هووووم پس نتیجه می گیریم که سه نفر برای مرگ سیریوس مقصر بودن : 1: هری -----------» به خاطر این که خیلی خیلی اون خواب رو جدی گرفته بود 2_کریچر: ---------» حوصله ندارم توضیح بدم 3: بلاتریکس -------» سیریوس رو به طرف پرده هول داد
الستور مودی نوشته: من میگم مقصر ولدمورته نه دامبلدور یا هری یا هرکس دیگه. میدونم حرفم شاید کمی خنده دار باشه اما خب بقیه کاری کردن که هرکسی انجام میداد. فکر کنید کسی رو که شما دوست دارید بگیرن و شکنجه بدن. کودوم یکی از شما سر جاش میمونه و به کمکش نمیره؟ یا دامبلدور به نظرم فکری که در سر داشته به هیچ وجه غلط نبوده و به نظرم بهترین کارو کرده ( البته میدونم که این فکرم مخالفای زیادی داره) من بازم میگم نباید اشتباهات رو سر یک نفر خراب کرد
پرفسور کوئیرل نوشته: اگه رولينگ بخواد سيريوس برگرده خيلي راحت ميتونه هري رو با ساعت برگردان به عقب ببره و يه بار ديگه سيريوس رو نجات بده. به نظر من که حتما اين کار رو ميکنه.
و برای این کار هم چیزی در حدود 1 یا 2 سال باید خودشو از دید همه پنهون کنه . نه ؟ خودکشی سیریوس رو هم قبول ندارم .
اگه رولينگ بخواد سيريوس برگرده خيلي راحت ميتونه هري رو با ساعت برگردان به عقب ببره و يه بار ديگه سيريوس رو نجات بده. به نظر من که حتما اين کار رو ميکنه.
به نظر من نيامده بودكه خودكشي كنه اومد تا به همه ثابت كنه كه همان دوست جيمز پاتر است . اومد تا ثابت كنه چقدر برا هري ارزش قائله . اومد تا از گرانبهاترين سرمايه اش يعني هري حفاظت كند از ارث جيمز و ليلي اومد كه دهان ابله هائي مانند اسنيپ را بنند اومد كه بعدا خودش را مقصر نداند كه چرا به كمك هري نرفته كه ذيگران نگويند كه اون فقط ونشست و نگاه كرد تا ديگران از پسر خوانده اش دفاع كنند . سيريوس ذاتا انسان شجاعي بوده است انساني كه براي انتقام خون ليلي و جيمز مدت مديدي را در آزكابان گذراند . قطعا خانه قديمي بلك از آزكابان بدتر نبوده . حتي در آن خانه اميدي هم داشته اميد اينكه روزي بالاخره وزارت خانه به بي گناهي اون پي مي بره و اون براي هميشه آزاد مي شه . سيسريوس خودش گفت : چيزهائي هست كه ارزش داره جونتو به خاطر اون ها بدي .
اين مورد از اون چيزهائي بوده است كه ارزشش را داشته .
به نظر من نيامده بودكه خودكشي كنه اومد تا به همه ثابت كنه كه همان دوست جيمز پاتر است . اومد تا ثابت كنه چقدر برا هري ارزش قائله . اومد تا از گرانبهاترين سرمايه اش يعني هري حفاظت كند از ارث جيمز و ليلي اومد كه دهان ابله هائي مانند اسنيپ را بنند اومد كه بعدا خودش را مقصر نداند كه چرا به كمك هري نرفته كه ذيگران نگويند كه اون فقط ونشست و نگاه كرد تا ديگران از پسر خوانده اش دفاع كنند . سيريوس ذاتا انسان شجاعي بوده است انساني كه براي انتقام خون ليلي و جيمز مدت مديدي را در آزكابان گذراند . قطعا خانه قديمي بلك از آزكابان بدتر نبوده . حتي در آن خانه اميدي هم داشته اميد اينكه روزي بالاخره وزارت خانه به بي گناهي اون پي مي بره و اون براي هميشه آزاد مي شه . سيسريوس خودش گفت : چيزهائي هست كه ارزش داره جونتو به خاطر اون ها بدي .
اين مورد از اون چيزهائي بوده است كه ارزشش را داشته .
السامور جان. توی اون لحظات بحرانی پیش از فرستادهشدن طلسم توسط بلاتریکس، احساس ناامیدی ناگهان بر سیریوس غلبه میکنه و سیریوس یک آن از همه چیز و همهکس خسته میشه. بنابراین تا میخواسته تصمیم بگیره که بمونه یا بره، بلاتریکس خودش تصمیم میگیره و اونو میفرسته! البته این فقط یه احتماله. ممکنه که خیلی اتفاقی اون طلسم باهاش برخورد کرده باشه. نمیشه گفت که کدوم صددرصد درسته. در مورد کریچر هم من فقط احساسمو گفتم و گرنه از یه جن خونگی بیش از این هم نمیشه انتظار داشت و نباید اون رو مقصر اصلی دونست. در مورد مرگ سیریوس هم فکر کنم خود رولینگ هم یه جا گفته که اون مرده. بنابراین جای شکی نیست. ولی خوب اینطوری هم نیست که دیگه هیچ نامی ازش در داستان نیاد. احتمالی هم وجود داره که در ادامه داستان نقشی رو هم داشته باشه ولی خوب در این باره هیچی نمیتونم بگم چون چیزی نمیدونم.