جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

19 کاربر(ها) آنلاین هستند (9 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
19
مهمانان
0
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  96 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  175 خواندن  بدون نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  294 خواندن  بدون نظر 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  280 خواندن  بدون نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  351 خواندن  7 نظر(ها) 
آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

مرگ 1405/02/26 03:30  255 خواندن  1 نظر 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: "قدرت جادويي گنجينه ها"
ارسال شده در: پنجشنبه 29 دی 1384 14:25
نمایش جزئیات
آفلاین
آرتيكوس جان فكر مي كنم كه لازم نباشه در مورد وجود يا عدم وجود اين قدرت ها بحث بشه ، توي كتاب به صراحت به اين نيروها اشاره شده.

نظر من اينه كه اين قدرت ها براي كساني مورد استفادست كه خصوصيات اخلاقيه اين چهار شخص رو داشته باشن.
هري توي سال دوم توي حفره اسرار تونست شمشير گودريك گريفيندور رو در بياره؛ نه بخاطر اينكه نواده ي اون بوده ، بلكه چون توي گروه گريفيندوره و نيروي شجاعت رو كه لازمه ي اين گروهه در اختيار داره.پس مي شه نتيجه گرفت كه اين نيروها تحت اختياره افراديه كه خصوصيات بنيانگذاران رو داشته باشن.

در مورد نوع اين نيروها:
خب مسلمه كه اين نيروها با قدرت هاي بنيانگذاران تعيين شده.ولي فكر نمي كنم كسي كه شي هافلپاف يا راونكلا رو در اختيار داره باهوش يا سختكوش بشه.......بنظرم اين نيروها شايد مثل يك طلسم قدرتمند كار خاصي رو انجام ميدم....مثلا شايد قدرت محافظتي داشته باشن.

اگر در نظر بگيريم كه اين اشيا قدرت حفاظت دارن پس مي شه گفت كه چرا لرد از اونها براي هوراكراكس هاش استفاده كرده.اين طوري قدرت طلسم هاي خودش هم قويتر مي شن.

در مورد اينكه اصلا چرا بايد همچين نيروها و قدرت هايي توي اين اشيا وجود داشته باشه.....فكر مي كنم يكي از علتهاش مي تونه اين باشه كه بعد ها كمكي براي ديگران باشه.يعني در مواقع نياز بتونن از اينها كمك بگيرن....

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[b][size=large][color=003300][font=Georgia]و ازش پرسيدم كه:خ
Re: "قدرت جادويي گنجينه ها"
ارسال شده در: پنجشنبه 29 دی 1384 05:22
نمایش جزئیات
آفلاین
فکر می کنم اشیاء در ابتدا کاملاً ساده بودند. اما چون تاریخی بودند یا مورد علاقه صاحبان اصلیشون، برای جادوگران دیگه جذابیت داشتن. برای همین به مرور جادوهای متعددی به اونها اضافه شد. البته دلیلی برای این حرفم ندارم. ضمناً ظاهراً خود شیء خیلی مهم نیست. طریقه درست استفاده از اون مهمه. یعنی شخصیت جادوگر و مهارتش تواماً در استفاده تأثیر داره. بدون شک ولدومورت یک هافلپاف نبود، اما با مهارت زیادش تونست فنجان رو گول بزنه! یکی از چیزهای جادویی خیلی جالب، کلاه گروه بندیه. این کلاه شیء تاریخی خاصی نیست، اما توانایی درک شخصیت رو داره.
به هر حال فکر می کنم اگه جادوگر خیلی ماهر باشه، بتونه به راحتی از اشیاء تاریخی گروههای دیگه استفاده کنه!
هری پاتر هم در واقع هم یک اسلایترینه و هم یک گریفیندور. کلاه به شدت اصرار داشت که اونو به اسلایترین بفرسته و در ضمن اون تونست شمشیر گریفیندور رو برداره. بنابراین فکر کنم بتونه از هر دو شیء تاریخی استفاده کنه.
پس فکر می کنم اشیاء تاریخی برای جادوگران بزرگ (که تعدادشون کمه) خیلی مهم نیستند، اما برای بقیه مهمند. چون بقیه به سادگی نمیتونن از پس اونا بر بیان. شاید برای همینه که ولدومورت دوست داره از اونا استفاده کنه تا هر کسی نتونه به راحتی جادو رو باطل کنه.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: "قدرت جادويي گنجينه ها"
ارسال شده در: پنجشنبه 29 دی 1384 03:52
نمایش جزئیات
آفلاین
خب من در مورد وجود داشتن قدرت يا نداشتن آن و يا چگونگي استفاده از آن را با سه احتمال(كه نظر خودمه)مطرح ميكنم:

الف-قدرتهاي اشيا موروثي چهار بنيانگذار افسانه اي و وجود خارجي ندارد:خب همونطور كه دامبلدور به هري گفت ولدمورت از اشيا معمولي براي بوجود آوردن هوروكس(نشان قدرت) استفاده نميكنه و اشيا اي كه قدمت بيشتري داشته باشه ترجيح ميده و اونم به خاطر غرورش.به خصوص اشيا بنيانگذارهاي هاگوارتز كه وابستگي خاصي بهشون داره.پس شايد قدرتي وجود نداره و ولدمورت فقط براي قدمت آنها و وابستگي و غرور خودش از آنها استفاده كنه.ولي اينجا يه ايراد داره!همانطور كه ميدانيم افسانه ها از تاريخ واقعي با شاخ و برگ و اغراق زياد به وجود مي آيند.پس در تاريخ مطمئنا چيزي بوده كه چنين افسانه اي ساخته شده مثل تالار اسرار كه آن را افسانه مي دانستند ولي حقيقت اين بود كه وجود داره.پس احتمال وجود آن قدرتها زياده.

ب-فقط نوادگان چهار بيانگذار قادر به استفاده از اشيا موروثي ميباشند:خب ولدمورت به عنوان نواده اسلايترين قادر بوده از قدرت موجود درون اشيا موروثي اسلايترين استفاده كنه و هزيپا اسميت نيز به عنوان نواده هافلپاف ميتونسته از فنجان استفاده كنه ولي به گفته خودش هيچ وقت اين كارو امتحان نكرده بوده و اگه دقت كرده باشيد هري به عنوان نواده گريفيندور از شمشير گريفيندور در كتاب 2 از كلاه بيرون كشيد و ازش براي كشتن مار استفاده كرد و بعد دامبلدور هم گفت كه فقط يه گريفيندوري واقعي ميتونسته اون شمشير رو از كلاه بيرون بكشه.پس ميتونيم نتيجه بگيريم كه قدرت هر شئ موروثي را فقط وارث واقعي آن ميتونه استفاده كنه.

ج-جادوگرهاي قدرتمند و داراي پشتوانه قوي جادويي ميتوانند از قدرت آن اشيا استفاده كنند:خب در كتاب 6(شاهزاده دورگه)در خاطره جن خانگي هزيپا اسميت موقعي كه فنجان رو به ولدمورت نشون ميده گفت كه من اون رو به طور كامل امتحانش نكردم!اين يعني كه هزيپا تلاش خودش رو كشف و استفاده قدرت كرده بوده ولي به دليل اينكه جادوگر قدرتمندي نبوده نتوسته قدرت شئ رو تحت كنترل خودش در بياره ولي ولدمورت به دليل باهوش و قدرتمند و داراي پشوانه قوي جادويي بودن راه استفاده از آنها را پيدا كرده(يا از قبل ميدونسته)و تحت كنترل خودش در آورده.


حالا اين قدرت جادويي چي هست؟
به نظر من هر شئ كه هر كدام متعلق به يكي از بنيانگذار ها هستش مربوط به صفات بارز آنها ميشده.براي مثال:ريونكلا صفت بارزش هوش و ذكاوت زياد بوده پس شي اون باعث ميشه فرد قدرت عمل و فكر سريعتري داشته باشه.
براي گريفيندور در حمله هوشيار و دقيق و شجاع و در بدترين حالت بتوني از خودت در مقابل خطر دفاع كني.
براي اسلايترين غرور و صحبت كردن به زبان ماري و شيوه فريب دادن رو بدون كمترين نقصي بهت ميده.
براي هافلپاف هم مهرباني و تلاشگر و در زمان خطر به فكر ديگران نيز بودن و يا به عبارتي عشق ورزي هستش.
اينها ميتونه يكي از قدرتهاي درون اشيا موروثي باشه.(در مورد بقيه اش هم بحث خواهيم كرد)

حالا قدرتهاي درون اشيا چه ربطي به هوروكس ها ميتونه داشته باشه؟
به نظر من احتمالا نابود كردن هوروكسهاي بوجود آمده از اين اشيا احتمالا سخت تر هستش.و به بدليل داشتن قدرت زياد و قدمت جادويي باعث افزايش قدرت ولدمورت و عملكرد او ميشه و شايد باعث جاودانگي بدن ولدمورت(كه ربطي به هوروكسها نيز ندارد)شود.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
لطفا بيايد و با من در مورد اين موضوع بحث كنيد.
مرسي

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
آرتيكوس الياس فرناندو الكساندرو دامبلدور

ملقب به سلامگنتئور(فنانشدني در همه دورانها)

[b][color=009900]آرتيكوس ..
"قدرت جادويي گنجينه ها"
ارسال شده در: پنجشنبه 29 دی 1384 00:13
نمایش جزئیات
آفلاین
خب توي كتاب شاهزاده دورگه به گنجينه هاي متعلق به هافلپاف و اسلايترين اشاره شد.
توي فصل 20 كتاب شاهزاده دورگه ترجمه ي ويدا اسلاميه ص 153 به نقل از هپزيبا اسميت نوشته شده:
" .....اين سالهاست كه در خاندانمون به نسل بعدي منتقل مي شه.قشنگه،نه؟و بايد انواع و اقسام قدرت ها رو داشته باشه ولي من به طور كامل امتحانش نكردم و فقط......."
اين نشون مي ده كه شي متعلق به هلگا هافلپاف داراي قدرت جادويي خاصيه! پس مي شه گفت كه احتمالا اشيا اسلايترين و راونكلا و گريفيندور از قدرتي نظير بر خوردارند.
حالا اين قدرت چيه؟
اين قدرت بر روي هوراكراكس هاي لرد چه تاثيري داره؟
اصلا علت وجود اين قدرت ها چيه؟
............
خب مي خواهيم روي اين موضوعات بحث انجام بديم.

فقط لطفا توجه كنيد كه :
1.اگر نظري نداريد لازم نيست توي بحث شركت كنيد!
2.اين تاپيك گفتگو در مورد نوع هوراكراكس ها نيست!
3.منتظر فعاليت مثبت و نظرات همگي هستيم!
4..................

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[b][size=large][color=003300][font=Georgia]و ازش پرسيدم كه:خ