اسنیپ:به خاطر کار بزرگی که کرد و به ما حداقل به من یاد داد که برای عشقمون باید چیزی بیش از جونمون مایه بزاریم البته اگر واقعا برامون عزیزه باید گاهی اوقات برای نجات عزیزانمان ماسک های دروغین به صورتمان میزنیم تا انها عزاب نکشند.
اگه الگو بخوایم که ابرقهرمان داستان مشخصه. هری پاتر دیگه! رولینگ در توصیف زندگی این شخصیت، سعی کرد مفاهیمی که بنظرش در زندگی به درد میخوره و ارزش داره رو هم به ما منتقل کنه. به قول خودش با هری و تک تک شخصیت های کتاب زندگی کرده بود چندین سال.
ولی نه هری پاتر نه هیچ قهرمان و اسطوره ای در تاریخ نمیتونه یه الگوی واقعی برای هر کس باشه، جز خودش. هیچ قهرمانی و هیچ کسی دقیقا شرایط خاص یک انسان یا جادوگر منحصر بفرد رو نداره و تصمیمات هر شخصه که زندگیشو میسازه. بنظرم باید سعی کنیم خودمون، خود ایده آلمون که راضیمون میکنه، الگوی خودمون باشیم نه هیچ شخص دیگه. از اسطوره ها میشه درس گرفت ولی قشنگی زندگی به اینه که هیچ دو زندگی ای دقیقا کپی هم نیست، به هر حال فرق هایی دارند و منحصر بفردند..
رون-پروفسور اسنیپ_سدریک دیگوری رون:مهربون باحال شجاع با اخلاق با معرفت و خییییییلی اخلاقای فوق العاده دییییگه! پروفسور اسنیپ:شجاع باهوش فداکار بامعرفت و اینکه دل صاف و پاکی داشت! سدریک:فوق العاده سخت کوش باهوش بامعرفت و مهربون!!
در حد الگو بهشون نگا نمی کردم ولی کلا نویل لانگ باتم به نظرم جالب بود! چون واقعا اونم در حد هری زندگیش به خاطر ولدمورت دستخوش تغییر شده بود ولی با این حال!! اصلا معروف نبود و یه شخص عادی بود
هری و هرمیون هری چون شجاع بود کلا از شخصیتش خوشم میومد ادم کاملی بود هرمیون هم تا چند مدت پیش زیاد ازش خوشم نمیومد ولی یهو ازش خیلی خوشم اومد چون دختر مهربون و وفاداریه و به خاطر دوستاش از همه چیزش حتی خانوادش هم گذشت و در ضمن قیافه خیلی مهم نیست و اینکه بدونین ادما رو در قیافه مسخره نکنین چون خود ادم هیچ حق انتخابی توش نداره