برای شرکت توی مسابقه شطرنج جادویی، یک نفر از هر گروه تا آخر روز شنبه تیمشون رو توی تاپیک
ارتباط با ناظرین معرفی بکنه.
شطرنج جادوییقوانین بازی:
هر تیم چهار بازیکن دارد.
هر بازیکن از بین این مهره ها یکی را انتخاب میکند (هر مهره فقط یک بار انتخاب میشود)
شاه - وزیر - اسب - فیل - رخ - سرباز
بازی به صورت نوبتی جریان پیدا میکند.
در هر نوبت تیمی که باید بازی کند، با یکی از مهره های خود به یکی از مهره های حریف حمله میکند. دو مهره ای که درگیر میشوند، دوئل میکنند. مهره بازنده کیش شده و از بازی خارج میشود و نوبت به حریف میرسد.
خواص مهره ها:
شاه: حریف حق حمله به شاه با مهرهای غیر از شاه را ندارد. مگر آن که تنها مهره باقی مانده در تیمی که دفاع میکند شاه باشد.
وزیر: در هنگام حمله کردن میتواند همزمان به دو مهره حریف حمله کند. اگر یکی از دو مهره حریف یا هر دو آن ها، نمره بالاتری کسب کنند، فقط وزیر کیش میشود. در غیر این صورت هر دو مهره حریف کیش میشوند.
رخ: میتواند به جای هرمهرهای که مورد حمله واقع شده وارد دوئل شود.
اسب: در صورتی که حمله کرده و پیروز شود، اجازه دارد به جای مهره شکست خورده، جفتک انداخته و مهره دیگری را کیش کند.
فیل: در هنگام حمله کردن یک جان اضافه دارد! در صورت مورد حمله واقع شدن یا جفتک خوردن، با اولین شکست کیش میشود.
سرباز: در صورتی که سربازی در یک دوئل برنده شود (چه حمله و چه دفاع) اجازه دارد از بازی خارج شده و بازیکن دیگری از تیم که قبلا حذف شده به همراه مهره خود به بازی بازگردد.
بازی هنگامی پایان میابد که تمام مهره های یک تیم حذف شوند.
نحوه داوری:
هر گروه یک داور معرفی میکند. داور میتواند جزء بازیکنان تیم نیز باشد.
برای هر دوئل، دو داور از گروه هایی که درگیر دوئل نیستند، به پست برتر رای میدهند. در صورتی که رای دو داور مختلف بود، داور سوم که از پیش معرفی شده و بدون گروه است برنده را تعیین میکند.
زمان بندی بازی ها:
با پایان هر مرحله، داورها 24 ساعت برای اعلام رای فرصت دارند. تیم ها از زمان اعلام نتایج مرحله تا ساعت 12 ظهر روز بعد فرصت دارند حرکت خود را انتخاب کنند. بازیکنهای درگیر، مجموعا 3 روز فرصت دارند پست خود را ارسال کنند.
مثال:
روز اول: انتخاب حرکت تیم اول
از آغاز روز دوم تا پایان روز چهارم (ساعت 00:00:00): ارسال پستهای دوئل
روز پنجم (تا ساعت 00:00:00): مهلت داوری
از اعلام نتایج تا ساعت 12:00:00 روز ششم: انتخاب حرکت تیم دوم
از زمان انتخاب حرکت تیم دوم (حداکثر ساعت 12:00:00 روز ششم) تا پایان روز هشتم: ارسال پستهای دوئل
هشدار: در هنگام تشکیل تیم توجه داشته باشید که مهلت هر بازیکن در یک دوئل تنها سه روز است و تا پایان بازی امکان تعویض بازیکن وجود ندارد.
پ.ن:ایده و طرح مسابقات شطرنج جادویی از رابستن لسترنج بوده؛ با تشکر از ایشون.