شخصیت جادویی خودت را بساز، به یکی از چهار خانه ملحق شو، در کلاسها شرکت کن، کوییدیچ بازی کن و ماجراجوییهای خودت را بنویس.
✨ بیش از ۱۵,۰۰۰ جادوگر از سال ۱۳۸۲
🏰 ۴ خانه فعال: گریفیندور، اسلیترین، هافلپاف، ریونکلاو
📚 اساتید راهنما تو را قدمبهقدم همراهی میکنند
⚡ ماجراجوییهای بیپایان در انتظار توست
🗺 سفر تو در هاگوارتز:
📝یک داستان کوتاه بنویس
🧙شخصیت خودت را بساز
🛒از کوچه دیاگون خرید کن
🎓به یک خانه ملحق شو
همه چیز ساده است! استاد راهنمای اختصاصی تو را در هر قدم کمک میکند
به نظر من هم مقايسه دامبلدور با ولدمورت كار اشتباهيه, چون همون طور كه دامبلدور توي كتاب شش توي غار به هري ميگه: من به تام ريدل درس دادم و سبكشو مي شناسم. همين دليليه بر برتري دامبلدور بر ولدمورت چون -شايد- خيلي از" كارها, عكس العمل هاي فوري, شيوه ي مبارزه" و خيلي چيز هاي ديگري رو كه ربطي به گستردگي جادوهايي كه ولدي بلده نداره دامبلدور بتونه در مورد ولدي پيش بيني كنه يا حدس بزنه و همين دليلي بر ضعف ولدي در مقابل دامبلدوره.
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
Re: ((آلبوس دامبلدور)) قوی تره یا ((لرد ولدمورت))؟!!!
من سر حرف قبليم هستم الان هم به هوش و ذکاوت اين دو کاري ندارم. ( ولي فکر ميکنم دامبلدور يکمقدار در مورد توان مغزي خودش شکسته نفسي کرده!) الان فقط مي خوام نظرمو درباره ي گستره ي جادويي دامبلدور بدم; . در واقع انواع طلسم ها چيزي نيستن جز خود جادو.
ما همه چيزو پيچيده مي كنيم, چون ميخوايم توصيفش کنيم ,در نتيجه بيشتر تفسيرش مي كنيم و از درکش دور ميشيم! درصورتي که اگر چيزي درك بشه نيازي به فرمول بندي نداره. . مثلا, طلسم هاي باستاني هم درواقع مفهوم نزديک تري از درک جادو هستن. ( از دامبلدور جلوي دره غار يادتون مياد? ) . در نتيجه ميشه توسط اونا, مورد استفاده ي مردم عادي رو از حقيقت جادو فرهم کرد. بدون اين که درکي از حقيقت جادو بهشون بديم و جادو کردن در اين شرايط خيلي مشکله چون بدون درك يک چيز, ايمان داشتن به اون چيز فقط جنبه ي تلقيني پيدا ميکنه !! . . اينه که ميگم دامبلدور نيروي جادوييش از همه (حتي ولدمورت) بيشتر بود ! چون به سمت شناخت رفته بود و در نتيجه ايمان بيشتري داشت و به اون خاطر به اون درجه رسيد! در حالي که ممکنه ولدمورت فرمول هاي بيشتري بلد بوده باشه.
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
آخرين باري که مي دونستم و گفتم کسي جدي نگرفت پس از اين به بعد
[url=http://www.jadoogaran.org/modules/article/view.article.php/2168]مودونوم او نوموگوم[/u
Re: ((آلبوس دامبلدور)) قوی تره یا ((لرد ولدمورت))؟!!!
خب مشخص دامبلدور قوی تره , و این رو خود رو لینگ اعلام کرده که دامبلدور قوی تر بوده , چون اگه اینطور نبود اخر کتاب 7 هری در بی هوشی توی استگاه کینگز کراس اینو به دامبلدود نمی گفت که اون قوی تره چون میتونست دنبال جادوی سیاه بره ولی نرفت .
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
Re: ((آلبوس دامبلدور)) قوی تره یا ((لرد ولدمورت))؟!!!
به نظر من ما داريم اشتباه ميكنيم كه ميگيم دامبلدور قوي تره يا ولدمورت!
جادو شاخه هاي بسيار زيادي داره و اصلا نميشه هيچ كدوم رو با هم مقايسه كرد.تو چفت شدن و اينا اسنيپ خيلي استاد بود كه حتي ولدمورت هم در اين سطح مثل اون نبود و دامبلدور هم شايد به اون نميرسيد.پس حالا بگيم اسنيپ قوي تره؟
شما اومديد ملاك رو دوئل و ورد و اينا گذاشتيد در حالي كه اين ها ملاك هستن ولي همش اينا نيست. ملاكهاي ديگه اي مثل ساخت ورد،معجون سازي،تغيير شكل،ايده و انديشه و ابتكار و ... هست كه بايد تك تك بشينيم و بررسي كنيم كه كي تو اونجا بهتره.
تو خود كتاب اومده كه دامبلدور به هري ميگه كه ولدمورت يه چيزايي بلده كه حتي تو خواب هم نميبينتشون و قدرت هايي دامبلدور داره كه لرد ولدمورت نميتونه تو خواب ببينتشون.
موضوع همينجاست.هر كسي يه قدرت خاصي تو وجودش داره و دامبلدور هم به خاطر سن زيادي كه داره و تجربه هاش ممكنه ورد ها كاربرد تري بلد باشه ولي اين دليل نيست.
موضوع بعدي اينجاست..ممكنه تو دوئل ها دامبلدور پيروزي نسبي به ولدمورت داشته باشه ولي اين دليل درستي نيست. اگر توجه كرده باشيد چوب الدار كه بهترين چوب جادوگري هست و يادگار مرگ و اينا دست دامبلدوره..قدرت بيشتري تو دستاش هست و بازم فكر نميكنم مقايسه درستي بشه انجام داد.
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
بعضی اوقات نیاز به تغییر هست . برای همین شناسه بعدی منتقل شدم !
خوبه در مورد من بحث میشه کی ناظر اینجاست کی تایید میکنه من دامبلدور قدیمی هستم اگه میشناسید که هیچی اگه نمیشناسید به مدیران اصلی رو جو کنید ناظر این بخش و اون کسی که تایید میکنه یه کسی باید باشه که هر دو رو خوب بشناسه نه کسی که چند روزیه وارد شده بخواد تایید کنه
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
Re: ((آلبوس دامبلدور)) قوی تره یا ((لرد ولدمورت))؟!!!
خوب نظرات این تاپیک رو خوندم ، خوب بودن ... اما اینکه ... باید بگم برای دوستانی که معتقدند ، لرد ولدمورت از آلبوس دامبلدور قوی تر بوده از صمیم قلب متاسفم !! بارها به این عنوان اشاره شده که آلبوس دامبلدور قوی ترین جادوگر قرن هست !
نظر دوستی که این رو گفته بررسی میکنم : نقل قول:
به نظر من ولدمورت همیشه از دامبلدور قویتر و باهوش تر بوده و خودش در برابر دامبلدور گفته که من سطح دنیای جادوگری را از آن چیزی که بود بالاتر برده ام . او هفت هورکراکسس ساخت و خود دامبلدور معتقد بود که او باهوشترین دانش آموز هاگوارتز بوده است .همانطور که می دانیم در کتاب هفتم تمام کارکنان هاگوارتز در برابر قدرت ولدمورت نتوانستند مقاومت کنند (اساتید هاگوارتز از بهترین جادوگران هستند)و دامبلدور در مبارزه با یک یادگار خانوادگی تام یکی از دستانش را از دست داد و هیچ گاه هم واقعا با تام دوئل نکرد او اگر قدرتش را داشت در زمان سلطنت ولدمورت بر دنیای جادوگری او را شکست می داد. حیف که رولینگ در کتاب هفتم این قدرت را درک نکرد و او را خیلی احمقانه به کشتن داد .
در مورد ، مورد اول : ما در اینجا به این مورد میپردازیم که دامبلدور قدرتمند تر هست یا ولدمورت ... حالا اینکه لرد یا دامبلدور چی کار کردن برای دنیای جادوگری هیچ اهمیتی نداره .
در مورد ، مورد دوم : ساختن 100 هورکراکسس هم کاری نداره ، تنها چیزی که نیاز داره این هست که طرف مورد نظر انقدر پلید باشه که 100 نفر رو بکشه ، در نتیجه کاری نبود که دامبلدور یا مودی ، یا اسنیپ ، یا سیریوس و ریموس و ... از پسش بر نیان ! اونها قاتل نبودند !
در مورد ، مورد سوم : باهوش بودن ، از زمین تا آسمون تفاوت داره به قدرتمند بودن ! بله دامبلدور اعتقاد به این موضوع داشت ... و این رو فراموش نباید کنیم که خود دامبلدور برترین استاد مدرسه و مدیر مدرسه بوده و همونطور که اشاره کردی ، اساتید هاگوارتز از بهترین جادوگران هستند ، پس دامبلدور هم جزو اونها بوده ، همینطور مدیر مدرسه ! که درجه خیلی بالاتر از استاد مدرسه هست .
در مورد ، مورد چهارم : بله اساتید هاگوارتز و خیلی از جادوگران نتونستن مقابل ولدمورت مقابله کنند ، این رو فراموش نکنید که ولدمورت هم یکی از سه جادوگر برتر قرن هست و این چیزه کمی نیست ! البته دامبلدور هم همین قدرت رو داره ، و ما در کتاب پنجم دیدیم که وزیر و بهترین محافظاش هم نتونستن در برابر دامبلدور مقاومت کنند ... ما گفته پروفسور مارچ بنکز ، مسئول گرفتن امتحانات سطوح عالی جادوگری رو در کتاب پنج و فصل آزموس سمج دیدیم : اگر دامبلدور نخواد پیداش کنن ، وزارت سحر و جادو هیچ کاری نمیتونه بکنه ... من خودم مسئول گرفتن امتحان سمج ازش بودم ... با چوبدستیش کارهایی میکرد که هیچ وقت ندیده بودم ! و ما کارهای خارق العاده دیگه ای از دامبلدور در کتاب پنج و قبل از اون دیدم . همینطور در کتاب اول ما دیدیم که هرمیون گفت : تا وقتی پرفسور دامبلدور توی مدرسه باشه ، اسمشو نبر محاله که بتونه نزدیک این حوالی بیاد ! و میدونیم که تنها کسی هست که لرد ازش میترسید !
در مورد ، مورد پنجم : بله دامبلدور دستش رو برای از بین بردن یادگار مارولو ریدل از دست داد و طلسمی به وجودش راه پیدا کرده ، که قادر بود بعد از یک سال بکشتش ! ولی ... فراموش نکنیم که اون یادگار یه هورکراکسس بوده و اینکه طلسم روش گذاشته شده بود ! نویل هم میتونست با یه طلسم خطرناک دو تا دستهای دامبلدور رو قطع کنه ! طلسم چیزی نیست که بشه بهش گفت قدرت !
در مورد ، مورد ششم : بله دامبلدور هیچ وقت با لرد واقعا دوئل نکرد ، چرا که ما دوئل نمایشیش رو در کتاب پنجم دیدیم ... دیدیم که چقدر ریلکس با لرد صحبت میکرد و بدون هیچ واکنش و توجه خاصی طلسم های قدرتمند لرد رو منحرف میکرد !
در مورد ، مورد هفتم : دامبلدور نمیتونست ولدمورت رو نابود کنه ! چرا ؟ ... ما در کتاب سوم دیدیم که تریلانی گفت : یکیشون باید اون یکی رو نابود کنن و تنها راه زنده موندنشون همینه ! پس این رو متوجه میشیم که فقط هری و ولدمورت میتونستن هم دیگرو نابود کنند . دلیل اینکه دامبلدور نمیتونست این بود که یک بخش از روح ولدمورت توی بدن هری هست و وقتی میتونست دامبلدور رو از بین ببره که اون تکه روح رو از بدن هری بیرون میکرد و اون موقع در این مورد اطلاع نداشت !
در مورد ، مورد هشتم : خیلی جالب گفتی در این مورد : یف که رولینگ در کتاب هفتم این قدرت را درک نکرد ... منم همین اعتقاد رو دارم ... واقعا رولینگ آدمه احمقیه که قدرت ولدمورت رو درک نکرد ... واقعا چرا درک نکرد ؟ بهتر نبود برای درک کردنش به شما مراجعه میکرد ؟ حالا اگر خواستی یه نامه بنویس براش و توضیح بده در مورد قدرت ولدمورت تا برای رولینگ بفرستمش و به عنوان پی نوشت زیر نامه شما بنویسم : آخه زنه ابله ! چطوری کتابی رو که خودت نوشتی درکش نکردی ؟!! ممنون از شما بابت اشاره به این نکته ریز و صد البته جالب !
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
چای هست اگر مینوشی ... من هستم اگر دوست داری
Re: ((آلبوس دامبلدور)) قوی تره یا ((لرد ولدمورت))؟!!!
خب این واضحه که دامبلدور قوی تره! چون رولینگ بارها و بارها خودش گفت ولدمورت ازش می ترسه! در اواخر کتاب پنج هم وقتی دامبلدور به سرسرا می یاد لرد با ترس می گه دامبلدور... در ضمن به نظر من مهم ترین دلیل این که ولدمورت ازش می ترسیده اینه که چون از دامبلدور می ترسیده به فکر کشتنش افتاده چون این قانونه که هر وقت کسی از چیزی می ترسه به فکر نابود کردنش می افته.این درباره ی دامبلدور و ولدمورت هم صدق می کنه.لرد ولدمورت از دامبلدور می ترسید که مبادا در راه رسیدن به قدرت سد راهش بشه و اونو کشت.در ضمن یه مورده دیگه هم هست و اون اینه که هر کی تو کتاب از اسم ولدمورت می ترسه اونو به زبون نمی یاره و حتی مک گونگال و همه ی اساتید هاگوارتز و رون و خونوادشو و ... اینا اسمشو نمی یاوردن. ولی اونایی که نمی ترسیدن مثل بلک و لوپین و هری و در اواخر هرمیون اسمشو می یاوردن.دامبلدور چند درجه بالاتر بود و تام ریدل صداش می کرد!