جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

35 کاربر(ها) آنلاین هستند (24 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
33
مهمانان
2
اعضا
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آکی سوگیاما 1405/04/05 20:10  27 خواندن  بدون نظر 
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  115 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  182 خواندن  1 نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  301 خواندن  2 نظر(ها) 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  286 خواندن  1 نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  361 خواندن  7 نظر(ها) 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
مطمئن باشید که آلبوس دامبلدور نمرده است !
ارسال شده در: شنبه 13 اسفند 1384 16:50
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام خدمت تمامی دوستان عزیزم ما در این تاپیک به بحث درباره ی مرگ دامبلدور می پردازیم می دونم که تاپیک های زیادی در این رابطه شروع به کارکردن ولی من نظریه های جدید و همینطور جمع بندی نظرات تاپیک های دیگه رو بهتون ارائه می دم و امیدوارم بتونم فعالیت زیادی بکنم .
و هر روز یک نظریه رو بیان می کنم و امیدوارم شما اون رو ادامه بدید و نظراتتون رو ابلاغ کنید پس بی معطلی میرم سراغ نظریه ی 1 :
.1.نااميدي بزرگ دامبلدور
.هري و دامبلدور بالاي برجي بودند كه علامت شوم انجا بود.
.هري شنل نامرئي را به دستور دامبلدور قبل از اينكه وارد بشن پوشيده بود.
.هري صداي پاهايي شنيدو به اطراف نگاه كرد اما دامبلدور به او گفت كه .عقب برود.هري چوبدستي اش را كشيد و به ديوار پشتش چسبيد.
.جالب اينجاست كه اين اتفاقات سريع مي افته و خود هري هم گيج ميشه.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
.چرا دامبلدور هري را منجمد كرد؟هري كه در زير شنل نامرئي در امان بود.
.تنها توجيهي كه مي شه ارائه داد اينه كه دامبلدور از قبل برنامه براي
.مرگ خود كشيده بود تا به نظر بياد كه مرده و نمي خواست كه هري .
.صدمه ببينه براي اينكه هري بايد شاهد ماجرا ميبود و به همه ميگفت
.كه دامبلدور مرده است.
*******************************************************
.شايد هم دامبلدور به اسنيپ قول داده باشه كه هري مداخله نكنه چون هم
.حس هري را نسبت به اسنيپ را مي دونست و هم اينكه ميدونست اسنيپ
.بايد چه كار كند.
.تنها حدسي كه درمورد منجمد شدن هري مي شه زد اينه كه دامبلدور حتي .بدون فكر كردن هري را منجمد كرد...از اينجا ميشود نتيجه كه از قبل .دامبلدور اين برنامه را داشته است.
.هري پيش خود فرض كرد كه دامبلدور اين طلسم را انجام داده است
.واينكه طلسم قوي تر شده بود هنگامي بود كه دامبلدور از برج خارج
.شد.
نگید این که تکراری بود یا نبود من نظرهای دیگه رو در روز های آتی خدمتتون می گم .

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
چای هست اگر مینوشی ... من هستم اگر دوست داری
Re: مرگ دامبلدور: حقه یا حقیقتی تلخ؟
ارسال شده در: شنبه 13 اسفند 1384 15:03
نمایش جزئیات
آفلاین
ای پیتر ای زندان بان ای پتی گرو
من تمام حرف های تو رو قبول دارم
فقط یه نکته رو اضافه کنم
دامبلدور قبل از مرگش از معجونی که ولدمورت توی اون غار گذاشته بوده خورده و اون معجون که برای محافظت از جاودانه ساز ها بوده و به گفته ی خود دامبلدور از تمام چیز های که توی اون غار بوده خطر ناک تر بوده خورده
البته رولینگ درست توی کتاب نگفته که اون معجون چی بود ولی هر چیزی که بود در مرگ دامبلدور تاثیر داشته

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: مرگ دامبلدور: حقه یا حقیقتی تلخ؟
ارسال شده در: شنبه 13 اسفند 1384 14:11
نمایش جزئیات
آفلاین
خب مطمئنن مرگ دامبلدور يكي از حوادث تلخ كتاب به حساب مياد و روند كلي داستان رو تغيير مي ده. اما چيزي كه براي خودم سوال بوده نحوه ي مردن اونه.
چرا انقدر ساده!؟ جادوگري كه در تمامي طول كتاب از زماني كه هري با هاگريد ملاقات كرده تا لحظاتي پيش از مرگش به صورت يكي از قدرتنمد ترين و فرزانه ترين افراد تصوير مي شه همچين مرگي داشته باشه.
در حقيقت از نظر من در هنگام مردن خيلي بي دفاع و عاجزه.
براي اين كه چرا اينگونست من دو تا فرضيه دارم:
1. رولينگ عمدا اين كار رو انجام داده.
2. متوجه اين موضوع نبوده.
در مورد اول به نظرم رولينگ يا مي خواسته نشون بده كه مرگ مي تونه ساده باشه و در عين حال براي همه ي مردم هست!! چه دامبلدور و چه يك انسان عادي! و يا اين قضيه پيش مياد كه دامبلدور نمرده باشه!!
مورد دوم به نظرم با توجه به نوع نوشته ي رولينگ محاله!!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[b][size=large][color=003300][font=Georgia]و ازش پرسيدم كه:خ
Re: مرگ دامبلدور: حقه یا حقیقتی تلخ؟
ارسال شده در: جمعه 12 اسفند 1384 15:03
نمایش جزئیات
آفلاین
بووووبو جان .. اين نكته ي جالبي بود كه اشاره كردي و منم اينو تو يه تاپيكي مطرح كردم ولي بهش توجه نشد .. در كل اين كه اين جا بشينيم و بگيم دامبلدور زنده ست يا نه .. يا اسنيپ خائنه يا نه اصلا جواب مشخصي نداره و همه چيز به رولينگ بستگي داره ...
فقط از نظر من دامبلدور مرده و اسنيپ خائن نيست

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!

كسي كه كوههاي شامخ را زير پا ميگذارد ، به همه شدايد اعم از شوخي و جدي ميخندد .
Re: مرگ دامبلدور: حقه یا حقیقتی تلخ؟
ارسال شده در: جمعه 12 اسفند 1384 09:16
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من كه نمرده به سه دليل:
1- فكر نمي كنم دامبلدور اين قدر عقلش رو از دست داده باشه كه نفهمه اسنيپ نفوذي هست در صورتي كه اين همه هري بهش هشدار داد!
2- در زمان به خاك سپاري هيچ كس نفهميد كه چرا جسد دامبلدر خود به خود تبديل به سنگ قبر شد!
3- در اون زمان فاكس (ققنوس دامبلدور) آواز خوشايندي سر داد!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده تصویر تغییر اندازه داده شده
[img]h
Re: مرگ دامبلدور: حقه یا حقیقتی تلخ؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 9 اسفند 1384 19:41
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:
با سلام یه چیز باهال .
بچه ها مگه نمی گید طلیم ها پس از مزگ از بین میرن .
وقتی دامبلدور به فرض محال مرد طلسم های مدرسه از بین رفت ؟ نه نرفت .چون اسنیپ و مالفوی از مدرسه خارج شدند و بعد غیب شدند .


سلام بچه ها ! یک چیز با حال تر .

اولا اینکه من تا جایی که یادمه همه بچه ها به این نتیجه رسیدن که بعضی از طلسم ها بعد از مرگ شخص طلسم کننده از بین میرن نه همشون !

دوم از همه اینکه نه طلسم دامبلدور از بین نرفت چون که دامبلدور طلسمی رو روی هاگوارتز اجرا نکرده بود که از بین بره و تمام طلسم هایی هم که از هاگوارتز محافظت میکرد از قدیم بود . فقط دامبلدور در سال جدید برای حفاظت بیشتر از قلعه چند طلسم به طلسم های دیگر اضافه کرده بود که هممون دیدیم که در هنگام بازگشت دامبلدور به قلعه خودش همشون رو باطل کرد !


نقل قول:
به نظر من دامبلدور مرده.ویکی از دلایل قانع کنندم اینه که:
حتما همتون می دونید که وقتی مدیری میمیره تابلوی اون مدیر به دفتر زده می شه.
. همونطور که می دونید وقتی هری به دفتر مدیر رفت تابلوی دامبلدور هم زده شده بود.
واین نشو می ده که اون مرده وفکر کنم دلیل قانه کننده ای باشه.
ولی خودم امیدوارم نمرده باشه


ببینین ! من خودم از کسانی هستم که همیشه دارم میگم که دامبلدور مرده ! اگر تاپیک های مربوط به این موضوع رو نگاه کنید میبینید که همیشه روی مردن دامبلدور تاکید داشتم اما متاسفانه من با این یک دلیل اصلا موافق نیستم زیرا :

اینکه میگین دامبلدور مرده چون تابلوش رو زدن به دیوار کاملا اشتباهه ! چون که حرف شما در صورتی درسته که هر موقع یکی از مدیران بمیره تابلوش خود به خود ظاهر شه !

خب آیا شما فکر میکنید تابلوی دامبلدور خود به خود ظاهر شده ؟ آیا فکر میکنید مک گونگال داشته بی خبر از همه چیز توی راهرو قدم میزده بعد یکدفعه از سقف تابلوی دامبلدور می افته توی دستان مک گونگال ؟

قطعا چنین فرضیه ای کاملا اشتباه است چون اصلا با منطق جور در نمیاد ؛ چه در دنیای ما و چه در دنیای جادوگران !

فرضیه من در این مورد این است که این تابلو همیشه وجود داشته و هر موقع هم که دامبلدور میمرده یکی میرفته جادوی تابلو رو فعال میکرده و خود تابلو رو ور میداشته و میاورده میزده به دیوار !

پس در نتیجه مک گونگال هم وقتی که میفهمه دامبلدور مرده میره تابلوش رو ور میداره میاره تا بزنه به دیوار! یک موضوع کاملا عادی و منطقی ! در حقیقت این تابلو هیچ چیزی رو ثابت نمیکنه ! یعنی نه ثابت میکنه که دامبلدور زنده هست و نه ثابت میکنه که دامبلدور مرده ! پس لطفا این قضیه رو فراموش کنید !

امیدوارم متوجه شده باشید !

در آخرم دوباره تکرار میکنم . من میگم که دامبلدور مرده ولی در عین حال این دلیل رو هم رد میکنم !

موفق باشید :poser:

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: مرگ دامبلدور: حقه یا حقیقتی تلخ؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 9 اسفند 1384 19:07
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من دامبلدور مرده
اونایی که میگن این یه حقست پس چرا وقتی دامبلدور به مدرسه برگشت از هری خواست که بره اسنیپ رو بیاره مگه نمی دونست تو مدرسه چه خبره و ممکن بود هری کشته بشه.درضمن اگه اسنیپ واقعا نمی خواست دامبلدور رو بکشه و با اون هملهنگ کرده بود چه احتیاجی داشت که فلیت ویکو طلسم کنه.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
accidental rudeness occurs alarmingly often
Re: مرگ دامبلدور: حقه یا حقیقتی تلخ؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 9 اسفند 1384 09:42
نمایش جزئیات
آفلاین
با سلام یه چیز باهال .
بچه ها مگه نمی گید طلیم ها پس از مزگ از بین میرن .
وقتی دامبلدور به فرض محال مرد طلسم های مدرسه از بین رفت ؟ نه نرفت .چون اسنیپ و مالفوی از مدرسه خارج شدند و بعد غیب شدند .

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Can You Forgive Me Again, You're My One True Friend, And I Never Ment To Hurt You

[url=http://meadowsisadorc.livejournal.com/profile]حقایق ت
Re: مرگ دامبلدور: حقه یا حقیقتی تلخ؟
ارسال شده در: دوشنبه 8 اسفند 1384 19:52
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من دامبلدور مرده.ویکی از دلایل قانع کنندم اینه که:
حتما همتون می دونید که وقتی مدیری میمیره تابلوی اون مدیر به دفتر زده می شه.
. همونطور که می دونید وقتی هری به دفتر مدیر رفت تابلوی دامبلدور هم زده شده بود.
واین نشو می ده که اون مرده وفکر کنم دلیل قانه کننده ای باشه.
ولی خودم امیدوارم نمرده باشه

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[i][size=small][color=3333CC]هيچ وقت نگوييد كه اي كاش زندگي بهتر �
Re: مرگ دامبلدور: حقه یا حقیقتی تلخ؟
ارسال شده در: یکشنبه 7 اسفند 1384 12:23
نمایش جزئیات
آفلاین
خوب جناب ((بووبو)) حرف جالبی زد خود من هم به توی تایپکی که در مورد
(( ر ا ب )) بحث میشد به این موظوع اشاره کردم
فقط باید چند تا نکته رو بگم اول از همه به نظر من غیر از اسنیپ بعضی از مرگخوار های دیگه هم اون جای زخم رو دیدن و ولدمورت هم از اون خبر داره و من فکر میکنم که ولدمورت یه نقشه کشیده تا دامبلدور رو از بین ببره
و...(به طور کامل توی اون تایپک توضیح دادم پست شماره ی 27 فکر کنم)

البته اگه بخوای این موضوع رو درست باز کنیم باید بحث چند تا تایپک رو با هم قاطی کرد تا به نتیجه رسید
ولی اگه همه رو با هم قاطی هم بکنیم
در اخر به این نتیجه میرسیم که دامبلدور مرده ولی از قبل این رو میدونسته که قرار بمیره برای همین برنامه ریزی کرده تا از این مرگ نهایت استفاده رو کرد


اگه خارج از بحث بود ببخشید

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!