بعد از این که لرد ولدمورت تصمیم به ترک سرزمین جادوگران به مدتی نامعلوم گرفت، ارتش تاریکی بر سر رهبری که هدایت مرگخواران را برعهده بگیرد، به تکاپو افتاده است!
اول از همه که 1. هری پاتر: کتاب هایی کاملا جالب و زیبا یکی از ککتاب های پر طرفدار و جالب و دارای طرحی نوع و ملت پسند
2.آرتمیس فاول: مجموعه ای سه جلده که همه محتوای آن فرایند و تکنولوژی جدید است.
3. ارباب حلقه ها: سه گاننه و یا چهر گانه ای که هرگز از دل مردم بیرون نمیرود از پرفروش ترین کتاب ها
4. در جست و جوی دلتورا: یازده جلدی کامل که در آن موجوداتی هستند که در هیچ افسانه ای نبودند
5.نارنیا: کتاب هایی کاملا جدا از هم در عین ییوستگی
6. اتفاقات ناگوار بچه های بد شانس: کتاب هایی که در هاله ای از ابهم قرار دارند: 1. آیا اتافاقت واقعی هستند؟ 2. نویسنده اش واقعا متواری است؟ 3. کنت الاف کیست و...
1- هری پاتر با وجود تمام کتاب های تخیلی که تا حالا چاپ شدن، هری پاتر برای نسل امروز هنوزم حرف اولو می زنه. یا محبوب ترین کتابه یا منفورترین. هری پاتر کتابیه با تمام عناصر تخیلی که با یه قلم توانا به تصویر کشیده شده. هری پاتر تحولی توی ادبیات دنیاست.
2- ارباب حلقه ها از هر چی بگذریم از قلم فوق العاده تالکین نمی شه گذشت. این کتاب بیش تر از اون که یه کتاب تخیلی موفق باشه یه حماسه با عناصر توصیفی بسیار بسیار موفقه. ارباب حلقه ها رمان قوی و استواریه، اما نثری ثقیل داره آدم رو از خوندن خسته می کنه. خصوصیتی که اصلا توی هری پاتر دیده نمی شه.
3- قصه های سرزمین اشباح/نبرد با شیاطین مجموعه های دارن شان مجموعه های موفقی هستن. دیدی تازه به پدیده هایی که ما اونارو ترسناک و غیرواقعی می دونیم (خون آشام ها و شیاطین). توی قصه های سرزمین اشباح به راحتی می شه پیش رفت نثر نویسنده رو از جلد 1 تا 12 دید. نثری که از کودکانه بودن به سمت پخته شدن می ره. نبرد با شیاطین هم از هر نظر، چه تخیلی و چه ترسناک، مستحکمه.
4- در جست و جوی دلتورا/سرزمین سایه های دلتورا شاید مهم ترین خصوصیت رمان های امیلی رودا، سادگی اونا باشه. نثر بسیار ساده و روونه. مجموعه های دلتورا لذت بخش ند. این خودش باعث یه آرامش در وجود خواننده می شه.
5- آرتمیس فاول مجموعه ای موفق. دید تازه نسبت به داستان اجنه. یه چند گانه خوب که واقعیت ها رو در قالب داستانی تخیلی بیان کرده. نبرد خیر و شر اما از نوعی دیگه.
6- نارنیا داستانی خوب. تاریخ یه سرزمین از آغاز تا پایان. و در جلد آخر تلاش نویسنده برای ربط دادن داستانش به یه نظریه معلوم می شه که باعث ضعف ساختاری ش شده. نظریه افلاطون راجع به جهان مثل رد شده ست و معلوم نیست چرا نویسنده اصرار داشته که اونو توی داستانش بیاره. اما در هر حال کتاب جذابیه که ارزش خوندن داره.
خوب من نمی تونم بین دلتورا و اشباح یکیش رو انتخاب کنم چون این دو کتاب هر کدام از یه لحاظ در سطح عالی وجود داشتند. دلتورا: توصیف مکانها و اشخاص و هوا و ... اشباح : سوژه های نویسنده و فکرهای که کرده بود که من حتی از کنار ذهنم هم رد نشد. مثلا ازدواج خواهر دارن با استیو و ارباب شبح واره بودن استیو بعد از اینها ارباب حلقه ها و در آخر هم هری پاتر. به نظر من هری پاتر به خاط این انقدر معروف شده که فیلمش ساخته شد و اگر فیلمهای اشباح و یا دلتورا ساخته شود مطمئنا طرفدارانش از هری پاتر هم بیشتر می شود.
يه سري كه تخيلي و فانتزي رو با هم اشتباه مي گيرن! يه سري ديگه هم وقتي چيزي به ذهنشون نمي رسه يا نمي دونن كه فلان كتاب تو چه رسته ايه. ميگن تخيلي يا فانتزي! به نظر من هري پاتر تخيلي نيست! هر چند كه تو اين رسته جا مي گيره! من جان كريستوفر رو بيشتر مي پسندم. (البته از صدقه سري "اسنيپ") بعد هري پاتر.
من در كل چند كتاب بيشتر نخوندم. اما به نظر من سري 12 جلدي دارن شان بهتر بود. چون هم فضاي عالي داشت و هم سوژش نسبت به بقيه خوناشامها تازهتر بود. شخصيت پردازي كتاب هم خوب بود.
بعد از دارن شان من به هري پاتر راي ميدم. چون در نوع خودش بسيار عالي و بكر بود. و تونست با جادوي خودش طرفددارهاي زيادي جمع كنه. تو كتابهاي هري پاتر ميشه تمام قواعد نويسندگي رو در سطح عالي ديد.
خیلی سخته که آدم بخواد بین هری پاتر، دارن شان و ارباب حلقه ها یکی رو انتخاب کنه آخه همشون خوبن... اما با این وجود هیچ کدومشون به پای هری پاتر نمی رسن به شرطی که رولینگ کتاب هفت رو زودتر بنویه و گرنه تغییر عقیده میدم ها
ماهی تابه ای که با آن می توان نیمرو را به شکل قلب در آورد.
شما نمی توانید از HTML در نوشته های خود استفاده کنید
شما نمی توانید امضای خود را فعال/غیر فعال کنید
شما نمی توانید صفحه pdf بسازید.
شما نمی توانید پرینت بگیرید.
هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.