جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

41 کاربر(ها) آنلاین هستند (23 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
39
مهمانان
2
اعضا
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آکی سوگیاما 1405/04/05 20:10  29 خواندن  بدون نظر 
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  115 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  182 خواندن  1 نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  301 خواندن  2 نظر(ها) 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  286 خواندن  1 نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  362 خواندن  7 نظر(ها) 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: كتاب هفتم : هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: سه‌شنبه 26 دی 1385 11:08
نمایش جزئیات
آفلاین
اخطار : دوستان به بحث درمورد اتفاقات درون کتاب همینجا پایان بدید , درمورد این تاپیک مخصوص خودش وجود دارد و در اونجا نظرات خودتون رو بگید ؛ در این تاپیک : پیش بینی اتفاقات در کتاب هفتم

این تاپیک فقط درمورد معانی عنوان کتاب و بحث درمورد عنوان کتاب هفتم هست نه چیز دیگه !

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
How can you escape...if they can see everything? V.M

وقتی اونها میتونند همه چیز رو ببینند ... چطوری میتونی فرار کنی؟ وی ام
Re: كتاب هفتم : هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: دوشنبه 25 دی 1385 22:17
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:

مالدبر نوشته:
آقا تا جایی که من یادمه اینجا جای بحث در مورد اسم کتاب و اینکه قدیسهای مرگبار چی میتونه باشه بود...نه اتفاقات کتاب هفت!
همچین تاپیکی وجود داشت تا چایی که یادمه.
ممنون از ناظران که بگن اینجا جای این بحث نیست.
مرسی


دوست عزیز منم نظرمو درباره ی اسم کتاب گفتم.
من پستمو اصلاح میکنم :
قدیسه های مرگبار یعنی :
رون و هرمیون و یا جینی و یا یکی از کسانی که ما اصلا احتمال نمیدیم ، خواسته یا ناخواسته باعث مرگ هری میشه.
اما کشته شدن ولدمورت قطعی است.
امیدوارم دیگه سؤ تفاهم نشه.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده
Re: كتاب هفتم : هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: یکشنبه 24 دی 1385 13:16
نمایش جزئیات
آفلاین
آقا تا جایی که من یادمه اینجا جای بحث در مورد اسم کتاب و اینکه قدیسهای مرگبار چی میتونه باشه بود...نه اتفاقات کتاب هفت!
همچین تاپیکی وجود داشت تا چایی که یادمه.
ممنون از ناظران که بگن اینجا جای این بحث نیست.
مرسی

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
I Was Runinig lose
Re: كتاب هفتم : هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: شنبه 23 دی 1385 21:02
نمایش جزئیات
آفلاین
رون و هرمیون و یا جینی و یا یکی از کسانی که ما اصلا احتمال نمیدیم ، خواسته یا ناخواسته باعث مرگ هری میشه.
اما کشته شدن ولدمورت قطعی است.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده
Re: كتاب هفتم : هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: پنجشنبه 21 دی 1385 16:21
نمایش جزئیات
آفلاین
من با نظر ولد مورت موافقم . قدیس به کسانی گفته می شه که دارای پاکی هستند و مردم اغلب اونها رو مایه پیروزی خوبی بر بدی می دونند و حالا هری و هرمیون و رون هم همین حالتو دارن یعنی ممکنه برای کشتن ولد مورت بخوان عده زیادی رو بکشن که گناهکار نیستن و به همین خاطر به کسانی تبدیل میشن که وحشت آور ولی در عین حال مایه امید مردم در برابر ولد مورت هستند یعنی همون قدیسهای مرگ .

البته ممکنه خیلی قابل قبول نیاشه ولی خب اینم یه نظره دیگه!!!
اما به نظر من قدیس های مرگبار نمی تونن هوراکراس ها باشن چون شی هستند ( دامبلدور هم تو کتاب به این موضوع اشاره کرد ، نجینی )
به هر حال الان برای قضاوت در مورد این موضوع زود هست . باید منتظر باشیم ببینیم در مرموز سایت رولینگ باز میشه که یه اطلاعاتی به ما بده یا نه !!!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: كتاب هفتم : هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: یکشنبه 17 دی 1385 20:28
نمایش جزئیات
آفلاین
نظر من هم در مورد کتاب هفتم این است که ولدمورت گروهی قویتر و شوم تر از مرگخواران تشکیل می دهد و به مبا رزات خود ادامه می دهد.پس صد در صد این قدیسهای مرگبار گروه شومی هستند.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: كتاب هفتم : هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: یکشنبه 17 دی 1385 13:09
نمایش جزئیات
آفلاین
در دنیای جادوگری بحث کردیم و نقل قولی از بی بی سی آورده شد که در آن،به هم معنا بودن saints و hallows در شرایط خاص اشاره شده بود.
این متنی که الان قرار میدم،از ویکی پدیا برداشته شده و به شکلی به موضوع ارتباط داره و اثبات همان نقل قول است.
نقل قول:
The festival of All Saints, also sometimes known as All Hallows or Hallowmas ("hallows" meaning "saints," and "mas" meaning "Mass"), is a feast celebrated in the honour of all the saints, known and unknown. Halloween is the day preceding it, and is so named because it is "The Eve of All Hallows". All Saints is also a Christian formula invoking all the faithful saints and martyrs, known or unknown.


all saints جشنیه که در اول نوامبر برگذار و در آن به ستایش و زنده نگه داشتن یاد شهدا پرداخته میشه.هالوین شب اول نوامبر و در شب قبل از این جشن برگذار میشه.
گاهی اوقات به جای استفاده از all saints؛ از all hallows استفاده میکنند.

نقل قول:
"hallows" meaning "saints,"

saints :حضرت.قدوسیت.

اگر اسم کتاب به این جشن ارتباط داشته باشه،
چند تا نکته میتونه وجود داشته باشه:
اولیش اینه که رولینگ قصد داره به شکلی پای دین رو در کتاب ها باز کنه.چون این جشن کاملا مذهبیه و در انگلستان،در کلیسا ها برگذار میشه.

دوم:اسم کتاب به زمان اشاره داره.

سوم:ممکنه این deathly haloows به پدر و مادر هری اشاره کنه.اون طور که یادمه تاریخ شهید شدن! آن ها هم شب هالوین بود.شاید هم در نیمه شب هالوین بوده که فردایش روز جشن اولیاست.

یه نظریه دیگه هم دارم:ولدمورت چرا اون شب را برای کشتن هری انتخاب کرد؟همه میدونیم که برای ایجاد هفتمین جاودانه ساز به دنبال کشتن هری رفت.شاید فقط در آن شب میتوان جاودانه ساز ها رو ایجاد کرد.

به همین شکل ممکنه که فقط در همان شب نیز بتوان آخرین جاودانه ساز را نابود کرد.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[url=http://www.jadoogaran.org//images/pictures/ketabe-Rael.zip]الوهیم مرا به
Re: كتاب هفتم : هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: جمعه 15 دی 1385 04:55
نمایش جزئیات
آفلاین
هومک...

راستش با توضیحات کامل مونالیزا دیگه جایی برای هیچ جیزی نمیمونه...فقط نظر خودم رو میگم...امیدوارم مفید باشه...

بنظر من بهترین ترجمه برای Deathly Hallows همون قدیسهای مرده
وار هست...استفاده از کلمه مرگبار حالت خطرناک بودن رو القا میکنه...که من به شخصه فکر نمیکنم Deathly همچین معنیی بده...به فرض اگه اسم کتاب بود Deadly Hallowsاونوقت میشد گفت که ترجمش میشه قدیسهای مرگبار چون توی انگلیسی Deadly بیشتر نشون دهنده چیزها یا اشخاصین که میتونن باعث مرگ بشن...مثال: Deadly attacks یا Deadly Accident. کلمه Deathly نمیتونه چیزی باشه که ایجاد مرگ میکنه...بیشتر بهش میاد چیزی باشه که مانند مرگه...مرگ وار...یا همون مرده وار...چیزی یا شخصی که مرگ رو تقلید میکنه...

بنا بر این حدس شخصی من اینه که این قدیسها کسانی ان که قبلا مردن...مثل روحی چیزی...یا کسانی ان که وا نمود میکنن مردن...یه همچین چیزی...

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط سر کادوگان کبیر در 1385/10/15 4:57:53
ویرایش شده توسط سر کادوگان کبیر در 1385/10/15 7:05:21
من فکر می کنم هرگز نبوده قلب من این گونه گرم و سرخ:
احساس می کنم در بدترین دقایق این شام مرگزای
[b]چندین هزار چشمه خ
Re: كتاب هفتم : هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: پنجشنبه 14 دی 1385 18:39
نمایش جزئیات
آفلاین
نظر من اینه که خیلی زور نزنید و به خودتون فشار نیارید عمرا کسی بتونه حدس درست بزنه مثل کتاب های قبلی کی می تونست حدس بزنه که شاهزاده کیه ( به جز اون دختر انگلیسیه به گمونم!!!) خلاصه ما هنوز نمی دونم این اسم ترجمه ی درستش چیه جه برسه بخوایم بگیم جنسش چیه... دوستان قصد نا امید کردنتون رو نداشتم ... ولی حقیقت تلخه!!!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
... حالا که تنهاتر از هر وقت تنهاییم ...
Re: كتاب هفتم : هری پاتر و قدیسهای مرگبار
ارسال شده در: چهارشنبه 13 دی 1385 11:04
نمایش جزئیات
آفلاین
هوووم یه چیز جالب و جدید !

چند نفر نوشتند که در انگلیسی قدیم یه کلمه ای بوده به نام Hallow Day که یه معنی جالب هم داره
هر چقدر تو انگلیسی گشتم همچنین موردی پیدا نکردم ولی تو سرچ که گشتم دیدم درسته کلمه قدیمی داریم به نام Hallow Day
معنی رو نوشته بودند به روز بعد از هالویین میگند Hallow Day

ابنو رو به عنوان معنی در نظر نگیرید چون اینجا Hallow Day هست ولی تو عنوان کتاب هفتم Hallows هست ؛ با هم فرق دارند

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
How can you escape...if they can see everything? V.M

وقتی اونها میتونند همه چیز رو ببینند ... چطوری میتونی فرار کنی؟ وی ام