جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

121 کاربر(ها) آنلاین هستند (113 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
121
مهمانان
0
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  96 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  175 خواندن  بدون نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  293 خواندن  بدون نظر 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  279 خواندن  بدون نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  350 خواندن  7 نظر(ها) 
آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

مرگ 1405/02/26 03:30  254 خواندن  1 نظر 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 2 کاربر مهمان
Re: اسنیپ: مرگ‌خوار ولدمورت یا یار وفادار دامبلدور؟
ارسال شده در: چهارشنبه 2 اسفند 1385 15:39
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من اسنیپ یکی از شخصیت های ضعیف داستانه که خوب پرداخت نشده.
هر چقدر هم رولینگ تا ایجا سعی کرده مخاطباشو گمراه کنه ناموفق بوده و به وضوح مشخصه که اسنیپ خائن نیست.
حتی از دیالوگ های پایانی هری و اسنیپ می شه اینو فهمید.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
نارنجی رو بخاطر بسپار!

طنز نویسی به موجی از دیوانگی احتیاج داره...

چه کسی بود صدا زد : لارتن!؟
Re: اسنیپ: مرگ‌خوار ولدمورت یا یار وفادار دامبلدور؟
ارسال شده در: شنبه 23 دی 1385 22:09
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام دوستان می خواستم نظر خودم رو در این زمینه بهتون بگم:
اسنیپ وافادار به دامبلدوره به این دلایل:
1.تو کتاب شش اونجا که هری با دامبلدور بحثشون می شه(قبل از رفتن برای نابودی جاودانه ساز)وقتی هری می گه که شما دارین اشتباه میکنین دامبلدور بجای اینکه فوراً بگه من به اسنیپ اعتماد دارم چند ثانیه مکث می کنه و بعد می گه:«من به سیوروس اسنیپ اعتماد کامل دارم»این یعنی داشته ارزیابی می کرده و به صحبت های هری فکر می کرده.
2.تو کتاب چهارم اسنیپ اگر واقعاً طرفدار ولدمورت بود بعد از بازگت هری از گ.رستان می تونست قبل از رفتن دامبلدور به سراغ مودی قلابی جولوشو بگیره و بزاره که مودی به کارش ادامه بده.اصلاً می تونست همون لطظه بازگشت ولدمورت بره پیشش.درسته که تو کتاب شیش به بلاتریکس می گه که من با یه تاخیر 2 ساعته تونستم دوباره به عنوان جاسوس تو هاگوارتز بمونم.ولی از کجا می دونسته که ولدمورت بعد از برگشتن به جاسوس تو هاگوارتز احتیاج داره؟
3.اسنیپ خیلی راحت می تونسته که به ولدمورت اطلاع بده که دامبلدور از قضیه جاودانه ساز ها اطلاع پیدا کرده و به لردش خدمت کرده باشه.
و در مورد اینکه اسنیپ قطب سوم داستانه من مخالف این نظریه هستم.به این دلیل:
سنیپ در خیلی از مواقع می تونسته دامبلدور رو از سر راهش برداره(مثلاً همون زمانی که دامبلدور بعد از نابود کردن انگشتر مارولو بشدت ضعیف و زخمی بر گشته بود دامبلدور خودش می گه که اسنیپ کمکش کرد که زنده بمونه). بعد از اون بره سراغ یه نقشه مناسب برای نابود کردن لرد سیاه.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: اسنیپ: مرگ‌خوار ولدمورت یا یار وفادار دامبلدور؟
ارسال شده در: شنبه 23 دی 1385 21:43
نمایش جزئیات
آفلاین
بررسی نکاتی در مورد اسنیپ
A: اگر اسنیپ مرگخوار هست :
1-A. چرا سال اول به جای اینکه به کوییرل کمک کنه تا هری رو بکشه و سنگ جادو رو به دست بیاره از هری دفاع میکنه؟
به نظر من این جواب که اسنیپ میخواسته کمک جیمز رو جبران کنه قابل قبول نیست ، چون یه مرگخوار وجودش پر از نفرت و پلیدیه ، و حتما دلیل دیگه ای وجود داشته که اسنیپ این کارو میکنه.
اینم بگم که من دلایلی که اسنیپ برای بلاتریکس درفصل 2 کتاب 6 میاره ، قبول ندارم ؛ چون اسنیپ در موقعیتی قرار داره کا باید دروغ بگه وگرنه ...
=====
2-A. آیا میتونیم بگیم که اسنیپ بازگشت ولدمورت رو پیش بینی میکرده و برای همین از هری دفاع میکرده تا برای زمان بازگشت لرد سیاه هری زنده بمونه؟
واضحه که این مطلب اشتباهه. چون غیر از چند نفر خاص مثل ولدمورت ، اسلاگهورن و دامبلدور از هورکراکسس ها و اینکه ولدمورت روحشو تقسیم کرده ،هیچ کسی خبر نداشته. حتی خود ولدمورت هم بازگشتشو پیش بینی نمیکرده ، چون سال اول و سال دوم تلاش میکنه که هری رو از بین ببره و بکشه .
=====
A-3. چرا سال سوم اسنیپ به لوپین کمک میکنه و معجون سالم به لوپین میده، در حالی که خیلی راحت میتونست اونو بکشه ؟
=====
4-A. اسنیپ از همه فعالیت های محفل در سال 5 خبر داشت. میتونست خیلی راحت مکان محفل رو به ولدمورت لو بده و اونارو از بین ببره.پس چرا این کارو نکرد؟
=====
5_A: چرا در سال پنجم محلول راستی واقعی رو به آمبریج خبیث نمیده تا هری توی دردسر بیفته؟
اسنیپ علاوه بر مرگخوار بودن از آزار و اذیت هری و حتی اخراج شدنش لذت میبرده.
=====
6-A. چرا در وزارتخانه اسنیپ به کمک لوسیس و بلاتریکس و بقیه مرگخوار ها نیومد؟
==========
B: اگر اسنیپ مرگخوار نیست :
1_B: چرا در سال چهارم وقتی ایگور کارکاروف هشدار میده که علامت روی دستش داره نشون میده لرد سیاه برمیگرده ، اسنیپ اصلا احساس نگرانی نمیکنه؟ اسنیپ هم مثل کارکاروف قبلا مرگخوار بوده و بعد به لرد سیاه خیانت میکنه پس باید از برگشت ولدمورت می ترسیده.
=====
2_B: اسنیپ به هر حال به ولدمورت خیانت کرده بوده ، پس مودی قلابی یا همون بارتی کرواچ پسر میتونست خیلی راحت اسنیپو بکشه.چرا اسنیپ کشته نشد؟
=====
3_B: چرا اسنیپ ولدمورت رو لرد سیاه خطاب میکنه ، در حالی که فقط مرگخوار ها به این لقب ولدمورت رو صدا میکنن؟
حد اقل وقتی با هری تنها بود میتونست یه چیز دیگه مثل اسمشو نبر یا همون ولدمورت صداش بزنه.هری که نمیتونست جاسوس یا هر چیز دیگه ای که اسنیپ فکر میکرد باشه!!!
=====
4_B: چرا در سال پنجم مخصوصا به سیریوس نیش و کنایه می زد تا سیریوس از کوره در بره و از خونه بیاد بیرون که در آخر موفق شد و باعث شد سیریوس بمیره؟!!!(البته جواب این سوال رو دامبلدور میگه ، به نظر من جواب کامل نیست)
=====
5_B: در سال پنجم وقتی هری در دفتر آمبریج به اسنیپ فهموند که سیریوس در خطره و اسنیپ هم رفت و مطمئن شد که هری اشتباه میکنه و حتی احتمال رفتن هری رو به وزارتخونه توی ذهنش آورد، چرا هیچ کاری برای جلوگیری از رفتن هری نکرد ، با اینکه میتونست در مدت زمانی که بچه ها در جنگل در مورد رفتن تصمیم میگرفتن خودشو به اونا برسونه و حقیقتو بگه؟!!!
=====
6_B: چرا در وزارتخونه اسنیپ به کمک سیریوس و محفلی ها نیومد ؟
=====
7_B: چرا در سال ششم که میتونست ( اگه میخواست) از نقشه ی مالفوی با خبر بشه و جلوشو بگیره ، قبل از اینکه مرگخوارا وارد بشن هیچ اقدامی نکرد و جلوی مالفوی رو نگرفت؟
=====
8_B: چطور ممکنه اسنیپ از طلسمی که مرگخوارها به کار برده بودن تا کسی بالای برج نیاد ، و حتی مک گنوگال و لوپین نمیتونستن از طلسم رد بشن ، فقط اسنیپ تونست رد بشه ؟
==========
البته میدونم که خیلی مثال های دیگه هم هست که میشه مطرح کرد ، ولی من همین چند تا یادمه و به نظرم کافیه.
اما نتایجی که از این مثالها میشه گرفت جالب و قابل توجه که:

1. اسنیپ قدرت سوم یا همون قطب سوم داستانه. چرا؟
چون در هر زمان و مکان طوری عمل میکرده که به نفع خودشه ، و بهترین مثالی که میشه زد قسمت 6_A و 6_B هست که اصلا به نفعش نبود که در وزارتخونه حاضر بشه ، چون مجبور بود بالاخره به یک گروه کمک کنه ، یا دامبلدور و یا ولدمورت و در این صورت جبهه ی مقابل اونو از بین می برد.
2. اسنیپ طرف دامبلدوره و در موقع گفتن آوادا کداورا در ذهنش یه طلسم دیگرو گفته. ولی هر کسی از اون ارتفاع از بالای برج بیفته چه جادوگر باشه ، چه نباشه میمیره چه برسه به مرد کهنسالی مثل دامبلدور. اگه واقعا اسنیپ نمیخواسته دامبلدور بمیره میتونست یه طلسم دیگه ای رو در ذهنش بگه. در ضمن آواداکداورا که قربانی رو پرتاب نمیکنه ، بلکه خیلی آرام و بی سرو صدا میکشه.
این رو هم که در نظر نگیریم ، رولینگ به همون صراحتی که مرگ سیریوس رو میگه ، مرگ دامبلدور رو بیان میکنه.( آواداکداورا)
3. اسنیپ واقعا یه مرگخواره و طرف ولدمورت . اما این هم خالی از اشکال نیست. به همون دلایلی که از قسمت 1_A تا 6_A گفتم.
=====
پس نتیجه اول (اسنیپ قدرت سوم داستان)ازدو تای دیگه قابل قبولتره و طبق نتیجه اول اگه داستان پیش بره هیجان انگیز تر و بهتره.
( البته از نظر من)

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده
Re: اسنیپ: مرگ‌خوار ولدمورت یا یار وفادار دامبلدور؟
ارسال شده در: پنجشنبه 30 آذر 1385 22:14
نمایش جزئیات
آفلاین
ببینید به نظر من که اسنیپ یک شخصی که یار دامبلدور هستش چون دامبی در کتاب 4 گفت اسنیپ قبلاً مرگ خوار بوده و در زمان اوج لرد سیاه برای ما جاسوسی می کرد یعنی اون برگشته پس درسته تو کتاب 6 گفته شد اسنیپ دامبلدور رو کشته ولی از کجا معلوم که اون رو طلسم نکرده باشند و به اون دستور داده اند که دامبلدور رو کشته باشه

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
کاشکی یه روز باهم سوار قایق می شدیم
دور از نگاه ادما هردوتا عاشق میشدیم
Re: اسنیپ: مرگ‌خوار ولدمورت یا یار وفادار دامبلدور؟
ارسال شده در: پنجشنبه 30 آذر 1385 16:21
نمایش جزئیات
آفلاین
وا خب اگه يار اين باشه يار اون يكي نيست ديگه
من هنوزم ميگم اسنيپ يا طرف دامبلدوره يا طرف هيچ كس ميخواد خودش قد علم كنه
ولي اگه طرف ولدمورت باشه داستان خيلي يخ ميشه اين خط اين نشون اينم كاكلش اسنيپ طرف دامبلدور و هري هست

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پنهان شده ام

پشت ابر چشمهايم...

باران در اتاق من است...

خالي هاي اتاقم را

از تصوير زنده ي نامش پر مي كن
Re: اسنیپ: مرگ‌خوار ولدمورت یا یار وفادار دامبلدور؟
ارسال شده در: چهارشنبه 29 آذر 1385 20:24
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من که فرقی نمی کنه اسنیپ یار دامبلدور باشه فقط مهم اینه که یار ولدمرت هست یانه؟چون دامبلدور مرده! البته باید این رو هم در نظر بگیریم که اگر یار دامبلدور باشه می تونه یار هری هم باشه!!!!!!!!!!!!!
ولی در هر صورت اگر این رو هم اسنیپ بگه که می خواد به ما سفیدا بپیونده هری باور نمی کنه و بلافاصله اون رو می کشه!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Hope for the best ، expect the worst.Life is a play. We are unreheased.
(Mel Brooks)
امید بهترین چیز ها و انتظا
Re: اسنیپ: مرگ‌خوار ولدمورت یا یار وفادار دامبلدور؟
ارسال شده در: چهارشنبه 29 آذر 1385 00:07
نمایش جزئیات
آفلاین
من فهمیدم که اسنیپ خائن در پی جبران است میخواد خطایش رو جبران کنه و اینگونه به سمت محفل بر می گرده.
ایگور اسنیپ باعث مرگ املین ونس و طبق گفته ی خودش سیریوس شده ما میگیم مرگ آلبوس نقشه آیا کشتن سیریوس و امیلین ونس هم نقشه بوده؟
من فکر میکنم کشتن آلبوس به تنهایی برای نزدیک شدن به لرد کافی بوده و کشتن این دو نفر کاری بیهوده بوده.
اگه کسی برای من دلیل قانع کننده بیاره میگم اسنیپ طرف محفل ولی فکر نکم کسی دلیل قانع کننده ی داشته باشه.
ولی به نطر من اسنیپ یا قطب دیگه ی ماجراست یا در پی جبران خطا.
شاید بگید آلبوس باهوشه و هیچ وقت اینقدر خنگ نیست که به اسنیپ اعتماد کنه.
ولی ولدمورت هم خنگ نیست.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
جهان آنقدر بزرگ نیست که ما تصور می کنیم...جهان آنقدر بزرگ است که ما نمی توانیم تصور کنیم.
آرتور چارلز کلارک
Re: اسنیپ: مرگ‌خوار ولدمورت یا یار وفادار دامبلدور؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 28 آذر 1385 21:02
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من اسنیپ خیانت نکرده چه مرگ دامبلدور رو قبول کنیم چه بگیم هنوز زنده هستش البته به دلیل تابلویی که در حال حاضر در اتاق مدیر قرار گرفته یحتمل دامبلدور مرده .
در مورد اینکه اسنیپ خیانت نکرده میشه گفت :

1-دامبلدور جادوگر قدرمندی بود و اگه اسنیپ میخواست عملی غیر از اونی که دامبلدور ازش خواسته انجام بده به راحتی میفهمید چون هردونفر توانایی ذهن جویی داشتند

2-وقتی که در بالای برج بودن دامبلدور به راحتی میتونست از شر مالفوی رها بشه ولی اینکارو نکرد و در ضمن هری رو هم طلسم کرد تا عملی غیر عاقلانه انجام نده

3-دامبلدور کاری کرد که هم اسنیپ به خاطر اون پیمان ناگسستنی نمیره و کار دراکو رو ادامه بده هم اینکه با مرگ خودش اسنیپ رو به لرد ولدمورت نزدیکتر کنه تا کارهای محفل هم پیش بره

در ضمن زنده موندن دامبلدور دیگه به درد هری نمیخورد چون مبارزه آخر فقط بین هری و ولدمورت هستش و کسی نمیتونه دخالتی بکنه و دامبلدور در این سال بیشتر اطلاعاتی که هری لازم داشت رو بهش داد تا هری رو آماده کنه .

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
بعضی اوقات نیاز به تغییر هست . برای همین شناسه بعدی منتقل شدم !

شناسه هایی که باهاشون در جادوگران فعالیت داشتم :

1-آلبوس دامبلدور
2-مرلین

Re: اسنیپ: مرگ‌خوار ولدمورت یا یار وفادار دامبلدور؟
ارسال شده در: شنبه 11 آذر 1385 12:13
نمایش جزئیات
آفلاین
در واقع به کودکی ولدمورت نگاهی بندازید تحقیر نشده ولی ترسانده تحقیر کرده
در کودکی اسنیپ به وسیله ی جیمز و دارودستش تحقیر شده ولی نه ترسانده نه تحقیر کرده.در دوران مدرسه
حال نگاه کنید چقدر هری رو تحقیر میکنه چقدر خود رو بزرگ و قدرتمند حس می کنه.
فکر نکم اسنیپ همون مرگخوار قدیم مطیع باشه اسنیپ کسی که میتونه قدرتمندترین فرد بعد از ولدمورت باشه و هست.
اسنیپ قدرت رو حس کرده و میدونه که قدرتمند بودن چه حسی داره و به این حس جذب شده و میخواد بشه شاهزاده ی دورگه کسی بزرگتر از لرد ولدمورت فردی دیگر فطب سوم ماجرا.
برای خود وردی به نظر من بدتر از آواداکداورا طلسمی که برای پذیرش مرگ باید درد زیادی را تحمل کنی.
قدرت اوکلامنسی که فکر کنم همه حتی لرد در برابر اسنیپ کم میاره.
بعضی گفتن چرا هری رو شکنجه یا پیش لرد نبرد.خوب اگه بخواد خودش یک لرد بشه احتیاج داره هری و لرد به دست یکدیگر کشته بشن.
هری رو شکنجه نکرد چون نمیخواست هری رو تضعیف کنه نمیخواست هری احمقانه به لرد حمله کنه نمیخواست هری بدونه فکر بخواد با عده ای از مرگخوارها رو به رو بشه.
بهش میگه باید قوی تر بشه.دهنت رو ببندی.
چرا هری رو زیاد تحقیر میکنه چون میخواد هری یادبگیر که نذاره دیگران تحقیرش کنن.
میخواد برای خودش شخصیت پیدا کنه قوی و با قدرت ولی هری چیزی که میخواد نمیشه.
برای سیریوس بلک عزیز خواهش میکنم.
بیا تا کدورتهایمان را دور بریزیم.
ارزشی بودن پستها هیچ وقت به زننده ی پست ربط نداره بلکه به موقعیتی که پست زده میشه توجه کرد.
در ضمن هر آدمی اشتباه میکند.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
جهان آنقدر بزرگ نیست که ما تصور می کنیم...جهان آنقدر بزرگ است که ما نمی توانیم تصور کنیم.
آرتور چارلز کلارک
Re: اسنیپ: مرگ‌خوار ولدمورت یا یار وفادار دامبلدور؟
ارسال شده در: جمعه 10 آذر 1385 02:13
نمایش جزئیات
آفلاین
نظر من اينه كه اسنيپ وفادار به دامبلدوره اون مجبور بوده كه پيمان ناگسستني ببنده چون اگه نميبسته لردسياه ميفهميده اون خائن هست هاگريد در قسمتي از كتاب ميگه كه دامبلدور از اسنيپ ميخواسته كاري رو انجام بده اما اسنيپ نميخواسته واسه چي اسنيپ موقعي كه پرفسور فليت ويك بهش خبر ميده كه مرگخوارها اومدن اون رو نميكشه و دامبلدور به نظر من كسي نيست كه از مرگ بترسه و خواهش كنه اون در واقع خواهش ميكرده كه اسنيپ اون رو بكشه تا بتونه وفادارترين به لرد سياه بشه و بتونه جاي جان پيچ ها رو لو بده و اون به خواطر اين در كلاس هاش با هري بد بوده چون اگه مالفوي ميفهميده اسنيپ با هري خوبه به لرد سياه ميگفته و براي همين هم با هري خوب نبوده چون دامبلدور به يه جاسوس نياز داشته

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
گزیده ای از برداشتهایم...
جوانا کاتلین رولینگ،بعد از نوشتن کتاب هری پاتر و ?