جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

9 کاربر(ها) آنلاین هستند (2 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
9
مهمانان
0
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  97 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  176 خواندن  بدون نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  294 خواندن  بدون نظر 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  281 خواندن  بدون نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  353 خواندن  7 نظر(ها) 
آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

مرگ 1405/02/26 03:30  255 خواندن  1 نظر 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: شنبه 5 بهمن 1387 16:19
نمایش جزئیات
آفلاین
من با .آلبوس دامبلدور.موافقم

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
شناسه ی قبلیم که بعد از این ساختمش ولی دوباره برگشتم به این

اینه

عمرا اگه فهمیده باشی چی گفتم

چاکر همه بچه های قدیمی (کینگزلی شکلبوت ، پیوز ، رفوس ، زاخاریاس ، دادالوس دیگل و خیلی های دیگه که حال ندارم بنویسم اسمشون رو )

Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: شنبه 5 بهمن 1387 14:26
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من هر کشوری داستان ها و افسانه های مخصوص خودش رو داره.ما هم شاهنامه به این خوبی رو داریم.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!


غیر ممکن غیر ممکنه! همینی که گفتم...ناراحتی زنگ بزن 118
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: جمعه 4 بهمن 1387 22:08
نمایش جزئیات
آفلاین
در مورد پست اقای تانکس:
راست می گه خب! اون موقع که این سوال رو طرح کردن نداشتیم اما الان یه سه گانه پارسیان داریم، اشوزدنگه داریم،تازه مگه افسانه ها و قصه های شاهنامه و امثالهم-بابا ادبیات!-کم از هری پاتر داره؟!
الان از این جور چیزا کم داریم . نه اینکه نداشته باشیم، ولی انگاری کسی جرات نمی کنه کتابی بنویسه که بتونه با نمونه های خارجی رقابت کنه .

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[b]دامبلدو?
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: چهارشنبه 2 بهمن 1387 12:11
نمایش جزئیات
آفلاین
کی گفته نداریم؟ کسی از شما تا حال کتاب <اشوزدنگهه> رو خونده؟
کتاب فانتزی خوب‌ای‌اه. حتا از هری هم بهتره. یکی از دوستان می‌گفت نمی‌شه با کم‌تر از وارکرفت مقایسه‌اش کرد.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: چهارشنبه 2 بهمن 1387 05:18
نمایش جزئیات
آفلاین
یکی از اصلیترین دلایل اینکه ما کتاب درست و درمون فانتزی توی ایران نداریم اینه که از این ژانر حمایت کافی به عمل نمیاد.در واقع کسی هم زحمت نمیده به خودش که یه حرکت رو به جلو انجام بده. من خودم به شخصه تنها حرکتی که دیدم همین سایتهای فانتزی بوده و همایش هایی که سایتی مثل آکادمی فانتزی برگزار کرده.

در ضمن توی ایران انتشاراتی ها که در حالت عادی هم کفگیرشون همیشه میخوره به ته دیگ نمیان ریسک کنن و به یه اثر فانتزی اعتماد کنن.کلا تفکر عموم نویسنده ها و مطبوعاتی های ایران هم در مورد فانتزی به کل خرابه و در حد قصه های شب برای کودک و نوجوان بهش نگاه می کنن.

از اینا هم که بگذریم با بحث تنبل بودن ایرانی ها هم موافقم.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
روزی از من پرسید : بزرگترین آرزویت چیست ؟
گفتم : تحقق یافتن آرزوی تو ….
اما افسوس …. هرگز ندانستم آرزوی او جدایی از من بود !
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 1 بهمن 1387 23:54
نمایش جزئیات
آفلاین
کسی اینجا کتاب « آرزو » رو خونده؟ یه رمان تاریخی بی نهایت زیباست که من وقتی نوجوون بودم خوندم. ابدا تو مایه های کتابای مودب پور نیست (هرچند اسمش شبیه اون مایه هاست!)

یا « آقاحشمت » ؟

نویسنده هاشون یادم نیست. ولی واقعا کتاب های خوبی هستن و وقتی من نوجوون بودم، درست به همون اندازه ای که از خوندن هری پاتر لذت بردم، از اینا هم خوشم اومد.

برای مزید اطلاعتون، من هیچ وقت رمان های ایرانی نمی خونم چون به نظرم شبیه همدیگه ن! ولی این دو تا کتاب واقعا قشنگن.

همه اینا رو گفتم که به یه نتیجه برسم، ما هم می تونیم کتاب های زیبا و پرطرفدار بنویسیم. منتهاش یه خصلت ویژه داریم ما ایرانیا... اونم اینه که بی نهایت تنبلیم. اصلا از خودمون کار نمی کشیم. وقتی میریم چیز بنویسیم، راحت ترین موضوعات و پیش پا افتاده تریناشونو انتخاب می کنیم.

مثلا طرف می بینه روابط بین نوجوونا براشون خیلی مهمه، تند و تند میاد درمورد همینا مطلب می نویسه. فروششم میره بالا، ولی ارزش تخیلی و فانتزی و ادبی نداره! هیچ نوآوری هم توش نیست. فقط جیب طرف و وقت خواننده رو پر می کنه.

اگه می خوایم دنبال ایراد بگردیم، ایراد توی خود ماست که ساده پسند شدیم و نویسنده ها هم از این ساده پسندی ما سواستفاده می کنن و با تنبلی ویژه هموطنانمون، کتابای راحت می نویسن و جیب خودشونو پر، و مخ ما رو خالی می کنن

موفق باشید

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط نارسیسا مالفوی در 1387/11/1 23:56:03
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 1 بهمن 1387 22:48
نمایش جزئیات
آفلاین
ایران احتمالاً کتب بزرگ فانتزی خودش رو داشته که به دست اعراب از بین رفتند. دلیل ماندن شاهنامه هم فقط به دلیل این هست که از حمایت دربار وقت برخوردار شده و اشارات مذهبی لازمه‌ی خودش رو داره. در ضمن فراموش نکنیم ساختار شاهنامه نظم است نه نثر و تمدن ایران هیچ نثر اسطوره‌ای / حماسی / افسانه‌ای نداره! خود شاهنامه هم جای بحث داره منتهی چون روش تعصب بیش از اندازه است هیچ‌وقت فرصت انتقاد ازش فراهم نشده و همیشه فقط "ما شاهنامه داریم ایول" بوده.

دلیل این که بعد از مسلمان شدن تمدن ایران چرا هیچ اثر حماسی فانتزی درست و حسابی‌ای غیر از شاهنامه نداریم هم اکثر دوستانی که دستی در تاریخ دارند مي‌دونند که چندین بار کتابخانه‌های ایران از بیخ و بن نابود شده و البته خود اسلام هم به عنوان دین پیشرو مجبور بود چنین داستان‌هایی رو نفو کنه و به قصص مجاز حوزه‌ی خودش بسنده کنده. در نتیجه اگه داستانی حماسه‌ای هم متولد شده باشه تا امروز دووم نیاورده.

آخرش هم اگه فک کنید می‌بینید که نه تنها هری پاتر و ارباب حلقه‌ها نداریم بلکه کمدی الهی، حماسه‌ی بئوولف، ادیسه‌ی فضایی، اپرای شناور، ۱۹۸۴، قلعه‌ی مالویل، تئورومنسر و هیچ کدوم از ۱۰۰۰ کتاب برتر جهان رو نداریم!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط امپراطور تاریکی در 1387/11/1 22:53:51
!ASLAMIOUS Baby!
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 1 بهمن 1387 21:12
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من به خاطر آزادی بیان و عدم سانسور شدن و امکانات بالای ماست.
(افعال معکوس)

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
من رفتم.

خیلی زوق زده نشید چون از دستم راحت نشدید، شناسه ی جدید من : نیمفادورا تانکس.
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 1 بهمن 1387 20:42
نمایش جزئیات
آفلاین
به خاطر این که تمدن ما با اونا فرق داره.
ما شاهنامه رو داریم و خیلی از کتاب های تخیلی دیگه که واقعا قشنگن.
در مورد نویسنده های جدید:
1.تبلیغات ضعیف
2.مرغ همسایه غازه

با نظر Barty Crouch کاملاً مخالفم.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط 921 در 1387/11/1 20:43:27
I won't waste myself on you
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 1 بهمن 1387 11:19
نمایش جزئیات
آفلاین
اولا،ما 1/999999999999999999 از امکاناتی که اونا برای اظهار بیان دارن رو ما نداریم،دوما این که ما نویسنده ای درست وحسابی نداریم،سوما به ما اجازه نمی دن که همچین کاری رو بکنیم... :no:

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[b][color=000066]Catch me in my Mer