هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

حق موروثی یا حق الهی؟ مسئله این است!



بعد از این که لرد ولدمورت تصمیم به ترک سرزمین جادوگران به مدتی نامعلوم گرفت، ارتش تاریکی بر سر رهبری که هدایت مرگخواران را برعهده بگیرد، به تکاپو افتاده است!




سرخط خبرها




Re: خانواده دارسلي چطور هداياي خودشونو واسه هري مي فرستادند؟
پیام زده شده در: ۱:۲۴ پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۷
#1
نه آرماندو جان سوتی نبوده. نمیدونم کجا و لی تو کتاب نوشته که هدویگ رفته ازشون گرفته.


فرق ما با ديوانه ها تو اينه كه ديوونه ها در اقليت اند.


Re: جادوی حقیقی چیست ؟
پیام زده شده در: ۱۹:۱۲ دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷
#2
do not disturb گفته :
نقل قول:

جادو وجود نداره فقط علمه که پيشرفت نکرده تنها چيزي که به عنوان جادو مي تونيم قبول کنيم شايد معجزه هاي پيامبر ها بوده که از دست انسان عادي بر نميومده...

بعد ته پستش گفته :
نقل قول:
و در آخر همه بدونين که مهمترين و بزرگترين جادو عشقه...

خوب تناقض به وجود اومد دیگه. واسه همین پرسیدم.

من کاری به اسم ندارم. جادو اسم یه کاره که انسان های معمولی نمیتونن انجامش بدن یا ازش سر در بیارن میگن فلانی جادو کرده. من به عمل کار دارم. من میگم همه ما میتونیم تو عالم خلقت ( طبیعت ) دخل و تصرف کنیم. کسی هست که موافق ( مخالف ) باشه ؟


فرق ما با ديوانه ها تو اينه كه ديوونه ها در اقليت اند.


Re: هماهنگی كتابها و فيلمها
پیام زده شده در: ۱۹:۱۰ دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷
#3
با do not disturb کاملا موافقم. ولی خداییش فیلم 1 و 2 به کتاب میخورد ولی از 3 به بعد که دیگه ترکونده بودن. فیلم 4 هم که روی همشون رو سفید کرد.


فرق ما با ديوانه ها تو اينه كه ديوونه ها در اقليت اند.


Re: جادوی حقیقی چیست ؟
پیام زده شده در: ۱۲:۳۶ یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷
#4
نقل قول:
و در آخر همه بدونين که مهمترين و بزرگترين جادو عشقه...

پس جادو هست که بزرگترینش عشقه. درسته؟

یه سوال از همه مخالفین ( و موافقین ) دارم. آیا میشه جادو کرد یا نه؟


فرق ما با ديوانه ها تو اينه كه ديوونه ها در اقليت اند.


Re: جادوی حقیقی چیست ؟
پیام زده شده در: ۱۱:۲۴ شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۷
#5
بلیز جان نمیدونم پست اول من رو خوندی یا نه. من تو اون پست نظر خودم رو درباره ی اینکه اصولا جادو چیه رو گفتم. گفتم که به نظر من جاد کارهاییه که میشه با روح ( و نه جسم) انجام داد. اینکه بشینی و به در کمدت نگاه کنی و در عرض سه سوت بری اونور کره زمین اصلا امر غیر ممکنی نیست بلکه غیر عادیه. ( میتونی ریشه های علمی این حرف من رو در تئوری کوانتم ببینی )

اگه ممکنه بگو چه چیزی باعث میشه من خوشحال بشم؟ خیلی دوست دارم بدونم چه چیزی غیر از روح منه؟

در ضمن موافقم که چیزی نیست که بی دلیل باشه یا اینکه ماوراء طبیغت باشه. از نظر من روح عضوی از طبیعته.


فرق ما با ديوانه ها تو اينه كه ديوونه ها در اقليت اند.


Re: جادوی حقیقی چیست ؟
پیام زده شده در: ۰:۱۶ جمعه ۳ خرداد ۱۳۸۷
#6
میدونی چیه بلیز ، من فکر میکنم تو تا چیزی جلوی چشم خودت اتفاق نیفته باورش نمیکنی.( زیاد ربطی به موضوع نداشت)

روح ما خیلی قویتر از اونچیزیه که فکرش رو میکنید ( یا نمیکنید ). برای هر چیزی یه توضیح وجود داره که درسته. این توضیح علمی هم هست ولی در حد علم کی؟ علم ما مربوط به مشاهداتمونه و چیزهایی که لمسش میکنیم. همین سه بعد و با کمی تسامح بعد چهارم و ماده و فضا و ... ولی چیزهای دیگه ای هم هستن که با دست و مغز نمیشه حسشون کنی ولی میفهمیشون. خوشحالی هیچ ربطی به جسم نداره. تو با جسمت خوشحال نمیشی. هیچ توضیح علمی هم وجود نداره که بگی (مثلا) چرا خوشحال میشم ( حتی اگر بگیم که به خاطر فلان آنزیمه نمیتونیم بگیم چی میشه که این آنزیم فعال میشه )

باهات موافقم که جادوگر نداریم. باهات موافقم که اینهایی که تلوزیون و .. نشون میدن همش شعبده بازی و چشم بندیه ولی میدونم که امکان انجام خیلی کارها هست که براش دلیل علمی نمیشه آورد و در ضمن درست و واقعی هم هستن.

پی نوشت : خوشحالم که میبینم بعد از مدتها یکی پیدا شد که با دلایل منطقی بیاد و حرف بزنه و فقط نگه : با بقیه موافقم. )


فرق ما با ديوانه ها تو اينه كه ديوونه ها در اقليت اند.


Re: چرا هری به مرگ دامبلدور شک نکرد؟
پیام زده شده در: ۱۴:۱۶ دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷
#7
دامبلدور با استفاده از سرعت زیادش سریع هری رو قفل میکنه تا نمیره اونم با چوبدستی و بعد مالفوی خلع سلاحش می کنه. اگر هم نمرده بود سقوط از برج شمالی می کشتش. دیگه هری باید به چی شک می کرد؟


فرق ما با ديوانه ها تو اينه كه ديوونه ها در اقليت اند.


Re: حد و مرز جادو!
پیام زده شده در: ۱۲:۳۵ یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷
#8
جادو به طور طبیعی مرز و حد داره ولی جادویی که تو هری پاتره حد و مرزی نداره. مثال : اسم ولدمورت که جادو شد.


فرق ما با ديوانه ها تو اينه كه ديوونه ها در اقليت اند.


Re: گریندل والد گروه یا پیرو داشت!؟
پیام زده شده در: ۲۳:۰۰ چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷
#9
ایگنوتوس جان مگه نورمنگارد طوری ساخته نشده بود که نشه ازش فرار کرد؟


فرق ما با ديوانه ها تو اينه كه ديوونه ها در اقليت اند.


Re: چرا پدر و مادر هری موقع برخورد با ولدمورت خودشونو غیب نکردند؟
پیام زده شده در: ۲۳:۲۳ پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۷
#10
با اجازه پیشکسوتان.
به قول فوکس اگر فقط میخواید بگید : "چون غیر ممکن بوده" یا "چون به پیتر اعتماد داشتن" اینجا پست نزنید.
دلیل بیارید. بگید به فلان دلیل غیر ممکن بوده یا بگید ممکن بوده چون ... .
---------------------------------------------------------------------
هرمیون کجا گفته شده که ولدمورت عاشق لیلی بوده؟ ولدمورت اگه عاشق بود که حال و روزش از این بهتر بود. از شما انتظار نداشتم.


فرق ما با ديوانه ها تو اينه كه ديوونه ها در اقليت اند.






هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.