جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

121 کاربر(ها) آنلاین هستند (113 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
121
مهمانان
0
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  96 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  175 خواندن  بدون نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  293 خواندن  بدون نظر 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  279 خواندن  بدون نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  350 خواندن  7 نظر(ها) 
آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

مرگ 1405/02/26 03:30  254 خواندن  1 نظر 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: پنجشنبه 30 آذر 1385 21:05
نمایش جزئیات
آفلاین
هووومک .
در مورد اسم باید بگم که کلی باهاش حال کردم .
قدیس های مرگبار ... یه تضاد قشنگ ... قدیس کسیه که پاکه و اهل بدی نیست و مرگبار بودن کاملا با قدیس بودن در تضاده .
می شه چند تا فرضیه مطرح کرد .
اول اینکه قدیس های مرگبار ، افراد خوبین که در راه اهداف پاکشون مجبور می شن کسانی رو بکشن و به نوعی مرگبار بشن و یه جورایی قدیس قاتل باشن !
دوم اینکه می تونن یه سری آدم دو جانبه باشن ... مثلا کسانی که در نظر قدیس به نظر می رسن ولی در باطن کاملا پلیدن و مرگبار .
فرض سوم هم با معنی کردن این عبارت به "تقدیس های مرگبار" به وجود میاد .
یه سری اعمال قدیسانه که نامشون رو تقدیس می زاریم ، عواقب مرگباری رو در پی دارن .

جای بحث زیاد داره ... و به مشارکت نیاز داره ... ملت بیان نظر بدن ما هم هستیم !

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: پنجشنبه 30 آذر 1385 20:19
نمایش جزئیات
آفلاین
خب با سلام

در مورد خبر...مطمئنا موثق هست سایت رولینگ و انتشارات بلمزبری رسما اعلام کردن اسم کتاب هفتم رو در نتیجه از دوستانی که اطلاعات کافی نداند خواهشمندم نظرشون رو کمتر بروز بدند
-----------------
باز هم رولینگ همه رو سر کار گداشت و اینبار با بیرون دادن اسم کتاب:
Harry Potter and the Deathly Hallows

در دیکشنری آریانپور
deathly=مهلک،فانی،مرگ وار

این کلمه هم به معنی مهلک و مرگبار آمده!!!....هم به عنوان فانی و مرگوار!!
حالا کدام از این دو معنی باشد خدا داند!!!

در دیکشنری آریانپور معنی hallow اینطور آمده:
مقدس کردن،تقدیس کردن

از آنجایی که این کلمه به عنوان اسم در اینجا به کار رفته معنی" قدیس"و "تقدیس" میدهد

اما این hallow شباهت به یک کلمه دیگر هم داردhollow :
godric hollow=دره گودریک

محل زندگی پدر و مادر هری...نام دهکده محل زندگی آنها
-----------------------
پس متوجه میشوید که ممکن است ناچار شویم نام این تاپیک رو تغییر دهیم!!!

رولینگ علاقه بسیاری به لغتهایی دارد که دارای چند معنی باشند وبار دیگر هنر اسم گذاری خودش را به رخ ما کشیده است!!!
-----------------------


من فکر میکنم این ((قدیسهای مرگبار)) همان هورکراکسهایی باشد که ولدمورت انها را گلچین کرده است و اکثرا وسایلیست که دارای تاریخ و قدرت جادویی خاصی بوده است و به خاطر قدرتهای جادویی خاص مورد احترام همگان بوده است و آنها را مقدس میشمردند.

موضوع این تاپیک خیلی جالب بوده و میشود به راحتی ماهها بحث کرد

با تشکر

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط بارون خون آلود در 1385/9/30 20:23:51
ویرایش شده توسط بارون خون آلود در 1385/9/30 20:34:58
ویرایش شده توسط بارون خون آلود در 1385/9/30 20:39:25
ویرایش شده توسط بارون خون آلود در 1385/9/30 21:33:38
کرام اسبق!

قدرت منتقل شد!
Re: هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: پنجشنبه 30 آذر 1385 20:05
نمایش جزئیات
آفلاین
این یک گروه نیست عزیز دل برادر ..... در واقعیت و به نظر من قدیس های مرگ ..... به ریشه کلمات توجه کنید ..... قدیس یعنی مقدس .... مرگ هم یعنی مردن ..... پس مردن کسی رو در راه مقدس داره نوید میده ... یا مردن کسانی رو در راه مقدسی نوبد میده ..... بنابر این کسی یا کسانی در راهی مقدس کشته می شوند . و صد در صد یکی از خوب هاست و یکی از بدها که به احتمال زیاد رون از خوب ها باشه و در راه نابودی جان پیچ ها کشته میشه و ر.ا.ب هم از بدها باشه که برای نابودی ولدی جونش رو از دست میده ..... این نظر من بود .

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط الستور مودی در 1385/9/30 20:20:22
تصویر تغییر اندازه داده شده










[b][size=med
هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: پنجشنبه 30 آذر 1385 19:18
نمایش جزئیات
آفلاین
اسم کتاب هفت منتشر شد
این هم خبرش

برای همین این تاپیک رو زدیم که در مورد اسم کتاب بحث کنیم

راستش میشه زیاد در این مورد حرف زد ولی نظر خودم رو برای شروع میگم

چون گفته قدیس های مرگ فکر میکنم منظورش یه گروه باشه

دقت کنید که گفته قدیس و مرگ به طور معمول این دو تا کلمه با هم ترکیب نمیشن بجر مواردی که قرار باشه شخص گناه کار یا بدی کشته بشه که قاتلش در اصل مرتکب گناه نشده باشه

با این استدلال من فکر میکنم منظورش از قدیس های مرگ خود هری و رون و هرمیون باشن که مامورین ولدمورت رو بکشن

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط سيريوس بلک در 1385/10/1 0:03:12
ویرایش شده توسط ایگور کارکاروف در 1386/3/16 12:29:53
ویرایش شده توسط پرفسور کويیرل در 1386/3/18 17:22:49