جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

12 کاربر(ها) آنلاین هستند (9 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
11
مهمانان
1
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آکی سوگیاما 1405/04/05 20:10  22 خواندن  بدون نظر 
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  115 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  182 خواندن  1 نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  299 خواندن  2 نظر(ها) 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  286 خواندن  1 نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  360 خواندن  7 نظر(ها) 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: شنبه 26 خرداد 1386 16:23
نمایش جزئیات
آفلاین
[spoiler=در مورد ترجمه کلمه deatly]رگولوس جان
لغتی که معنی مرگبار بده deadly است نه deathly پس لطف کنید اسم کتاب رو قدیسهای مرگبار ترجمه نکنید. البته میدونم که واسه لغت deathly توی فارسی معنی دقیق نداریم فقط اینو میدونم که مرگ وار خیلی از مرگبار بهتره و معنیشون هم خیلی فرق داره
deathly یعنی مربوط به مرگ نه مرگبار. تو این شک نکنید[/spoiler]

[spoiler=یکی از جان پیچ ها]ضمنا در مورد هورکراکس بودن اینه ی سیریوس کسی نظری نداره؟[/spoiler]

عزیزان یادتان نرود که در این تاپیک باید در اسپویل بنویسید!
من الان برات درست کردم ولی دفعه دیگه پستت را پاک میکنم!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط کرونوس کبیر در 1386/3/26 16:32:21
ویرایش شده توسط کرونوس کبیر در 1386/3/26 16:42:08
ویرایش شده توسط ایگور کارکاروف در 1386/3/26 17:55:42
Re: هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: چهارشنبه 23 خرداد 1386 19:08
نمایش جزئیات
آفلاین
یکی می تونه به من بگه این متن ( » کلیک کنید تا متن مخفی شده را ببینید «: كليك كنيد تا باز بشه .. كليك كنيد تا بسته بشه:
) رو چه طوری می سازین؟؟؟
[spoiler=کلیک کنید باز میشود]در ضمن چیزی که واضحه اینه که هورکراکسها یکی از اصلی ترین چیزهایی هستن که تو این کتاب به اونا پرداخته شده...
می دونم که همتون اینو گفتین! پس لطفاً نزنین ها!
در انتها هم شاهد نبرد هری ولدمورت هستیم... اما چیزی که این وسط مهمه حضور اسنیپه که به نوعی مرموزترین شخصیت در کتابها هستش...
اینجا مشخص میشه که اسنیپ کیه و واقعاً چه کاره هستش... دامبلدور کی بوده و چه اتفاقی براش افتاده! به احتمال خیلی زیاد از گریندل والد هم در این کتاب صحبت میشه. همون جادوگر سیاهی که دامبلدور اونو شکست داد... پدر و مادر هری ( حالا به هر نوعی ) نقش مهمی در داستان دارن... آیا مالفوی واقعاً یک مرگخواره و اگه بوده آیا بر میگرده یا نه؟؟؟ و هزاران مسئله دیگه که در این کتاب به اونها اشاره میشه و البته که سوالات و ابهاماتی که برای خواننده باقی می مونه که شاید هیچ وقت فاش نشه!!! [/spoiler]

------------------------------
[spoiler=نکات اصلی تر]یک سری چیزها نوشتم اما اصلی ها رو نه!
طبق ترجمه هایی که به دست ما رسیده ( منظور اسامی کتاب به زبانهای مختلف است) Deathly Hollows به نظر من باید این معنی رو بده ( یادگارهای مرگ ) همونطور که تعدادی از دوستان در بالا به اون اشاره کرده بودند. چون یادگارهای مرگ ارتباط بسیاری با اشیائی داره که می تونه به جا مونده از مرگ افراد باشه و یا کمک به زنده موندن در برابر مرگ!
اما ممکنه که Deathly به معنی مرگبار هم باشه که چون هورکراکسها به نوعی بسیار خطرناک هستند. اما به نظر من این نمی تونه درست باشه. درسته که اونا خطرناکن ولی اینو که ما توی کتاب قبلی فهمیده بودیم و درست نمی تونه باشه که چیزی که قبلاً مشخص شده دوباره مطرح بشه! امیدوارم منظورم رو درست رسونده باشم.![/spoiler]

ادغام شد.
ولی یک نکته را توجه کنید که زمانی که دو پست پشت سر هم میزنید ناظر اجازه دارد پاک کند.شما میتوانید پست قبلی را ویرایش کنید و در ادامه مطلب جدیدتان را بنویسید!
در ضمن برای نوشتن از اسپویل استفاده کن!اگرم طرز کارش را بلد نیستی در تاپیک گفتگو با مدیران ، انتقاد ، پیشنهاد و ...از مدیران بپرسید!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط ایگور کارکاروف در 1386/3/25 15:51:27
ویرایش شده توسط ایگور کارکاروف در 1386/3/26 17:58:24
زیب?
Re: هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: چهارشنبه 23 خرداد 1386 15:17
نمایش جزئیات
آفلاین
حالا يه چيز اصلي تر:
[spoiler=فقط يه كليك تا فهميدن اين حقيقت بزرگ مونده:]ببينيد ما مي دونيم كه پرينس يه عنوان سلطنتيه و آيلين پرينس تقريبا هم زمان با ولديه 50 سال پيش. آيا اين قضيه ربطي داره؟؟؟؟؟[/spoiler]

[spoiler=پس مي تونيم بگيم كه....؟]اسنيپ به خاطر چيزي مجبوره با ولدي باشه؟ نكنه -نخندينا- مامانش از كاراي ولدي سر در آورده باشه و مثلا به اسنيپم يه چيزايي گفته باشه؟؟[/spoiler]

جینی عزیز!لطفا از اسپویلر برای بازی و شوخی استفاده نکنید.این گزینه برای مخفی کردن مطالب مهم است و نه شوخی و بازی!من اون اسپویل نامناسبت را پاک کردم!امیدوارم تکرار نشود.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط Ginny_w در 1386/3/23 15:21:26
ویرایش شده توسط ایگور کارکاروف در 1386/3/24 22:34:51
1- هميشه ابر باش. چون ابر اونقدر شهامت داره كه هر وقت د
Re: هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: یکشنبه 20 خرداد 1386 01:03
نمایش جزئیات
آفلاین
[spoiler=متن مخفی شده است.کلیک کنید تا باز شود!]کلمه hollow در ادبیات انگلیس معنی های متعددی دارد.همان طور که کلمه مرد در زبان فارسی هم می تواند جنسیت را تعیین کند و هم می تواند یک صفت باشد برای یک شخص;کلمه hollow نیز می تواند به یک چیز توخالی و پوچ و یا یک پژواک و یا یک چیز دروغین و غیر انسانی اشاره داشته باشد که بسیار مرگبار هستند و می توانند برای هر جادو گری مثل هری خطر داشته باشند که هری باید در کتاب 7 با این چیزها مبارزه کند.به احتمال خیلی قوی این چیزها هورکراکسز هستند.چیزهای غیر انسانی که مربوط به یک فرد مرگبار به نام ولدمورت می باشند و هری باید برای از بین بردن ولدمورت آن ها را نابود کند.خانم رولینگ قصد داشته است که با یک ایهام دور از ذهن وجود هورکراکسز ها و نقش آن ها را در کتاب هفت پررنگ جلوه دهد.بنابراین منظور از hollow,هورکراکسز است.[/spoiler]

نویل جان،اگر میخواهی در این تاپیک پست بزنی چون تقریبا موضوع ها مشخص میشود و عده ای نمیخواهند جزییات کتاب را بدانند بهتر است در اسپویل قرارش دهی!

در ضمن پستهای تک خطی و بدون مهتوایی از"دکتر پاتر"و"سلام ایران"پاک شد!لطفا چنین پستهایی نزنید!

ممنون،ایگور کارکاروف

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط ایگور کارکاروف در 1386/3/20 8:05:05
Harry Potter has a heart so true
And is not just a fiction character made to be read by me and you
He's an inspirati
Re: هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: جمعه 18 خرداد 1386 19:21
نمایش جزئیات
آفلاین
این عنوان دانمارکی عنوان جالبیه

[spoiler]میشه گفت تموم کسایی که سلطنتی(مایه دار!) بودن وقت مرگشون یه یادگاری از خودشون جا گذاشتن که تاحالا تو داستان کار خاصی نکردن مثلا اینه ی سیریوس یا زخم هری یادگاری مرگ مامانش[/spoiler]

نظر دوم هم اینکه...

[spoiler]... میتونیم رو اینهم مانور بدیم که حرف اول r.a.b همون رویال باشه[/spoiler]

ضمنا یه چیز دیگه . اینه ی سیریوس امکان داره هورکراکس سیریوس باشه؟ سیریوس هم جراتشو داشته هم قدرتشو

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: هری پاتر و قدیسهای مرگبار(اگر دوست ندارید مطلبی در مورد کتاب هفت بدونید به این تاپیک وارد نشوید)
ارسال شده در: جمعه 18 خرداد 1386 16:58
نمایش جزئیات
آفلاین
در مورد نظر فرهاد پاتر
[spoiler=هييييييييييييس!!!!!]عنوان دانمارکی اعلام شده بود.یادگارهای سلطنتی مرگ.هپیزا هافلپاف هم تقریبا زندگی شرافتمندانه و سلطنتی داشت.خوب پس فنجان و آویز یادگار های سلطنتی هستن.البته ممکنه همه هورکراکس ها یادگار های سلطنتی باشن[/spoiler]


[spoiler=هييييييييييييييييييييييييييس!!!!!!]يعني در واقع همه ي بنيان گذاران هاگوارتز زندگي اشرافي يا سلطنتي داشتن پس جان پيچ ها بايد يادگار هاي اين افراد باشن به غير از اون دفترچه كه نابود شد[/spoiler]

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: هری پاتر و قدیسهای مرگبار(اگر دوست ندارید مطلبی در مورد کتاب هفت بدونید به این تاپیک وارد نشوید)
ارسال شده در: جمعه 18 خرداد 1386 16:43
نمایش جزئیات
آفلاین
[spoiler=باز میشه...بسته بشه]عنوان دانمارکی اعلام شده بود.یادگارهای سلطنتی مرگ.هپیزا هافلپاف هم تقریبا زندگی شرافتمندانه و سلطنتی داشت.خوب پس فنجان و آویز یادگار های سلطنتی هستن.البته ممکنه همه هورکراکس ها یادگار های سلطنتی باشن[/spoiler]

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده
Re: هری پاتر و قدیسهای مرگبار(اگر دوست ندارید مطلبی در مورد کتاب هفت بدونید به این تاپیک وارد نشوید)
ارسال شده در: جمعه 18 خرداد 1386 16:37
نمایش جزئیات
آفلاین
خوب راستش من از اول حدس ميزدم كه جاودانه ساز ها شيء هستن
[spoiler=» کلیک کنید تا متن مخفی شده را ببینید «: مراقب باشید، ممکنه موضوعی از عنوان کتاب را بازگو کند ]در واقع ريونكلا يا گريفندور ميتونن يادگار هاي ديگه اي هم داشته باشن مثل سالازار اسلايترين كه هم اون گردنبند رو داشت و هم انگشتر رو البته شك دارم كه گريفندور يادگار ديگه اي داشته باشه چون دامبلدور گفته بود كه تنها يادگاري گريفندور همون شمشيره[/spoiler]

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: هری پاتر و قدیسهای مرگبار(اگر دوست ندارید مطلبی در مورد کتاب هفت بدونید به این تاپیک وارد نشوید)
ارسال شده در: جمعه 18 خرداد 1386 15:53
نمایش جزئیات
آفلاین
خب امروز هم عنوان دانمارکی اعلام شد که خبرش رو میتونید با احتیاط بخونید:
http://www.jadoogaran.org/modules/news/article.php?storyid=2500

حالا نظر خودم در رابطه با ترجمه عنوان به فارسی:

[spoiler= مراقب باشید، ممکنه موضوعی از عنوان کتاب را بازگو کند] خب، عنوان نشانهای(سلطنتی) مرگ، داره به یه موضوع خیلی مهم اشاره میکنه البته بعضی مواقع این لغت به مدال هم ترجمه میشه که در واقع همون معنی نشان رو میده، نشان میتونه مدال افتخار یا هر چی باشه ولی این دیگه کاملا معلوم کرد شی هست[/spoiler]

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط مونالیزا در 1386/3/18 15:56:51
How can you escape...if they can see everything? V.M

وقتی اونها میتونند همه چیز رو ببینند ... چطوری میتونی فرار کنی؟ وی ام
Re: هری پاتر و قدیسهای مرگبار(اگر دوست ندارید مطلبی در مورد کتاب هفت بدونید به این تاپیک وارد نشوید)
ارسال شده در: جمعه 18 خرداد 1386 13:58
نمایش جزئیات
آفلاین
با سلام.یه نظریه راجع به جان پیچ ها:[spoiler=کلیک کنید تا متن مخفی باز شود....ودوباره...بسته شود.]اگر تصاویر همه کاور کتابها رو روی هم بزاریم چند هورکراکس رو میبینیم:در جلد کودکان در دست کریچر یا دابی(قطعا دابی)شمشیری با یاقوت های قرمز میبینیم.پس چیز متعلق برای ریئنکلا یا گریفندور برای گریفندوره.البته اون تو دفتر دامبی بود.مار نجینی و آویز رومیبینیم.پس همه نابود میشن.چون هرچی تا حالا روی کاور ها بوده تا حدودی هری موفق شده اونا رو نابود یا کشف و یا ببینه.این فقط نظریه بود.[/spoiler]

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده