جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

15 کاربر(ها) آنلاین هستند (10 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
13
مهمانان
2
اعضا
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آکی سوگیاما 1405/04/05 20:10  36 خواندن  بدون نظر 
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  115 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  186 خواندن  1 نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  305 خواندن  2 نظر(ها) 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  290 خواندن  1 نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  367 خواندن  7 نظر(ها) 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: سوالات مبهم در كتاب هفت!
ارسال شده در: جمعه 9 شهریور 1386 14:59
نمایش جزئیات
آفلاین
دوستان سلام
من فبلأ ترجمه های اینترنتی رو خونده بودم و به پست های مختلف سایت هم سرک کشیده بودم...اما الان که دارم ترجمه ویدا رو می خونم یه سری سوال برام پیش اومده، البته می دونم که قبلأ جواباش داده شده و منم پست های قبلی رو دیدم اما باز احساس می کنم که گیج شده ام لطفأ یکی با حوصله جوابم رو بده:
بالاخره چرا دامبلدور در جلد شش اون قدر ضعیف شده بود:به خاطر از بین بردن جادوهای حفاظتی حلقه؟ یا چون جان پیچ رو نابود کرده بود یا به انگشت کردن اون حلقه بود که ضعیفش می کرد؟
بالاخره دلیل اصلی که چوبدستی هری در شب خروجش از خونه دورسلی ها خود به خود به ولدمورت طلسم شلیک کرد و چوبدستی لوسیوس رو منفجر کرد چی بود؟(یه مشکل اساسی: ویدا تو ترجمه اش قسمت منفجر شدن چوبدستی رو نیاورده بود...دیگه سانسور تا این حد؟)

در ضمن رولینگ تو مصاحبه اش گفته استاد جدید دفاع در برابر جادوی سیاه و مدیر مدرسه کسایی هستند که نمی شناسیمشون(نه مک گونگال)

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and above all, those who live without love.

Albus Dumbledore

هيچ مي دا?
Re: سوالات مبهم در كتاب هفت!
ارسال شده در: جمعه 9 شهریور 1386 12:10
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام

نقل قول:
مدیر هاگوارتز کی شد؟


تا اونجایی که توضیح داده شد ، بعد از اسنیپ ، مک گونگال مدیریت مدرسه رو بر عهده گرفت ، ولی در آخر کتاب گفته نشد که بعد از مینروا کی به مدیریت منتصب شده ، البته من فکر میکنم که هنوز مینروا مدیر مدرسه هست .


نقل قول:
اون بچه ناقص تو کینز کراس کی بود؟


بهتر بود میگفتی اون جسم ناقص کی بود ؛ اون جسم لرد ولدمورت بود که مینالید و زجر میکشید ، در واقع به شکل واقعیش تبدیل شده بود . ما در کتاب چهارم دیدیم که پیتر پتی گرو ، اون جسم ناقص که ولدمورت بود رو در پاتیلی انداخت و با یکسری مواد ، به لرد سیاه بدن داد ، ولی در ایستگاه لرد رو همون جسم ناقص نشون داده که زجر میکشه !


نقل قول:
هری طلسم مرگ رو فرستاد یا ولدمورت؟


لرد سیاه طلسم مرگ رو فرستاد و هری طلسم اکسپلیار موس


نقل قول:
چوب مالفوی چه ربطی به چوب برتر داشت که هری گفت چوب مال مالفویه.؟


صاحب واقعیه چوب برتر کسی هست که صاحب قبلی چوب برتر رو شکست بده ؛ در کتاب شش مالفوی با اکسپلیار موس چوب دامبلدور رو که همون چوب برتر بود خلع سلاح کرد و دامبلدور رو شکست داد . به همین خاطر از اون لحظه چوب برتر متعلق به دراکو مالفوی شد !
لرد سیاه در آخر کتاب اسنیپ رو کشت چون فکر میکرد اون صاحب چوب برتر هست ولی دراکو مالفوی صاحب اصلیش بود .
وقتی در مبارزه آخر هری با چوب مالفوی اکسپلیار موس فرستاد ، جادوی مرگ و خلع سلاح به هم برخورد کردند و چوب برتر چوب مالفوی رو شناخت و متوجه شد که صاحب اصلیش اون هست ، به همین خاطر طلسم مرگ ولدمورت رو به خودش برگردوند !


اگر بخشی رو متوجه نشدی بگو تا بیشتر توضیح بدم

موفق باشی

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
چای هست اگر مینوشی ... من هستم اگر دوست داری
Re: سوالات مبهم در كتاب هفت!
ارسال شده در: جمعه 9 شهریور 1386 11:10
نمایش جزئیات
آفلاین
چند تا سوال.من تواینا موندم.خواهشا اگه جوابی دارید به من بگید که دارم میمیرم.
1. مدیر هاگوارتز کی شد؟
2. اون بچه ناقص تو کینز کراس کی بود؟
3. هری طلسم مرگ رو فرستاد یا ولدمورت؟
4. چوب مالفوی چه ربطی به چوب برتر داشت که هری گفت چوب مال مالفویه.؟
باتشکر از شما.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده
Re: سوالات مبهم در كتاب هفت!
ارسال شده در: سه‌شنبه 6 شهریور 1386 15:38
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام

دوست عزیز ، به نام تاپیک که توجه کنی میبینی سوالات مبهم در کتاب هفت هست ! این سوالی که شما پرسیدی از نظر خودت ارتباطی به کتاب هفت داره ؟ اینطوری فقط همه بحث ها قاطی میشه !

بهتره ناظر رسیدگی کنه

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
چای هست اگر مینوشی ... من هستم اگر دوست داری
Re: سوالات مبهم در كتاب هفت!
ارسال شده در: سه‌شنبه 6 شهریور 1386 11:02
نمایش جزئیات
آفلاین
من یه بار دیگه هم این سوالو پرسیدم ولی جواب نگرفتم شاید این دفعه جواب بگیرم.
اون وسیله های نقره ای که دامبلدور به مار تبدیلشون کرد و بعد گفت: " طبیعتآ. طبیعتآ. اما ذاتآ جُدا؟ " چی بودن؟

پ.ن) کتاب 5 - فصل 22 بیمارستان سوانح و بیماری های جادویی سنت مانگو- به ترجمه اسلامیه صفحه 234

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: سوالات مبهم در كتاب هفت!
ارسال شده در: دوشنبه 5 شهریور 1386 16:59
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام

نقل قول:
چه طور ولدمورت به راحتی گول خورد که هری نمرده و زنده است...انگار که بخوای به یه بچه کوچولو کبک بزنی و اونم باور کنه.
یه چیز دیگه...یعنی ما با یه اکسپلیارموس ساده می تونیم صاحب یه چوبدستی رو شکست بدیم و چوبدستی رو متعلق به خودمون کنیم...اگه این طوره که بارها در طول کتاب ها بایستی چوبدستی افراد مختلف جا به جا می شد به خصوص هری.


درباره مواردی که مطرح کردید خیلی در همین انجمن بحث کردیم ، بهتر بود به جای پست جدید مطالب قدیمی رو میخوندید !!

درباره گول خوردن باید بگم که گول وجود نداشت ! لرد از طلسم مرگ ، چیزی که هیچ چیز وقتی مورد اصابتش قرار میگیره سالم نمیمونه استفاده کرد ؛ لرد اطلاعی از تکه روحش در بدن هری نداشت ، پس مسلما فکر می کرد که اون رو کشته و تنها دلیلش برای دستور به نارسیسا برای اینکه ببینه هری زندست یا مرده این بود که اطمینان کامل پیدا کنه ، چون هری بزرگترین دشمنش بوده .


درباره اکسپلیار موس و چوبدستی هم باید بگم که ما با یک چوبدستی مثل چوبدستی هری طرف نبودیم ، بلکه با چوبدستی برتر که قدرتمند ترین چوبدستی هست طرف بودیم و نحوه کار کردش این هست که اگر کسی صاحبش رو شکست بده متعلق به کسی میشه که صاحب قبلیش رو شکست داده ، حتی با اکسپلیار موس

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
چای هست اگر مینوشی ... من هستم اگر دوست داری
Re: سوالات مبهم در كتاب هفت!
ارسال شده در: دوشنبه 5 شهریور 1386 11:11
نمایش جزئیات
آفلاین
چه طور ولدمورت به راحتی گول خورد که هری نمرده و زنده است...انگار که بخوای به یه بچه کوچولو کبک بزنی و اونم باور کنه.
یه چیز دیگه...یعنی ما با یه اکسپلیارموس ساده می تونیم صاحب یه چوبدستی رو شکست بدیم و چوبدستی رو متعلق به خودمون کنیم...اگه این طوره که بارها در طول کتاب ها بایستی چوبدستی افراد مختلف جا به جا می شد به خصوص هری

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and above all, those who live without love.

Albus Dumbledore

هيچ مي دا?
Re: کتاب 7 : چند سوال!؟!؟!؟
ارسال شده در: جمعه 2 شهریور 1386 14:46
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:
خود من هم چند تا سئوال داشتم که نمی دونم اینجا بایذ طرح کنم یا نه جون که انتظار داشتم توی کتاب آخر یک جواب معقولی داشته باشه مثلا چرا دامبلدور تا سال ششم سیریوس را معلم دفاع در برابر جادوی سیاه نکرد مگه بهش اعتماد نداشت؟


من فكر ميكنم كه دامبلدور قصد داشت تا با اين كار به هري بگويد كه به اسنيپ اعتماد كامل دارد و از طرف ديگر نياز بود كه اسلاگهورن حتما در مدرسه حضور داشته باشد تا بتواند اطلاعات واقعي او در مورد اطلاعات تام از جان پيچ را متوجه شود.

پس دو احتمال وجود دارد:
1-ميخواسته به هري بگويد كه اسنيپ مرگخوار نيست و دامبلدور بهش اعتماد كامل دارد.
2-حتما ميخواسته كه اسلاگهورن در مدرسه حضور داشته باشد تا اطلاعات واقعي مغز او را متوجه شود.

نقل قول:
1-چرا بعد از اینکه هری از پیش دامبلدور بر می گرده طلسم شکنجه گر مثل قبل روی اون تاثیر نداره؟
2-چرا بعد از اینکه هری از پیش دامبلدور بر می گرده دیوانه سازها مثل قبل روی اون تاثیر ندارند؟


من چند بار كتاب و آن فصل رو خوندم.ولي واقعا نتونستم جواب قاطعي پيدا كنم.ولي به نظرم شايد مغز هري پر بود از اتفاقات و صحبت هايي كه با دامبلدور انجام داده بود.شايد هم ولدومورت چون خوشحال بود نتوانست آن طلسم را به خوبي اجرا كند كه واقعا نكته غير قابل باوري است.
شايد پرسي يا راجر عزيز،جواب اين سوال رو بدانند.منتظر جوابشان هستيم!!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
بعضی اوقات نیاز به تغییر هست . برای همین شناسه بعدی منتقل شدم !

شناسه هایی که باهاشون در جادوگران فعالیت داشتم :

1-آلبوس دامبلدور
2-مرلین

Re: کتاب 7 : چند سوال!؟!؟!؟
ارسال شده در: جمعه 2 شهریور 1386 14:11
نمایش جزئیات
آفلاین
در جواب سئوال آلبوس سوروس خود کتاب که اینجوری گفته " این حقیقت که نجات پیدا کرده بود در درونش می سوخت و مثل یک طلسم در برابر آنها عمل می کرد" به نظر خود من هم زیاد منطقی نیست مثل بعضی اتفاقات دیگر آخر کتاب!
خود من هم چند تا سئوال داشتم که نمی دونم اینجا بایذ طرح کنم یا نه جون که انتظار داشتم توی کتاب آخر یک جواب معقولی داشته باشه مثلا چرا دامبلدور تا سال ششم سیریوس را معلم دفاع در برابر جادوی سیاه نکرد مگه بهش اعتماد نداشت؟
من فکر می کردم ولدمورت از پیشگویی با استفاده از تریلاتی که به راحتی می تونست بدستش بیاره با خبر بشه

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Fred in Potterwatch:
For instance, this new idea that You-Know-Who can kill with a single glance from his
Re: کتاب 7 : چند سوال!؟!؟!؟
ارسال شده در: جمعه 2 شهریور 1386 01:26
نمایش جزئیات
آفلاین
من چند تا سوال داشتم.
1-چرا بعد از اینکه هری از پیش دامبلدور بر می گرده طلسم شکنجه گر مثل قبل روی اون تاثیر نداره؟
2-چرا بعد از اینکه هری از پیش دامبلدور بر می گرده دیوانه سازها مثل قبل روی اون تاثیر ندارند؟

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!