جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

29 کاربر(ها) آنلاین هستند (7 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
29
مهمانان
0
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آکی سوگیاما 1405/04/05 20:10  19 خواندن  بدون نظر 
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  114 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  180 خواندن  1 نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  297 خواندن  2 نظر(ها) 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  284 خواندن  1 نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  359 خواندن  7 نظر(ها) 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: پنجشنبه 27 خرداد 1389 11:28
نمایش جزئیات
آفلاین
این را بکنید مقداری نقد .

http://www.jadoogaran.org/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=234217#forumpost234217

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
خداحافظی در اوج یا خروج فوج فوج... مسئله این است!
Re: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: سه‌شنبه 25 خرداد 1389 23:41
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:
فراموش نکنین که ناظر اینجا مسئولیت گروه بزرگی رو به عهده داره.ماموریتای مرگخوارا،خلاصه هاشون،نقدای خصوصی و عمومیشون،جواب سوالاشون و رسیدگی به همه مشکلاتشون.طبیعتا در همه موارد اونا برای من اولویت دارن.ولی دیگه برای یه درخواست نقد اصولا تا یه هفته باید صبر کنین.گرچه نقدای من هیچوقت اینقدر طول نمیکشه،ولی اگه بکشه هم فکر میکنم این مدت خیلی عادی باشه.نقد کردن کار ساده ای نیست که ده دقیقه براش وقت بذارم.شما به اینم توجه کنین که برای نقد یه پست من باید همه پستهای قبلی رو بخونم که موضوع رو بفهمم،پستهای قبلی نویسنده رو بخونم که این پستشو با قبلیا مقایسه کنم و نقد قبلی خودمم بخونم که ببینم طرف چه اشکالاتی داشته.یه نقد حداقل به اندازه 5 پست وقت منو میگیره.برای همین وقتی درخواست میدین کمی صبر داشته باشین.


یا لرد دمت گرم بابا ببخشید. از بس به کارهای ما زود رسیدگی کردی بد عادتمون کردی ولی لایق این حرکت هستی:

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده
Re: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: سه‌شنبه 25 خرداد 1389 22:30
نمایش جزئیات
آفلاین
ارنی

اینجا هنوزم یه صاحبی داره.درخواست نقد شما مال یکشنبس و امروز چند شنبس؟...سه شنبه!به نظر شما این دو روز طول کشیدن جای اعتراض داشت؟به نظر که من نداشت.

فراموش نکنین که ناظر اینجا مسئولیت گروه بزرگی رو به عهده داره.ماموریتای مرگخوارا،خلاصه هاشون،نقدای خصوصی و عمومیشون،جواب سوالاشون و رسیدگی به همه مشکلاتشون.طبیعتا در همه موارد اونا برای من اولویت دارن.ولی دیگه برای یه درخواست نقد اصولا تا یه هفته باید صبر کنین.گرچه نقدای من هیچوقت اینقدر طول نمیکشه،ولی اگه بکشه هم فکر میکنم این مدت خیلی عادی باشه.نقد کردن کار ساده ای نیست که ده دقیقه براش وقت بذارم.شما به اینم توجه کنین که برای نقد یه پست من باید همه پستهای قبلی رو بخونم که موضوع رو بفهمم،پستهای قبلی نویسنده رو بخونم که این پستشو با قبلیا مقایسه کنم و نقد قبلی خودمم بخونم که ببینم طرف چه اشکالاتی داشته.یه نقد حداقل به اندازه 5 پست وقت منو میگیره.برای همین وقتی درخواست میدین کمی صبر داشته باشین.

به هر حال من پست شما رو امروز صبح نقد کرده بودم و قصد داشتم شب همراه با نقد سالازار ارسالش کنم...اینم از نقدتون:


بررسی پست شماره 245 خانه ریدل، ارنی مک میلان:


بازم لینکتون مشکل داشت!لینک پست قبلی رو دادین.ولی ارباب با هوش سرشارش کشف کرد که منظورتون کدوم پسته!لینک درست بدین!


سعی کنین تعداد شکلکهای متحرک پستتون زیاد نباشه.چون بشدت چشم رو خسته و حواس رو پرت میکنن.


نقل قول:
لرد گفت: خب حالا باید یه قطار داشته باشیم.کی قطار میشه؟

نقل قول:
لردگفت: هی تو باید نقش قطار را بازی کنی. این ریل رو میبینی چهار دست و پا بشین روش یه واگن هم بهت وصل میکنیم و تو افتخار اینو پیدا میکنی که قطار لرد سیاه بشی.

اینکه لرد با این جدیت این دیالوگهای طنز رو میگه خیلی جالبه.نوشتن دیالوگهای طنز برای شخصیتی مثل لرد کار ساده ای نیست.مخصوصا اگه نخواییم اون ابهتشو از بین ببریم.شما اینجا اونقدر ساده و با اعتماد به نفس نوشتین که جمله ها به دل خواننده میشینه.


نقل قول:
لرد گفت: خب امتحان میکنیم. مک میلان راه بیفت... یکم تندتر... یالا دیگه خدمتکار لرد باید قوی باشه.... اه خاک تو سرت. مهم نیست همین سرعتم خوبه. حالا نمایش نامه چطوریه؟

نقل قول:
لرد با خشم گفت: فن مخصوصت رو بزن. با لغت بزن تو گوشش.

شخصیت لرد شما اینجا بشدت در معرض جلف و سبک شدن قرار داره.مواظبش باشین.شخصیتها و خصوصیات رفتاریشون نباید فدای طنز داستان بشن.رفتار لرد باید کمی سنگینتر باشه.


نقل قول:
لرد گفت: خوبه پس لودو ، بارتی ، بلا و رفوس میشن سال هفتمی های گریفیندور. .::چند دقیقه بعد داخل قطار::. لرد گفت: خب دیگه همه چیز آماده شد دیگه باید شروع کنیم.

اون فاصله ای که تو نقد قبلی گفتم اینجا بشدت لازمه.نوشته ها قاطی شدن با هم.مخصوصا اون قسمت".::چند دقیقه بعد داخل قطار::" باید کاملا از بقیه نوشته متمایز میشد.میتونستین رنگشو عوض کنین یا اونو درشتتر بنویسین یا بولد کنین.ولی به هر حال قبل و بعدش یه فاصله ای بذارین.


نقل قول:
پات ساعت گرد

پاد....نه پات!


نقل قول:
سپس فریاد زد: ارنــــــــی بیا تو.
ارنی به سرعت وارد شد و گفت: بله قربان.
لرد با خشم گفت: فن مخصوصت رو بزن. با لغت بزن تو گوشش.
(صحنه آهسته خوانده شود) بلافاصله ارنی به هوا پرید و با یک دور 360 درجه ای پات ساعت گرد با لگد به دهان نولان زد و او را از پنجره بیرون انداخت. سپس رو به لرد کرد و گفت:
دیگه امری نیست قربان؟
- نه برو قطار رو بکش... 3 2 1 اکشن.

این قسمت اجرای فن توسط ارنی خیلی بی معنی به نظر میرسید،داشتم فکر میکردم منظور شما از نوشتن این قسمت چی بوده ولی وقتی نولان رو زد مشخص شد ارنی برای چی احضار شده بود.خیلی بامزه بود مخصوصا جمله آخر که بهش میگه برو دوباره قطارو بکش.


نقل قول:
کات خیلی خوب بود خسته نباشید. هی مک میلان برگرد پشت در اگه کارت داشتیم صدات میکنیم.

ارتباطتونو با پستهای قبلی حفظ کردین.استفاده از نکته های ریز پستهای قبلی مخصوصا اگه با طنز همراه باشن کار خوب و جالبیه.


نقل قول:
ببخشید که یه کم راجع به خودم زیاد نوشتم.

وقتی جا داره خودتونو وارد داستان کنین هیچ دلیلی وجود نداره که این کارو نکنین.به نظر من شما ارنی رو خیلی خوب و به موقع وارد داستان کردین.اون آخرم که باز فرستادینش پشت در.کارتون خیلی خوب بود.شما استعداد خوبی برای طنز نویسی دارین.طنز پستتون لوس و بی مزه نیست. گاهی تکرار میکنین ولی این تکرارم اصلا توی ذوق خواننده نمیزنه.طرز نوشتنتون و استفاده از شخصیتها و موقعیتها خیلی خوبه.پستهای شما از جمله پستهاییه که راحت میشه تا آخرشو خوند بدون اینکه حوصلت سر بره یا وسطا بیخیال خوندش بشی.

خوب بود.

موفق باشید.
__________________________________
بررسی پست شماره 193 خاطرات مرگخواران، سالازار اسلیترین:

سالازار عزیز

در مورد نقد پستهای تکی و ادامه دار،طنز یا جدی هیچ فرقی نمیکنن.هر دو رو نقد میکنم.ولی برای نقد اینجور پستهای ادبی کمی مشکل دارم چون فکر نمیکنم صلاحیت نقدشونو داشته باشم.به ادبیات علاقه دارم ولی نه رشته من ادبیات(و نه حتی علوم انسانی!) بود نه تخصص خاصی در این زمینه دارم.برای همین نمیخوام راهنمایی اشتباهی بکنم.فکر میکنم بهتره نقد فنی،ویرایشی و دستوری و اینجور کارای ادبی رو بذارم به عهده افراد متخصص و همون برخوردی رو بکنم که تا حالا با همچین پستایی داشتم.یعنی فقط نظر خودمو از نظر هماهنگی پست با دنیای جادویی بگم.


نقل قول:
از بهای آن گالیونی چند،سیاه، در کاغذی کرد

گالیون سیاه؟!!!اینجا منظور سکه پول سیاه و بی ارزشه.گالیون طلا بود.نمیتونست سیاه و بی ارزش باشه.میتونستین از نات استفاده کنین.

پست قبلی شما هم همین حالت رو داشت.داستان ها و قطعه های ادبی واقعا شیرین هستن.شما به خوبی انتخابشون میکنین و به خوبی با دنیای جادویی هماهنگشون میکنین.من شخصا از خوندنشون لذت میبرم ولی احتمالا مخاطبای زیادی اینجا پیدا نمیکنن.چون اولا سن و سال خیلی از اعضا اینطور اقتضا میکنه که با این نوشته ها آشنا نباشن و دوما ممکنه خیلیا کلا به ادبیات و نوشته های اینچنینی علاقه نداشته باشن.با این همه با توجه به اینکه به هر حال هر روشی مخاطبای خاص خودشو داره به نظر من میتونین به این کارتون ادامه بدین.مخصوصا با توجه به هماهنگی این طرز نوشتن با شخصیت شما(سالازار اسلیترین).اون حس قدیمی بودن سالازار رو کاملا به خواننده منتقل میکنه.البته اگه وسط یه سوژه ادامه دار با این روش پست بزنین احتمالا خیلیا از نوشته شما سردر نمیارن!برای همین اولا بهتره از متنهای خیلی سنگین استفاده نکنین.مثلا همین متنی که نوشتین زیاد سنگین نبود و برای شخصی مثل من که برای اولین بار این متن رو میخوند قابل درک بود.دوما با وجود جالب بودن این طرز نوشتن، تا حد امکان تو همین تاپیکهای تک پستی به اجرای این روش بپردازین. چون خیلی سخته که یکی بخواد خودشو با این نوشته شما هماهنگ کنه و پستتونو ادامه بده.ولی میتونین برای دیالوگهای سالازار بیشتر از این جمله های ادبی استفاده کنین.


موفق باشید.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط لرد ولدمورت در 1389/3/25 22:59:06
Re: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: سه‌شنبه 25 خرداد 1389 20:10
نمایش جزئیات
آفلاین
اقا این جا قبلنا یه صاحبی داشت.
حالا دیگه نداره؟

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده
Re: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: دوشنبه 24 خرداد 1389 09:21
نمایش جزئیات
آفلاین
درود بر نواده ی خوش گیل -موش گیل خودم .

ای نواده ، با این که دانم اینجور پستها را کم نقد می کنند (چون تک پستی است) ولی نیاز به نقد دارم .
از این رو لطفا، خواهشا، اعجالتا و...این پست منو نقد فنی ، ویرایشی ، دستوری و اصولا هرجور نقدی که حال میکنی بکن ای نواده .

دلت همیشه سنگ
موفق باشی .

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
" -زندگي آنچه زيسته ايم نيست ، بلكه چيزي است كه به ياد مي آوريم تا روايتش كنيم ."
گابريل گارسيا ماركز


Re: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: یکشنبه 23 خرداد 1389 10:57
نمایش جزئیات
آفلاین
لردا
با سلام دوباره
من قبل از درخواست بررسی پستم بگم که چون من تازه برگشتم و دوباره رو به سوی رول نوشتن اوردم میخوام اشکالاتم رو برطرف کنم. ای لرد کبیر نقدی که برای پست قبلیم نوشته بودید اعتماد به نفس و روحیه ی خوبی برای نوشتن به من داد. امیدوارم این پستم هم خوب باشه. به هر حال متشکر میشم اگه این پستم را هم بررسی کنید.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده
Re: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: شنبه 22 خرداد 1389 00:19
نمایش جزئیات
آفلاین
بررسی پست شماره 243 خانه ریدل،ارنی مک میلان:


ارنی عزیز

نقل قول:
لرد گفت: گفتم کی نقش اونو بازی میکنه؟
ملت مرگخوار:
لرد گفت: تا 10 ثانیه دیگه یه دامبل 10 ساله پیدا میکنین.

اینکه ارتباطتونو با پست قبلی قطع نکردین خیلی خوب بود.استفاده از این شکلک هم اینجا خیلی بجا و مناسب بود.


نقل قول:
- مگه کیا پشت درن؟
- ارباب... همون هایی که برای مرگخوار شدن ردشون کردید. هنوز پشت در ایستادند.
- حالا کیا هستند؟
- نیوت اسکمندر و ارنی مک میلان.

به نظر من بشدت مسخره و بشدت جالب بود.قالب کردن این رفتار های غیر منطقی به خواننده، مهارت میخواد!شما به خوبی از عهده این کار براومدین.ایده جدید و خوبی بود که از شدت مسخرگی آدمو میخندونه.به خوبی اتفاقی رو که در سایت افتاده بود با سوژه تلفیق کردین.استفاده از کسایی که درخواست مرگخواریشون رد شده...اونم درحالیکه هنوز پشت در منتظرن.امیدوارم از این طرز طنز نویسیتون تو پستهای بعدی هم استفاده کنین.


نقل قول:
لرد گفت: خب تستو شروع میکنیم. اسم کامل؟
-ارنی مک میلان.
-نیوتون ارتمیس فیدو اسکمندر.
- سن؟
- 20 - 113
- دلیل رد شدن برای مرگخواری؟
- نداشتن تجربه.
- نداشتن تجربه.

اینجا ضمن معرفی ارنی و نیوت باز اون قضیه مرگخوار شدنشونو (در واقع نشدنشونو!)پیش کشیدین.موضوع کمی رو به منحرف شدن بود ولی ارزششو داشت چون طنز جالبی توش بود.


گذاشتن یکی دو تا فاصله خیلی میتونه به مرتب شدن پستتون کمک کنه.اینجوری گاهی خواننده قاطی میکنه چیزی که میخونه مربوط به کیه.ولی دیالوگها پشت سر همن فاصله لازم نیست.چون جذابیتش از بین میره مثلا همین نقل قول بالایی...ولی مثلا لرد یه کاری میکنه و یه چیزی میگه،بعدش اگه خواستین درباره یکی دیگه توضیح بدین بهتره یه فاصله ای بذارین.


نقل قول:
لرد فریاد زد: همین که گفتم. من از این مک میلان خوشم نمیاد سفیدیش زیاده. دکور را آماده کنید. هی تو مک میلان برو پشت در وایسا.

اینکه خودتونو انتخاب نکردین جای تقدیر داشت!فرستادن مجدد ارنی به پشت در هم خیلی بامزه بود.

رفتار شخصیتها خوب،مناسب و مطابق با کتاب بود.سوژه رو خوب و به اندازه پیش بردین.

پستتون اشکال عمده و مهمی نداشت.به نظر من که خوب بود.تا جاییکه من دیدم از وقتی برگشتین زیاد طرف رول نرفتین.به نظر من تجدید نظر کنین.چون خوب مینویسین.


موفق باشید.

___________________________________

بررسی پست شماره 244 خانه ریدل،نیوت اسکمندر:


خب من نمیتونم فقط اشکالاتونو بگم.همونطور که نقاط ضعف رو میگم روی نقاط قوت پستاتونم باید تاکید کنم که حفظ و تقویتشون کنین.شما نگران نباشین.من وقت و حوصله کافی برای نقد دارم.فقط کافیه حس کنم نقدا خونده و بهشون(حتی اگه شده تا حدود 20%)عمل میشه.


نقل قول:
به تن اسکمندر یک لباس بلند کردند که نمیشد اسمش را ردا گذاشت

این جمله تونو بصورت نوشتاری نوشتین ولی ترکیب جمله محاوره ایه.این اتفاق وقتی میفته که شما اولین جمله ای رو که به ذهنتون میرسه مینویسین.اینجوری درستتره:
لباس بلندی تن اسکمندر کردند که نمیشد اسمش را ردا گذاشت.


نقل قول:
بسیار پاره و بی ریخت بود و به تن اسکمندر زار میزد.

استفاده از کلمه بی ریخت در اینجا اصلا مناسب نیست.با کل جمله هماهنگی نداره.


نقل قول:
دراکو:تو هم سال اولی هستی؟

نیوت:بله.

دراکو:از کدوم گروه خوشت میاد؟

نیوت:گریفیندور.

دراکو:اااااا پس گند زاده ای!

نیوت:نه.اصیلم.

دراکو:پس دوستدار گند زاده هایی.اره؟

نیوت:بله

دراکو:بله و بلا!

ناگهان بلاتریکس گفت:بله دراکو؟

از همون دیالوگای غیر ضروری...که وجودشون کمکی نمیکنه و حتی پستتونو خسته کننده و گاهی بی مزه میکنن.این دیالوگای کوتاه در صورتی که طنز خاصی نداشته باشن یا کمکی به روند ماجرا نکنن ظاهر پستتونم خراب میکنن.مخصوصا با فاصله ای که بین دبالوگها هست پستتون کمی پراکنده و بی نظم به نظر میرسه.حتی اون قسمت بَلا و بِلا هم نتونسته کمکی بکنه چون دو کلمه از نظر ظاهری شباهت دارن نه تلفظ و اشتباه بلا قابل قبول نبود.


آخر پستتون نسبتا خوب بود.تکلیف نفر بعدی رو روشن کردین.


موفق باشید.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: جمعه 21 خرداد 1389 15:03
نمایش جزئیات
آفلاین
با سلام خدمت نواده اسلیترین!
بعدا هروقا وقت کردین یه اظهار نظری هم به پست من بکنید.خیلی نمیخواد فقط اشکالامو بگین ممنون میشم.
http://www.jadoogaran.org/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=4565&forum=25&post_id=233912#forumpost233912

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده
[img]http://www.jadoogaran.org/ima
Re: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: پنجشنبه 20 خرداد 1389 13:42
نمایش جزئیات
آفلاین
لودو

ظاهرا خودشون پستشونو پاک کردن.ممنون از دقت و توجهتون.
لطفا اینجور مشکلات رو در تاپیک دفتر خانه ریدل که همون ارتباط با ناظر انجمنه مطرح کنید.


ارنی

سوال منم دقیقا همینه..کدوم پست؟!
لطفا وقتی درخواست نقد میکنین لینک پستی رو که نقدشو میخوایین اینجا بذارین که ناظر بفهمه منظورتون کدوم پسته.خوشبختانه اینجا مشخصه که منظور پستیه که تو خانه ریدل زدین.منم همونو نقد میکنم.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: پنجشنبه 20 خرداد 1389 12:50
نمایش جزئیات
آفلاین
یا لرد:
یه نقدی هم روی پست این بنده ی حقیر (کدوم؟ ) بنوازید.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده