جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

13 کاربر(ها) آنلاین هستند (4 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
13
مهمانان
0
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آکی سوگیاما 1405/04/05 20:10  20 خواندن  بدون نظر 
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  115 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  182 خواندن  1 نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  299 خواندن  2 نظر(ها) 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  285 خواندن  1 نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  360 خواندن  7 نظر(ها) 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
پاسخ به: چرا از انتشار "هری پاتر و فرزند نفرین شده" هیجان زده نشدیم؟
ارسال شده در: دوشنبه 11 مرداد 1395 01:08
نمایش جزئیات
آفلاین
خوب در پاسخ باید گفت دنیا کلی هیجان زده شده و دقیقا یاد خوش روزهای قدیم را دوباره زنده کردن چی هیجان انگیزتر از یک کتاب زرد زیبا با داشتن نام هری پاتر...

اما در ایران بله زیاد هنوز هیجان انگیز نشده ، دلیل اصلی اون هم این هست که نسل اول هری پاتریستا الان کلی درگیرن با زندگی خودشان و همچنین خیلی ها شاید خبر هم نداشتن و احتملا الان تو اخبار رسانه ها این خبر را شنیده باشن... نسل های بعدی هم که اکثرا بعد از کامل شدن سری با دنیای هری پاتر آشنا شدن و زیاد تو جو این اتفاقات نیستن ...ولی برای یک سری مثل خودم که با تمام روزمرگی های زندگی کماکان نیم نگاهی به اخبار و حواشی دنیای هری پاتر دارم از مدت ها قبل که خبر هایی از نمایش جدید هری پاتر در تئاتر و یک فیلم سینمایی اقتباسی از دنیای هری پاتر مطرح شد کمی هیجان زده شدم اما با تجربه وب سایت تعاملی پاترمور و اینکه ما فارسی زبانانی که آشنایی کاملی با زبان انگلیسی نداریم و نتونستیم اون لذت کامل را از وب سایت پاترمور ببریم (با تمام جذابیت های عالیش)حدس میزدم این نمایش تئاتر هم وقتی حتما در ایران به نمایش در نمیاد، پس بازم فرقی به حال ما نمیکنه اما با آمدن خبر انتشار نمایشنامه در قالب یک جلد کتاب هیجان ها بیشتر شد .... اما به دلیل کم توجهی سایت های فارسی مثل جادوگران بزرگ! این هیجانات زیاد هایپ نشدن به نظرم میشد کلی برنامه و خلاقیت ایجاد کرد تا ثابت بشه که هری پاتریست بودن گذشته ، حال و آینده ما نسل هری پاتریست ها و یک پیوندی بشه بین نسل جدید هری پاتر خوانها و نسل قدیم باز روز های گرمی را در سایت ایجاد کرد حتی اگر برای زمانی کوتاه بود ...

در کل الان خیلی حس نوستالژی دارم وقتی تو اخبار فیلم های جشن انتشار کتاب جدید را در کتاب فروشی های دنیا را میبینم یاد روز های داغ گذشته را میکنم چه خاطراتی داشتیم .... مخصوصا خاطرات سایت جادوگران...

در کل داستان های هری پاتر حتی اگر نحوه ادامه و اتمامش باب میل بعضی ها نباشه بازم اینقدر بزرگ و تاثیر گذار هست که همیشه بتونه هیجان انگیز باشه من خودم شخصا هیچ مشکلی با هر چه بزرگتر شدن این دنیای جادویی ندارم و امیدوارم همیشه بزرگتر و هیجان انگیزتر بشه هر چند امیدوارم اگر فیلم ، کتاب یا هر چیز دیگری قرار است ساخته بشه در مورد شخص خود هری نباشه ...

با تشکر از توجه

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
جادوگران
پاسخ به: چرا از انتشار "هری پاتر و فرزند نفرین شده" هیجان زده نشدیم؟
ارسال شده در: یکشنبه 10 مرداد 1395 23:36
نمایش جزئیات
آفلاین
افتتاح!
اهم

دلیل استقبال سرد اینجانب این بود که رولینگ بعد از اتمام هری پاتر ها، عنگبین قضیه رو با انتشار چیزهای فرعی و ساخت فیلم های جانبی و هی کش دادن همون دنیای هری پاتری...دراورد.

یعنی مثلا تصور کنین دارن شان-مرگ بر او باد- بعد دوازده جلد سرزمین اشباح و نمیدونم چند جلد آقای کرپسلی و یک سری فیلم شکست خورده، بیاد نمایشنامه دارن و خواهر گمشده رو بده بیرون.
:|
خو برادر من رها کن دیگه. عه. بیا بیرون از اون جریان. یه کم خلاقیت خودتو واسه چیزای دیگه بروز بده.

من بیشتر مشتاق بودم رولینگ بعد از هری پاتر چیزای دیگه ای رو کنه. نه اینکه هی هری پاتر رو بگیره از عرض و طول کش بده. و حتی خیلی هم از اینکه اخبار سایت هی به این نمایشنامه هه میپرداخت ناراضی بودم!

با این حال به نظرم ترجمه این نمایشنامه واسه خودمون، خوبه. بالاخره یه عده استقبال گرم کردن و دوس دارن قبل اینکه نسخه قیچی شده ویدا اسلامیه به دستشون برسه، داغ داغ بخونن کتابو.


در مورد سطح کیفیش هم من معتقدم با رول های ویولت مقایسه کنیم ویولت شصت به هیچ میبره از برزیل* بعد از کتاب شش کلا رولینگ واسه من تموم شده س.


*عطف به شعری در باب جام جهانی:-"

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده


دیدمش از این جا رفت، اون بالا بالاها رفت!
چرا از انتشار "هری پاتر و فرزند نفرین شده" هیجان زده نشدیم؟
ارسال شده در: یکشنبه 10 مرداد 1395 22:06
نمایش جزئیات
آفلاین
نمایشنامه «هری پاتر و فرزند نفرین شده» منتشر شد

روزنامه USA Today مقاله ای منتشر کرده بود و در اون بحث کرد درباره اینکه چرا خیلی از هواداران قدیمی و نسل اول مجموعه هری پاتر اونقدرها برای انتشار این نمایشنامه هیجان زده نیستند. این مقاله رو به فارسی ترجمه کردیم و در قسمت مقاله ها گذاشتیم:

چرا از انتشار فرزند نفرین شده هیجان زده نشدیم؟

دلایل عنوان شده در مقاله البته که تا حدودی درست بودند ولی تا حدی بومی به نظر می اومدن و من تصور میکنم هواداران ایرانی هری پاتر خصوصاً بعضی از قدیمی هاش که گاهی سر میزنن به سایت، بدشون نیاد اینجا پستی بزنن و بحث کنن در این مورد.

آیا علاوه بر موارد ذکر شده در مقاله، میشه مواردی دیگه ای مثل ضعف مدیریت سایت در تبلیغات و اطلاع رسانی، بی انگیزه بودن مدیریت سایت برای هواداری درست و منظم از مطالب هری پاتری و غیره رو هم دخیل دونست در این سرمای هواداری؟ آیا فکر می کنید مدیریت سایت میتونست از چند ماه قبل با تشکیل تیم ترجمه منسجم مستقیما ترجمه کنه (مانند وبسایت دمنتور) این نمایشنامه رو و کمی از این سرما کم کنه؟ آیا اصلا می تونست تاثیر داشته باشه این حرکات یا نه و مشکل از اساس با حرکات بعد از کتاب آخر هری پاتر هستش؟ تا چه حد اقدامات بعد از انتشار کتاب ها و فیلم ها را تجاری می دانید؟

آیا حدس می زنید نمایشنامه منتشر شده از نظر کیفی با نمایشنامه/رول های ماندگار سایت جادوگران قابل مقایسه باشد (نظر به اینکه رولینگ گویا تنها اصلاح کرده این نمایشنامه از پیش نوشته شده رو)؟
بحث کنید.
نظر شما چیه؟

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
با من مپیچ که تلخم...