جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

39 کاربر(ها) آنلاین هستند (34 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
39
مهمانان
0
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  96 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  175 خواندن  بدون نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  293 خواندن  بدون نظر 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  279 خواندن  بدون نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  350 خواندن  7 نظر(ها) 
آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

مرگ 1405/02/26 03:30  254 خواندن  1 نظر 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: کتاب شاهزاده دو رگه توي کمد کلاس معجون سازي چي کار مي کرد؟
ارسال شده در: جمعه 28 مهر 1385 19:28
نمایش جزئیات
آفلاین
من فکر میکنم کاملا تصادفی بوده چون همون موقعی که هری روی دراکو سکتوم سمپرا رو اجرا کرد اسنیپ با شک و عصبانیت به هری گفت برو کتابتو بیار پس نمیتونسته خودش از قصد اینکارو کرده باشه تازه از کجا میدونسته به دست هری میفته ؟

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
اینجوری پیش بره باید کم کم گفت:
نقل قول:
دلبستگی من به جادوگران و اعضاش کمتر از اون چیزیه که قبلا فکرشو میکردی
Re: کتاب شاهزاده دو رگه توي کمد کلاس معجون سازي چي کار مي کرد؟
ارسال شده در: جمعه 28 مهر 1385 18:20
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من اسنیپ فرامش کرده که کتاب رو اون جا گذاشته و چون خیلی هم فکر نمی کرده که به دست کسی بیفته زیاد در فکر کتاب نبوده و این موضوع باعث شده که اون کتابش رو فراموش کنه.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
جوما�
Re: کتاب شاهزاده دو رگه توي کمد کلاس معجون سازي چي کار مي کرد؟
ارسال شده در: جمعه 28 مهر 1385 15:10
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام

شما گفتید که کتاب شاهزاده دورگه توی کمد کلاس کلاس معجون سازی چیکار میکرده ؟
فکر نمیکنم احتیاج به توضیح باشه ولی خب :
پرفسور سوروس اسنپ مدت حدودا 16 سال به عنوان استاد درس معجون سازی در دخمه های مدرسه جادوگری هاگوارتز فعالیت میکرده و تدریس میکرده . و همیشه تعدادی از جلدهای کتاب معجون سازی رو در قفسه کتابها نگه میداشتن تا روزی که بهشون احتیاج پیدا شه .

از اونجایی که اشاراتی شده سوروس اسنیپ سالهایی که در هاگوارتز تحصیل میکرد شروع به نوشتن کتاب شاهزاده شد و اسمه مستعارش رو شاهزاده دورگه انتخاب کرد .
چون مادرش جادوگر و پدرش ماگل بود .

و از اونجایی که سوروس خودش در دخمه ها فعالیت میکرده و مطمئن بوده کسی جز خودش به کتابها دست نمیزنه کتابش رو آنجا نگه میکرده و در سالی که به عنوان معلم دفاع در برابر جادوی سیاه انتخاب شد به احتمال زیاد یا یادش رفته که کتاب رو برداره یا اینکه نقشه بوده .

با تشکر
پرسی ویزلی

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
چای هست اگر مینوشی ... من هستم اگر دوست داری
Re: کتاب شاهزاده دو رگه توي کمد کلاس معجون سازي چي کار مي کرد؟
ارسال شده در: یکشنبه 9 مهر 1385 12:06
نمایش جزئیات
آفلاین
فکر کنم این حرف سرژ هم تایید حرف من باشه که هر کسی این کتاب رو به هری داده ( ترتیب این کار رو داده ) از این کارش یه قصد خوبی داشته و به هیچ وجه نمیخواسته به هری صدمه بزنه و باز هم من فکر میکنم این کتاب فقط در زمینه ی معجون سازی میتونه به هری کمک کنه حالا مثلا ممکنه هری تو کتاب 7 به یه معجون احتیاج پیدا کنه و برای تهیه ی معجون لازم بشه بیاد از این کتاب استفاده کنه

البته مسائلی مثل اون طلسم سکتورسمپرا که هری به مالفوی زد نمیتونه دلیل بد بودن کتاب باشه چون اون اتفاق بیشتر حماقت خود هری بود

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: کتاب شاهزاده دو رگه توي کمد کلاس معجون سازي چي کار مي کرد؟
ارسال شده در: یکشنبه 9 مهر 1385 10:33
نمایش جزئیات
آفلاین
اما يك نكته(اين نكته ها اثرات كنكور هست و زياد جدي نگيريد!) :

در فصل هفده دامبلدور از هري ميخواد كه خاطره اصلي اسلاگهورن رو ازش بگيره!دامبلدور به هري ميگه كه تو كسي هستي كه ميتونه در دفاع اون رخنه كنه!

چطور اسلاگهورن راضي ميشه كه به هري خاطره رو بده؟ مطئنا اگر دراكو مالفوي ده ليتر معجون شانس هم ميخورد نميتونست اون خاطره رو بگيره!ولي هري ميتونست چون هري محبوب اسلاگهورن بود و فقط كافي بود راه گرفتنش رو درست بره(كه معجون شانس هم دقيقا همين راه رو نشون داد)!هري قبل از اينكه در كلاس معجون سازي شگفتي بيافرينه باز هم توجه اسلاگهورن رو جلب كرده بود ولي اين استعداد هري در معجون سازي باعث شد ده برابر محبوبيتش بره بالاتر!

اگر فرض كنيم كه كتاب شانسي دست هري نيافتاده فكر كنم اولين فايده كشف شده كتاب در روند داستان همين قضيه باشه!ممكنه كه دامبلدور از قبل نقشه همه چيزو كشيده باشه و سعي كرده (با توجه به شناختي كه از اسلاگهورن داشت كه جايزه اولين جلسه :معجون شانس) كه با رسوندن معجون شانس به هري و همچنين محبوب كردن بيش از اندازه هري پيش اسلاگهورن راهي براي بدست اوردن خاطره پيدا كنه!

البته مقدار زيادي تناقض وجود داره! كه همين باعث ميشه اين نظريه منو قلقلك بده و خودم خيلي زياد قبولش نداشته باشم ولي خب اگر پست نميزدم ميميردم!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: کتاب شاهزاده دو رگه توي کمد کلاس معجون سازي چي کار مي کرد؟
ارسال شده در: جمعه 7 مهر 1385 15:24
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:
ولی اگر عمدا گذاشته باشه احتمالا ميخواسته یه جوری خودشو به هری معرفی کنه ولی باید این رو هم در نظر داشت که اگر اسنیپ اون کتاب رو برای هری اونجا گذاشته باشه یه مقدار تناقض پیش میاد چون اسنیپ قبلا نمره قبولی رو به هری نداده بود

من فكر نمي كنم اسنيپ عمدا اين كار رو بكنه چون اگه توي داستان دقت كنيم هيچ فايده اي براي اسنيپ يا كار هاي اون نداشته .
نقل قول:
كتاب مال اسنيپ نبوده بلکه مال مادر اسنیپ بوده. اسنیپ در طی هفت سال تحصیلش، تمام چیزایی که به فکرش رسیده و اختراع کرده بوده رو توی اون کتاب مینویسه که از مادرش کش رفته بوده. بعد اونوقت که تحصیلش تموم میشه؛ برای مصاحبه ی استخدامی ولدمورت؛ اونا رو توی یه جزوه پاکنویس میکنه و میده به دست ولدی جون تا قبولش کنه. اونوقت با کتاب چیکار میکرده؟ حتما ولش میکرده تو اتاق ضروریات دیگه! اونوقت یکی پیداش میکنه و میخونش و پرت میکنه وسط راهرو. فیلچم ورشمیداره میذارش تو کمد معجون سازی. وبدین ترتیب رولینگ شمارو سرکار میذاره!

نه من موافق نيستم حتي فكر نمي كنم اسنيپ اين رازش رو به ولدمورت يا كس ديگه اي گفته باشه در اين مورد مطمئنم اما احتمالا كتاب رو پيش خودش نگهداشته بوده توي كمدش نه اتاق ضروريات .
نقل قول:
من روی کلمات بحث ندارم منظور من از شانس اینه. منظور شانسی هست که نویسنده برای فرار از بن بست بدون توجه به خصوصیت اسنیپ از خودش اختراع میکنه که در خیلی کتاب ها به وفور نویسنده ها از این کارا میکنن من میگم این کتاب از اونا نیست

البته منم فكر ميكنم وجود اون كتاب توي كمد فقط به خاطر كار رولينگه پس تا اينجا با هم موافقيم .
اسنيپ هيچ وقت همچين كاري رو نمي كنه . در ضمن حتي اگر كتاب رو جا بزاره از كجا مطمئنه مي رسه دست هري نه رون يا كس ديگه ؟ بنابراين اين اتفاق بدون برنامه ريزي قبلي بوده .


اما اگه بخوايم بگيم كه يه فرضيه بوده كه من كاملا مخالم ميشه گفت دامبلدور قصد داشته هري رو پيش اسلاگهورن محبوب كنه (بهتره بگيم رولينگ ) تا راحت تر از اون براي رسيدن به اهدافش استفاده كنه . اما اين هم خيلي جاي بحث داره مثل اينكه آيا راه ديگه اي نبوده بايد از كتاب اسنيپ استفاده ميكرده ؟ يا خيلي حرف هاي ديگه من فكر نمي كنم اسنيپ يا كس ديگه اي اين كار رو كرده باشن
اما چيزي كه واقعا باهاش مخالفم اينه كه اسنيپ بخواد شخصيتش رو فاش كنه . اسنيپ خيلي مرموزه من ميگم حتي ولدمورت و دامبلدور هم از اين ماجرا خبري نداشتن من فكر ميكنم توي كتاب هاي هري پاتر سه نفر مثلث قدرت رو در اختيار دارن هري ولدمورت و اسنيپ و البته پيروزي هر كدوم بستگي به اسنيپ داره (تا حدودي ) از كجا معلوم اسنيپ نخواد يكي باشه مثب دامبلدور يا ولدمورت ؟؟

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پنهان شده ام

پشت ابر چشمهايم...

باران در اتاق من است...

خالي هاي اتاقم را

از تصوير زنده ي نامش پر مي كن
Re: کتاب شاهزاده دو رگه توي کمد کلاس معجون سازي چي کار مي کرد؟
ارسال شده در: پنجشنبه 6 مهر 1385 22:45
نمایش جزئیات
آفلاین
اسنیپ اگر این کتاب رو سهوا گذاشته باشه که حرفی نیست
ولی اگر عمدا گذاشته باشه احتمالا میخواسته یه جوری خودشو به هری معرفی کنه ولی باید این رو هم در نظر داشت که اگر اسنیپ اون کتاب رو برای هری اونجا گذاشته باشه یه مقدار تناقض پیش میاد چون اسنیپ قبلا نمره قبولی رو به هری نداده بود

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[b][size=medium][color=336600][font=Arial]ما همگی اعتقاد داریم که باید خدا را کشف کرد.دریغا که نمی دانیم هم چنان که در انتظار او به سر می بریم ، به کدام درگاه
Re: کتاب شاهزاده دو رگه توي کمد کلاس معجون سازي چي کار مي کرد؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 4 مهر 1385 21:38
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:

فقط توجه کن که من گفتم دلیل رسیدن کتاب شاهزاده به دست هری رو بگو در حالیکه شما داری میگی به چه دلیل هری و رون درس معجون سازی رو گرفتن
تا اینجا که معلومه از اینجا به بعدش از نظر شما شانس مطلقه


خوب خوشحالم که بالاخره به این نتیجه رسیدی که این دلایل که من آوردم ربطی به شانس نداره و کلا شانس یه مسئله مجزاست

منم تمام مدت سعی داشتم این مسائل رو به شما بگم و بگم که این دلایلی هم که شما میارید فقط یه جور دلایل فورمالیتست در صورتی که این دلایل هیچ کدومشون مسئله شانس و اتفاقی بودن ماجرا رو کنار نمیزنن .

به هر حال بعضی موقع ها به نظر من روش معکوس جواب میده منم خودم به اون چیزی که نوشتم هیچ اعتقادی نداشتم تنها میخواستم نظری که من در مورد دلایل شما دارم رو یه جوری بهتون انتقال بدم و شما رو وادار به مخالفت با این مسئله کنم.

به هر حال من دیگه در این مورد نظری ندارم . فقط برای اینکه نکته ای رو نگفته نزارم در آخر بگم که به نظر من اون دفتر حداقلش از نظر اسنیپ چیز مهمی نداشته و من هنوزم سر حرفم هستم و این موضوع رو برعکس شما اشتباه مهمی نمیدونم به نظر من اون کتاب فقط زمینه ای بوده تا ما شخصیت مرموز اسنیپ رو بیشتر بشناسیم . چیزی که از این به بعد اهمیت داره خود اسنیپه نه کتابش ، البته نمیتونم به طور صددرصد بگم اون کتاب نقشی نداره ولی به نظر من اون کتاب بیشتر یه حالت هشدار داشته

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: کتاب شاهزاده دو رگه توي کمد کلاس معجون سازي چي کار مي کرد؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 4 مهر 1385 20:51
نمایش جزئیات
آفلاین
بلیز من دوست ندارم این بحث رو طولانی تر از این کنم
فقط توجه کن که من گفتم دلیل رسیدن کتاب شاهزاده به دست هری رو بگو در حالیکه شما داری میگی به چه دلیل هری و رون درس معجون سازی رو گرفتن
تا اینجا که معلومه از اینجا به بعدش از نظر شما شانس مطلقه که اسنیپ که تا الان سوتی به این صورت نداده یهو شناسی کتابو جا میزاره و درست همون کتاب بازم شانسی میرسه دست هری

من روی کلمات بحث ندارم منظور من از شانس اینه. منظور شانسی هست که نویسنده برای فرار از بن بست بدون توجه به خصوصیت اسنیپ از خودش اختراع میکنه که در خیلی کتاب ها به وفور نویسنده ها از این کارا میکنن من میگم این کتاب از اونا نیست
اون شانسی که در زندگی همه میارن تقدیر و سرنوشته نه شانس.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Sunny, yesterday my life was filled with rain.
Sunny, you smiled at me and really eased the pain.
The dark days are gone, and the bright days are here,
My sunny one shines so sincere.
Sunny one so true, i love you.

Sunny, thank you for the sunshine bouquet.
Sunny, thank you for the love you brought my way.
You gave to me your all and all.
Now i feel ten feet tall.
Sunny one so true, i love you.

Sunny, thank you for the truth you let me see.
Sunny, thank you for the facts from a to c.
My life was torn like a windblown sand,
And the rock was formed when you held my hand.
Sunny one so true, i love you.
Re: کتاب شاهزاده دو رگه توي کمد کلاس معجون سازي چي کار مي کرد؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 4 مهر 1385 19:29
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:
اسنیپ تا اون موقع نمیخواست کشف بشه ولی وقتی خیانتش اشکار شد دیگه براش مهم نبود کشف بشه یا باید نامش رو افشا میکرد به دلیلی و اتفاقا اینکه به زبون خودش نامش رو افشا میکنه جای بحث داره چون هیچ اجباری نداشت که این کارو بکنه درسته؟


من فکر کنم برای این موضوع بتونم یه دلیل بیارم

قبل از گفتن این حرف هری مثل کنه چسبیده بود به اسنیپ و از بالای برج تا اونجا دنبالش رفته بود . به طور مرتب هم سعی میکرد با طلسم های که برگردوندن خنثی کردنش برای اسنیپ خیلی راحت بود اسنیپ و متوقف کنه و در آخر سعی کرد از یه طلسمی که خود اسنیپ اختراع کرده بود استفاده کنه . دقیقا مثل پدرش . این موضوع برای اسنیپ خیلی سنگین بود و اون رو کوچیک میکرد . چون دقیقا یه پدر و پسر سعی کرده بودن با طلسم اختراعی خود اسنیپ به اون آسب بزنن و اون رو مسخره کنن . البته جیمز موفق شده بود و اون اتفاق رو تبدیل به بدترین خاطره ی اسنیپ کرده بود . و هری هم توی کتاب 5 اینو دیده بود

من فکر میکنم تمام این تحقیر ها توی یه لحظه اومده ی جلوی چشم اسنیپ و اون هم برای اینکه خودش رو بزرگ و مهم نشون بده سعی کرده از این لقب در برابر هری استفاده کنه که هری کاملا متوجه بشه اون کیه و چیکارس

ولی در مورد کتاب
والا من که از بحث های بالا چیز زیادی نفهمیدم فقط دو تا نکته ی کلی رو متوجه شدم

1 دامبلدور ترتیبی داده کتاب به دست هری برسه

2 اسنیپ ترتیبی داده کتاب به دست هری برسه ( برای مقاصد خوب)

2 اسنیپ ترتیبی داده کتاب به دست هری برسه (برای مقاصد بد)

قبل از اینکه به این نکته برسم لازمه در این مورد بحث بشه که چرا معجون سازی و معجون میتونه اینقدر مهم باشه

________________________________________________

توی بیشتر اتفاقات مهم کتاب معجون نقش داره

اسنیپ ( به عنوان یکی از مهمترین شخصیت های کتاب) استاد معجون سازی

توی کتاب 2 با کمک معجون مرکب پیچیده تونستن راز دفترچه رو حدس بزنن ( معجون خیلی کمک کرد)

توی کتاب 4 ولدمورت تمام نقشش رو روی دو تا معجون بنا مرده بود
1 معجون مرکب پیچیده 2 معجونی که باهاش برگشت به بدنش و معجون حقیقت هم توی کتاب نقش مهمی داشت

توی کتاب 5 بعد از درگیرهای سازمان اسرار به مجروحین معجون میخوردن

توی کتاب 6 دامبلدور به وسیلهی اسنیپ (استاد معجون سازی) از مرگ نجات پیدا کرد احتمالا با یه معجون - دامبلدور بعد از خوردن یه معجون ضعیف شد- ولدمورت برای محافظت از یکی از هروکراکس هاش از یه معجون استفاده میکرده ( مهمترین بخش محافطت طبق گفته دامبل) و معجون خوش شانسی


خوب به نظر من معجون توی جادویی که رولینگ در بارش مینویسه خیلی مهمه و احتمالا برای نابودی ولدمورت خیلی به در میخوره
_____________________________________________

با توجه به حدس های بالا میشه در باره کسی که ترتیبی داده کتاب به هری برسه نظر داد

1 خود دامبلدور راسا کتاب رو به هری رسونده چون حدس میزده معجون ها خیلی مهم هستن و به هری کمک میکنن و این کتاب توی درست کردن معجون ها خیلی به هری کمک میکنه که توی کتاب 6 این اتفاق افتاد و هری رو بهرتین معجون ساز کلاس کرد

2 اسنیپ یا به دستور دامبلدور کتاب رو به هری داده( طبق حرف های بالا ) یا اینکه خودش راسا میدونسته که یه چیزی توی کتاب به درد هری در مبارزه با ولدمورت میخوره ( احتمالا یه معجون)

3 اسنیپ با قصد بد این کتاب رو به هری داده

من برای این موضوع هیچ فرضیه ای ندارم که قصد اسنیپ چی بوده
ولی چند تا نکته رو که ذهنم میره میگم
1 هیچ معجونی توی کتاب به هری صدمه نمیزده وگرنه اون کتاب کتاب درسی مدرسه ی دامبلدور نمیشد

2 اسنیپ اگه طرف ولدمورت باشه به احتمال زیاد هیچ وقت دستوری برای صدمه زدن به هری نمیگیره چون بعد از صدمه زدن به هری باید از پیش دامبلدور بره و ولدی یه جاسوس خوب رو از دست میده . خود اسنیپ هم هیچ وقت به هری صدمه نمیزنه ( اینو تو کتاب به صراحت گفت) پس نمیشه گفت ممکنه یکی از دست نوشته های کتاب به هری صدمه میزد چون فورا متوجه میشدن کار اسنیپ بوده

____________________________________________________

خوب با توجه به حرف خهای بالا من میگم توی کتاب معجونی هست که برای مبارزه با ولدمورت مفیده و برای تهیه اون معجون نیاز به یه سری راهنمایی اضافه هست

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!