هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

حق موروثی یا حق الهی؟ مسئله این است!



بعد از این که لرد ولدمورت تصمیم به ترک سرزمین جادوگران به مدتی نامعلوم گرفت، ارتش تاریکی بر سر رهبری که هدایت مرگخواران را برعهده بگیرد، به تکاپو افتاده است!




سرخط خبرها




Re: كتاب هفتم : هری پاتر و قدیسهای مرگبار
پیام زده شده در: ۱۰:۱۲ یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶
#1
من یک پیشنهاد جدید برای اسم کتاب دارم:

هری پاتر و متبرک مرده

شاید به نظر عجیب بیاد اما deathly hallow هم همچین متعارف نیست.

دلایل: متبرک:
-- متبرک به شیء هم نسبت داده میشه.
-- متبرک به مکان هم نسبت داده میشه.
-- متبرک به شخص هم نسبت داده میشه. مثلا همین اسفندیار متبرک بود، متبرک زرتشت، واسه همین رویین تن شده بود.
-- متبرک حتی به حرف و نوشته و هوا و ... هم نسبت داده میشه.

دلایل: مرده:
-- این متبرک خودش مرده؟
-- این متبرک مال مردهِ بوده؟
-- این متبرک مکانیه که به نظر مرده و بی روح میاد؟


تصویر کوچک شدهتصویر کوچک شده


Re: فوج چگونه از موضوع جاسوسهای دامبلدور خبر داشت ؟
پیام زده شده در: ۱۶:۳۷ شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۶
#2
to آنتونین دالاهوف :
اول بگم که من هم از مصاحبت با شما لذت می برم.
و اما مسئلةٌ: اشکال من همینه. که به باهوش بودن دامبلدور بیش از اندازه اعتقاد دارم و به نظرم دامبلدور تنها کارکتری تو کتاب که هر کاری کرده درست و به نفع طرف خوبی (و داستان) بوده حتی اگه اینطور به نظر نیاد. واسه همین من هم اول از خودم پرسیدم چرا دامبلدور ممکنه به فاج اعتماد نکنه؟! این رو تو کتاب 5 فهمیدم؛ نه برای اینکه فاج خودخواه یا بدجنس یا مغرور هست یا ممکنه باشه بلکه تنها به این خاطر که فاج احمق بود: به اصالت کذایی اعتقاد داشت و به آسونی با چاپلوسی آدمهایی مثل ملفوی خر می شد. اینقدر پشت میز وزارت نشسته بود که باورش بشه کسی هست. فراموش کرده بود روزی رو که همه خواستار به وزارت رسیدن دامبلدور بودند و فراموش کرده بود روزی هایی رو که خودش برای هر کاری پیش دامبلدور می دوید. من هم به دامبلدور اونقدر اعتماد دارم که فکر کنم از همون اول این ضعف فاج رو دیده باشه و همه چیز رو بهش نگفته باشه.

و یکی از دلایل دیگه ای که باعث شدم من نتونم وجود بیش از یک جاسوس رو قبول کنم اینه که من به ذکاوت ولدمورت هم اعتقاد دارم.
اگه ازمن بپرسن تو مسابقه هوش بین کاراکترهای داستان چه کسایی مقام میارن؟ من میگم: دامبلدور اول، ولدمورت دوم، اسنیپ با اختلاف بعد از ولدمورت سوم.
و اگه اسنیپ نبود هیچ کس دیگه ای نمی تونست ولدمورت رو گول بزنه. به نظر من حتی بودن اون یک جاسوس هم منتفی میشد.




to Princess_of_Persia:
اگه به سه چهار پست آخر این تاپیک نگاه کنید می بینید که سر این فاج جمع کلمه "جاسوس" یعنی "جاسوس ها" رو بکار برده و هیچ سهوی تو این کار نبوده اتفاق نظر هست. فقط این که من میگم ممکنه سیاستی پشت این کار باشه یا اصلا فاج خودش از اصل موضوع دقیقا خبر نداشته باشه یا حتی به سادگی تمام دروغ گفته باشه.

اما درباره useful:
دامبلدور: هی فاج!
فاج: بله؟
د: یک خبر مهم از ولدمورت.
ف: خوب؟
د:امشب شام قورمه سبزی دارند!
ف: اِ؟ از کجا فهمیدی؟
د: تو به ایناش کاری نداشته باش. یکی از جاسوس هام گفته.
فاج باخودش: "این دامبلدور عجب جاسوس های بدردبخوری داره!"

خوب وقتی چیزی به درد بخور باشه به دردبخوره دیگه. این که دیگه مورد خاصی نداره. {حداقل چیزی نداره من بهش گیر بدم ;) }
اینجاست که لاکهارت میگه: useful is as useful does

پ.ن. چرا فکر می کنید فاج به کسایی که این حرف ها رو میگفت اعتماد داشت؟ مخصوصا به هگرید؟ همه دیدم جلوی هگرید چطور جبه گرفت.
اخیرا یک مقاله خوندم که مک گناگل رو جاسوس ولدمورت می دونست. من شکاک هم به این شک نکرده بودم.

پ.ن.2 اخرتر از اون اخیرا یک مقاله خوندم. کم مونده بود ادعا کنه اسنیپ هم فاوکس ققنوس دامبلدوره.(تلویحا همی کار رو هم کرد. البته از رولینگ بعید هم نیست)


ویرایش شده توسط King Solomon در تاریخ ۱۳۸۶/۱/۲۵ ۱۶:۴۱:۴۸

تصویر کوچک شدهتصویر کوچک شده


Re: فوج چگونه از موضوع جاسوسهای دامبلدور خبر داشت ؟
پیام زده شده در: ۱۴:۲۷ جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۸۶
#3
شاید دامبلدور به فاج دروغ گفته باشه. اما در هر صورت من حرف های شما روهم قبول دارم.


تصویر کوچک شدهتصویر کوچک شده


Re: فوج چگونه از موضوع جاسوسهای دامبلدور خبر داشت ؟
پیام زده شده در: ۱۳:۵۵ جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۸۶
#4
رولینگ هر وقت خودش حرفی رو بزنه متونید ادعا کنید دراه راست میگه اما وقتی حرفی به زبون کاراکتری میاره نباید زیاد بهش اعتمتاد کنید. چون اون کاراکتر ممکنه دروغگو باشه یا بخاطر منافع خودش و از روی سیاست های خاصی حقیقت رو نگه. شما که فکر نمی کنید هر کاراکتری تو کتاب هر چیزی که گفته راست بوده؟


تصویر کوچک شدهتصویر کوچک شده


Re: فوج چگونه از موضوع جاسوسهای دامبلدور خبر داشت ؟
پیام زده شده در: ۱۳:۱۱ جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۸۶
#5
درسته، من هم قبول دارم که امکان این که محفل بیش از یک جاسوس داشته باشه هست اما به نظرم این امکان زیاد نیست. فکر می کنید جاسوس ها چند درصد محفل رو تشکیل می دادند؟ ما طبق این لیست ما اسم 33 نفر از محفل رو داریم:
http://www.hp-lexicon.org/wizards/order-phoenix.html
می دونید چه درصدهایی به دست میاد؟
1-->3%
2-->6%
3-->8%
4-->10%
به نظر شما این اعداد با عقل جور در میاد؟ به نظر من 3 درصد هم برای جاسوسی زیاده. من درسته که با دوست خوبمون "سورس اسنیپ" سر جاسوس بودن پیتر و دانگ مخالفت کردم اما قبول کنید شانس رسیدن دانگ به حلقه های نزدیک ولدمورت برای بدست آوردن خبری مثل قصد ولدمورت برای کشتن پاتر ها، بیشتر از تانکسه. فکر می کنید هر کسی رو با هر سابقه ای ولدمورت قبول می کنه؟ مثلا اگه همین پیتر می رفت می گفت من با توام اما برات خبر نمیارم، ولدمورت قبول میکرد؟

در ضمن اگه قرار باشه فقط کتاب رو قبول کنیم اصلا بنیان این سوال حتی خود این فروم اشتباهه. ما که نمی گیم حرف های ما درسته و حتما همین میشه یا همین هست؛ فقط با این کار وقت خودمون رو تا کتاب های بعدی می گذرونیم. من به شخصه اگه حرفام درست دربیاد بیشتر تعجب می کنم تا غلط باشند. این ها فقط نظرهایی هستند که با منطق خودمون جور درمیاد و ما سعی می کنیم اون ها رو با دوستانمون شریک بشیم.

یک در ضمن دیگه. سفسطه اینه:
مرغ اول به وجود اومد یا تخم مرغ

یا

آیا خدا می تونه سنگی خلق کنه، اونقدر بزرگ باشه که خودش نتونه ورداره؟

یک در ض


تصویر کوچک شدهتصویر کوچک شده


Re: فوج چگونه از موضوع جاسوسهای دامبلدور خبر داشت ؟
پیام زده شده در: ۱۹:۰۴ پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۶
#6
من می گم وقتی فاج از واژه"جاسوس ها" استفاده می کنه این لزوما بدین معنا نیست که محفل بیش از یک جاسوس در بین دشمن داشته، شاید دامبلدور (یا حتی خود فاج) برای اینکه دشمن رو گمراه کنه تعداد جاسوس ها رو دقیق نمی گفته یا اینطور نشون می داد که بیش از یک جاسوس دارند.


تصویر کوچک شدهتصویر کوچک شده


Re: فوج چگونه از موضوع جاسوسهای دامبلدور خبر داشت ؟
پیام زده شده در: ۲۲:۰۶ چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶
#7
اگه جاسوس باشه دستگیر شدنش 1 ساعت طول می کشید اگه نباشه جاش امن تره و بیشتر طول می کشه بعد از اون اعتراف گرفتنه. در حالت عادی که همه بالاخره اعتراف می کنند، بعضی ها زودتر، بعضی ها دیرتر. تازه اگه حرف جادو (در دنیای واقعی دارو) باشه هر چقدر هم شجاع و از جان گذشته باشه دیگه اختیار دست خودش نیست.

اگه شما می گید اون کار جاسوسی من باز می گم تعریف شما از جاسوسی اشتباهه.


تصویر کوچک شدهتصویر کوچک شده


Re: فوج چگونه از موضوع جاسوسهای دامبلدور خبر داشت ؟
پیام زده شده در: ۱۵:۲۸ چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶
#8
من کی درباره مرگ لیلی و جمیز حرف زدم؟ من می گم اونا اگه الان هم زنده بودند جونشون (منظور رازشون) رو به دست دوستی نمی دادند که درست بیخ گوش ولدورت داره جاسوسی میکنه. چون وقتی صحبت از ولدمورته تعداد زیادی (شاید هیچ کس) نیستند که بتونند مقاومت کنند.

پس نتیج می گیرم پیتر جاسوس نبوده.


در مورد مندانگوس اتفاقا من می گم که جاسوس نیست و هیچ وظیفه ای برای جاسوسی نداره. فقط با کس هایی ارتباط داره که آدمهای با شخصیت کلاشون هم پیش اون ها بیفته نمیرن وردارند. ممکنه آدم های با شخصیت کاری داشته باشند که فقط بدست اون ها حل بشه؛ در اینجاست که مندانگوس جلو میاد. حالا اگه حرفی بشنو زود خبر می ده که همه این کار رو می کنند و جاسوس نیستند. مثلا اگه خانم ویزلی هم تو کلاس آشپزی حرفی از ولدمورت بشنوه خبر میده. آیا فکر می کنید این هم جاسوسیه؟


تصویر کوچک شدهتصویر کوچک شده


Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
پیام زده شده در: ۰:۵۹ چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶
#9
خلی سادست: تقاضا نیست. سودی نداره.

اون کتاب ها هم اگه به زبانی غیر از انگلیسی می بود مسلما اینقدر نمی تونست پخش بشه.


تصویر کوچک شدهتصویر کوچک شده


Re: فوج چگونه از موضوع جاسوسهای دامبلدور خبر داشت ؟
پیام زده شده در: ۰:۵۲ چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶
#10
حالا کی خواست مرگ لیلی و جمیز رو توضیح بده؟

شما به غیر از حرف خودت به چیز دیگه ای دقت نمی کنی. کدوم حرفی که من زدم بعد از اون دیالوگ فاج کشف شد؟ هر چی من گفتم رو درست اون موقع هم معلوم بود.


مندانگوس هم فوق فوقش مثل یک دزد ولگرده که شما یک روز جونشو نجات دادی حالا دوچرخت رو دزدیدند رفتی ازون بخواهی که بره از دزدای دیگه سوال کنه.


تصویر کوچک شدهتصویر کوچک شده






هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.