادوگر سیاه آن زمان) مبارزه کرد و با وجود اینکه گریندلوالد چوب ارشد رو داشت شکستش داد.
این مشخصه که یک آدم در سن بیست و خورده ای سالگی قدرتش فوق العاده بیشتر از همون آدم در سن کهنسالیه. دامبلدوری که با ولدمورت جنگید اون دامبلدور سابق نبود و مشخصه که سرعت سابقشو نداشته و در نتیجه مهارت سابقشو تا حدی از دست داده.
به نظر من این سوالو باید از دو جنبه مورد بررسی قرار داد:
1- دامبلدور در دوران جوونی رو با ولدمورت مقایسه کنیم در این صورت به نظر من دامبلدور قدرتمند تر بود و ولدمورتم دقیقا از دامبلدور جوون میترسیده نه دامبلدور کهنسال.
2- دامبلدور رو بر اساس همون جنگی که در واپسین دوران زندگیش انجام داده با ولدمورت مقایسه کنیم. در این صورت به نظر من چند جا دامبلدور واقعا ولدمورت رو غافلگیر کرد و مشخص کرد که ابتکار فوق العاده و اعتماد به نفس بالایی نسبت به ولدمورت داره. اما در نهایت پیری گریبان دامبلدور رو گرفت و دامبلدور اسیر سرعت عمل پایینش شد و اگر فاکس نبود دامبلدور احتمال داشت که در مقابل ولدمورت آسیب جدی میدید و خب اگر ما ملاکمونو اینجوری قرار بدیم ولدمورت شاید قوی تر باشه.
ولی من ملاک شماره یک رو بیشتر میپسندم و همونجور که در فوتبال و همه ورزش ها همیشه برای اینکه بگن کی بهتر بود دوران اوج هر دو ورزشکار رو با هم مقایسه میکنند نه دورانی که دو ورزشکار با هم هم دوره بودند منم معتقدم اگر ما بخوایم بگیم که کی واقعا قدرتمندتره باید دوران اوج دو جادوگر رو با هم مقایسه کنیم.
گذشته از اینا دامبلدور از لحاظ فکری بسیار قدرتمند تر از ولدمورت بود حتی در دوران پیری ... چون دامبلدور تمام حدسیاتو زده بود و دقیقا هری و رون و هرمیونو در بازی ای قرار داده بود که خودش میخواست و ابزار مورد نیازشونم برای کشف حقایق فراهم کرده بود و حتی واکنش های بعدی ولدمورتم (مثل محافظت از نجینی) رو از قبل حدس زده بود و خود ولدمورتم در بازیه بزرگش قرار داده بود. اما ولدمورت بخاطر روح ناقصی که داشت هیچ وقت از این نظر به پای دامبلدور نرسید.
رای من دامبلدوره
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
Re: ((آلبوس دامبلدور)) قوی تره یا ((لرد ولدمورت))؟!!!
ّه نظر من ولدمورت قوي ترين بود ولي اون بقيه رو دست كم مي گرفت. به همين خاطر هم شكست خورد. و به نظر من ولدمورت از دامبلدور نمي ترسيد بلكه به اون به چشم يك دشمن نگاه مي كرد كه بايد نابود مي شد. ولدمورت از مرگ مي ترسيد و بس.
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
فرق ما با ديوانه ها تو اينه كه ديوونه ها در اقليت اند.