جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
تازه های انجمن ها
خوش آمدید، Guest
ورود به حساب کاربری
‹
کمک میخوای؟ از هری بپرس!
آنلاینها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×
آنلاینها
×
کارت قورباغه شکلاتی
کارت قورباغه شکلاتی
پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران
×
شبکه پرواز
به شبکه پرواز خوش آمدید! شومینهها و دودکشها را باز کنید...
🦉
گالیون و انرژی جادویی خود را خرج کنید در:
خرید چوبدستی از
چوبدستی گستران
و اجرای طلسم در
اخگرهای نقرهای
| آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در
دخمه خاطرات
| خرید جاروی پرنده از
هفت دسته جارو
| خرید خوراکی و کالا از
زوپس مارکت جادوگران
| خرید معجون از
معجونسرای پاتیلطلا
| خرید اقلام شوخی از
شوخیکده فارس د ماره
| درمان یا پیشگیری از بیماری در
شفاخانه مرداب زیرین
| فعالیت در رسانههای ویدئویی، تصویری، صوتی و متنکوتاه جادوگران با خرید
اشتراک جادوگران پلاس
پیام امروز
- صفحه اصلی انجمن
- صفحه اصلی انجمن
- دروازه ورودی جادوگران
- اتاق ضروریات
- نحوه برخورد، فکر کردی کی هستی؟!
جزئیات کاربر

خب از قديم گفتن پا رو دمه وبمستر نزار ولي كو گوشه شنوا؟حالا مهم نيست به هر حال يه نكاتي به ذهنم رسيد كه ميخوام براي وبمستر عزيز هري پاتر روشن بنمايم:
نقل قول:
هري جان من نميدونم شما چند وقته رولهاي سايت رو نميخونيد و يا اگرم ميخونيد احتمالا يه رول سطح پايين رو خونديد الان كمتر كسي پيدا ميشه كه همچين تفكري داشته باشه اصلا الان بيشتر پستهايي كه زده ميشه هيچ دخالتي به گروههاي هاگوارتز نداره اصلا ربطي به هاگوارتز نداره بيشتر رولها رو اشخاص ميزنن و فقط يه سير داستاني رو دنبال ميكنه.
نقل قول:
نقل قول:
ببين هري جان خودت ميدوني كه اين سايت چقدر عضو داره و حدودا پنجاه شصت نفرم الان توي رول پلينگ فعالن و ميشه درجه ي متوسط رو به رولهاشون داد(البته از نظر شما كه كمي مشكل پسنديد وگرنه من رولهاي عالي هم زياد ديدم)خب به نظر شما تقدم با كدومه؟با شخصي كه توي رول پلينگ سايت فعاليت نداره يا كساني كه دارن حداقل هفته اي سه تا رول توي سايت ميزنن؟صددرصد با دسته ي دوم اگه جايي لازم بشه حتما ولدمورت و هري و به قول شما شخصيتهاي درجه يك هم وارد داستان ميشن ولي تا وقتي كه سوژه ي مورد نظر به اونها نيازي نداره هيچ لزوميم نداره كسي رو وارد رول سايت كنيم.حالا ممكنه يه سوال پيش بياد كه اين سوژه هه چه جوري به وجود مياد,مثلا لرد ولدمورت بيشتر توي جنگها و خانه ي ريدل پيداش ميشه و وقتي كه لرد ولدمورتي هم نباشه جنگي نخواهد بود,شايد بتونيم بدون حضور اون يه جنگي رو هم درست كنيم ولي مطمينا به زيبايي زماني در نمياد كه لرد و دامبلدور هم توي اون حضور داشته باشن.اين خيلي ميتونه كمك كنه به زيبايي و هماهنگي رولهاي سايت.
نقل قول:
چرا تقليد؟مگه ما چيمون از ماگل نت كمتره كه بيايم يه ايده اي رو از اونها بدزديم؟اصلا اينكار چه لزومي داره؟ما به جاي اينكه بيايم فكر خودمون رو خلاق كنيم و ايده هاي تازه بسازيم الكي بيايم از روي ايده هاي دسته چندم سايتهاي ديگه استفاده كنيم اينكار نه تنها باعث ارتقاي سايت نميشه بلكه باعث افته اونم ميشه چون همه به نوعي تكراري بودنشو احساس ميكنن در ضمن بازم ميگم من هرچقدر فكر ميكنم هيچ لزومي توي اين كار نميبينم.
نقل قول:
خب معلومه هري عزيز مثلا شما تو خيابون داري راه ميري يكي بياد به شما بگه اه اه قيافت چقدر ضايعس بهت پيشنهاد ميكنم برو بمير,شمصددرصد شما خوشحال نميشي ولي مثلا يكي از دوستات بياد بهت بگه مثلا مدل موهات بده شما اونقدر ناراحت نميشي.چه لزومي داره كه ما اين لحن به بقيه بگيم كه اونا ناراحت بشن ميتونيم بگيم زياد از اين نوشتت راضي نبودم ولي اميدوارم كه بتوني خودتو پيشرفت بدي.
نقل قول:
من مشكلم از همون اول با اين سايت توي همين قضيه بوده.آقا جون اين سايت تو چه چارچوبي فعاليت ميكنه؟طنز نويسي يا جدي نويسي يا مخلوط اين دوتا,والا من كه نفهميدم از يه طرف لرد ولدمورت مياد يه پست جدي و در عين حال قشنگ ميزنه و از اون طرف مثلا سرژ ميره يه پست طنز و قشنگ ميزنه,خب ما كدومو قبول كنيم اينجوري كه نميشه اگه بخوايم طنز بنويسيم صددرصد شخصيتها خود به خود كمي به سمت لودكگي ميرن پس امكان اينكه ولدمورن و هري هم يار جون جوني هم بشن هست ولي اگه ميخوايد جدي بنويسين بله اين حرف شما رو قبول دارم در كل من هنوزم نميدونم اين سايت توي چه چارچوي كار ميكنه !!!
نقل قول:
هري جان حرف شما كاملا درسته و من تاييدش ميكنم ولي متاسفانه وقتي مثلا من توي پستم يه سوژه اي رو مطرح ميكنم و ميخوام رولهاي بعدي هم به اون سمت گرايش پيدا كنه يهو يه فردي مياد و يه پستي ١٨٠ درجه متفاوآتتر از ايده ي من مزنه و بقيه هم دنبال اون ميرن و اين ميشه كه اين سوژه خيلي راحت ميميره ولي وقتي ما بيايم اونارو مطرج كنيم و دربارش بحث كنيم خيلي بهتر ميشه اونها رو عملي كرد همونكاري كه الان سازماني توي رول پلينگ به نام سازمان ملل جادوگري ميخواد انجام بده.
نقل قول:
نه كسي قرار نيست از نقشه هاي ديگري مطلع بشه اين فقط طرح كلي از نقشس كه اهميتي هم نداره و ما با ريزه كاريايي كه توش انجام ميديم اونو زنده و جوندار ميكنيم و مطمين باش چيزه خاصي از دست نميره.
نقل قول:
ببين هري جان همه طالبه پيشرفتن اينو كه قبول داري؟وقتي توي سايت جريانه اصلا مثل جنگ در حاله وقوعه,آخه كي ميره مثلا توي كافه سه دسته جارو دل بده و دل بگيره؟اين نه با سياستهاي كتاب مطابقت داره و نه با سياستهاي خوده سايت اصلا من نميدونم اين ايده از كجا به فكر شما رسيده؟
نقل قول:
خب درسته كه موضوعها و ايده ها عوض نشده ولي زمان كه تغير كرده؟مثلا ممكنه در يك زمانه خاصي يك كاري به نظر نشدني باشه و اصلا لزومي باري انجامش نباشه ولي در يك زمانه ديگر همون ايده ها خيلي كارآمد و ارزشمند بشن.پس خيلي خوبه كه هرچند وقت يكبار همون سوژه ها و ايده هاي قديمي كه عملي نشده رو دوباره بررشي كنيم.صددر صد بهمون كمك ميكنه.
اطلاعات عمومي:
البته زياد مهم نيستا ولي براي اطلاعات عمومي بگم كه اوني كه توي جنگ جهاني دوم امتحان شد(كشف نشد)بمب اتم بود و شكافت هسته اي رو يكي ديگه كه فكر كنم انيشتين بود كشف كرد و ايرانيا هم ميگن انرژي هسته اي حق مسلم ماستالبته شايدم ميگن"بمب اتمي حق مسلم ماست كه من اشتباه ميشنوم"
در ضمن يكي از ضربالمثلهاي شيرين پارسي هم براتون مينويسم كه باهاش آشنا بشيد:آفتاب و لگن هقت دست شام و ناهار هيچي.
هري جان موفق باشي.
نقل قول:
ولی تقریبا هیچ کس همچین تفکری رو نداره و اگه با زبون هم تایید کنه در عمل چیز دیگه ای نشون میده همه فکر میکنن باید به هر نحو ممکن با نوشته بی ارزش یا با ارزش از خود یا گروهشون دفاع کنن و اونو بالا ببرن یا در مورد موضوع مورد بحث باعث پیروز جبهه سفید یا سیاه بشن.
هري جان من نميدونم شما چند وقته رولهاي سايت رو نميخونيد و يا اگرم ميخونيد احتمالا يه رول سطح پايين رو خونديد الان كمتر كسي پيدا ميشه كه همچين تفكري داشته باشه اصلا الان بيشتر پستهايي كه زده ميشه هيچ دخالتي به گروههاي هاگوارتز نداره اصلا ربطي به هاگوارتز نداره بيشتر رولها رو اشخاص ميزنن و فقط يه سير داستاني رو دنبال ميكنه.
نقل قول:
من منتظر نمیشم که ولدمورت بیاد و در مورد ولدمورت بنویسه اصولا با این طرز تفکر که نقش ها و اشخاص رو متناظر یک به یک هم میدونه به شدت مخالفم.
نقل قول:
من میتونم یه آی دی داشته باشم و دارای یک نقش باشم ولی از زبون بیست نقش بنویسم.
ببين هري جان خودت ميدوني كه اين سايت چقدر عضو داره و حدودا پنجاه شصت نفرم الان توي رول پلينگ فعالن و ميشه درجه ي متوسط رو به رولهاشون داد(البته از نظر شما كه كمي مشكل پسنديد وگرنه من رولهاي عالي هم زياد ديدم)خب به نظر شما تقدم با كدومه؟با شخصي كه توي رول پلينگ سايت فعاليت نداره يا كساني كه دارن حداقل هفته اي سه تا رول توي سايت ميزنن؟صددرصد با دسته ي دوم اگه جايي لازم بشه حتما ولدمورت و هري و به قول شما شخصيتهاي درجه يك هم وارد داستان ميشن ولي تا وقتي كه سوژه ي مورد نظر به اونها نيازي نداره هيچ لزوميم نداره كسي رو وارد رول سايت كنيم.حالا ممكنه يه سوال پيش بياد كه اين سوژه هه چه جوري به وجود مياد,مثلا لرد ولدمورت بيشتر توي جنگها و خانه ي ريدل پيداش ميشه و وقتي كه لرد ولدمورتي هم نباشه جنگي نخواهد بود,شايد بتونيم بدون حضور اون يه جنگي رو هم درست كنيم ولي مطمينا به زيبايي زماني در نمياد كه لرد و دامبلدور هم توي اون حضور داشته باشن.اين خيلي ميتونه كمك كنه به زيبايي و هماهنگي رولهاي سايت.
نقل قول:
الان هم بی پروا ترین نظر من اینه که ما هم بیایم و همین رویه رو اجرا کنیم و به طور کلی تمام نقشهای مهم کتاب رو ممنوع اعلام کنیم به طوری که همه مجبور به ساختن نقشهای مرتبط یا استفاده از درجه سه باشن.
چرا تقليد؟مگه ما چيمون از ماگل نت كمتره كه بيايم يه ايده اي رو از اونها بدزديم؟اصلا اينكار چه لزومي داره؟ما به جاي اينكه بيايم فكر خودمون رو خلاق كنيم و ايده هاي تازه بسازيم الكي بيايم از روي ايده هاي دسته چندم سايتهاي ديگه استفاده كنيم اينكار نه تنها باعث ارتقاي سايت نميشه بلكه باعث افته اونم ميشه چون همه به نوعي تكراري بودنشو احساس ميكنن در ضمن بازم ميگم من هرچقدر فكر ميكنم هيچ لزومي توي اين كار نميبينم.
نقل قول:
متاسفانه افراد انتقاد از نوشته خودشون رو انتقاد به خود میدونن کافیه به یکی بگی نوشته هات به این دلایل به درد لای جرز میخوره و سایت رو آلوده کرده تا به کل جنگ لفظی در سایت شروع بشه.
خب معلومه هري عزيز مثلا شما تو خيابون داري راه ميري يكي بياد به شما بگه اه اه قيافت چقدر ضايعس بهت پيشنهاد ميكنم برو بمير,شمصددرصد شما خوشحال نميشي ولي مثلا يكي از دوستات بياد بهت بگه مثلا مدل موهات بده شما اونقدر ناراحت نميشي.چه لزومي داره كه ما اين لحن به بقيه بگيم كه اونا ناراحت بشن ميتونيم بگيم زياد از اين نوشتت راضي نبودم ولي اميدوارم كه بتوني خودتو پيشرفت بدي.
نقل قول:
البته این مساله با نوشتن بر خلاف قوانین رول پلینگ فرق میکنه توی قوانین رول اومده که نوشتن بر خلاف منش شخصیت توصیف شده در کتاب ممنوعه مثلا شما نمیتونی یه پست بزنی و هری و ولدمورت رو یار غار هم توشون به تصویر بکشی. حداقل بدون مقدمه و بدون دلیل نمیتونی از این کارا بکنی البته متاسفانه این مورد اصلارعایت نمیشه و موردی هم هست که خیلی سرش بحث شده به خصوص چیزیه که من سرش با خیلیا بحثم شده
من مشكلم از همون اول با اين سايت توي همين قضيه بوده.آقا جون اين سايت تو چه چارچوبي فعاليت ميكنه؟طنز نويسي يا جدي نويسي يا مخلوط اين دوتا,والا من كه نفهميدم از يه طرف لرد ولدمورت مياد يه پست جدي و در عين حال قشنگ ميزنه و از اون طرف مثلا سرژ ميره يه پست طنز و قشنگ ميزنه,خب ما كدومو قبول كنيم اينجوري كه نميشه اگه بخوايم طنز بنويسيم صددرصد شخصيتها خود به خود كمي به سمت لودكگي ميرن پس امكان اينكه ولدمورن و هري هم يار جون جوني هم بشن هست ولي اگه ميخوايد جدي بنويسين بله اين حرف شما رو قبول دارم در كل من هنوزم نميدونم اين سايت توي چه چارچوي كار ميكنه !!!
نقل قول:
نوشتن راجع بهش چه معنی داره؟ اگه توانایی اجرای اون رو داری کسی جلوی شما رو نگرفته
هري جان حرف شما كاملا درسته و من تاييدش ميكنم ولي متاسفانه وقتي مثلا من توي پستم يه سوژه اي رو مطرح ميكنم و ميخوام رولهاي بعدي هم به اون سمت گرايش پيدا كنه يهو يه فردي مياد و يه پستي ١٨٠ درجه متفاوآتتر از ايده ي من مزنه و بقيه هم دنبال اون ميرن و اين ميشه كه اين سوژه خيلي راحت ميميره ولي وقتي ما بيايم اونارو مطرج كنيم و دربارش بحث كنيم خيلي بهتر ميشه اونها رو عملي كرد همونكاري كه الان سازماني توي رول پلينگ به نام سازمان ملل جادوگري ميخواد انجام بده.
نقل قول:
اگه من از قبل از نقشه های شما و شما از نقشه های من خبر داشته باشی نوشتنش در سایت چیزی به جز اتلاف وقت خودمون نخواهد بود.
نه كسي قرار نيست از نقشه هاي ديگري مطلع بشه اين فقط طرح كلي از نقشس كه اهميتي هم نداره و ما با ريزه كاريايي كه توش انجام ميديم اونو زنده و جوندار ميكنيم و مطمين باش چيزه خاصي از دست نميره.
نقل قول:
یه چیزی که در این قسمت برای من جالبه اینه که عده ای میخوان روی کل سایت تسلط داشته باشن و همه جا رو ببینن و همه پستا رو بخونن به نظرمن این کار شدنی نیست حتی اگه دو تا از خودت تکثیر کنی و 24 ساعته هر سه تا تو سایت ولو باشید. لزومی هم نداره تو رول میتونه جریان های موازی با هم پیش بره هیچ لازم نیست همه کاربران عضو ایفای نقش بیان در جنگ شرکت کنن.
ببين هري جان همه طالبه پيشرفتن اينو كه قبول داري؟وقتي توي سايت جريانه اصلا مثل جنگ در حاله وقوعه,آخه كي ميره مثلا توي كافه سه دسته جارو دل بده و دل بگيره؟اين نه با سياستهاي كتاب مطابقت داره و نه با سياستهاي خوده سايت اصلا من نميدونم اين ايده از كجا به فكر شما رسيده؟
نقل قول:
به طور کلی این مساله رو همیشه در نظرداشته باشید که در مورد موضوع مورد بحث یعنی رول بعد از دو سال و خورده ای احتمالش نزدیک به صفره که چیزی به فکر شما برسه که قبلا ده ها صفحه در موردش بحث نشده باشه
خب درسته كه موضوعها و ايده ها عوض نشده ولي زمان كه تغير كرده؟مثلا ممكنه در يك زمانه خاصي يك كاري به نظر نشدني باشه و اصلا لزومي باري انجامش نباشه ولي در يك زمانه ديگر همون ايده ها خيلي كارآمد و ارزشمند بشن.پس خيلي خوبه كه هرچند وقت يكبار همون سوژه ها و ايده هاي قديمي كه عملي نشده رو دوباره بررشي كنيم.صددر صد بهمون كمك ميكنه.
اطلاعات عمومي:
البته زياد مهم نيستا ولي براي اطلاعات عمومي بگم كه اوني كه توي جنگ جهاني دوم امتحان شد(كشف نشد)بمب اتم بود و شكافت هسته اي رو يكي ديگه كه فكر كنم انيشتين بود كشف كرد و ايرانيا هم ميگن انرژي هسته اي حق مسلم ماستالبته شايدم ميگن"بمب اتمي حق مسلم ماست كه من اشتباه ميشنوم"

در ضمن يكي از ضربالمثلهاي شيرين پارسي هم براتون مينويسم كه باهاش آشنا بشيد:آفتاب و لگن هقت دست شام و ناهار هيچي.
هري جان موفق باشي.
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
[size=medium][color=0000FF]غم و اندوه را مي ستايم زيرا همواره همراه من بوده ?
جزئیات کاربر
تاریخ عضویت: 1382/10/13
تولد نقش: 1396/04/21
آخرین ورود: چهارشنبه 26 خرداد 1395 10:57
از: پریوت درایو - شماره 4
پستها:
3768

من خیلی بیشتر از اینا نوشته بودم ک به لطف نت دایال آپ پرید متاسفانه نمیتونم دوباره همشو بنویسم. در این حدی که نوشتم قبول بفرمایید.
نقل قول:
دقیقا از اول برای من مساله فقط همین بوده و اصلا سعی نداشتم هری یا محفل یا گروه گرفیندور رو در جایی پیروز کنم. اگه سوژه بهتری به نظرم میرسید که مستلزم نوشتن به نفع ولدمورت یا پیروزی اون بود یک ثانیه هم مکث نمیکردم.
از نظر جدی بودن حتی توی نوشته طنز هم نگاه من جدی بوده نه مسخره بازی. تفریح رول نویسی برای من اینه که بتونم یه چیز خوب بنویسم یا بخونم. لذتی بالاتر از خوندن یه نوشته فکر شده نیست.
اعتقاد دارم که ارزش نوشته ها نسبت مستقیم با فکری که روشون گذاشته شده داره
همیشه برام مهم خود نوشته ها بوده نه اینکه چه کسی اون ها رو مینویسه آیا در واقعیت با من دوست یا دشمنه اینا اصلا مهم نیست.
و همواره برام رقابت در نوشتن مطرح بوده و وقتی احساس شکست میکردم که میدیدم نوشته ای بهتر از مال من زده شده و در نتیجه سعیم رو بیشتر میکردم
ولی تقریبا هیچ کس همچین تفکری رو نداره و اگه با زبون هم تایید کنه در عمل چیز دیگه ای نشون میده همه فکر میکنن باید به هر نحو ممکن با نوشته بی ارزش یا با ارزش از خود یا گروهشون دفاع کنن و اونو بالا ببرن یا در مورد موضوع مورد بحث باعث پیروز جبهه سفید یا سیاه بشن.
یا بدتر از اون به خاطر این یا اون مینویسن یا برای رفع تکلیف یه پست مثلا در کویدیچ میزنن که یه چیزی زده باشن تا مثلا مسابقه انجام شده باشه.
اصلا مهم مسابقه یا امتیاز گیری نیست مهم خود نوشتس. اینکه تیم کویدیچ مجازی شما ببره یا ببازه اینقدر بی اهمیته که نمیتونی فکرشو بکنی ولی اون نوشته رفع تکلیفی شماست که باعث اتلاف وقت خواننده شده و دیتابیس سایت رو از مطالب بی ارزش پر کرده حقیقت ایناس.
من میپرسم که اگه نوشته مهمه پس اینکه کی پیروز میشه چه اهمیتی داره؟
اگه رولینگ دامبلدور و سیریوس رو کشت یا باعث پیروز های اخیر ولدی شد باید در جبهه طرفدار سیاهان درجه بندی بشه؟ یا بالعکس اگه در آخر کتاب هفتم هری بزنده شد مشخص میشه که رولینگ طرفدار سفید ها بوده.
ولی در حقیقت اینه که رولینگ یه داستان شاهکار نوشته و با نوشته هاش بوده که همه رو شکست داده. ما هم باید همینطور به پیروزی و شکست نگاه کنیم.
طرف نوشته های دوستان خودش رو مبری از خطا میدونه و در مقابل در برابر هر نوشته ای از گروه مقابل جبهه میگیره.
تفکر غلط دیگه که تقریبا بلا استثنا در همه وجود داره اینه که فقط صاحب نقش باید نقش رو پرورش بده و اگه نباشه کمیت همه لنگه. مثلا اگه آی دی ولدمورت در سایت نباشه احد البشری نمیتونه دو خط از زبون ولدمورت بنویسه و نقش اون رو بر جسته کنه یا اگه هری مدت ها در سایت ننویسه بهانه شروع میشه که در سایت هری پاتر وجود نداره ( خودم شخصا دیدم که افراد زیادی هری رو وارد رول پلینگ کردن که جای تشکر داره)
به طور کلی افراد میخوان همیشه بهانه ای بیارن که بد نوشتن یا ننوشتن خودشون رو توجیه کنن:
- چون دامبلدور نداریم نمینویسم
- مگی در سایت نداریم
من منتظر نمیشم که ولدمورت بیاد و در مورد ولدمورت بنویسه اصولا با این طرز تفکر که نقش ها و اشخاص رو متناظر یک به یک هم میدونه به شدت مخالفم.
من میتونم یه آی دی داشته باشم و دارای یک نقش باشم ولی از زبون بیست نقش بنویسم.
تمام این گروه بندی ها و حمله های دست جمعی از این ضعف ناشی میشه که شما نمیتونی از زبون یه گروه پست بزنی و خودت رو تنها میدونی و در نتیجه میخوای یه عده رو جمع کنی و بریزی تو یه تاپیک در حالیکه خود من هیچ وقت یک کلمه با کسی در مورد چیزی که میخوام بنویسم صحبت نکردم و در جنگ هم شرکت کردم و اتفاقا نتایج خیلی خوبی هم داشته و خیلی هم جذاب بوده. در نتیجه اصلا ترسی از تنها عمل کردن نداشته باشید
کار جالبی که ماگل نت در این مورد انجام داده و به دقت و مو به مو اجرا میکنه اینه که به طور کلی گرفتن نقش های شخصیت ها تا درجه سه رو ممنوع اعلام کرده یعنی در رول ماگل نت هیچ کس نقش هری یا ولدمورت رو نداره و همه باید خودشون اون ها رو در نوشته هاشون بیارن
الان هم بی پروا ترین نظر من اینه که ما هم بیایم و همین رویه رو اجرا کنیم و به طور کلی تمام نقشهای مهم کتاب رو ممنوع اعلام کنیم به طوری که همه مجبور به ساختن نقشهای مرتبط یا استفاده از درجه سه باشن.
مثلا به شخصیتی مثل هانا ابوت درجه سه گفته میشه یعنی کسانی که در کتاب بیشتر از دو خط در موردشون نوشته نشده
در اون صورت هیچ بهانه ای برای ننوشتن کسی نیست و به نظرمن افراد مجبور میشن یکمی بیشتر به مخ مبارک فشاربیارن و به جز نوشتن تحت عنوان فردی که نقشش رو گرفتن یکمی هم از زبون ولدمورت و هری و بقیه بنویسن
متاسفانه افراد انتقاد از نوشته خودشون رو انتقاد به خود میدونن کافیه به یکی بگی نوشته هات به این دلایل به درد لای جرز میخوره و سایت رو آلوده کرده تا به کل جنگ لفظی در سایت شروع بشه.
افراد رول پلینگ سایت رو که محلی برای نوشتن داستان های گروهی هست با محلی برای ارضای تمایلات جاه طلبانه یا برخورد با دشمنان و قرند شیپ با دوستان اشتباه گرفتن
مثال بارزش در دو انتخابات سایت برای انتخاب وزیر دیده میشه.
دریغ از یک داستان انتخاباتی و ماجرای جذابی که این وسط اتفاق افتاده باشه. برای ملت مهم این بوده که نامزد مورد نظرشون انتخاب بشه نه اینکه داستانی در مورد انتخاب وزیر نوشته بشه.
B) تفکیک فروم ها و افراد بسیارمورد بحث بوده و من الان برای اینکه دوباره مجبور نشم چیزی بنویسم این رو از بلیز زابینی نقل قول میکنم:
نقل قول:
فقط من بگم که با هر نوع اعمال محدودیت در نوشتن به طور کلی مخالفم چون هیچ نتیجه ای نداره به جز محرومیت افراد از نوشتن مثال بارزش هم اینکه مثلا در موقع جنگ ها خود من اکثرا در فروم های به اصطلاح سیاه پست میزدم
البته این مساله با نوشتن بر خلاف قوانین رول پلینگ فرق میکنه توی قوانین رول اومده که نوشتن بر خلاف منش شخصیت توصیف شده در کتاب ممنوعه مثلا شما نمیتونی یه پست بزنی و هری و ولدمورت رو یار غار هم توشون به تصویر بکشی. حداقل بدون مقدمه و بدون دلیل نمیتونی از این کارا بکنی البته متاسفانه این مورد اصلارعایت نمیشه و موردی هم هست که خیلی سرش بحث شده به خصوص چیزیه که من سرش با خیلیا بحثم شده
مثلا من اگه از زبون ولدمورت چیزی نوشتم باید طوری باشه که وقتی خودش میاد و میخونه ازش کیف کنه
به نظر میرسه نظرشما در مورد تفکیک تاپیک های سیاه و سفید هم جلوگیری از این موارد هست مثلا میخوای کسی توی تاپیک مقرسیاهان نیاد ولدمورت رو الکی مسخره کنه یا اخلال ایجاد کنه
باید بگم این مورد هم به نفهمیدن رول پلینگ طرف بر میگرده و باید باهاش برخورد بشه. اگه کسی اومد و یهو زد کل مقر رو منفجر کرد بعد نوشت که من اینجا رو تسخیر کردم شما میتونی با استناد به قوانین ایفای نقش پستشو دیلیت کنی و در مرحله بعدی در صورت تکرار تقاضای بسته شدن شناسه طرفو بفرستی برای مدیران
اگه شما به دور از اغیار میتونی خیلی بهتر بنویسی مکانش برای شما محیا است میتونی در فروم خصوصی گروه خودت بنویسی
اگه شما میبینید که 4 گروه هاگوارتز فروم هاشون خصوصیه به دلیل نزدیک شدن به کتاب بوده و بیشتر نوعی بازیه و حالت جدی نداره به طوری که افرادی به عنوان جاسوس برای این گروه و اون گروه عمل میکردن
در واقع برای اینه که انگیزه های نوشتن رو به نوعی افزایش بده.
شما برای جبهه سیاه مقر خصوصی میخوای؟ تالار اسلیترین محیا است و به نظرمن بدون ایراد زیادی میشه هر کسی که تو اسلیترین هست سیاه و هر کسی در گریفین هست سفید در نظرگرفت و به بقیه هم گفت اگه میخوان سیاه یا سفید باشن به این دو گروه بپیوندند و به این صورت بار فنی زیادی هم که ایجاد دو گروه جدید برای سفید و سیاه به وجود میاره از بین میره و البته من خوشبختانه دسترسی دارم که پست هاشو بخونم و باید بگم در این دو سال پست هایی که کولاک کردن اکثرا در جاهایی زده شدن که قابل دسترسی برای همه بوده.
نقل قول:
ممکنه فرقش رو برای من یکی توضیح بدی شما جای خصوصی میخوای و اون جایی خصوصی هست میتونی اسمش رو عوض کنی بزاری تالار اسلیترین و مقر سیاهان یا هر چی از نظری که شما میگی و جایی میخوای که فقط سیاهان بتونن توش بیان من مشکلی نمیبینم.
امکان نداره شما درو ببندی و بدون مخالف بتونی چیز خوبی بنویسی اگه مهم نوشته هست نیازی به تفکیک نیست
در اینکه جنگ و جدال باعث انگیزه بهتر نوشتن میشه شکی نیست حداقل در مورد من که صادق بوده
شما ببیند اکثر پیشرفت های بشر هم در زمان جنگ به دست اومده مثلا همین انرژی هسته ای حق مسلم ماست رو در نظربگیرید( میگن هیچ چیزی تو ایران بدون دم نیست این « حق مسلم ماست» هم دمب انرژی هسته ایه) اگه جنگ جهانی دوم نبود معلوم نبود کی این کشف میشد تا الان سرش دعوا بشه
C) اینم مثل قبلی شما به طور کی از چیزی که اول نوشتی عدول کردی اگه مهم نوشته ها هستن پس دوباره چه نیازی به تفکیک داریم؟
اگه وارد گروه ها نشن بازم میتونن بنویسن و لزومی نداره من و شما براشون نسخه بپیچیم.
موردی که در آخر میخوام بنویسم اینه که متاسفانه بازم دیده میشه که افراد دارن در مورد رول پلینگ بحث میکنن که این به هیچ وجه باعث رول پلینگ نخواهد شد.
اگه کسی ایده داره مثل این:
نقل قول:
نوشتن راجع بهش چه معنی داره؟ اگه توانایی اجرای اون رو داری کسی جلوی شما رو نگرفته
به طور کلی آغاز هر سوژه ای در رول بسیارمشکله ولی بعد اگه درست اجرا بشه خود به خود به تمام سایت و حتی چت ها هم میکشه و از خودش تاریخ به جا میزاره.
این مثل این میمونه که ما کلی سر یه نوشیدنی گوارا بحث کنیم بدون اینکه بشینیم و سر بکشیمش یا مدتها بر سر نوشتن یه کتاب بحث کنیم بدون اینکه شروع به نوشتن چیزی کنیم. رول پلینگ هم عینا داستان اشتراکیه ولی داستانی که به صورت بی پایان به روز و بدون اطلاع قبلی نوشته میشه و دامنه اون ممکنه به هر جایی کشیده بشه.
تمام لطف سایت رول پلینگ به اینه که بعد از مدتی بیای و با یک پست غیرمنتظره یا جهت دهی غافلگیر کننده مواجه بشی.
به همین دلیل من خیلی دوست دارم که بعد از نوشتن راجع به نوشته ها بحث بشه نه قبل از نوشتن که در اصل فلسفه وجودی این تاپیک هم همینه
اگه من از قبل از نقشه های شما و شما از نقشه های من خبر داشته باشی نوشتنش در سایت چیزی به جز اتلاف وقت خودمون نخواهد بود.
همین طرح نقشه های حمله و تصرف مورد اختلاف بین من و افراد دیگه ای از جمله همین بلاتریکس سابق در سایت بوده. از نظر من بدون معنی هست که شما نقشه حمله رو طرح کنی و بعد حمله انجام بدی شما فقط باید حمله انجام بدی اونی که متوجه شد باید بعدش چطور بنویسه که شده اونی که متوجه نشده محلی از اعراب نداره.
نقل قول:
این مترادف با همون ضرب المثل شام و ناهار هیچیه
و همون نقشه کشی ها و زمینه سازی های الکی و بی خودی هست که قبلا نوشتم
مورد دیگه اینکه هیچ چیز همه چیز نیست نه جنگ بین سفید ها و سیاه ها اصل رول پلینگه ، نه طنز و بزن و بکوب و نه عشق و عاشقی در کافه ها این بستگی صرف به کشش فروم به سمت خاص داره گاهی تمام از جنگ انباشته میشه و زمانی به طرف طنز کشیده میشه. جهت دهی در این موارد کار مشکلیه همونطور که گفتم شروع یه جریان کار میبره و شما حداقل باید چند مسیر موازی رو دنبال کنی و به اصطلاح مدتی تحولات رول رو کاملا زیر نظرداشته باشی
یه چیزی که در این قسمت برای من جالبه اینه که عده ای میخوان روی کل سایت تسلط داشته باشن و همه جا رو ببینن و همه پستا رو بخونن به نظرمن این کار شدنی نیست حتی اگه دو تا از خودت تکثیر کنی و 24 ساعته هر سه تا تو سایت ولو باشید. لزومی هم نداره تو رول میتونه جریان های موازی با هم پیش بره هیچ لازم نیست همه کاربران عضو ایفای نقش بیان در جنگ شرکت کنن. اصلا شما چند نفر از کاربران عضو ایفای نقش رو کاملا میشناسی؟ و از اخلاقشون اطلاع داری و نوع و سبک نوشتشون رو میدونی؟
راجع به این مسایل بسیاردر سایت بحث شده مخصوصا در همین تاپیک لطفا با کلید واژه های زیر جستجو کنید: سیاه و سفید - جنگ بین گروه ها - تفکیک فروم - تقسیم فروم بین سیا ها و سفید ها
به طور کلی این مساله رو همیشه در نظرداشته باشید که در مورد موضوع مورد بحث یعنی رول بعد از دو سال و خورده ای احتمالش نزدیک به صفره که چیزی به فکر شما برسه که قبلا ده ها صفحه در موردش بحث نشده باشه
همین تفکیک فروم ها به سیاه و سفید رو سرچ بفرمایید ببینید چقدر پست زده شده.
در نتیجه منم زیاد از این چیزایی ک الان نوشتم راضی نیستم چون تقریبا هیچ چیزی نبوده که قبلا دو سه بار ننوشته باشمشون
من در آخر فقط چندین جمله از بلیز نقل قول میکنم که نشون بدم کاملا با اینا موافقم و اینا دقیقا طرز فکر منم هست:
نقل قول:
نقل قول:
لرد ولدمورت نوشته:
یعنی جنگ اصلی بر سر نوشتن بهتر باشه و نویسنده های بهتر پیروز جنگ باشن!
دقیقا از اول برای من مساله فقط همین بوده و اصلا سعی نداشتم هری یا محفل یا گروه گرفیندور رو در جایی پیروز کنم. اگه سوژه بهتری به نظرم میرسید که مستلزم نوشتن به نفع ولدمورت یا پیروزی اون بود یک ثانیه هم مکث نمیکردم.
از نظر جدی بودن حتی توی نوشته طنز هم نگاه من جدی بوده نه مسخره بازی. تفریح رول نویسی برای من اینه که بتونم یه چیز خوب بنویسم یا بخونم. لذتی بالاتر از خوندن یه نوشته فکر شده نیست.
اعتقاد دارم که ارزش نوشته ها نسبت مستقیم با فکری که روشون گذاشته شده داره
همیشه برام مهم خود نوشته ها بوده نه اینکه چه کسی اون ها رو مینویسه آیا در واقعیت با من دوست یا دشمنه اینا اصلا مهم نیست.
و همواره برام رقابت در نوشتن مطرح بوده و وقتی احساس شکست میکردم که میدیدم نوشته ای بهتر از مال من زده شده و در نتیجه سعیم رو بیشتر میکردم
ولی تقریبا هیچ کس همچین تفکری رو نداره و اگه با زبون هم تایید کنه در عمل چیز دیگه ای نشون میده همه فکر میکنن باید به هر نحو ممکن با نوشته بی ارزش یا با ارزش از خود یا گروهشون دفاع کنن و اونو بالا ببرن یا در مورد موضوع مورد بحث باعث پیروز جبهه سفید یا سیاه بشن.
یا بدتر از اون به خاطر این یا اون مینویسن یا برای رفع تکلیف یه پست مثلا در کویدیچ میزنن که یه چیزی زده باشن تا مثلا مسابقه انجام شده باشه.
اصلا مهم مسابقه یا امتیاز گیری نیست مهم خود نوشتس. اینکه تیم کویدیچ مجازی شما ببره یا ببازه اینقدر بی اهمیته که نمیتونی فکرشو بکنی ولی اون نوشته رفع تکلیفی شماست که باعث اتلاف وقت خواننده شده و دیتابیس سایت رو از مطالب بی ارزش پر کرده حقیقت ایناس.
من میپرسم که اگه نوشته مهمه پس اینکه کی پیروز میشه چه اهمیتی داره؟
اگه رولینگ دامبلدور و سیریوس رو کشت یا باعث پیروز های اخیر ولدی شد باید در جبهه طرفدار سیاهان درجه بندی بشه؟ یا بالعکس اگه در آخر کتاب هفتم هری بزنده شد مشخص میشه که رولینگ طرفدار سفید ها بوده.
ولی در حقیقت اینه که رولینگ یه داستان شاهکار نوشته و با نوشته هاش بوده که همه رو شکست داده. ما هم باید همینطور به پیروزی و شکست نگاه کنیم.
طرف نوشته های دوستان خودش رو مبری از خطا میدونه و در مقابل در برابر هر نوشته ای از گروه مقابل جبهه میگیره.
تفکر غلط دیگه که تقریبا بلا استثنا در همه وجود داره اینه که فقط صاحب نقش باید نقش رو پرورش بده و اگه نباشه کمیت همه لنگه. مثلا اگه آی دی ولدمورت در سایت نباشه احد البشری نمیتونه دو خط از زبون ولدمورت بنویسه و نقش اون رو بر جسته کنه یا اگه هری مدت ها در سایت ننویسه بهانه شروع میشه که در سایت هری پاتر وجود نداره ( خودم شخصا دیدم که افراد زیادی هری رو وارد رول پلینگ کردن که جای تشکر داره)
به طور کلی افراد میخوان همیشه بهانه ای بیارن که بد نوشتن یا ننوشتن خودشون رو توجیه کنن:
- چون دامبلدور نداریم نمینویسم
- مگی در سایت نداریم
من منتظر نمیشم که ولدمورت بیاد و در مورد ولدمورت بنویسه اصولا با این طرز تفکر که نقش ها و اشخاص رو متناظر یک به یک هم میدونه به شدت مخالفم.
من میتونم یه آی دی داشته باشم و دارای یک نقش باشم ولی از زبون بیست نقش بنویسم.
تمام این گروه بندی ها و حمله های دست جمعی از این ضعف ناشی میشه که شما نمیتونی از زبون یه گروه پست بزنی و خودت رو تنها میدونی و در نتیجه میخوای یه عده رو جمع کنی و بریزی تو یه تاپیک در حالیکه خود من هیچ وقت یک کلمه با کسی در مورد چیزی که میخوام بنویسم صحبت نکردم و در جنگ هم شرکت کردم و اتفاقا نتایج خیلی خوبی هم داشته و خیلی هم جذاب بوده. در نتیجه اصلا ترسی از تنها عمل کردن نداشته باشید
کار جالبی که ماگل نت در این مورد انجام داده و به دقت و مو به مو اجرا میکنه اینه که به طور کلی گرفتن نقش های شخصیت ها تا درجه سه رو ممنوع اعلام کرده یعنی در رول ماگل نت هیچ کس نقش هری یا ولدمورت رو نداره و همه باید خودشون اون ها رو در نوشته هاشون بیارن
الان هم بی پروا ترین نظر من اینه که ما هم بیایم و همین رویه رو اجرا کنیم و به طور کلی تمام نقشهای مهم کتاب رو ممنوع اعلام کنیم به طوری که همه مجبور به ساختن نقشهای مرتبط یا استفاده از درجه سه باشن.
مثلا به شخصیتی مثل هانا ابوت درجه سه گفته میشه یعنی کسانی که در کتاب بیشتر از دو خط در موردشون نوشته نشده
در اون صورت هیچ بهانه ای برای ننوشتن کسی نیست و به نظرمن افراد مجبور میشن یکمی بیشتر به مخ مبارک فشاربیارن و به جز نوشتن تحت عنوان فردی که نقشش رو گرفتن یکمی هم از زبون ولدمورت و هری و بقیه بنویسن
متاسفانه افراد انتقاد از نوشته خودشون رو انتقاد به خود میدونن کافیه به یکی بگی نوشته هات به این دلایل به درد لای جرز میخوره و سایت رو آلوده کرده تا به کل جنگ لفظی در سایت شروع بشه.
افراد رول پلینگ سایت رو که محلی برای نوشتن داستان های گروهی هست با محلی برای ارضای تمایلات جاه طلبانه یا برخورد با دشمنان و قرند شیپ با دوستان اشتباه گرفتن
مثال بارزش در دو انتخابات سایت برای انتخاب وزیر دیده میشه.
دریغ از یک داستان انتخاباتی و ماجرای جذابی که این وسط اتفاق افتاده باشه. برای ملت مهم این بوده که نامزد مورد نظرشون انتخاب بشه نه اینکه داستانی در مورد انتخاب وزیر نوشته بشه.
B) تفکیک فروم ها و افراد بسیارمورد بحث بوده و من الان برای اینکه دوباره مجبور نشم چیزی بنویسم این رو از بلیز زابینی نقل قول میکنم:
نقل قول:
خب ولی اگر شما این قانون رو درست کنید در اصل کسانی امثال رونان رو که عضو یه گروه هستن اما به انجمن های دیگه وابستگی پیدا کردن رو از رول نویسی محروم کردید . و شاید فعالیت این جور افراد به صورت قابل ملاحظه ای کم بشه
فقط من بگم که با هر نوع اعمال محدودیت در نوشتن به طور کلی مخالفم چون هیچ نتیجه ای نداره به جز محرومیت افراد از نوشتن مثال بارزش هم اینکه مثلا در موقع جنگ ها خود من اکثرا در فروم های به اصطلاح سیاه پست میزدم
البته این مساله با نوشتن بر خلاف قوانین رول پلینگ فرق میکنه توی قوانین رول اومده که نوشتن بر خلاف منش شخصیت توصیف شده در کتاب ممنوعه مثلا شما نمیتونی یه پست بزنی و هری و ولدمورت رو یار غار هم توشون به تصویر بکشی. حداقل بدون مقدمه و بدون دلیل نمیتونی از این کارا بکنی البته متاسفانه این مورد اصلارعایت نمیشه و موردی هم هست که خیلی سرش بحث شده به خصوص چیزیه که من سرش با خیلیا بحثم شده
مثلا من اگه از زبون ولدمورت چیزی نوشتم باید طوری باشه که وقتی خودش میاد و میخونه ازش کیف کنه
به نظر میرسه نظرشما در مورد تفکیک تاپیک های سیاه و سفید هم جلوگیری از این موارد هست مثلا میخوای کسی توی تاپیک مقرسیاهان نیاد ولدمورت رو الکی مسخره کنه یا اخلال ایجاد کنه
باید بگم این مورد هم به نفهمیدن رول پلینگ طرف بر میگرده و باید باهاش برخورد بشه. اگه کسی اومد و یهو زد کل مقر رو منفجر کرد بعد نوشت که من اینجا رو تسخیر کردم شما میتونی با استناد به قوانین ایفای نقش پستشو دیلیت کنی و در مرحله بعدی در صورت تکرار تقاضای بسته شدن شناسه طرفو بفرستی برای مدیران
اگه شما به دور از اغیار میتونی خیلی بهتر بنویسی مکانش برای شما محیا است میتونی در فروم خصوصی گروه خودت بنویسی
اگه شما میبینید که 4 گروه هاگوارتز فروم هاشون خصوصیه به دلیل نزدیک شدن به کتاب بوده و بیشتر نوعی بازیه و حالت جدی نداره به طوری که افرادی به عنوان جاسوس برای این گروه و اون گروه عمل میکردن
در واقع برای اینه که انگیزه های نوشتن رو به نوعی افزایش بده.
شما برای جبهه سیاه مقر خصوصی میخوای؟ تالار اسلیترین محیا است و به نظرمن بدون ایراد زیادی میشه هر کسی که تو اسلیترین هست سیاه و هر کسی در گریفین هست سفید در نظرگرفت و به بقیه هم گفت اگه میخوان سیاه یا سفید باشن به این دو گروه بپیوندند و به این صورت بار فنی زیادی هم که ایجاد دو گروه جدید برای سفید و سیاه به وجود میاره از بین میره و البته من خوشبختانه دسترسی دارم که پست هاشو بخونم و باید بگم در این دو سال پست هایی که کولاک کردن اکثرا در جاهایی زده شدن که قابل دسترسی برای همه بوده.
نقل قول:
در مورد راکد شدن فروم های اختصاصی من به جرات می گم که غیر ممکنه! همون طوری که دوبار در پست ها قبلی در بارش توضیح دادم، این فروم ها با تالار عمومی گروه ها فرق داره! همه ی رول جنگ به این ها بستگی خواهد داشت! راکد بشن؟
ممکنه فرقش رو برای من یکی توضیح بدی شما جای خصوصی میخوای و اون جایی خصوصی هست میتونی اسمش رو عوض کنی بزاری تالار اسلیترین و مقر سیاهان یا هر چی از نظری که شما میگی و جایی میخوای که فقط سیاهان بتونن توش بیان من مشکلی نمیبینم.
امکان نداره شما درو ببندی و بدون مخالف بتونی چیز خوبی بنویسی اگه مهم نوشته هست نیازی به تفکیک نیست
در اینکه جنگ و جدال باعث انگیزه بهتر نوشتن میشه شکی نیست حداقل در مورد من که صادق بوده
شما ببیند اکثر پیشرفت های بشر هم در زمان جنگ به دست اومده مثلا همین انرژی هسته ای حق مسلم ماست رو در نظربگیرید( میگن هیچ چیزی تو ایران بدون دم نیست این « حق مسلم ماست» هم دمب انرژی هسته ایه) اگه جنگ جهانی دوم نبود معلوم نبود کی این کشف میشد تا الان سرش دعوا بشه
C) اینم مثل قبلی شما به طور کی از چیزی که اول نوشتی عدول کردی اگه مهم نوشته ها هستن پس دوباره چه نیازی به تفکیک داریم؟
اگه وارد گروه ها نشن بازم میتونن بنویسن و لزومی نداره من و شما براشون نسخه بپیچیم.
موردی که در آخر میخوام بنویسم اینه که متاسفانه بازم دیده میشه که افراد دارن در مورد رول پلینگ بحث میکنن که این به هیچ وجه باعث رول پلینگ نخواهد شد.
اگه کسی ایده داره مثل این:
نقل قول:
لرد ولدمورت نوشته:
وقتی یک جبهه در تمام اتجمن های بی طرف شکست می خورد و سقوط می کنه ، مقر فرماندهی اش می تونه مورد هجوم واقع بشه! یعنی وقتی دیگه انجمن بی طرفی نمونده باشه ، افراد اون جبهه ی دیگه می تونن بیان و تو فروم ویژه ی جبهه ی شکست خورده پست بزنن تا اون فروم رو هم از چنگشون در بیارن و پیروز نهایی بشن!
نوشتن راجع بهش چه معنی داره؟ اگه توانایی اجرای اون رو داری کسی جلوی شما رو نگرفته
به طور کلی آغاز هر سوژه ای در رول بسیارمشکله ولی بعد اگه درست اجرا بشه خود به خود به تمام سایت و حتی چت ها هم میکشه و از خودش تاریخ به جا میزاره.
این مثل این میمونه که ما کلی سر یه نوشیدنی گوارا بحث کنیم بدون اینکه بشینیم و سر بکشیمش یا مدتها بر سر نوشتن یه کتاب بحث کنیم بدون اینکه شروع به نوشتن چیزی کنیم. رول پلینگ هم عینا داستان اشتراکیه ولی داستانی که به صورت بی پایان به روز و بدون اطلاع قبلی نوشته میشه و دامنه اون ممکنه به هر جایی کشیده بشه.
تمام لطف سایت رول پلینگ به اینه که بعد از مدتی بیای و با یک پست غیرمنتظره یا جهت دهی غافلگیر کننده مواجه بشی.
به همین دلیل من خیلی دوست دارم که بعد از نوشتن راجع به نوشته ها بحث بشه نه قبل از نوشتن که در اصل فلسفه وجودی این تاپیک هم همینه
اگه من از قبل از نقشه های شما و شما از نقشه های من خبر داشته باشی نوشتنش در سایت چیزی به جز اتلاف وقت خودمون نخواهد بود.
همین طرح نقشه های حمله و تصرف مورد اختلاف بین من و افراد دیگه ای از جمله همین بلاتریکس سابق در سایت بوده. از نظر من بدون معنی هست که شما نقشه حمله رو طرح کنی و بعد حمله انجام بدی شما فقط باید حمله انجام بدی اونی که متوجه شد باید بعدش چطور بنویسه که شده اونی که متوجه نشده محلی از اعراب نداره.
نقل قول:
چوچانگ نوشته:
الان یکی بخواد محفل کارشو شروع کنه میگه پاشین بیاین اسم بنویسین...یه هفته اسم مینویسن، بعد تو محفل میذارن که آره ما هم فعالیم و بعد هیچی!
این مترادف با همون ضرب المثل شام و ناهار هیچیه

و همون نقشه کشی ها و زمینه سازی های الکی و بی خودی هست که قبلا نوشتم
مورد دیگه اینکه هیچ چیز همه چیز نیست نه جنگ بین سفید ها و سیاه ها اصل رول پلینگه ، نه طنز و بزن و بکوب و نه عشق و عاشقی در کافه ها این بستگی صرف به کشش فروم به سمت خاص داره گاهی تمام از جنگ انباشته میشه و زمانی به طرف طنز کشیده میشه. جهت دهی در این موارد کار مشکلیه همونطور که گفتم شروع یه جریان کار میبره و شما حداقل باید چند مسیر موازی رو دنبال کنی و به اصطلاح مدتی تحولات رول رو کاملا زیر نظرداشته باشی
یه چیزی که در این قسمت برای من جالبه اینه که عده ای میخوان روی کل سایت تسلط داشته باشن و همه جا رو ببینن و همه پستا رو بخونن به نظرمن این کار شدنی نیست حتی اگه دو تا از خودت تکثیر کنی و 24 ساعته هر سه تا تو سایت ولو باشید. لزومی هم نداره تو رول میتونه جریان های موازی با هم پیش بره هیچ لازم نیست همه کاربران عضو ایفای نقش بیان در جنگ شرکت کنن. اصلا شما چند نفر از کاربران عضو ایفای نقش رو کاملا میشناسی؟ و از اخلاقشون اطلاع داری و نوع و سبک نوشتشون رو میدونی؟
راجع به این مسایل بسیاردر سایت بحث شده مخصوصا در همین تاپیک لطفا با کلید واژه های زیر جستجو کنید: سیاه و سفید - جنگ بین گروه ها - تفکیک فروم - تقسیم فروم بین سیا ها و سفید ها
به طور کلی این مساله رو همیشه در نظرداشته باشید که در مورد موضوع مورد بحث یعنی رول بعد از دو سال و خورده ای احتمالش نزدیک به صفره که چیزی به فکر شما برسه که قبلا ده ها صفحه در موردش بحث نشده باشه
همین تفکیک فروم ها به سیاه و سفید رو سرچ بفرمایید ببینید چقدر پست زده شده.
در نتیجه منم زیاد از این چیزایی ک الان نوشتم راضی نیستم چون تقریبا هیچ چیزی نبوده که قبلا دو سه بار ننوشته باشمشون
من در آخر فقط چندین جمله از بلیز نقل قول میکنم که نشون بدم کاملا با اینا موافقم و اینا دقیقا طرز فکر منم هست:
نقل قول:
مگه چندتا ایده دارین که میخواهید پیاده کنید و فقط هم باید مخصوص سیاهان باشه . این چیزا که شما میگید ظاهرشون عالیه ولی موقع عمل و بعد عمل که میرسه تازه مشکلات یکی پس از دیگری رو میشه
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
Sunny, yesterday my life was filled with rain.
Sunny, you smiled at me and really eased the pain.
The dark days are gone, and the bright days are here,
My sunny one shines so sincere.
Sunny one so true, i love you.
Sunny, thank you for the sunshine bouquet.
Sunny, thank you for the love you brought my way.
You gave to me your all and all.
Now i feel ten feet tall.
Sunny one so true, i love you.
Sunny, thank you for the truth you let me see.
Sunny, thank you for the facts from a to c.
My life was torn like a windblown sand,
And the rock was formed when you held my hand.
Sunny one so true, i love you.
Sunny, you smiled at me and really eased the pain.
The dark days are gone, and the bright days are here,
My sunny one shines so sincere.
Sunny one so true, i love you.
Sunny, thank you for the sunshine bouquet.
Sunny, thank you for the love you brought my way.
You gave to me your all and all.
Now i feel ten feet tall.
Sunny one so true, i love you.
Sunny, thank you for the truth you let me see.
Sunny, thank you for the facts from a to c.
My life was torn like a windblown sand,
And the rock was formed when you held my hand.
Sunny one so true, i love you.
جزئیات کاربر
تاریخ عضویت: 1384/06/25
تولد نقش: 1383/08/04
آخرین ورود: یکشنبه 20 آبان 1403 09:08
از: یخچال خانه ریدل
پستها:
1709

در جواب قسمت اول آرتیکوس :
ببینین کلا بله قطب سوم داشتن خودش میتونه خیلی جالب باشه . حتی ما میتونیم خیلی تغییراتم در ارتش سیاه ها و سفیدها به وجود بیاریم
ولی کلا سه قطبی شدنم یه ایده هست میتونه مفید باشه و مضر . اما به نظر من بهتره که ما از وزارت طوری استفاده کنیم که در جنگها اختلال ایجاد کنه ! مثلا موقعی که همه فکر میکنن سیاه ها برنده میشن یه دفعه ای زمان جنگ که شد همه وزارتی ها به سفید ها بپیوندن . یا همونجور که گفتم مخفیانه عضو این گروه ها بشن تا کسی از ماهیت اصلی یه نفر که توی وزارت کار میکنه با خبر نباشه . و تا لحظه آخر ، جنگها پیش بینی نشده باقی بمونن .
خود من شخصا هر جور فکر میکنم میبینم که سه تا قطب نصف و نیمه زیاد به درد نمیخوره . فکر میکنم بهتر باشه که وزارت سحر جادو به عنوان یک گروه باشه که در کار دو گروه دیگر دخالت کنه و کارهایی رو انجام بده که پیشبینی نشده هستن و ممکنه به نفع یه گروه تموم شه . یا به ضررشون ، و یا به ضرر هر دو گروه و ......
البته منظورم از ضرر زدن ، ضرر زدن به رول نویسیه سایت نیستا ! منظورم ایجاد تغییرات در نتیجه جنگ هاست که به هر حال به ضرر یکی از این دو گروه میباشد .
در جواب قسمت دومتون :
منظور منم همین بود که ارتش سیاه ها و سفیدها به کار خودشون ادامه میدن اما .... ببینین تا تکلیف کار این دو ارتش معلوم نشه وزارت که نمیتونه شروع به کار کنه و خودش یه ارتش دیگه درست کنه !
اومدیم مثلا وزارت یه ارتشم درست کرد ولی یه دفعه ای دیدیم که ارتش سیاه ها و سفیدها به حد نساب نرسید ! خب در اون صورت ما هم دوباره باید ارتش خودمونو ول کنیم بریم به دو گروه دیگه کمک کنیم .
به نظر من وزارت باید صبر کنه و ببینه که سیاه ها و سفیدها چی کار میکنن و اعضای وزارت هم با توجه به تغییرات و اتفاقاتی که پیش آمده گام بردارند . ولی هنوز که چیزی رو نمیشه پیش بینی کرد . پس فکر میکنم که در حال حاضر وزارت باید دست نگه داره و تنها بر کار دو جبهه دیگر نظارت داشته باشه . حالا میخواد به ضررشم تموم شه ( که نمیشه ) . در حال حاضر راه دیگه ای نداریم . این ارتش سیاه ها و سفیدها هستن که با تشکیل ارتششون بهترین راه رو به وزارت نشون میدن پس باید صبر کرد .
ببینین کلا بله قطب سوم داشتن خودش میتونه خیلی جالب باشه . حتی ما میتونیم خیلی تغییراتم در ارتش سیاه ها و سفیدها به وجود بیاریم
ولی کلا سه قطبی شدنم یه ایده هست میتونه مفید باشه و مضر . اما به نظر من بهتره که ما از وزارت طوری استفاده کنیم که در جنگها اختلال ایجاد کنه ! مثلا موقعی که همه فکر میکنن سیاه ها برنده میشن یه دفعه ای زمان جنگ که شد همه وزارتی ها به سفید ها بپیوندن . یا همونجور که گفتم مخفیانه عضو این گروه ها بشن تا کسی از ماهیت اصلی یه نفر که توی وزارت کار میکنه با خبر نباشه . و تا لحظه آخر ، جنگها پیش بینی نشده باقی بمونن .
خود من شخصا هر جور فکر میکنم میبینم که سه تا قطب نصف و نیمه زیاد به درد نمیخوره . فکر میکنم بهتر باشه که وزارت سحر جادو به عنوان یک گروه باشه که در کار دو گروه دیگر دخالت کنه و کارهایی رو انجام بده که پیشبینی نشده هستن و ممکنه به نفع یه گروه تموم شه . یا به ضررشون ، و یا به ضرر هر دو گروه و ......
البته منظورم از ضرر زدن ، ضرر زدن به رول نویسیه سایت نیستا ! منظورم ایجاد تغییرات در نتیجه جنگ هاست که به هر حال به ضرر یکی از این دو گروه میباشد .
در جواب قسمت دومتون :
منظور منم همین بود که ارتش سیاه ها و سفیدها به کار خودشون ادامه میدن اما .... ببینین تا تکلیف کار این دو ارتش معلوم نشه وزارت که نمیتونه شروع به کار کنه و خودش یه ارتش دیگه درست کنه !
اومدیم مثلا وزارت یه ارتشم درست کرد ولی یه دفعه ای دیدیم که ارتش سیاه ها و سفیدها به حد نساب نرسید ! خب در اون صورت ما هم دوباره باید ارتش خودمونو ول کنیم بریم به دو گروه دیگه کمک کنیم .
به نظر من وزارت باید صبر کنه و ببینه که سیاه ها و سفیدها چی کار میکنن و اعضای وزارت هم با توجه به تغییرات و اتفاقاتی که پیش آمده گام بردارند . ولی هنوز که چیزی رو نمیشه پیش بینی کرد . پس فکر میکنم که در حال حاضر وزارت باید دست نگه داره و تنها بر کار دو جبهه دیگر نظارت داشته باشه . حالا میخواد به ضررشم تموم شه ( که نمیشه ) . در حال حاضر راه دیگه ای نداریم . این ارتش سیاه ها و سفیدها هستن که با تشکیل ارتششون بهترین راه رو به وزارت نشون میدن پس باید صبر کرد .
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
جزئیات کاربر
تاریخ عضویت: 1384/09/14
آخرین ورود: جمعه 1 شهریور 1387 00:15
از: کاخ سفید پادشاهان در کوه های سفید سرزمین رویاها
پستها:
430

نقل قول:
بليز جان اول بگم که لطفا کامل نقل قول رو از اون قسمت بنويس چون اينجوري که نقل قول کردي اگر کسي نوشته من رو نديده باشه فکر ميکنه من با سفيد بودم مخالفم!!
بعد در مورد قطب سوم،اگر سياه و سفيد حساب کنيم،بله وجودش غير لازم به نظر ميرسه!ولي اگر به صورت مرگخوارها و محفلي ها به حساب بياريم به نظر من وجود يه قطب سوم جالب ميشه.اين قطب سوژه هاي جديدي با ورودش به جنگها بوجود مياره.ارتش ميتونه با سوژه هاي مخصوص خودش تکراري بودن جنگها رو که قبلا نيز انجام شده از بين ببره.وابسته است ولي به عنوان يه قدرته که ميجنگه با اختشاش!نه با سفيدي و يا سياهي!اين سوژه است.
بعد من به فکر ارتشي که ساخته ام هم هستم!اين ارتش تازه وارده و با وجود جنگ سوژه اي براي مطرح کردن خودش پيدا کرده و من نميخوام اين فرصت رو از ارتش بگيرم!در صورتي که ارتش الان خودش رو نشون نده بلافاصله متلاشي ميشه و ديگه نميتونه به خوبي خودش رو نشون بده و مطرح بشه.و در واقع تعطيل ميشه!شايد اين براي شما مهم نباشه ولي براي من هست!من براي چيزي که خودم بوجود آوردم ارزش قائلم و برايش بيشترين سعيم رو ميکنم.
نقل قول:
من درست متوجه نشدم که منظور شما از ارتش چيه!ارتش سياها يا ارتش وزارت سحر و جادو؟اگر ارتش سياه ها و يا محفلي ها باشه به طور حتم تعطيل نميشه.ولي ارتش وزارتخونه چرا!چون فعاليت زيادي در حال حاضر هم نداره و در صورتي که فعاليتش از اين کمتر بشه مساوي با تعطيلي خواهد بود که به سختي و با زمان زياد ميشه فعالش کرد!اينطوري ديگه کسي به اين ارتش ارزشي قائل نميشه و در نتيجه عضوي نداره و در آخر به بسته شدن آن ختم ميشه!
نقل قول:
خب فکر جالبيه!سوژه ساز نيز هست!ولي اين ايده به طور جدي گرفته خواهد شد به نظر من نشدني هستش!چون همه ما ديگه مرگخوارها و محفليها رو ميشناسيم.جاسوسي کردن با عضو يکي از آنها بودن شدني نيست،مگر اينکه توضيح کاملتري در موردش بليز عزيز بديد!
در مورد ايجاد فروم جديد با بليز عزيز موافقم!
---------------------------------
در جواب به لرد ولدمورت عزيز:
نقل قول:
در مورد فشار ممکنه اينه که در زمان جنگ ممکنه تعداد زيادي از افراد اون گروه خاص فعاليت نداشته باشند و فرد جديدي هم به شکلي که گفتيد عضو اون گروه نشه!اون موقع اون گروه به خاطر اينکه نيرويي براي جنگ نداره تحت فشار قرار ميگيره.
بعد در مورد راکد شدن آن بايد بگم که غير ممکن نيست و خيلي هم ممکنه!همين چهار گروه هاگوارتز بعضي موقعها به بحران راکدي خوردن و ميخورن!ممکنه زماني پيش بياد که باوري بين اعضا پيش بياد که يه گروهي خوب نيست!اون موقع ديگه کسي عضو اون گروه نميشه و حتي کسايي که توي اون گروه هستند به گروه مقابل ميپيوندند!اين يعني راکد شدن گروه!بعد گروه بايد زمان و وقت براي از بين بردن اين تبليغ رايج بکنه و سعي در عضوگيري جديد کنه که اين به زمان احتياج داره.در نتيجه در اون زمان عضوگيري اون گروه جنگي وجود نخواهد داشت(در صورتي که باشه به نفع گروهي که عضو بيشتري داره ميشه)و در نتيجه رول فعاليتش کاهش پيدا ميکنه و اشتياق خيلي ها نيز از بين ميره!
بعد من با گفته هاي بليز عزيز در اين مورد موافقم و چيز ديگه بهش اضافه نميکنم!
در مورد داوري نيز کاملا با لرد عزيز موافقم!ولي:
نقل قول:
کاربر معمولي؟!!!لرد هم مگه معمولي ميشه؟
بعد من هم با سنجش فقط از طريق تعداد پست مخالفم!ولي ميتونيم کاري کنيم که هم کيفيت فعاليت در نظر گرفته شه و هم مقدار آن تا عادلانه تر بتونيم در مورد فعاليت گروهي اظهار نظر کنيم!مقدار فعاليت گروه از طريق تعداد پستهاي اعضاي آن گروه و کيفيت آن از طريق چگونگي زدن آن پست ها ميشه نتيجه گرفت.
بله!سنجش فقط با تعداد پست باعث خاله بازي و ارزشي بازي ميشه ولي با آمدن سنجش کيفيت آن از خاله بازي و غيره گرفته ميشه.
اميدوارم جواب لازم را درباره موارد ذکر شده از نظر خودم داده باشم.
مرسي
آرتيکوس دامبلدور
سفيد؟اگر هيچ کدوم اينا نيست ميتونيم يه قطب قدرت سومي در جنگها بوجود بياريم و سعي در قوي و مطرح شدنش بکنيم!
----
به نظر من ما نبايد از آدم هاي وزارت به عنوان قطب سوم استفاده کنيم . به طور معمول وزارتخونه يا طرف سياهاست و يا طرف سفيدهاست ديگه يعني بايد وابسته به يکي از اين دو قطب باشه . پس نميشه يه قطب سومي رو هم به وجود آورد . به نظر من وزارت يا بايد حمايت خودش رو به طور کامل از يه گرو اعلام کنه يا اينکه بين اين دو گروه تقسيم شه .
تازه اگر اين کار رو هم بکنيم همونطور که دراکو گفت سه قطب نصفه و نيمه به وجود مياد و به نظر منم دو قطب قدرتمند بهتر از سه قطب نصفه و نيمه هستش
بليز جان اول بگم که لطفا کامل نقل قول رو از اون قسمت بنويس چون اينجوري که نقل قول کردي اگر کسي نوشته من رو نديده باشه فکر ميکنه من با سفيد بودم مخالفم!!
بعد در مورد قطب سوم،اگر سياه و سفيد حساب کنيم،بله وجودش غير لازم به نظر ميرسه!ولي اگر به صورت مرگخوارها و محفلي ها به حساب بياريم به نظر من وجود يه قطب سوم جالب ميشه.اين قطب سوژه هاي جديدي با ورودش به جنگها بوجود مياره.ارتش ميتونه با سوژه هاي مخصوص خودش تکراري بودن جنگها رو که قبلا نيز انجام شده از بين ببره.وابسته است ولي به عنوان يه قدرته که ميجنگه با اختشاش!نه با سفيدي و يا سياهي!اين سوژه است.
بعد من به فکر ارتشي که ساخته ام هم هستم!اين ارتش تازه وارده و با وجود جنگ سوژه اي براي مطرح کردن خودش پيدا کرده و من نميخوام اين فرصت رو از ارتش بگيرم!در صورتي که ارتش الان خودش رو نشون نده بلافاصله متلاشي ميشه و ديگه نميتونه به خوبي خودش رو نشون بده و مطرح بشه.و در واقع تعطيل ميشه!شايد اين براي شما مهم نباشه ولي براي من هست!من براي چيزي که خودم بوجود آوردم ارزش قائلم و برايش بيشترين سعيم رو ميکنم.
نقل قول:
برعکس شما فکر نميکنم صبر کردن باعث تعطيليه کار محفل و ارتش بشه
من درست متوجه نشدم که منظور شما از ارتش چيه!ارتش سياها يا ارتش وزارت سحر و جادو؟اگر ارتش سياه ها و يا محفلي ها باشه به طور حتم تعطيل نميشه.ولي ارتش وزارتخونه چرا!چون فعاليت زيادي در حال حاضر هم نداره و در صورتي که فعاليتش از اين کمتر بشه مساوي با تعطيلي خواهد بود که به سختي و با زمان زياد ميشه فعالش کرد!اينطوري ديگه کسي به اين ارتش ارزشي قائل نميشه و در نتيجه عضوي نداره و در آخر به بسته شدن آن ختم ميشه!
نقل قول:
حتي خود منم در همين تاپيک يه پيشنهاد دادم که بهتره که کساني که عضو وزارت هستن به طور علني حمايت خودشون رو از اين دو گروه اعلام نکنند و تنها به صورت مخفيانه با لرد يا رئيس محفل تماس بگيرند و حمايت خودشونو اعلام کنند و از اون پس نيز به دستور لرد يا سيريوس ( يا دامبلدور نميدونم کدومشونه ) فعاليت خودشونو مخفيانه آغاز کنند و تا لحظه آخرم اعلام نکنند که طرف کدوم گروهند و يه روز که مونده به جنگ يه دفعه بگن که من طرف سياه ها هستم يا سفيدا و حمايت خودشونو اعلام کنند و هم زمان رئيس آن گروه که از قبل از ماجرا خبر داشته اسم اون شخص رو در ليست ارتشش قرار بده و خود اون شخصم امضاي گروهش رو توي قسمت امضا قرار بده
خب فکر جالبيه!سوژه ساز نيز هست!ولي اين ايده به طور جدي گرفته خواهد شد به نظر من نشدني هستش!چون همه ما ديگه مرگخوارها و محفليها رو ميشناسيم.جاسوسي کردن با عضو يکي از آنها بودن شدني نيست،مگر اينکه توضيح کاملتري در موردش بليز عزيز بديد!
در مورد ايجاد فروم جديد با بليز عزيز موافقم!
---------------------------------
در جواب به لرد ولدمورت عزيز:
نقل قول:
در مورد سوال آرتيکوس من به وضوح توي پست اول گفتم که ماژول اضافه به وجو مياد برا ي سياه ها و سفيد ها و اين مي تونه توي معرفي شخصيت اضافه بشه ! يعني اين عنوان که شما هوادار کدوم گروه هستيد؟! هم توي فرم معرفي باشه!
در مورد فشار اين دو گروه هم من متوجه ي منظورت نشدم آرتيکوس!
اگه ممکنه يه مقدار بيشتر روي پست ها قبلي وقت بذارين! چون واقعا داره دوباره کاري مي شه و فقط روند کار کند مي شه!
در مورد راکد شدن فروم هاي اختصاصي من به جرات مي گم که غير ممکنه! همون طوري که دوبار در پست ها قبلي در بارش توضيح دادم، اين فروم ها با تالار عمومي گروه ها فرق داره! همه ي رول جنگ به اين ها بستگي خواهد داشت! راکد بشن؟! من واقعا نمي دونم چطور چنين اتفاقي ممکنه بيافته! عجب! بعضي از مخالفت ها خيلي مشکوکه!
در مورد فشار ممکنه اينه که در زمان جنگ ممکنه تعداد زيادي از افراد اون گروه خاص فعاليت نداشته باشند و فرد جديدي هم به شکلي که گفتيد عضو اون گروه نشه!اون موقع اون گروه به خاطر اينکه نيرويي براي جنگ نداره تحت فشار قرار ميگيره.
بعد در مورد راکد شدن آن بايد بگم که غير ممکن نيست و خيلي هم ممکنه!همين چهار گروه هاگوارتز بعضي موقعها به بحران راکدي خوردن و ميخورن!ممکنه زماني پيش بياد که باوري بين اعضا پيش بياد که يه گروهي خوب نيست!اون موقع ديگه کسي عضو اون گروه نميشه و حتي کسايي که توي اون گروه هستند به گروه مقابل ميپيوندند!اين يعني راکد شدن گروه!بعد گروه بايد زمان و وقت براي از بين بردن اين تبليغ رايج بکنه و سعي در عضوگيري جديد کنه که اين به زمان احتياج داره.در نتيجه در اون زمان عضوگيري اون گروه جنگي وجود نخواهد داشت(در صورتي که باشه به نفع گروهي که عضو بيشتري داره ميشه)و در نتيجه رول فعاليتش کاهش پيدا ميکنه و اشتياق خيلي ها نيز از بين ميره!
بعد من با گفته هاي بليز عزيز در اين مورد موافقم و چيز ديگه بهش اضافه نميکنم!
در مورد داوري نيز کاملا با لرد عزيز موافقم!ولي:
نقل قول:
در اخر به عنوان يه کاربر معمولي اضافه کنم که به شدت با سنجش از طريق تعداد پست مخالفم! اين يعني ويروس خاله بازي و ارزشي کاري!
کاربر معمولي؟!!!لرد هم مگه معمولي ميشه؟
بعد من هم با سنجش فقط از طريق تعداد پست مخالفم!ولي ميتونيم کاري کنيم که هم کيفيت فعاليت در نظر گرفته شه و هم مقدار آن تا عادلانه تر بتونيم در مورد فعاليت گروهي اظهار نظر کنيم!مقدار فعاليت گروه از طريق تعداد پستهاي اعضاي آن گروه و کيفيت آن از طريق چگونگي زدن آن پست ها ميشه نتيجه گرفت.
بله!سنجش فقط با تعداد پست باعث خاله بازي و ارزشي بازي ميشه ولي با آمدن سنجش کيفيت آن از خاله بازي و غيره گرفته ميشه.
اميدوارم جواب لازم را درباره موارد ذکر شده از نظر خودم داده باشم.
مرسي
آرتيکوس دامبلدور
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط آرتیکوس دامبلدور در 1384/12/28 8:59:40
آرتيكوس الياس فرناندو الكساندرو دامبلدور
ملقب به سلامگنتئور(فنانشدني در همه دورانها)
[b][color=009900]آرتيكوس ..
ملقب به سلامگنتئور(فنانشدني در همه دورانها)
[b][color=009900]آرتيكوس ..
جزئیات کاربر

خب خب خب!
چرا میزنی چو جان؟
باشه...ممنون از انتقاداتت و همشون رو قبول میکنم و سعی میکنم فعالیت محفل رو از قبلا که زیاد بود هم زیادتر بکنم.
ولی من یه چیزی هم بگم...
لرد چند روز پیش اومد و من از اون موقع تا الان در حال بررسی کارهای لرد هستم و میخوام ببینم که دقیقا چی کار میکنه و اگر دقت بکنی چو جان ما الان باید اول ببینیم که چی کار باید بکنیم و داریم تویه همین نحوه ی برخورد بررسی میکنیم.
به هر حال فعال کردن محفل روی چشم و در ضمن فعالیت خودمم بعد از رفتنم از سایت کمتر شد و دلیلشم به خاطر مشغله کاری بود و شنبه ی همین هفته ای که گذشت تازه کارمون تموم شد و قول میدم که فعالیتم رو بیشتر از قبل بکنم.
و البته نمیخوام توجیح کنم کار خودمو ولی باید بگم که یه کمم زیادی حال نمیکنم با بعضی چیزای سایت ولی اصلا مهم نیست و من به وظیفه ی خودم عمل خواهم کرد و معذرت میخوام!!
پس پیش به سوی فعالیت بیشتر!!
مرسی از چو!
چرا میزنی چو جان؟
باشه...ممنون از انتقاداتت و همشون رو قبول میکنم و سعی میکنم فعالیت محفل رو از قبلا که زیاد بود هم زیادتر بکنم.
ولی من یه چیزی هم بگم...
لرد چند روز پیش اومد و من از اون موقع تا الان در حال بررسی کارهای لرد هستم و میخوام ببینم که دقیقا چی کار میکنه و اگر دقت بکنی چو جان ما الان باید اول ببینیم که چی کار باید بکنیم و داریم تویه همین نحوه ی برخورد بررسی میکنیم.
به هر حال فعال کردن محفل روی چشم و در ضمن فعالیت خودمم بعد از رفتنم از سایت کمتر شد و دلیلشم به خاطر مشغله کاری بود و شنبه ی همین هفته ای که گذشت تازه کارمون تموم شد و قول میدم که فعالیتم رو بیشتر از قبل بکنم.
و البته نمیخوام توجیح کنم کار خودمو ولی باید بگم که یه کمم زیادی حال نمیکنم با بعضی چیزای سایت ولی اصلا مهم نیست و من به وظیفه ی خودم عمل خواهم کرد و معذرت میخوام!!
پس پیش به سوی فعالیت بیشتر!!
مرسی از چو!
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
شناسه ی جدید: اسکاور
جزئیات کاربر
تاریخ عضویت: 1384/06/25
تولد نقش: 1383/08/04
آخرین ورود: یکشنبه 20 آبان 1403 09:08
از: یخچال خانه ریدل
پستها:
1709

خب البته اینکه لزومی نداره رو قبلا گفتم . هموجا هم گفتم . اگر قانع نشدید کامل تر توضیح میدم .
اولین دلیلم اینه که به نظر من در رابطه با سیاهان دو فروم کافیه . ما هر تاپیکی که لازم داریم در این فروم در اختیار داریم . حالا یکی دو تاشونم میتونیم کاملا اختصاص بدیم به سیاهان کاری نداره که ولی یه انجمن جدید برای این کار اصلا جالب نیست . مگه چندتا ایده دارین که میخواهید پیاده کنید و فقط هم باید مخصوص سیاهان باشه . این چیزا که شما میگید ظاهرشون عالیه ولی موقع عمل و بعد عمل که میرسه تازه مشکلات یکی پس از دیگری رو میشه .
مسئله بعدی اینکه به نظر من ما باید سعی کنیم که سیاهها و سفیدها با هم یه جا باشن تا همیشه رقابت در بینشون وجود داشته باشه . مثلا شما فرض کنید که این دو فروم به فروم های قبلی اضافه شده . اینجوری آشکارا گروه های ایفای نقش سایت به سه دسته تقسیم میشه . گروههای بی طرف سیاهان و سفیدها . البته نکته ای که اینجا اهمیت داره اینه که این تغییرات اصلا به سود سایت نیست . چرا که شما خودتون نگاه کنید همین دو تاپیکی که یکیشون به سیاه ها اختصاص داده شده و یکیشون به سفید ها چقدر این دو گروه رو از هم جدا کرده !
واقعا خیلی از اعضای سایت هستن که من فقط در این دو تاپیک میبینمشون نه جای دیگه بخصوص اعضای محفل رو میگم . حالا شما بخواین همچین کاری کنین که دیگه تا جنگی نشه ما همدیگر رو نیمبینیم . ما باید سعی کنیم که در بین دو گروه رقابت ایجاد کنیم . نه اینکه فقط هر ماه که میخواد جنگ شروع شه همهمون جمع شیم در کنار هم پست بزنیم . این ایده شما شدیدا رول زدن سایت رو تحت تاثیر قرار میده . چرا که کاملا گروه ها رو از هم جدا میکنه و هر گروه خودش داره فعالیت میکنه بدون اینکه از کار گروه دیگر با خبر باشه .
همونجور که گفتم جذابیت بسیاری از تاپیک ها مثل دژ و رزمشگاه و و ... و.....و..... در اینه که سیاه و سفید در کنار هم رول بزنن . مثلا فقط سیاه ها برن توی رزمشگاه رول بنویسن که چی بشه ؟ خب بالاخره یه سفیدم باید بیاد یه چیزی بنویسه . یه رول ضد حال بزنه تا جذابیت رول زدن رو دو چندان کنه .
ما نباید به سیاه ها و سفید ها فقط به چشم دو گروه مخالف نگاه کنیم . سیاه ها مکمل سفید ها هستن و سفید ها مکمل سیاه ها هستن . بدون حضور سفید ها سیاه بودن معنا نداره و برعکس .
ولی من میدونم چی میشه دیگه اگر چنین فرومی رو به بقیه اضافه کنید دیگه سیاه ها و سفید ها حتی طرف بقیه فروم ها نمیرن ، چون که وظیفه مهمتری رو دارن . با تداوم این کار کلا کار بقیه تاپیک ها و فروم دیگر تعطیل میشه .
این نظر کلیه منه . اگر فروم دیگر به فروم قبلی اضافه شن در کار بقیه فروم مشکل ایجاد میشه .
اولین دلیلم اینه که به نظر من در رابطه با سیاهان دو فروم کافیه . ما هر تاپیکی که لازم داریم در این فروم در اختیار داریم . حالا یکی دو تاشونم میتونیم کاملا اختصاص بدیم به سیاهان کاری نداره که ولی یه انجمن جدید برای این کار اصلا جالب نیست . مگه چندتا ایده دارین که میخواهید پیاده کنید و فقط هم باید مخصوص سیاهان باشه . این چیزا که شما میگید ظاهرشون عالیه ولی موقع عمل و بعد عمل که میرسه تازه مشکلات یکی پس از دیگری رو میشه .
مسئله بعدی اینکه به نظر من ما باید سعی کنیم که سیاهها و سفیدها با هم یه جا باشن تا همیشه رقابت در بینشون وجود داشته باشه . مثلا شما فرض کنید که این دو فروم به فروم های قبلی اضافه شده . اینجوری آشکارا گروه های ایفای نقش سایت به سه دسته تقسیم میشه . گروههای بی طرف سیاهان و سفیدها . البته نکته ای که اینجا اهمیت داره اینه که این تغییرات اصلا به سود سایت نیست . چرا که شما خودتون نگاه کنید همین دو تاپیکی که یکیشون به سیاه ها اختصاص داده شده و یکیشون به سفید ها چقدر این دو گروه رو از هم جدا کرده !
واقعا خیلی از اعضای سایت هستن که من فقط در این دو تاپیک میبینمشون نه جای دیگه بخصوص اعضای محفل رو میگم . حالا شما بخواین همچین کاری کنین که دیگه تا جنگی نشه ما همدیگر رو نیمبینیم . ما باید سعی کنیم که در بین دو گروه رقابت ایجاد کنیم . نه اینکه فقط هر ماه که میخواد جنگ شروع شه همهمون جمع شیم در کنار هم پست بزنیم . این ایده شما شدیدا رول زدن سایت رو تحت تاثیر قرار میده . چرا که کاملا گروه ها رو از هم جدا میکنه و هر گروه خودش داره فعالیت میکنه بدون اینکه از کار گروه دیگر با خبر باشه .
همونجور که گفتم جذابیت بسیاری از تاپیک ها مثل دژ و رزمشگاه و و ... و.....و..... در اینه که سیاه و سفید در کنار هم رول بزنن . مثلا فقط سیاه ها برن توی رزمشگاه رول بنویسن که چی بشه ؟ خب بالاخره یه سفیدم باید بیاد یه چیزی بنویسه . یه رول ضد حال بزنه تا جذابیت رول زدن رو دو چندان کنه .
ما نباید به سیاه ها و سفید ها فقط به چشم دو گروه مخالف نگاه کنیم . سیاه ها مکمل سفید ها هستن و سفید ها مکمل سیاه ها هستن . بدون حضور سفید ها سیاه بودن معنا نداره و برعکس .
ولی من میدونم چی میشه دیگه اگر چنین فرومی رو به بقیه اضافه کنید دیگه سیاه ها و سفید ها حتی طرف بقیه فروم ها نمیرن ، چون که وظیفه مهمتری رو دارن . با تداوم این کار کلا کار بقیه تاپیک ها و فروم دیگر تعطیل میشه .
این نظر کلیه منه . اگر فروم دیگر به فروم قبلی اضافه شن در کار بقیه فروم مشکل ایجاد میشه .
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
جزئیات کاربر

الان سیاه فعالیت خودشو شروع کرده...هرکی هم میرسه میگه سیاه باحاله و میره اونور...در حالی که از سفید هیچ خبری نیست! سفید هیچی نداره! و دامبلدور هم که ماشاا.. هیچ کاری نمیکنه! همه فقط نشستن همدیگرو نگاه میکنن بلکه یکی پاشه. بعد هم حرف از بهبود روله!
این وسط یا دامبل باید درست و حسابی فعالیت کنه یا شخصیتشو بده یکی دیگه وگرنه حتی سوژه جنگ هم اجرا نمیشه! مثلا سیاه میخواد حمله کنه که با کی بجنگه؟؟؟
الان یکی بخواد محفل کارشو شروع کنه میگه پاشین بیاین اسم بنویسین...یه هفته اسم مینویسن، بعد تو محفل میذارن که آره ما هم فعالیم و بعد هیچی!
الان من سیاهارو میبینم دلم میخواد خودم هم سیاه شم! لرد دقیقا همون لرد کتاب و حتی بهتره! آدم واقعا میترسه...اگه همین لرد، بیاد فقط یه اکسپلیارموس بگه کار دامبل تمومه!
حالا مستقیم یا غیر مستقیم روی حرفم با آلبوسه! اینهمه حرف از مدیریت زدی، قهر کردی رفتی که چی بشه؟ فقط مدیریت نیست که اصلاح بشه! یه خورده هم ببین خودت کجا اشکال داری!
این وسط یا دامبل باید درست و حسابی فعالیت کنه یا شخصیتشو بده یکی دیگه وگرنه حتی سوژه جنگ هم اجرا نمیشه! مثلا سیاه میخواد حمله کنه که با کی بجنگه؟؟؟
الان یکی بخواد محفل کارشو شروع کنه میگه پاشین بیاین اسم بنویسین...یه هفته اسم مینویسن، بعد تو محفل میذارن که آره ما هم فعالیم و بعد هیچی!
الان من سیاهارو میبینم دلم میخواد خودم هم سیاه شم! لرد دقیقا همون لرد کتاب و حتی بهتره! آدم واقعا میترسه...اگه همین لرد، بیاد فقط یه اکسپلیارموس بگه کار دامبل تمومه!
حالا مستقیم یا غیر مستقیم روی حرفم با آلبوسه! اینهمه حرف از مدیریت زدی، قهر کردی رفتی که چی بشه؟ فقط مدیریت نیست که اصلاح بشه! یه خورده هم ببین خودت کجا اشکال داری!
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
[b][font=Arial]«I am not worried, Harry,»
said Dumbledore, his voice a little stronger despite
the freezing water. «I am with you.»[/font] [/b]
جزئیات کاربر

عجب! من واقعا نا امید شدم! کسی پست ها دیگه ی لرد سیاه رو نخوند؟!
بلیز و دراکو ی عزیزمون راجع به لزوم وجود فروم ها نوشتن در حالی که من " دقیقا" نظرم رو در مورد لزوم اون ها توی پست آخرم در جواب به آلبوس اوردم. و گویا فقط خودش خونده چون تا اونجایی که من دیدم قانع شده بود!
به هر حال نقل قول می کنم!
نقل قول:
و خواهش می کنم که مخالقتتون رو منطقی و با دلیل بیان کنید! بلیز می گه که من مخالفم چون به نظرم لزومی نداره(!!!!!!!) ! در حالی که راجع به لزوم اش حرف زدیم و اگه با دلایل الزام مخالفتی دارید ما هم گوش خواهیم بود رفقا!
...
در مورد سوال آرتیکوس من به وضوح توی پست اول گفتم که ماژول اضافه به وجو میاد برا ی سیاه ها و سفید ها و این می تونه توی معرفی شخصیت اضافه بشه ! یعنی این عنوان که شما هوادار کدوم گروه هستید؟! هم توی فرم معرفی باشه!
در مورد فشار این دو گروه هم من متوجه ی منظورت نشدم آرتیکوس!
اگه ممکنه یه مقدار بیشتر روی پست ها قبلی وقت بذارین! چون واقعا داره دوباره کاری می شه و فقط روند کار کند می شه!
در مورد راکد شدن فروم های اختصاصی من به جرات می گم که غیر ممکنه! همون طوری که دوبار در پست ها قبلی در بارش توضیح دادم، این فروم ها با تالار عمومی گروه ها فرق داره! همه ی رول جنگ به این ها بستگی خواهد داشت! راکد بشن؟! من واقعا نمی دونم چطور چنین اتفاقی ممکنه بیافته! عجب! بعضی از مخالفت ها خیلی مشکوکه!
.....
در مورد داوری ها!
من گفتم که با به وجود آمدن یک مرکز پیشران برای رول ( همون فروم های اختصاصی بخت برگشته که همه باهاش مخالفن!!!) من به عنوان یه رول نویس ِ سرباز موظف می شم که به چهار چوب کلی ای که برام تعیین شده تا حدودی پای بند باشم! خب این یعنی نظم! یعنی من در صد زیادی از تواناییم رو باید صرف این کنم که چیزی مطابق نقشه ی جبهه ی خودم بسازم و میخ کنم به تاپیک مربوطه تا بتونم در جریان جنگ باشم و لذت ببرم و به طور خلاصه "ارزشی" نباشم!پس دیگه خیلی نمی تونه مسئله ی پست برای نمره وسط باشه! البته اگر هم باشه خیلی کمه و نکات دیگه ای هم وجود داره!
من نمی دونم برای داور پست نوشتن یعنی چی؟! چطوری ممکنه جو پستها خشک بشه؟! مگه قراره قوانین خاصی برای نمره ها بذاریم که همه ببینن؟! یعنی بگیم اگه پس از ده خط بیشتر بود جیزتون می کنیم؟! رول نویس حتی نمی دونه داور به چی نمره می ده وداور می تونه معیار هاشو عوض کنه حتی خود داور هم دوره به دوره عوض بشه! درست مثه جشنواره های سینمایی! یعنی فیلم ساز می دونه داوری که امسال با پارسال فرق داره از چی خوشش میاد و میاد اونو می گنجونه توی فیلم اش یا برای خودش و برای هدف اش فیلم می سازه؟!
من به هر حال همچنان روی ارزش گذاری اصرار ویژه دارم!
........................
در مورد اینکه دو جبهه شدن همه سایت رو در بر می گیره یا نه! خب اگه منظور از همه ی سایت، همه ی رول سایت باشه باید گفت که تا حدودی نه! توی هر انجمن بی طرف فقط دو یا سه تاپیک برای جنگ انتخاب می شه و باقی تاپیک ها می تونن به کار خودشون ادامه بدن! همون طور که دراکو گفت ما می خوایم فعالیت رو بیشترش کنیم! ( هر چند متوجه ی محدودیت ای که وزیر گفت نشدم! ما داریم محدودیت نسبت به حال حاضر در سایت ایجاد می کنیم؟! ما داربم پیشنهاد می دیم که دو تا فروم اضافه ساخته بشه! در نتیجه محدودیتی نه تنها به وجود نمی یاد ، فعالیت بیشتر هم می شه! باری....)
..........
در اخر به عنوان یه کاربر معمولی اضافه کنم که به شدت با سنجش از طریق تعداد پست مخالفم! این یعنی ویروس خاله بازی و ارزشی کاری!
لرد ولدمورت از همه ممنونه!
و منتظر پیشنهاد ها و انتقاد های محکم تر و بهتره!
بلیز و دراکو ی عزیزمون راجع به لزوم وجود فروم ها نوشتن در حالی که من " دقیقا" نظرم رو در مورد لزوم اون ها توی پست آخرم در جواب به آلبوس اوردم. و گویا فقط خودش خونده چون تا اونجایی که من دیدم قانع شده بود!
به هر حال نقل قول می کنم!
نقل قول:
خب ! الزام بی شک وجود داره آلبوس عزیز! البته از نظر من!
رول جادوگران در حال حاضر از یه آشفتگی رنج می بره!
یعنی تقریبا همه ی رول به تفریح صرف اختصاص پیدا کرده و این خب زیاد خوب نیست!
البته جنبه ی تفریحی کار مطمئنا نباید از بین بره اما باید کمی هم به سمت کار جدی گرایش پیدا کنه تا تفریح هم جذابیت اش بیشتر بشه!
خلاصه مسئله اینه که به نظر شخصی من و با استفاده از راهنمایی های رفقا ی خاک صحنه خورده (!) ، هر وقت رول یک هدف ویژه و کلی رو دنبا کرده اضواع به مراتب بهتر بوده! یعنی یک چهار چوت و تارگت متعالی وجود داره و هدف رسیدن به اون هست! حالا سوژه ها در این چهار چوب مطرح می شه ، و وجود این چهار چوب به رول هاو رول نویس ها هدف می ده ، نظم می ده ، انگیزه و حوصله ی بیشتر می ده!
شما که از پیشکسوتانی! لازم نیست من برای شما مثال بزنم پروفسور!
این طرح ِ "نقشه ی راه دو" می گه که برای ایجاد این نظم خوبه که در هر دو طرف سیاه و سفید، فرماندهی جنگ ( که در واقع فرماندهی رول هستن) وجودداشته باشه!
برای مثال شما که رهبر جبهه ی سفیدی احیانا بتونی تمرین رول نویسی برای سربازان مشتاقت بر پا کنی! نقشه ی حمله به فلان انجمن و فلان تاپیک رو طرح ریزی کنی و این کار می تونه شامل یه شمه ی کلی از یه داستان و سوژه برای اون تاپیک مربوطه باشه و نقش هر نفر از سرباز ها در اجرای اون نقشه در تاپیک و و و...
امیدوارم روشن باشه که چی می گم! چون یه مقدار پیچیده شد!
بذار واضح تر بگم!
برای مثال ما - یعنی جبهه ی سیاه -در صدد ایم که هاگزمید رو تصرف کنیم! خب من و چند نفر دیگه می شینم سوژه می دیم و ایده می دیم برای رفتن به تاپیک خانه های هاگزمید ( مثلا) و یه چیزی رو اون جا آغاز می کنیم! بعد برای باقی جبهه ی سیاه به طور خصوصی نقل میکنیم که بله! طرح کلی اینه! حالا شما باید تمرین رول کنین این جا و نشون بدید که چقدر ابتکار دارید!
بعد نفرات خوب برای حمله مشخص می شه!
اون نفرات به دلیل وجود فرماندهی رول که می تونه به رول اون ها سمت و سو بده ، با هم هماهنگن( حتی اگه تا حالا یه پست از هم نخونده باشن) و نتیجه ی رول به مراتب جالب تره و مخاطب رو بیشتر جذب می کنه و حرکت اش راحت تر و بهتره! ...
خلاصه ی کلام: ویژه کردن یه فروم برای جبهه های مختلف تنها برای ایجاد نظم ِ نا موجوده! برای شکل گیری یه جریان کلی از بهتر های رول که رول رو توی دست بگیرن و هدایتش کنن! هوم! فکر کنم همه چیز رو گفتم!
اما به خبری که هم اکنون به دستم رسید توجه کنید!
هیمن حالا سرژ تانکیان جادوگر سال ، پیشنهاد کردکه چون این فروم های نام برده - به ویژه خانه ی ریدل ها - فروم ها ای هستند با حس نوستالژیک بسیار و بسته شدنشون به روی بعضی کاربران خیلی جالب نیست ( همون طور که آلبوس گفت) ، می شه که دو فروم تازه به سایت اضافه بشه و مثل تالار های عمومی دست رسی های مخصوص داشته باشه! یعنی یک فروم ویژه ی سیاه ها و یکی ویژه ی سفید ها!
خب این پیشنهاد خوبیه! من فقط نمی دونم از نظر تکنیکی کار بیشتری می بره یا نه! سرژ که می گفت راحت تره! من متاسفانه اطلاعی ندارم! پس چشم به راه یک مطلع هستم!
و خواهش می کنم که مخالقتتون رو منطقی و با دلیل بیان کنید! بلیز می گه که من مخالفم چون به نظرم لزومی نداره(!!!!!!!) ! در حالی که راجع به لزوم اش حرف زدیم و اگه با دلایل الزام مخالفتی دارید ما هم گوش خواهیم بود رفقا!
...
در مورد سوال آرتیکوس من به وضوح توی پست اول گفتم که ماژول اضافه به وجو میاد برا ی سیاه ها و سفید ها و این می تونه توی معرفی شخصیت اضافه بشه ! یعنی این عنوان که شما هوادار کدوم گروه هستید؟! هم توی فرم معرفی باشه!
در مورد فشار این دو گروه هم من متوجه ی منظورت نشدم آرتیکوس!
اگه ممکنه یه مقدار بیشتر روی پست ها قبلی وقت بذارین! چون واقعا داره دوباره کاری می شه و فقط روند کار کند می شه!
در مورد راکد شدن فروم های اختصاصی من به جرات می گم که غیر ممکنه! همون طوری که دوبار در پست ها قبلی در بارش توضیح دادم، این فروم ها با تالار عمومی گروه ها فرق داره! همه ی رول جنگ به این ها بستگی خواهد داشت! راکد بشن؟! من واقعا نمی دونم چطور چنین اتفاقی ممکنه بیافته! عجب! بعضی از مخالفت ها خیلی مشکوکه!
.....
در مورد داوری ها!
من گفتم که با به وجود آمدن یک مرکز پیشران برای رول ( همون فروم های اختصاصی بخت برگشته که همه باهاش مخالفن!!!) من به عنوان یه رول نویس ِ سرباز موظف می شم که به چهار چوب کلی ای که برام تعیین شده تا حدودی پای بند باشم! خب این یعنی نظم! یعنی من در صد زیادی از تواناییم رو باید صرف این کنم که چیزی مطابق نقشه ی جبهه ی خودم بسازم و میخ کنم به تاپیک مربوطه تا بتونم در جریان جنگ باشم و لذت ببرم و به طور خلاصه "ارزشی" نباشم!پس دیگه خیلی نمی تونه مسئله ی پست برای نمره وسط باشه! البته اگر هم باشه خیلی کمه و نکات دیگه ای هم وجود داره!
من نمی دونم برای داور پست نوشتن یعنی چی؟! چطوری ممکنه جو پستها خشک بشه؟! مگه قراره قوانین خاصی برای نمره ها بذاریم که همه ببینن؟! یعنی بگیم اگه پس از ده خط بیشتر بود جیزتون می کنیم؟! رول نویس حتی نمی دونه داور به چی نمره می ده وداور می تونه معیار هاشو عوض کنه حتی خود داور هم دوره به دوره عوض بشه! درست مثه جشنواره های سینمایی! یعنی فیلم ساز می دونه داوری که امسال با پارسال فرق داره از چی خوشش میاد و میاد اونو می گنجونه توی فیلم اش یا برای خودش و برای هدف اش فیلم می سازه؟!
من به هر حال همچنان روی ارزش گذاری اصرار ویژه دارم!
........................
در مورد اینکه دو جبهه شدن همه سایت رو در بر می گیره یا نه! خب اگه منظور از همه ی سایت، همه ی رول سایت باشه باید گفت که تا حدودی نه! توی هر انجمن بی طرف فقط دو یا سه تاپیک برای جنگ انتخاب می شه و باقی تاپیک ها می تونن به کار خودشون ادامه بدن! همون طور که دراکو گفت ما می خوایم فعالیت رو بیشترش کنیم! ( هر چند متوجه ی محدودیت ای که وزیر گفت نشدم! ما داریم محدودیت نسبت به حال حاضر در سایت ایجاد می کنیم؟! ما داربم پیشنهاد می دیم که دو تا فروم اضافه ساخته بشه! در نتیجه محدودیتی نه تنها به وجود نمی یاد ، فعالیت بیشتر هم می شه! باری....)
..........
در اخر به عنوان یه کاربر معمولی اضافه کنم که به شدت با سنجش از طریق تعداد پست مخالفم! این یعنی ویروس خاله بازی و ارزشی کاری!
لرد ولدمورت از همه ممنونه!
و منتظر پیشنهاد ها و انتقاد های محکم تر و بهتره!
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
جزئیات کاربر
تاریخ عضویت: 1384/06/25
تولد نقش: 1383/08/04
آخرین ورود: یکشنبه 20 آبان 1403 09:08
از: یخچال خانه ریدل
پستها:
1709

نقل قول:
به نظر من ما نباید از آدم های وزارت به عنوان قطب سوم استفاده کنیم . به طور معمول وزارتخونه یا طرف سیاهاست و یا طرف سفیدهاست دیگه یعنی باید وابسته به یکی از این دو قطب باشه . پس نمیشه یه قطب سومی رو هم به وجود آورد . به نظر من وزارت یا باید حمایت خودش رو به طور کامل از یه گرو اعلام کنه یا اینکه بین این دو گروه تقسیم شه .
تازه اگر این کار رو هم بکنیم همونطور که دراکو گفت سه قطب نصفه و نیمه به وجود میاد و به نظر منم دو قطب قدرتمند بهتر از سه قطب نصفه و نیمه هستش .
همونطور هم که دراکو گفت به نظر من عاقلانه ترین راه صبر کردنه . و برعکس شما فکر نمیکنم صبر کردن باعث تعطیلیه کار محفل و ارتش بشه . ما باید تا اونجایی صبر کنیم که ببینیم چند نفر در ارتش عضو شدن و چند نفر در محفل و اونوقت کاری رو که باعث جذاب تر شدن این جنگهاست انجام بدیم . مثلا اگر ببینین تعداد هر دو گروه کم شده آدمای وزارت رو تقسیم کنیم . اگر دیدیم که یکی ضعیف تر شده بهش کمک کنیم و حالا اگر دیدیم هیچ کدوم کم و کسری ندارند میتونیم یه قطب سومی هم به وجود بیاریم یا باز میتونیم از ایده های دیگر استفاده کنیم .
حتی خود منم در همین تاپیک یه پیشنهاد دادم که بهتره که کسانی که عضو وزارت هستن به طور علنی حمایت خودشون رو از این دو گروه اعلام نکنند و تنها به صورت مخفیانه با لرد یا رئیس محفل تماس بگیرند و حمایت خودشونو اعلام کنند و از اون پس نیز به دستور لرد یا سیریوس ( یا دامبلدور نمیدونم کدومشونه
) فعالیت خودشونو مخفیانه آغاز کنند و تا لحظه آخرم اعلام نکنند که طرف کدوم گروهند و یه روز که مونده به جنگ یه دفعه بگن که من طرف سیاه ها هستم یا سفیدا و حمایت خودشونو اعلام کنند و هم زمان رئیس آن گروه که از قبل از ماجرا خبر داشته اسم اون شخص رو در لیست ارتشش قرار بده و خود اون شخصم امضای گروهش رو توی قسمت امضا قرار بده .
اما در تشکیل فرومهای دیگه :
من خودم به شخصه مخالف این کارم چون که هم باعث میشه که تمرکز ما روی فروم کمتر بشه و هم اینکه به نظر من این کار اصلا لزومی نداره !
ما الان فروم های مختلفی رو داریم و در آنها انواع سوژه ها وجود داره و تمام تاپیک های سیاهان در این دو فروم امپراطور تاریکی یا خانه ریدل ها جا میگیره و همینطور برعکس . پس دیگه فکر نکنم روی کار آوردن فروم جدیدی اصلا نیاز باشه . بخصوص زمانی که بخوایم دورشم یک حصار بکشیم . همونجور که قبلا هم گفتم ( پیتر
) بسیاری از جذابیت های تاپیک ها اینه که سیاه ها و سفید ها در اونجا بتونند با هم رقابت کنند چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح !
کلا اگر ما بتونیم این فضا رو در سایت به وجود بیاریم که دو جبهه سیاه و سفید همیشه با هم در رقابت باشند خیلی عالیه . به عنوان مثال سیاه ها تحمل این رو نداشته باشند که تعداد پست های سفیدا از آن ها بیشتر باشه و سفید ها همچنین ، اونوقت در شرایط عادی هم با هم رقابت میکنند و میخواهند کاری کنند که جبهه مقابل اصلا به چشم نیاد و نتیجشم زدن رول های بیشتره . اگر ما بتونیم چنین جوی رو در سایت ایجاد کنیم واقعا عالی میشه .
و البته من همچنان هم با این ایده مخالفم که به رول ها بخوایم امتیاز بدیم . پیترم حرف خوبی زد . ما باید این تصور رو که هر چه رول قشنگ تر باشه امتیاز هم بیشتر میشه رو از بین ببریم . چرا که کلا وقتی که همه با این هدف بخوان رول بنویسن ناخواسته فضای آن تاپیک خشک تر میشه و به نظر من این خیلی خوب نیست . بخصوص اینکه الانم همه از رول های بلند ناراضی هستن . پس ما هم باید کاری کنیم که اون عده رو راضی نگه داریم .
سفيد؟اگر هيچ کدوم اينا نيست ميتونيم يه قطب قدرت سومي در جنگها بوجود بياريم و سعي در قوي و مطرح شدنش بکنيم!
به نظر من ما نباید از آدم های وزارت به عنوان قطب سوم استفاده کنیم . به طور معمول وزارتخونه یا طرف سیاهاست و یا طرف سفیدهاست دیگه یعنی باید وابسته به یکی از این دو قطب باشه . پس نمیشه یه قطب سومی رو هم به وجود آورد . به نظر من وزارت یا باید حمایت خودش رو به طور کامل از یه گرو اعلام کنه یا اینکه بین این دو گروه تقسیم شه .
تازه اگر این کار رو هم بکنیم همونطور که دراکو گفت سه قطب نصفه و نیمه به وجود میاد و به نظر منم دو قطب قدرتمند بهتر از سه قطب نصفه و نیمه هستش .
همونطور هم که دراکو گفت به نظر من عاقلانه ترین راه صبر کردنه . و برعکس شما فکر نمیکنم صبر کردن باعث تعطیلیه کار محفل و ارتش بشه . ما باید تا اونجایی صبر کنیم که ببینیم چند نفر در ارتش عضو شدن و چند نفر در محفل و اونوقت کاری رو که باعث جذاب تر شدن این جنگهاست انجام بدیم . مثلا اگر ببینین تعداد هر دو گروه کم شده آدمای وزارت رو تقسیم کنیم . اگر دیدیم که یکی ضعیف تر شده بهش کمک کنیم و حالا اگر دیدیم هیچ کدوم کم و کسری ندارند میتونیم یه قطب سومی هم به وجود بیاریم یا باز میتونیم از ایده های دیگر استفاده کنیم .
حتی خود منم در همین تاپیک یه پیشنهاد دادم که بهتره که کسانی که عضو وزارت هستن به طور علنی حمایت خودشون رو از این دو گروه اعلام نکنند و تنها به صورت مخفیانه با لرد یا رئیس محفل تماس بگیرند و حمایت خودشونو اعلام کنند و از اون پس نیز به دستور لرد یا سیریوس ( یا دامبلدور نمیدونم کدومشونه
) فعالیت خودشونو مخفیانه آغاز کنند و تا لحظه آخرم اعلام نکنند که طرف کدوم گروهند و یه روز که مونده به جنگ یه دفعه بگن که من طرف سیاه ها هستم یا سفیدا و حمایت خودشونو اعلام کنند و هم زمان رئیس آن گروه که از قبل از ماجرا خبر داشته اسم اون شخص رو در لیست ارتشش قرار بده و خود اون شخصم امضای گروهش رو توی قسمت امضا قرار بده .اما در تشکیل فرومهای دیگه :
من خودم به شخصه مخالف این کارم چون که هم باعث میشه که تمرکز ما روی فروم کمتر بشه و هم اینکه به نظر من این کار اصلا لزومی نداره !
ما الان فروم های مختلفی رو داریم و در آنها انواع سوژه ها وجود داره و تمام تاپیک های سیاهان در این دو فروم امپراطور تاریکی یا خانه ریدل ها جا میگیره و همینطور برعکس . پس دیگه فکر نکنم روی کار آوردن فروم جدیدی اصلا نیاز باشه . بخصوص زمانی که بخوایم دورشم یک حصار بکشیم . همونجور که قبلا هم گفتم ( پیتر
) بسیاری از جذابیت های تاپیک ها اینه که سیاه ها و سفید ها در اونجا بتونند با هم رقابت کنند چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح !کلا اگر ما بتونیم این فضا رو در سایت به وجود بیاریم که دو جبهه سیاه و سفید همیشه با هم در رقابت باشند خیلی عالیه . به عنوان مثال سیاه ها تحمل این رو نداشته باشند که تعداد پست های سفیدا از آن ها بیشتر باشه و سفید ها همچنین ، اونوقت در شرایط عادی هم با هم رقابت میکنند و میخواهند کاری کنند که جبهه مقابل اصلا به چشم نیاد و نتیجشم زدن رول های بیشتره . اگر ما بتونیم چنین جوی رو در سایت ایجاد کنیم واقعا عالی میشه .
و البته من همچنان هم با این ایده مخالفم که به رول ها بخوایم امتیاز بدیم . پیترم حرف خوبی زد . ما باید این تصور رو که هر چه رول قشنگ تر باشه امتیاز هم بیشتر میشه رو از بین ببریم . چرا که کلا وقتی که همه با این هدف بخوان رول بنویسن ناخواسته فضای آن تاپیک خشک تر میشه و به نظر من این خیلی خوب نیست . بخصوص اینکه الانم همه از رول های بلند ناراضی هستن . پس ما هم باید کاری کنیم که اون عده رو راضی نگه داریم .
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
جزئیات کاربر
تاریخ عضویت: 1384/09/14
آخرین ورود: جمعه 1 شهریور 1387 00:15
از: کاخ سفید پادشاهان در کوه های سفید سرزمین رویاها
پستها:
430

خب جواب من به سخنان دراکو:
نقل قول:
دراکو جان تکليفش رو معلوم کنيد يا سياهه يا سفيد؟اگر هيچ کدوم اينا نيست ميتونيم يه قطب قدرت سومي در جنگها بوجود بياريم و سعي در قوي و مطرح شدنش بکنيم!اگر با اين ايده مخالف نيستيد من ارتش رو براي کمک به محفل بسيج ميکنم.چون بيشتري ارتشي ها سفيد ارزيابي شده اند!به جز دو يا سه تن از آنها!اگر از متلاشي شدن ارتشي که برايش کار ميکنم بگذريم،باعث از بين رفتن تعادل هم ميشود.نيروي محفلي ها افزايش پيدا ميکنه و اينجوري لرد و مرگخورانش در ضعف قرار ميگيرند.برعکس هم انجام بدم(يعني به لرد پيوستن)باز ارتش متلاشي ميشه و توازن به هم ميريزه!
نقل قول:
منم گفتم که يه جاييش ميلنگه!!بوجود آمدن اين فروم ممکنه حجم کاري خيلي ها رو ببره بالا!که ممکنه بعد از مدتي هم اثر زيادي هم نداشته باشه.به نظر من نيز به همين شکل باشه بهتر خواهد بود.مگه اينکه سود و زيانش و سوالهايي که در پست قبلي کردم به طور دقيق جواب و بررسي بشه.اون موقع با ذهن بازتري ميشه روش بحث کرد.ولي به نظر من هم سودي که بتونه باعث پيشرفت رول بشه در اين کار بوجود نداره.
نقل قول:
به نظر من که فرمانده ارتش هستم،ورودش مساوي با سوژه هاي تازه است.قبل از اين هم جنگهايي بين سياه و سفيدها،مرگخوارها و محفليها رخ داده و ديگه الان با جنگ به همون گروه ها سوژه هاي مرگخواري و محفلي تکراري و يکنواخت ميشه.ممکنه در اوايل اينگونه نشون نده ولي بعد يه مدت کوتاه معلوم ميشه!براي جلوگيري از يکنواختي من ورود قطب سوم رو پيشنهاد ميکنم که ارتش به نمايندگي وزارت سحر و جادو هستش.در کتاب خيلي چيزا دامنه داده نشده ولي در سايت وجود دارن،پس ميتونيم اين را نيز به يکي از اونها اضافه کنيم.ميتونيم کارکنان وزارتخونه رو نگه داريم.فقط به آنها بايد بگيم که براي وزارت يا در واقع ارتش نيز فعاليت داشته باشند که اونم از شيوه اي که گفته بودم(نوشتن گروهي که براي آن فعاليت ميکنند در بالاي رولهايشان)عملي بود.
نقل قول:
دراکو جان!الان محفلي ها و مرگخوارها دارن موضع ميگيرن!منم همينطور!چون نميخوام از قافله عقب بمونم!ولي صبر کردن مساوي با تعطيلي موقت ارتش هستش که سوژه اي براي مطرح شدن و فعاليت کردن پيدا کرده است!که در صورتي که وزارتخونه وارد بشه ديگه عقب افتاديم و نميشه در جنگها نتيجه مطلوب رو ديد.بعد از شيوه اي که قبلا گفتم ميشه مشکل ضرر سياه و يا سفيد ها رو حل کرد و هم وزارتخونه نيز خودش رو در جنگها مطرح کنه.
جواب من به گفته هاي پيتر عزيز:
نقل قول:
کاهش؟!به نظر من کاملا برعکسه!با اينکار ماهيت جنگ تغيير ميکنه و يه معني واقعي پيدا ميکنه.که افراد در رول هم فعاليت زيادي داشته باشند و هم خوب با هدفي معين!براي تصرف يه انجمن!کار آسوني نيست!بعد کسي که با علاقه پست ميزنه يعني نبايد خوب پست بزنه؟!مثلا اگه چيز جالبي نزنه بايد فعاليت به حساب بياد؟!به نظر من اينجوري مسخره ميشه و سطح رولنويسي افراد مياد پايين و به خاطر جنگ هرطور که خواست ميزنه و کنترل خارج ميشه.بعد ناظران پست هاي بدرد نخور و بي ارزش رو هي بايد پاک کنند!يعني حجمي ديگر از کار براي آنها!ولي اگه بگيم که امتيازدهي وجود داره طرق با علاقه خودش پستي بهتر ميزنه تا به موفقيت گروهي که در آن فعاليت ميکند کمک کرده باشد.کلا اينکار براي ايجاد انگيزه براي فعاليت خوب هستش و نه از بين بردن آن!
نقل قول:
به نظر من در جنگ بهتره و نتيجه بهتري گرفته ميشه تا اينکه به غير از جنگ هم اين اختلافات ديده بشه.در کتاب هم در زماني که جنگ نبود سياهو سفيد به اجبار هم شده همديگر رو تحمل ميکردن و اختلافاتشون رو گسترش نميدادن ولي در زمان جنگ شروع کردن به کشتن يکديگر.اين در سايت هم مصداق داره!در زمان آتش بس!اختلافات ممکنه ضررهايي رو ايجاد کنه.توجه کنيد تازه واردهايي به رول مي آيند و در صورتي که اين اختلاف رو ببينن بلافاصله اون رو جدي گرفته و به نفع يه طرف موضع ميگيرند که اين احتمالا مشکلاتي رو ايجاد ميکنه.
بعد بله!جذابيت اوليه ممکنه داشته باشه ولي بعد از يه مدتي تازگي خودش رو از دست ميده که اين براي رول خوب نيست
مرسي از شما دوستان در بحث
آرتيکوس دامبلدور
نقل قول:
وزارتخونه فعلا تکليفش معلوم نيست ! آرتيکوس جان شايد اصلا ارتش رو تقسيم کردم بين دو گروه محفل و ارتش !
دراکو جان تکليفش رو معلوم کنيد يا سياهه يا سفيد؟اگر هيچ کدوم اينا نيست ميتونيم يه قطب قدرت سومي در جنگها بوجود بياريم و سعي در قوي و مطرح شدنش بکنيم!اگر با اين ايده مخالف نيستيد من ارتش رو براي کمک به محفل بسيج ميکنم.چون بيشتري ارتشي ها سفيد ارزيابي شده اند!به جز دو يا سه تن از آنها!اگر از متلاشي شدن ارتشي که برايش کار ميکنم بگذريم،باعث از بين رفتن تعادل هم ميشود.نيروي محفلي ها افزايش پيدا ميکنه و اينجوري لرد و مرگخورانش در ضعف قرار ميگيرند.برعکس هم انجام بدم(يعني به لرد پيوستن)باز ارتش متلاشي ميشه و توازن به هم ميريزه!
نقل قول:
اول در مورد تشکيل فروم مخصوص فکر کنم يه کار مسخره باشه ... لرد انتخاب شده تا فعاليت بچه ها رو بيشتر کنه نه اينکه محدوديت بذاره براي جاهايي که بچه ها ميخوان فعاليت کنند .
منم گفتم که يه جاييش ميلنگه!!بوجود آمدن اين فروم ممکنه حجم کاري خيلي ها رو ببره بالا!که ممکنه بعد از مدتي هم اثر زيادي هم نداشته باشه.به نظر من نيز به همين شکل باشه بهتر خواهد بود.مگه اينکه سود و زيانش و سوالهايي که در پست قبلي کردم به طور دقيق جواب و بررسي بشه.اون موقع با ذهن بازتري ميشه روش بحث کرد.ولي به نظر من هم سودي که بتونه باعث پيشرفت رول بشه در اين کار بوجود نداره.
نقل قول:
ارتش وزارتخونه هم به عنوان قطب سوم شايد وارد شد اما لزومي نيست که حتما وجود داشته باشه ... تو کتاب هم دامنه کار انچناني نداشته و بهتره که به جاي اين کار نيروها بين دو گروه ديگه تقسيم بشن و اگر بخوايم ارتش رو نگه داريم نميتونيم از طرفي بذاريم کارکنان اين وزارتخونه برن تو دو گروه ديگه و اين خودش مشکل ايجاد ميکنه براي اون دو گروه و به خصوص ارتش لرد ؛ چون شصت درصد سياهها متمرکز هستند توي وزارت و ديگه عملا سياهي باقي نميمونه و اين چند روزه هم هر کدومتون به نوعي معترض شديد و حتي لرد عزيزمون هم اين مطلب رو گفت
به نظر من که فرمانده ارتش هستم،ورودش مساوي با سوژه هاي تازه است.قبل از اين هم جنگهايي بين سياه و سفيدها،مرگخوارها و محفليها رخ داده و ديگه الان با جنگ به همون گروه ها سوژه هاي مرگخواري و محفلي تکراري و يکنواخت ميشه.ممکنه در اوايل اينگونه نشون نده ولي بعد يه مدت کوتاه معلوم ميشه!براي جلوگيري از يکنواختي من ورود قطب سوم رو پيشنهاد ميکنم که ارتش به نمايندگي وزارت سحر و جادو هستش.در کتاب خيلي چيزا دامنه داده نشده ولي در سايت وجود دارن،پس ميتونيم اين را نيز به يکي از اونها اضافه کنيم.ميتونيم کارکنان وزارتخونه رو نگه داريم.فقط به آنها بايد بگيم که براي وزارت يا در واقع ارتش نيز فعاليت داشته باشند که اونم از شيوه اي که گفته بودم(نوشتن گروهي که براي آن فعاليت ميکنند در بالاي رولهايشان)عملي بود.
نقل قول:
چند روزي فعلا همين حالت ميمونه و هر کسي براي ارتش سياهها درخواست ميده و به ليست نگاه ميکنيم که اگر ديديم افراد وزارتخونه زياد نيستن ، وزارت رو قطب سوم ميذاريم اما اين جور که از شواهد پيداست سياهها نافورم ضرر ميکنند .
دراکو جان!الان محفلي ها و مرگخوارها دارن موضع ميگيرن!منم همينطور!چون نميخوام از قافله عقب بمونم!ولي صبر کردن مساوي با تعطيلي موقت ارتش هستش که سوژه اي براي مطرح شدن و فعاليت کردن پيدا کرده است!که در صورتي که وزارتخونه وارد بشه ديگه عقب افتاديم و نميشه در جنگها نتيجه مطلوب رو ديد.بعد از شيوه اي که قبلا گفتم ميشه مشکل ضرر سياه و يا سفيد ها رو حل کرد و هم وزارتخونه نيز خودش رو در جنگها مطرح کنه.
جواب من به گفته هاي پيتر عزيز:
نقل قول:
در مورد قضيه ي داوري بين نوشته ها...خب در اين مورد يكمي فكر كردم و به نظرم رسيد دقيقا همين مورد مي تونه از جذابيت بكاهه!!
وقتي يك نفر نوشته اي رو با علاقه و ميل خودش مي نويسه مسلما خيلي بهتره. بخصوص كه احساس كنه كسي بالاي سرش نيست! اگر اينجوري باشه هر كي مي نويسه براي اينكه يك داور بهش نمره بده و اين خودش كسالت ايجاد مي كنه. در ضمن اين مي تونه اون حس رقابت رو كه بين سفيد ها و سياها وجود داشته به نوعي از بين ببره. چون ديگه پست براي اينكه يك سفيد يا سياه بخونه و بياد جواب بده نيست بلكه به نوعي براي امتياز گرفتن زده ميشه. براي داور!!!
کاهش؟!به نظر من کاملا برعکسه!با اينکار ماهيت جنگ تغيير ميکنه و يه معني واقعي پيدا ميکنه.که افراد در رول هم فعاليت زيادي داشته باشند و هم خوب با هدفي معين!براي تصرف يه انجمن!کار آسوني نيست!بعد کسي که با علاقه پست ميزنه يعني نبايد خوب پست بزنه؟!مثلا اگه چيز جالبي نزنه بايد فعاليت به حساب بياد؟!به نظر من اينجوري مسخره ميشه و سطح رولنويسي افراد مياد پايين و به خاطر جنگ هرطور که خواست ميزنه و کنترل خارج ميشه.بعد ناظران پست هاي بدرد نخور و بي ارزش رو هي بايد پاک کنند!يعني حجمي ديگر از کار براي آنها!ولي اگه بگيم که امتيازدهي وجود داره طرق با علاقه خودش پستي بهتر ميزنه تا به موفقيت گروهي که در آن فعاليت ميکند کمک کرده باشد.کلا اينکار براي ايجاد انگيزه براي فعاليت خوب هستش و نه از بين بردن آن!
نقل قول:
چرا آرتيكوس جان!؟
اتفاقا همين اختلافات خودش سوژست خودش تحريك كننده براي نوشتنه! البته تمام سايت يكمي دور از ذهنه چون همينطور كه گفته شد عده اي بي طرف هم وجود دارن. (البته خود اون اشخاص هم اگر از اين درگيري ها استفاده كنند كارشون جذابتره) اما خود سفيد ها و سياها و افراد وابسته (وزارتخونه اي ها) اگر از اين روش استفاده كنند به طور حتم جالب مي شه!
به نظر من در جنگ بهتره و نتيجه بهتري گرفته ميشه تا اينکه به غير از جنگ هم اين اختلافات ديده بشه.در کتاب هم در زماني که جنگ نبود سياهو سفيد به اجبار هم شده همديگر رو تحمل ميکردن و اختلافاتشون رو گسترش نميدادن ولي در زمان جنگ شروع کردن به کشتن يکديگر.اين در سايت هم مصداق داره!در زمان آتش بس!اختلافات ممکنه ضررهايي رو ايجاد کنه.توجه کنيد تازه واردهايي به رول مي آيند و در صورتي که اين اختلاف رو ببينن بلافاصله اون رو جدي گرفته و به نفع يه طرف موضع ميگيرند که اين احتمالا مشکلاتي رو ايجاد ميکنه.
بعد بله!جذابيت اوليه ممکنه داشته باشه ولي بعد از يه مدتي تازگي خودش رو از دست ميده که اين براي رول خوب نيست
مرسي از شما دوستان در بحث
آرتيکوس دامبلدور
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
آرتيكوس الياس فرناندو الكساندرو دامبلدور
ملقب به سلامگنتئور(فنانشدني در همه دورانها)
[b][color=009900]آرتيكوس ..
ملقب به سلامگنتئور(فنانشدني در همه دورانها)
[b][color=009900]آرتيكوس ..
نمایش پروفایل
ویرایش پروفایل
آگاهیرسانیها
جغددانی
خروج