جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

118 کاربر(ها) آنلاین هستند (104 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
118
مهمانان
0
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  96 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  175 خواندن  بدون نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  293 خواندن  بدون نظر 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  279 خواندن  بدون نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  350 خواندن  7 نظر(ها) 
آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

مرگ 1405/02/26 03:30  254 خواندن  1 نظر 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: هری پاتر و ضررهای آن
ارسال شده در: سه‌شنبه 23 اسفند 1384 23:13
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:

فكر ميكنيد اگه هري پاتر نبود ديگه همه چي حل بود؟
یکی از مهمترين ایرادهایی که از این کتاب گرفته میشه اینکه یه سری مسائل غیرمنطبق با دین و مذهب ما داره اما فکر نمیکنم این تناقض به این شدت که بیان میشه در این کتاب وجود داشته باشه ...
اگر سرتو بچرخونی بدتر از اینها رو کنارت به جای خوندن میبینی !


اینی که دریکو گفته درسته. منم فقط یه کم بازش میکنم.

ما چه انتظاری از یه نویسنده انگلیسی داریم. انتظار داریم بیاد یه رومان معنوی یا دینی بنویسه. توی کشور خود ما که اسلامی هست و حکومت دینی داریم، در سال چند رومان نوشته میشه یا فیلم ساخته میشه که میشه عنوان دینی رو روش گذاشت؟!!! بنابراین این انتظار از یه نویسنده غربی غلطه. رولینگ از ساختار ارزشی جامعه خودش عدول نکرده. این کتاب یه کتاب انگلیسی هست و اونچه رولینگ در مورد دوستی هری و جینی و ... نوشته، در فرهنگ خودش غلط به حساب نمیاد و یک روال طبیعیه. اما در فرهنگ ما نیست. حالا باید چه کار کرد. کتابی مثل این رو تکفیر کرد؟؟؟

این زاویه دید ماست که روشن میکنه که ما از این کتاب چی قراره یاد بگیریم یا چه چیزی در این کتاب روی ما تاثیر بزاره. مثلا توی این کتاب دامبولدور جملات حکیمانه ای میگه یا کارهایی انجام میده که می تونه در طول زندگی ما تاثیرات مثبت زیادی داشته باشه. مثلا

«این توانایی های ما نیست که نشون میده ما واقعا چه انسانی هستیم بلکه انتخاب های ماست.» یا «وقایع ناخوشایند اتفاق خواهند افتاد و ما فقط باید تصمیم مناسب در برخورد با آنها را بگیریم.»
تازه اینها دو تا جمله نمونه هستن. خود شخصیت دامبولدور و کارهاش یک دنیا درس هست: خستگی ناپذیری، مبارزه دمادم با ظلم، حکمت، بخشش، دوراندیشی و ... . اگر اینها آموزه های دینی یا شبه ـ دینی نیستن، پس چی هستن؟ چرا کسی اینها رو در این کتاب نمیبینه؟!!! چرا ما فقط اون چیزی رو میبینیم که دوست داریم ببینیم؟؟؟ پس مشکل از کتاب نیست. مشکل از خود ماست.

اینجا جا داره که سوال دریکو رو تکرار کنم:
اگر کسی قسمتهای هری و چو رو بخونه زندگیش تغییر میکنه ؟!!!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Soon we must all face the choice
between what is right and what is easy




تصویر تغییر اندازه داده شده
Re: هری پاتر و ضررهای آن
ارسال شده در: دوشنبه 22 اسفند 1384 23:04
نمایش جزئیات
آفلاین
فكر ميكنيد اگه هري پاتر نبود ديگه همه چي حل بود؟
یکی از مهمترين ایرادهایی که از این کتاب گرفته میشه اینکه یه سری مسائل غیرمنطبق با دین و مذهب ما داره اما فکر نمیکنم این تناقض به این شدت که بیان میشه در این کتاب وجود داشته باشه ... من قبول دارم که میتونه از راههای غیر مستقیم روی هر کس اثر بذاره اما مسلما راه نفوذش از راه نفوذ اینترنت و ماهواره که بیشتر نیست !
یعنی اگر کسی قسمتهای هری و چو رو بخونه زندگیش تغییر میکنه ؟
بدون شک الان یکی از مسائل رایج بین جوونا همین مسائل هست که ناخوداگاه روی همه هم اثر میذاره اما نمیتونم صرفا چنین کتابی رو به دلیل مسائل عشق و عاشقیش کنار بذاريم .
همین الان هیچ نویسنده ای و فیلمنامه نويسی نیست تو ایران که تو داستانش هیچ اشاره ای به عشق و عاشقی نکنه و این کتابم به خاطر اینکه از یک مکتب دیگه وارد شده مشخصه که چنین چیزهایی هم در داخلش داره اما مطمئن باشید کسی که دنبال این موضوعات باشه از خیلی جاهای دیگه به این خواستش میرسه !
البته بعضی از قسمتهای داستان مثل صحنه های کافه مادام پادی فوت و اتاق نیازمندی ها که عینا به این موضوع اشاره میکنه شاید کمی مشکل داشته باشه اما روابط دوستی دختر و پسرش فکر نمیکنم چندان مشکلی داشته باشه چون اگر سرتو بچرخونی بدتر از اینها رو کنارت به جای خوندن میبینی !
در کل من این جنبه قضیه رو قبول ندارم اما در مورد اینکه باعث میشه طرز فکر ادم عوض بشه کاملا موافقم .
یکی از مشکلاتش هم اسیر شدن هست که میتونه به درس و زندگی ادم لطمه بزنه ؛ مخصوصا که مخاطب اصلیش قشر دانش اموز هستند و میتونه اونها رو این راه خارج کنه و وقتشون رو بگیره .

یکی از ضررهای دیگش هم اینکه باعث میشه انتظارت از کتابهای دیگه بالا بره و هر کتابی رو به راحتی حاضر نشی بخونی ! مخصوصا برای کسایی که اولین کتابشون همین کتاب بوده و از این به بعد کمتر کتابی میتونه جواب اونها رو بده و برای همین شاید از کتابخونی زده بشند .

فرهنگ ما داره تغییر میکنه که باید خودت رو در یکی از این دو قرار بدی و وقتی هم که قرار دادی نمیتونی انتظار داشته باشی که بقیه هم همون انتخاب تو رو داشته باشند و این کتاب تنها ضرر اصلیش شاید این باشه که باعث بشه جرقه ورود از فرهنگ قدیم به جدید رو باز کنه !

در کل کسی که جنبه داشته باشه از همه چیزش درس میگیره اما کسی که نداره از مختلط بودن کلاسهاش هم ایراد میگیره !

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!

وزیر مردمی اورجینال اسبق


تک درختم سوخت ، پس بذار جنگل بسوزه
Re: هری پاتر و ضررهای آن
ارسال شده در: دوشنبه 22 اسفند 1384 15:18
نمایش جزئیات
آفلاین
باید به عرضتون برسونم که هری پاتر و کتاباش در صورت استفاده ی صحیح هیچ ضرری نداره اون هایی که می گن مضرر برن طرز استفادشون درست کنن نیان ایراد بگیرن

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
عضو ارتش قدرتمند وایت تورنادو
[img]http
Re: ضررای هری پاتر
ارسال شده در: یکشنبه 21 اسفند 1384 17:48
نمایش جزئیات
آفلاین
یکی از ضرر هایی که خودم بهش دچار شدم این بود :
هر وقط برای درس خواندن می رفتم به یاد کتاب های هری می افتادم وبه سراغ دوره کردن کتابها می کردم .تقریبا 2 یا 3 بار کتاب ها رو دوره کرده بودم .
اما نزدیک امتحان ترم اول بود ومن باید درس می خواندم .
...
...
خوشبختانه با نمرهی 19.94 قبول شدم .

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: ضررای هری پاتر
ارسال شده در: یکشنبه 21 اسفند 1384 17:24
نمایش جزئیات
آفلاین
انجمن ها.جادو و جادوگری.هری پاتر و ضرر های ان.
فکر کنم هر دو تاپیک یه حرفی میزنند.
در ضمن رزن جان بازم میگم خوبه بهت زیاد گیر نمیدن.(تو محل کار)

_ متشکرم از یادآوری ، هرپو

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط هرپوی کثیف در 1384/12/22 21:26:24
[url=http://www.jadoogaran.org//images/pictures/ketabe-Rael.zip]الوهیم مرا به
Re: ضررای هری پاتر
ارسال شده در: یکشنبه 21 اسفند 1384 16:55
نمایش جزئیات
آفلاین
یکی از ضررهاش اینکه اگه تو محل کارتون آمار بگیرن ببینین کدوم سایت طرفدارش بیشتره میگن اول جادوگران در می آید بعد گوگل.
ضرر دومش اینکه که اسمت عوض می شه و به جای اسم اصلیت همه میگن مهندس پاتر.
ضرر سوم پس زمینه موبایل و زنگ موبایلت همیشه هری پاتره.
ضرر سوم بگراندهای دستکتاپت همیشه هری پاتره.
توی کامپیوتر از هارد 250 گیگی که داری 150 گیگش هری پاتره.
به جای پی دی اف های علمی همش پی دی اف هری پاتر داری.
بسه دیگه چقدر هری پاتر. ولی بازم تو سایت جادوگرانی.
همیشه توی جستجوگرت. کلمه هری پاتر و مشتقاتش پیدا میشه.
هرکس شما رو می بینه بازم میگه نه هری پاتر نه.
دوستات که میشن با تو فیلم ببینن همش دی وی دی هری پاتر رو می بینن.
توی خونه از 500 سی دی و دی وی دی 100 تاش هری پاتره.
و .... هری پاتره، هری پاتره، هری پاتره ...


_ رزن جان فکر کنم با یکیشم کارت را بفیته ها ! :: هرپو

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط هرپوی کثیف در 1384/12/22 21:33:39
ویرایش شده توسط هرپوی کثیف در 1384/12/22 21:39:13
ویرایش شده توسط هرپوی کثیف در 1384/12/22 21:40:05
من برگشتم
ضررای هری پاتر
ارسال شده در: یکشنبه 21 اسفند 1384 16:47
نمایش جزئیات
آفلاین
خوب باید بگم خییییییلی مضره مثل دارویه مسکن دردو از بین می بره ولی زخمو نه!!!از وقتی هری پاتر می خونم شبا درست حسابی نمی تونم بخوابم چرا چون هی به خودم می گم آخرش چی می شه!!!بعد این که چشمام ضعیف شده بعد ای که به جای کتابای درسی کتاب هری پاتر با خودم حمل می کنم!!!بعد اینکه فکر ذکرم شده هری پاتر!!!!از زندگی یه عادی یم فاصله گرفتم وو از این حرفا !!ولی با این همه خیلی خوشحالم که این کتابا و شخصیتا هستن!!!و اصلا به ضررا توجه نمی کنم!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: هری پاتر و ضررهای آن
ارسال شده در: جمعه 12 اسفند 1384 20:44
نمایش جزئیات
آفلاین
fekr nemikonam zarare anchenani dashte bashe balke barax harrypotter 2 ta manfaat dasht aval in ke milion ha nafar robe ketabkhani targhib kard va bad ham in ke toonest ye mozooe moshtarak beine tamame mardome jahan ijad kone

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: هری پاتر و ضررهای آن
ارسال شده در: جمعه 12 اسفند 1384 17:42
نمایش جزئیات
آفلاین
هري پاتر منفعتش بيشتر از ضرراش بوده كه از همين منفعتش ميشه به علاقه به كتاب خوني و اين كه همه مون با هم تو يه سايت فعاليت ميكنيم اشهره كنم ... ضررش شايد همين باشه كه آدمو از درس و مشق و كنكور ميندازه

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!

كسي كه كوههاي شامخ را زير پا ميگذارد ، به همه شدايد اعم از شوخي و جدي ميخندد .
Re: هری پاتر و ضررهای آن
ارسال شده در: جمعه 12 اسفند 1384 03:25
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من هري پاتر هم ميتونه ضرر داشته باشه هم ميتونه مفيد باشه حالا دلايلش رو واستون روشن ميكنم اول ضرر=1.زياد خوندن كتاب2.متعصب شدن به كتب كه كتابهاي ديگر رو قبول نكني3.زياد دنبالش رو گرفتن مثلا همين كه از درس و مشق بيوفتيد و ......حالا خوبيهش رو ميگم 1.من خودم نمونه ادمي هستم كه با خوندن كتاب بيشتر علاقه مندشدم كه كتابهاي ديگري رو بخونم وشايد هم بسيار متفاوت با كتاب هاي ديگر مثلن سياسي اجتماعي و قيره ولي هرگز نسبت به هري پاتر تعصب به خرج ندادم و خيلي دلايله ديگه كه ميگه هري پاتر خوب و مفيده

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
هریپاتر را هنوز هم دوست میداریم