جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

122 کاربر(ها) آنلاین هستند (100 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
120
مهمانان
2
اعضا
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  96 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  175 خواندن  بدون نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  294 خواندن  بدون نظر 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  280 خواندن  بدون نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  350 خواندن  7 نظر(ها) 
آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

مرگ 1405/02/26 03:30  255 خواندن  1 نظر 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: "قدرت جادويي گنجينه ها"
ارسال شده در: شنبه 13 اسفند 1384 14:29
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:
خوب اگه دقت کرده باشین دفتر چه طوری ساخته شده بود که دست دیگران بیفته تا اون ها بتونن تالار اسرار رو باز کنن پس لازم نبوده که مرگ اور باشه و چون بعد از کامل شدن پروژه خود ولدمورت از توی اتون بیرون میامده میتونسته تصمیم بگیره که با کسی که دفتر چه دستش بوده چیکار کنه

درست اما دقيقا اين مي تونه دليلي باشه بر اينكه دفترچه بايد طلسم هاي محافظتي قدرتمندي مي داشت چون وقتي به دست كسي مي افتاده مي تونسته از بين بره. پس لرد بايد طوري ازش محافظت مي كرده كه از بين نره ولي مي بينيم كه اينطور نبوده.

نقل قول:
ولی ادر مورد انگشتر
خوب اگه محل اون جاودانه ساز توی غار رو خوب بهش دقت کنین میبینین که اونجا خیلی خوب محافظت میشده

ولی انگشتر توی یه خونه ی خرابه افتاده بوده(مخفی شده بوده)
و فقط با جادو میشده از اون محافظت کرد خوب طبیعی که جادوی کشنده ای داشته باشه و....

خب ولي هر دوش كشنده بوده...يعني اگر قدح توي غار نبود بازهم كشنده بود...

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[b][size=large][color=003300][font=Georgia]و ازش پرسيدم كه:خ
Re: "قدرت جادويي گنجينه ها"
ارسال شده در: چهارشنبه 10 اسفند 1384 12:25
نمایش جزئیات
آفلاین
خوب قبل از گفتن جزئیات یم چیزی بگم اول

توی کتاب اصلا به وجود نیروی خاص در گنجینه ها اشاره نشده البته گفته شده که قدرت ها جادویی دارن ولی هیچ چیز دیگه ای نگفته
پس ما مدارک زیادی برای حدس هامون نداریم

خوب پیتر جان اول باید بگم که رولینگ این کتاب ها رو نوشته و نظر اون اهمیت نداره ممکنه از نظر اون همین که شمشیر وارد مغز مار بشه ماره باید بمیره

البته ممکنه که یه چیز هایی رو هم به صورت مرموز باقی گزاشته باشه

ولی در مورد حدف آرتیکوس که شما نقل قول کردی خوب من تنها موردی که دیدم جسم خارجی توی مغز موجود زنده ای بره
زدن تیر توی کله ی آدم بوده (البته من توفیلم دیدیم) و آدمه هم در جا مرده

در مورد گروه هری که اشاره شد دوتا حرف هستش
اول اینکه گنجینه ها قدرت های رو دارن که با خصوصیات مالکشون میخونه

و وقتی که بچه ها گروه بندی میشن کلاه این خصوصیات رو میبینه

یعنی تمام بچه های گریفیندور خصوصیات و شباهت های با خود گریف دارن که هری هم یکی از اون ها هست پی این نمیتونهمدرکی باشه که میگه هری از نسل گریف هستش

(البته به نظر من هستش ولی نیدونم چرا)

ولی در مورد دفتر چه و انگشتر

خوب اگه دقت کرده باشین دفتر چه طوری ساخته شده بود که دست دیگران بیفته تا اون ها بتونن تالار اسرار رو باز کنن پس لازم نبوده که مرگ اور باشه و چون بعد از کامل شدن پروژه خود ولدمورت از توی اتون بیرون میامده میتونسته تصمیم بگیره که با کسی که دفتر چه دستش بوده چیکار کنه

ولی ادر مورد انگشتر
خوب اگه محل اون جاودانه ساز توی غار رو خوب بهش دقت کنین میبینین که اونجا خیلی خوب محافظت میشده

ولی انگشتر توی یه خونه ی خرابه افتاده بوده(مخفی شده بوده)
و فقط با جادو میشده از اون محافظت کرد خوب طبیعی که جادوی کشنده ای داشته باشه و....

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: "قدرت جادويي گنجينه ها"
ارسال شده در: چهارشنبه 26 بهمن 1384 16:47
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام!


نقل قول:
ه نكته رو بگم كه هري در تالار اسرار شمشير رو از دهان باسيليك وارد جمجمه و مغز باسيليك ميكنه و مغز باسيليك نابود ميشه.كي ديده كه يه موجود بدون مغز براي ثانيه اي زنده بمونه؟معلومه هيچكي!مغز نابود شده و باسيليك در جا كشته!پس من هنوز هم ميتونم بگم كه ممكنه گنجينه هاي به ارث رسيده قدرت خاصي نداشته باشند.


توي ترجمه ي اسلاميه كه من نگاه كردم به اين موضوع اشاره نشده!فقط گفته هري شمشير را در كام باسيليسك فرو كرد.ولي عجيب نيست كه با يك ضربه ي شمشير باسيليسك از پا در بياد؟!حداقل بايد تقلا مي كرد باز هم حمله مي كرد....ولي تو كتاب نوشته كه پيچ و تابي خورد و كج شد و بر روي زمين افتاد.
به نظرم يكمي زيادي ساده بود!!!


نقل قول:
قسمت اول حرفت رو قبول دارم كه كلاه بعضي از خصوصيات اسلايترين رو در هري ديده بود ولي قسمت دوم را نه!هري هيچ وقت به كلاه نگفت كه ميخواد به گريفيندور بره فقط گفت اسلايترين نه!كلاه ميتونست هري در هرجاي ديگه به جز گريفيندور بندازه ولي ننداخت!اين نسبت به گفته هاي قبليم(در پستهاي قبلي) نشون ميده كه هري نواده گريفيندور هستش.


آره هري نگفت كه اون رو توي گريفيندور بندازه.گفت نگو اسلايترين!پس چرا انداختش توي گريفيندور؟چون قدرت هاي گريفيندور رو درونش ديده.
اين موضوع حرف قبليه شما رو كه مي گفتين كلاه خصوصيات تمام گروه ها رو ديده رد مي كنه!!

نقل قول:
من دقيقا اين حرف رو در خط آخر پست قبلي خودم زدم كه دفترچه به خاطر گنجينه نبودن زود از بين رفت ولي انگشتر نيروي دفاعي شديدي درش به خاطر گنجينه بودن وجود داشت كه به راحتي دفترچه از بين نرفت.پس من با حرف شما موافقم!


خب پس اين نشون مي ده كه گنجينه ها قدرتي نهفته دارن.و همينطور كه من قبلا هم گفته بودم اين وسيله ها ممكنه قدرتي دفاعي داشته باشن.
پس اين مي تونه از عوامل انتخاب شدن اون ها باشه.ولي من فكر مي كنم كه قدرت اونها به نيروي دفاعي محدود نمي شه.يعني به نظرم قدرت هاي بيشتري دارن.

با تشكر
پيتر پتيگرو!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[b][size=large][color=003300][font=Georgia]و ازش پرسيدم كه:خ
Re: "قدرت جادويي گنجينه ها"
ارسال شده در: سه‌شنبه 11 بهمن 1384 03:36
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام و جواب!:
نقل قول:
هري با يك شمشير باسيليسك سلطان افعي ها رو مي كشه.با يه شمشير من فكر مي كنم كه اون شمشير قدرتي داشته كه اونو متمايز مي كرده با يك شي معمولي.

يه نكته رو بگم كه هري در تالار اسرار شمشير رو از دهان باسيليك وارد جمجمه و مغز باسيليك ميكنه و مغز باسيليك نابود ميشه.كي ديده كه يه موجود بدون مغز براي ثانيه اي زنده بمونه؟معلومه هيچكي!مغز نابود شده و باسيليك در جا كشته!پس من هنوز هم ميتونم بگم كه ممكنه گنجينه هاي به ارث رسيده قدرت خاصي نداشته باشند.

نقل قول:
توي تالار اسرار من فكر مي كنم دامبلدور به اين سوال جواب داده.اون گفت كه كلاه بعضي قدرت هايي رو كه براي سالازار اسلايترين ارزش خاصي داشته رو در تو ديده مثل پايبند نبودن به قوانين،...،صحبت كردن با مارها!ولي چرا تو رو توي گريفيندور انداخت؟چون خودت خواستي!

قسمت اول حرفت رو قبول دارم كه كلاه بعضي از خصوصيات اسلايترين رو در هري ديده بود ولي قسمت دوم را نه!هري هيچ وقت به كلاه نگفت كه ميخواد به گريفيندور بره فقط گفت اسلايترين نه!كلاه ميتونست هري در هرجاي ديگه به جز گريفيندور بندازه ولي ننداخت!اين نسبت به گفته هاي قبليم(در پستهاي قبلي) نشون ميده كه هري نواده گريفيندور هستش.

نقل قول:
پس چرا همين طلسم ها رو براي دفترچه به كار نبرد؟اون كه همينطور كه دامبلدور گفته قصد داشته يك زماني وارد مدرسش كنه پس بر خلاف ساير هوراكراكس ها مي دونسته كه اين حتما به دست يك جادوگر مي افته پس چرا به راحتي از بين رفت؟
آيا به خاطر اين نبوده كه اين يك شي معمولي بود؟فاقد قدرت جادويي؟

من دقيقا اين حرف رو در خط آخر پست قبلي خودم زدم كه دفترچه به خاطر گنجينه نبودن زود از بين رفت ولي انگشتر نيروي دفاعي شديدي درش به خاطر گنجينه بودن وجود داشت كه به راحتي دفترچه از بين نرفت.پس من با حرف شما موافقم!

مرسي از شما
آرتيكوس

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
آرتيكوس الياس فرناندو الكساندرو دامبلدور

ملقب به سلامگنتئور(فنانشدني در همه دورانها)

[b][color=009900]آرتيكوس ..
Re: "قدرت جادويي گنجينه ها"
ارسال شده در: شنبه 8 بهمن 1384 11:04
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:
من میدونم که تو کتاب گفته که این گنجینه ها دارای قدرت جادویی هستند . ولی خود من به شخصه فکر میکنم که این موضوع درست نیست . علت خاصی هم در موردش ندارم ولی فکر میکنم که رولینگ همینجوری از این واژه قدرت جادویی استفاده کرده ! مثلا برای فضا سازی بهتر و اینکه یکم جو بده


خب من نظرم مخالفه!به نظر تو رولينگ مي آد به موضوع به اين مهمي مثل قدرت هوراكراكس هاي ولدمورت براي فضاسازي اشاره مي كنه؟!
دوبار به اين موضوع اشاره شده چرا؟؟؟؟
من مي گم براي اينكه حتما در اين اشيا قدرتي نهفتست!
يه لحظه بر گردين به سال دوم،تالار اسرار.
هري با يك شمشير باسيليسك سلطان افعي ها رو مي كشه.با يه شمشير من فكر مي كنم كه اون شمشير قدرتي داشته كه اونو متمايز مي كرده با يك شي معمولي.

نقل قول:
فوق فوقش اگرم این گنجینه ها قدرتی هم داشته باشند من فکر میکنم که فقط نواده واقعی رئیسان چهار گروه قادر به استفاده از این قدرتها هستند ( مثل هری )


من با اين موافقم.قبول . البته من هنوز نتونستم اون موضوع نوادگي هري رو پيدا كنم ولي موافقم كه نوادگان اونها قادر به استفاده از قدرت هاي اين گنجينه ها هستند.

نقل قول:
ولدمورت اشیایی رو به عنوان جاودانه ساز انتخاب میکنه که ارزش جادویی زیادی رو دارند و البته به نظر من این نکته هم در اینجا قابل توجه که دامبلدور گفت : اشیایی که ارزش جادویی بسیاری دارند . نه قدرتهای جادویی بسیاری .


ارزش جادويي! ولدمورت اون ها رو هم به خاطر اينكه مال بنيان گذاران هستند انتخاب كرده و هم به خاطر قدرت جادوييشون!آره من فكر مي كنم كه اين اشيا قدرتي دارن كه ولدمورت ازشون خبر داشته.

نقل قول:
ولي حالا اگه منظور شما اين بود كه كلاه خصوصيات اسلايترين رو در هري بيشتر از خصوصيات گريفيندور ديده بود كه اول اصرار به پيوستن هري به اسلايترين كرد بايد بگم كه در اين صورت هري اون گريفيندوري واقعي كه شما ميگيد نخواهد بود كه خصوصيات گريفيندور بيشتر از بقيه باشه!بعد شك براي كلاه به نظر من ممكن نيست! يا اين گروه يا آن!.كلاه وقتي ذهن رو بخونه ديگه احتياجي به شك كردن نداره و اسم گروه رو ميگه. ولي چون هري در جايي از ذهنش تمايلي به رفتن به اسلايترين نداشت كلاه وظيفه خودش ميدونه كه از هري در مورد گروه سوال كنه و هري فقط گفت اسلايترين نه!كلاه انتخاب دوم رو ارائه داد كه گريفيندور بود.


توي تالار اسرار من فكر مي كنم دامبلدور به اين سوال جواب داده.اون گفت كه كلاه بعضي قدرت هايي رو كه براي سالازار اسلايترين ارزش خاصي داشته رو در تو ديده مثل پايبند نبودن به قوانين،...،صحبت كردن با مارها!ولي چرا تو رو توي گريفيندور انداخت؟چون خودت خواستي!

نقل قول:
ببخشيد پيتر جان!من ميخواستم بگم كه چون هري نواده گريفيندور بود كلاه بهش شمشير گودريك رو داد.نه اينكه هري نتونه ميراث ديگري رو استفاده كنه.


من بازم مي گم در مورد نواده ي گريفيندور بودن هري هنوز مطمئن نيستم ولي هنوزم سر حرفم باقي مي مونم. به نظرم هر كسي كه جزو يك گروه هاگوارتزه مي تونه از اشيا اون استفاده كنه.هري شمشير رو گرفت(نشانه ي گريفيندور...) و يك راونكلايي نشانه و يا شي اون گرون رو مي گيره.

نقل قول:
خب منظورم اين بود كه ولدمورت احتياجي به چيزي كه طلسمهايش رو تقويت و قويتر كند ندارد چون اگه يادت باشه در كتاب 6 وقتي دامبلدور علت سوختگي دستش رو توضيح ميده ميگه ولدمورت با طلسمهايي پيچيده و قدرتمندي باعث حفاظت از انگشتر(مال مارولو)شد...



پس چرا همين طلسم ها رو براي دفترچه به كار نبرد؟اون كه همينطور كه دامبلدور گفته قصد داشته يك زماني وارد مدرسش كنه پس بر خلاف ساير هوراكراكس ها مي دونسته كه اين حتما به دست يك جادوگر مي افته پس چرا به راحتي از بين رفت؟
آيا به خاطر اين نبوده كه اين يك شي معمولي بود؟فاقد قدرت جادويي؟
درست بر خلاف انگشتر!

منتظر پاسختان هستم
پيتر پتيگرو

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[b][size=large][color=003300][font=Georgia]و ازش پرسيدم كه:خ
Re: "قدرت جادويي گنجينه ها"
ارسال شده در: پنجشنبه 6 بهمن 1384 04:26
نمایش جزئیات
آفلاین
پيتر جان ببخشيد كه دير جواب دادم به اين بحث ولي:
نقل قول:
هپزيبا دو بار در كتاب به اين موضوع اشاره مي كنه.اگر سوتي يا اشتباه بود يك بار بود!
چرا رولينگ بايد دوبار در فاصله ي كم به وجود همچين قدرتي در اين گنجينه ها اشاره كنه؟من فكر مي كنم تنها علتش مي تونه وجود اين قدرت ها و اهميت اونها باشه!
اون دو جا هم اولين بار وقتي جام رو نشون مي دست و دومين بار به فاصله ي كمي وقتي كه گردنبند رو نشون مي ده.

پيتر عزيز چيزي به نام سوتي در كتابهاي رولينگ وجود نداره!مگر اينكه خيلي در حاشيه و بي ارزش باشه كه كمتر كسي بهش توجه كنه.وگرنه اون سوتي ترجمه هستش!به خدا رولينگ داستانش رو قبل از اينكه چاپ كنه دو يا سه بار ميخونه و سوتي داشتنش در حد خيلي پاييني وجود داره.
حالا هزيپا دو بار اشاره كرده به قدرت ميراث هافلپاف و اسلايترين ولي چطوري؟هزيپا در هر دو مورد اين شكلي گفت:"ميگن اين هرچه قدرته توي دنيا در اين (يا گردنبند يا فنجان)هستش".گفت ميگن يعني مردم ميگن و ممكنه مردم اين داستان رو الكي از خودشون ساخته باشند.و اينم گفت:"من تاحالا ازشون استفاده نكردم و فقط ازشون مراقبت كردم"اين يعني من نه ميتونم اين حرف(قدرت درون آن اشيا)رو رد كنم و نه تاييد!چون تاحالا در موردش كنجكاوي زياد نكردم و در نتيجه هم امتحان نكردم و فقط به خاطر تاريخ ارزشمند آنها ازشون به خوبي مراقبت كردم.پس به طور دقيق معلوم نشد كه اين اشيا قدرتي دارند يا خير.بعد رولينگ بعضي چيزا رو در حالت ابهام قرار ميده كه فرد خواننده بايد خيلي دقيق باشه كه بتونه اين ابهام رو برداره.براي من كه ترجمه عابديني هستش به اين شكلي بود كه گفتم مگه اينكه اينم از سوتي هاي ترجمه باشه.

نقل قول:
امكان داره كه ولدمورت نتونه از اون قدرت جام استفاده كنه!من نمي گم كه اون اين وسايل رو فقط به خاطر قدرتشون برداشته بلكه به طور حتم همانطور كه دامبلدور هم گفته به خاطر ارزش معنوي بوده كه نزد اون وجود داشته.
پس من هنوزم سر حرفم هستم.به نظرم اين قدرت ها تنها براي افرادي قابل استفادست كه خصوصيات اون اشخاص رو دارا باشن.

اين نكته رو من بگم كه اونجوري كه رولينگ شخصيت ولدمورت رو تعريف كرده ولدمورت هر چيزي كه به دردش نخوره نمي دزده و اگه مزاحمش باشه اونو مثل يه آشغال مي اندازه دور.مثل كاري كه با مرگخوارهايي كه به دردش نميخورد ميكنه.پس اگه اون فنجان به درد ولدمورت نخوره ديگه براي چي دزديدش؟اصلا چرا زودتر از شري كه ممكنه اون فنجان بوجود بياره خلاص نشد؟
چون براش بدرد ميخورد!ولي هنوز به قول شما ارزش معنوي اون مد نظر هستش كه بله منم با نظر شما موافقم كه ممكنه قدرت فقط براي افراد داراي خصوصيات بارز باشد ولي به نظر من ولدمورت با جادوي سياه و قدرتش ميتونست اين جادو رو باطل از قدرتش استفاده كنه.

نقل قول:
من بايد بگم كه اتفاقا دقيقا بر عكس شما شنيدم كه رولينگ گفته كه هري نسبتي با گودريك گريفيندور نداره.

من يادمه سايت هاگوارتز يه مصاحبه از منبع ماگل نت گذاشته بود كه رولينگ اونجا گفته هري نواده گريفيندوره!
پس اگه ميشه در اين مورد لطفا يه منبع بگيد كه بحث در مورد اين موضوع تموم بشه.

نقل قول:
توي كتاب يك هم گفته نشده كه هري خصوصيات تمامي بنانگذاران رو داره بلكه كلاه چون بعضي قدرت هاي اسلايترين كه بارز ترينشون سخن گفتن با مارهاست رو ديده به شك افتاد.

من الان به كتاب يك دسترسي ندارم ولي دقيقا يادمه در ترجمه ويدا اسلاميه وقتي كه كلاه با هري شروع به صحبت ميكنه ميگه كه تو سختكوشي هافلپاف و زرنگي ريونكلا رو داري و بعد از رفتن هري به اسلايترين ميگه.
ولي حالا اگه منظور شما اين بود كه كلاه خصوصيات اسلايترين رو در هري بيشتر از خصوصيات گريفيندور ديده بود كه اول اصرار به پيوستن هري به اسلايترين كرد بايد بگم كه در اين صورت هري اون گريفيندوري واقعي كه شما ميگيد نخواهد بود كه خصوصيات گريفيندور بيشتر از بقيه باشه!بعد شك براي كلاه به نظر من ممكن نيست! يا اين گروه يا آن!.كلاه وقتي ذهن رو بخونه ديگه احتياجي به شك كردن نداره و اسم گروه رو ميگه. ولي چون هري در جايي از ذهنش تمايلي به رفتن به اسلايترين نداشت كلاه وظيفه خودش ميدونه كه از هري در مورد گروه سوال كنه و هري فقط گفت اسلايترين نه!كلاه انتخاب دوم رو ارائه داد كه گريفيندور بود.

نقل قول:
منم موافقم كه ميراث ريونكلا به هري نمي رسيد چون قدرت و يا بهتره بگم توانايي استفاده از اون رو نداشته.همينطور كه به طور حتم براي يك ريونكلايي هم شمشير رو نمي فرستاده چون استفاده از اون مستلزم شجاعت!

ببخشيد پيتر جان!من ميخواستم بگم كه چون هري نواده گريفيندور بود كلاه بهش شمشير گودريك رو داد.نه اينكه هري نتونه ميراث ديگري رو استفاده كنه.
شما گفتيد كه كسي ميتونه از گنجينه ها استفاده كنه در صورتي كه خصوصيات بارز اون اشخاص رو داشته باشند اين يعني هر كسي داراي اين خصوصيات!من ميگم هري فقط خصوصيت يك گروه رو نداشته .هري يكدندگي اسلايترين و شجاعت گريفيندور و سختكوشي براي رسيدن به هدف هافلپاف و استفاده از هوش زيادش در مواقع حساس ريونكلا رو داره.اينا همشون خصوصيات بيانگذارها هستن پس هري ميتونسته در صورت داشتن گنجينه ريونكلا ازش استفاده كنه چون خصوصيت اون رو داشته.

نقل قول:
"...تنها يك گريفندوري واقعي مي تونه اين شمشير رو از توي كلاه در بياره "
اين جمله ي دامبلدور براي متقاعد كردن هريه كه اون به حق عضو گريف شده

درسته دامبلدور اين رو براي متقاعد كردن هري گفتش.ولي "تنها يك گريفيندوري واقعي" براي من يه معني ديگه ميده.اونم اينه كه "تنها كسي كه نسلش از نواده گريفيندور باشد".در اين صورت دامبلدور با اين موضوع كه هري نواده واقعي گريفيندور هستش هري رو متقاعد ميكنه كه او فقط به خاطر اون زخم به اسلايترين مرتبط شدي وگرنه تو خود نواده گريفيندور هستي.
اينجوري هم ميتونه تغيير كنه.درسته؟

نقل قول:
من متوجه منظورتون از اين جمله نشدم.....خوشحال مي شم اگر يكباره ديگه بگيد

خب منظورم اين بود كه ولدمورت احتياجي به چيزي كه طلسمهايش رو تقويت و قويتر كند ندارد چون اگه يادت باشه در كتاب 6 وقتي دامبلدور علت سوختگي دستش رو توضيح ميده ميگه ولدمورت با طلسمهايي پيچيده و قدرتمندي باعث حفاظت از انگشتر(مال مارولو)شد...
اون موقع ولدمورت در سال ششم هاگوارتز بوده و حتي قبلش كسي رو كشته بوده.خب اين نشون ميده ولدمورت قبل از داشتن آن گنجينه ها جادوگري قوي بوده كه طلسمهاي قوي اي ميكرده پس احتياج به بيشتر از اون بوسيله گنجينه هايي نخواهد بود كه ممكنه از بين برن.دامبلدور هم در همون كتاب 6 گفت كه براي كشتن ولدمورت بايد مهارتي فوق العاده داشته باشي يعني حتي اگه اون گنجينه ها هم از بين بره ولدمورت چيزي از مهارتش كم نميشه.
بعد گفتم كه به نظر من اون گنجينه ها باعث بوجود آمدن نيروي دفاعي شديدي ميشه كه نشه به راحتي اينكه هري دفترچه رو از بين برد اونا رو از بين برن.

مرسي
آرتيكوس

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
آرتيكوس الياس فرناندو الكساندرو دامبلدور

ملقب به سلامگنتئور(فنانشدني در همه دورانها)

[b][color=009900]آرتيكوس ..
Re: "قدرت جادويي گنجينه ها"
ارسال شده در: سه‌شنبه 4 بهمن 1384 15:59
نمایش جزئیات
آفلاین
من میدونم که تو کتاب گفته که این گنجینه ها دارای قدرت جادویی هستند . ولی خود من به شخصه فکر میکنم که این موضوع درست نیست . علت خاصی هم در موردش ندارم ولی فکر میکنم که رولینگ همینجوری از این واژه قدرت جادویی استفاده کرده ! مثلا برای فضا سازی بهتر و اینکه یکم جو بده

چون من هر چی فکر میکنم نمیفهمم که این گنجینه ها چه فایده ای میتونند داشته باشند و به نتیجه هم نمیرسم . نه واقعا من فکر نمیکنم که این اشیا قدرت خاصی داشته باشن .

هپزیبا یک جوری صحبت میکرد انگار داره مثلا در مورد یک وسیله الکتریکی نظر میده که جدید به بازار اومده در حقیقت من اینطور احساس میکنم که چنین موضوعی وجود خارجی نداشته . من فکر نکنم خود رولینگ هم ایده خاصی تو نظرش داشته باشه اگر داشت حتما خودش میگفت و البته فکرم نکنم این موضوع تو ادامه داستان اهمیت داشته باشه

فوق فوقش اگرم این گنجینه ها قدرتی هم داشته باشند من فکر میکنم که فقط نواده واقعی رئیسان چهار گروه قادر به استفاده از این قدرتها هستند ( مثل هری )

در حقیقت من فکر میکنم اگر کسی از رولینگ این سوال رو بپرسه اونم دقیقا همین جواب رو میده که الان من در بالا نوشتم ولی موضوع اینه که من فکر نکنم رولینگ در مورد جواب واقعی این سوال فکر کرده باشه و دیگه بخواد باز هم در مورد این موضوع مطلبی بنویسه !!! ( به نظر من این موضوع همون جا تموم شده !!! )

کلا اون چیزی که من بعد از دیدن نظر همه شما دیدم متوجه شدم که هیچ کس جواب قطعی برای این پرسش نداره و همه در شک و تردید به سر میبرن . منم مثل شما هستم و شک و تردید دارم . فقط سعی کردم ایده هام رو تا حد امکان محدود کنم تا سر گزینه های محدود تری بحث کنیم

ولی در مورد اینکه چرا ولدمورت این گنجینه ها رو برای جاودانه سازهاش انتخاب کرده به نظر من جواب قطعی وجود داره ! چون دامبلدور یک بار به هری در کتاب ششم گفت که ولدمورت اشیایی رو به عنوان جاودانه ساز انتخاب میکنه که ارزش جادویی زیادی رو دارند و البته به نظر من این نکته هم در اینجا قابل توجه که دامبلدور گفت : اشیایی که ارزش جادویی بسیاری دارند . نه قدرتهای جادویی بسیاری .
ولدمورت هم بدون شک به همین دلیل این گنجینه ها رو به عنوان جاودانه ساز انتخاب کرده

ببخشید من دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه ! شرمنده اخلاق ورزشیتونم

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: "قدرت جادويي گنجينه ها"
ارسال شده در: سه‌شنبه 4 بهمن 1384 14:59
نمایش جزئیات
آفلاین
خوب من هم فکر ميکنم نيروی هايی وجود داره و هر کسی اون اشيا رو داشته باشه ميتونه ازشون استفاده کنه و فکر کنم اين اشيا بتونن همديگرو پيدا کنن مگه نه اين که اين ۴ نفر با همديگه پيمان بستن ( يادم نمياد تو کدوم کتاب خوندم ولی فکر کنم تو شعر کلاه قاضی بود)
پس ممکنه هری با داشتن شمشير گريفندور بقيه رو پيدا کنه که اين از نظر خودم مقداری لوسه و رولينگ اين کارو نمی کنه
و لی در اين شکی نيست که فنجان هاپلپاف قدرتی در مجونسازی داره آخه(بهم نخندينا) شيه جام ادوارده (که مرلين به ادوارد داده و خاصيت شفا دهندگی داره) و ممکنه هر سمی که با اون خورده می شه اثر خودشو از دست بده ( شايد لرد سياه با اون بايد مجون روی مدال رو می خورده)
جالب اينجاست وقتی مادر لرد سياه مدالش رو مي فروشه انگار يه جور بد شانسی مياره البته بد بخت بوده ولی انگار بدون اون هيچ قدرتی نداشته مگنه آدم عاقل مخصوصا يه مادر نمی خواد بميره و موجب بدبختی فرزندش بشه اين رو شايد قبول نکنين ولی اون شايد نتونسته برای خودش کاری کنه و مورده شايد دلش ميخواسته زنده بمونه
در مورد انگشتر فکر نکردم
ولی شمشير اونم جای بحث داره چطوری فقط با يه ضربه کلک مارو کند اون بيشتر از يه شمشير جواهر نشانه

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
من کی هستم
Re: "قدرت جادويي گنجينه ها"
ارسال شده در: سه‌شنبه 4 بهمن 1384 13:36
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:
ولي به نظر من هست شايد اينم يكي از كلكهاي رولينگ باشه كه ذهن آدم رو به خاطر اين موضوع منحرف كنه شايد واقعا قدرتي نباشه.بعد شما گفتيد كه صراحتا گفته شده اين موضوع فقط هزيپا در مورد امكان وجود اين قدرتها صحبت كرده كه اونم گفته من ازشون استفاده نكردم پس به طور كامل معلوم نيست كه آنها قدرتي دارند يا نه؟.پس به نظر من بحث در مورد اين موضوع ميتونه پرطرفدار و جالب باشه و بهتره در موردش در كنار ديگر موضوعات بحث كنيم.


هپزيبا دو بار در كتاب به اين موضوع اشاره مي كنه.اگر سوتي يا اشتباه بود يك بار بود!
چرا رولينگ بايد دوبار در فاصله ي كم به وجود همچين قدرتي در اين گنجينه ها اشاره كنه؟من فكر مي كنم تنها علتش مي تونه وجود اين قدرت ها و اهميت اونها باشه!
اون دو جا هم اولين بار وقتي جام رو نشون مي دست و دومين بار به فاصله ي كمي وقتي كه گردنبند رو نشون مي ده.

نقل قول:
خوب ميتونم بگم با اين حرفت تا حدودي موافقم.حالا چرا تا حدودي؟چون ولدمورت خصوصيات هافلپاف مثل مهرباني و سختكوشي رو نداره پس چطوري بايد از قدرت اون جام استفاده كنه؟خوب حتما با قدرت جادويي خودش ميتونه از قدرت اون استفاده كنه كه اين كارو فقط جادوگرهاي قدرتمند ميتونند انجام بدن.


خب امكان داره كه ولدمورت نتونه از اون قدرت جام استفاده كنه!من نمي گم كه اون اين وسايل رو فقط به خاطر قدرتشون برداشته بلكه به طور حتم همانطور كه دامبلدور هم گفته به خاطر ارزش معنوي بوده كه نزد اون وجود داشته.
پس من هنوزم سر حرفم هستم.به نظرم اين قدرت ها تنها براي افرادي قابل استفادست كه خصوصيات اون اشخاص رو دارا باشن.

نقل قول:
من تا اونجايي كه يادم مياد رولينگ در يه مصاحبش گفته كه هري نواده گريفيندور هستش.ولي حالا درسته كه هري شجاعت گريفيندور رو داره ولي اگه يادت باشه در كتاب 1 وقتي كه هري كلاه گروهبندي رو روي سرش ميذاره كلاه ميگه كه هري خصوصيات همه بيانگذاران هاگوارتز رو داره و كلاه اولين راه رو اسلايترين ميگه چون طلسم زخم باعث اين شده بوده ولي هري بعد از رد آن ميره توي گريفيندور.خب اگه هري ميراث كس ديگري مثل ريونكلا رو ميخواست آيا كلاه به او ميداد؟من ميگم نه!اصلا چرا كلاه براي كمك به هري شمشيرو داد چرا چيز ديگه اي نداد.به نظر من به اين دليل بود كه هري نواده گريفيندور هستش.


خب من بايد بگم كه اتفاقا دقيقا بر عكس شما شنيدم كه رولينگ گفته كه هري نسبتي با گودريك گريفيندور نداره.
توي كتاب يك هم گفته نشده كه هري خصوصيات تمامي بنانگذاران رو داره بلكه كلاه چون بعضي قدرت هاي اسلايترين كه بارز ترينشون سخن گفتن با مارهاست رو ديده به شك افتاد.
منم موافقم كه ميراث ريونكلا به هري نمي رسيد چون قدرت و يا بهتره بگم توانايي استفاده از اون رو نداشته.همينطور كه به طور حتم براي يك ريونكلايي هم شمشير رو نمي فرستاده چون استفاده از اون مستلزم شجاعت!
"...تنها يك گريفندوري واقعي مي تونه اين شمشير رو از توي كلاه در بياره "
اين جمله ي دامبلدور براي متقاعد كردن هريه كه اون به حق عضو گريف شده.ولي اين جمله چه چيز ديگري رو نشون مي ده؟
"تنها يك گريفندوري واقعي..."
پس مي شه گفت كه امكان داره اين موضوع براي ساير گنجينه ها هم صدق كنه!

نقل قول:
نه!فكر نميكنم كه قدرت طلسم به قدرت ميراث بيانگذارها ربطي داشته باشه ولي به نظر من قدرت دفاعي هوروكسهايي كه در اين ميراث هستن بيشتر ميشه به طوري كه مثل دفترچه خاطرات به اون راحتي از بين نرن.


من متوجه منظورتون از اين جمله نشدم.....خوشحال مي شم اگر يكباره ديگه بگيد....

با تشكر
پيتر.....

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[b][size=large][color=003300][font=Georgia]و ازش پرسيدم كه:خ
Re: "قدرت جادويي گنجينه ها"
ارسال شده در: سه‌شنبه 4 بهمن 1384 05:48
نمایش جزئیات
آفلاین
پيتر عزيز جواب من به پست شما:
نقل قول:
آرتيكوس جان فكر مي كنم كه لازم نباشه در مورد وجود يا عدم وجود اين قدرت ها بحث بشه ، توي كتاب به صراحت به اين نيروها اشاره شده.

ولي به نظر من هست شايد اينم يكي از كلكهاي رولينگ باشه كه ذهن آدم رو به خاطر اين موضوع منحرف كنه شايد واقعا قدرتي نباشه.بعد شما گفتيد كه صراحتا گفته شده اين موضوع فقط هزيپا در مورد امكان وجود اين قدرتها صحبت كرده كه اونم گفته من ازشون استفاده نكردم پس به طور كامل معلوم نيست كه آنها قدرتي دارند يا نه؟.پس به نظر من بحث در مورد اين موضوع ميتونه پرطرفدار و جالب باشه و بهتره در موردش در كنار ديگر موضوعات بحث كنيم.

نقل قول:
نظر من اينه كه اين قدرت ها براي كساني مورد استفادست كه خصوصيات اخلاقيه اين چهار شخص رو داشته باشن.

خوب ميتونم بگم با اين حرفت تا حدودي موافقم.حالا چرا تا حدودي؟چون ولدمورت خصوصيات هافلپاف مثل مهرباني و سختكوشي رو نداره پس چطوري بايد از قدرت اون جام استفاده كنه؟خوب حتما با قدرت جادويي خودش ميتونه از قدرت اون استفاده كنه كه اين كارو فقط جادوگرهاي قدرتمند ميتونند انجام بدن.

نقل قول:
هري توي سال دوم توي حفره اسرار تونست شمشير گودريك گريفيندور رو در بياره؛ نه بخاطر اينكه نواده ي اون بوده ، بلكه چون توي گروه گريفيندوره و نيروي شجاعت رو كه لازمه ي اين گروهه در اختيار داره

من تا اونجايي كه يادم مياد رولينگ در يه مصاحبش گفته كه هري نواده گريفيندور هستش.ولي حالا درسته كه هري شجاعت گريفيندور رو داره ولي اگه يادت باشه در كتاب 1 وقتي كه هري كلاه گروهبندي رو روي سرش ميذاره كلاه ميگه كه هري خصوصيات همه بيانگذاران هاگوارتز رو داره و كلاه اولين راه رو اسلايترين ميگه چون طلسم زخم باعث اين شده بوده ولي هري بعد از رد آن ميره توي گريفيندور.خب اگه هري ميراث كس ديگري مثل ريونكلا رو ميخواست آيا كلاه به او ميداد؟من ميگم نه!اصلا چرا كلاه براي كمك به هري شمشيرو داد چرا چيز ديگه اي نداد.به نظر من به اين دليل بود كه هري نواده گريفيندور هستش.

نقل قول:
اگر در نظر بگيريم كه اين اشيا قدرت حفاظت دارن پس مي شه گفت كه چرا لرد از اونها براي هوراكراكس هاش استفاده كرده.اين طوري قدرت طلسم هاي خودش هم قويتر مي شن.

نه!فكر نميكنم كه قدرت طلسم به قدرت ميراث بيانگذارها ربطي داشته باشه ولي به نظر من قدرت دفاعي هوروكسهايي كه در اين ميراث هستن بيشتر ميشه به طوري كه مثل دفترچه خاطرات به اون راحتي از بين نرن.

نقل قول:
در مورد اينكه اصلا چرا بايد همچين نيروها و قدرت هايي توي اين اشيا وجود داشته باشه.....فكر مي كنم يكي از علتهاش مي تونه اين باشه كه بعد ها كمكي براي ديگران باشه.يعني در مواقع نياز بتونن از اينها كمك بگيرن

اينم تا حدودي با شما موافقم.چون به نظر من اسلايترين به خاطر كمك به كسي چيزي رو با قدرتهاي خاص نيمسازه.و حتي بقيه بيانگذاران...به نظر من اونا اين اشيا رو هميشه به همراه خودشون داشتن كه آن اشيا ميتونسته مقداري از نيروي فرد دارنده اش رو در خودش نگهداره(مثل آهن كه وقتي بهش آهنربا ميمالي اون آهن هم ميشه آهنربا).ولي ميتونيم بگيم كه آنها ميخواستن نسلشون از قدرتشون استفاده كنه نه كس ديگه اي.

مرسي از جواب شما
آرتيكوس دامبلدور

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
آرتيكوس الياس فرناندو الكساندرو دامبلدور

ملقب به سلامگنتئور(فنانشدني در همه دورانها)

[b][color=009900]آرتيكوس ..