جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

32 کاربر(ها) آنلاین هستند (21 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
31
مهمانان
1
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  97 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  176 خواندن  بدون نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  294 خواندن  بدون نظر 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  281 خواندن  بدون نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  352 خواندن  7 نظر(ها) 
آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

مرگ 1405/02/26 03:30  255 خواندن  1 نظر 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
پاسخ به: چرا از انتشار "هری پاتر و فرزند نفرین شده" هیجان زده نشدیم؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 12 مرداد 1395 20:26
نمایش جزئیات
آفلاین
در رابطه با سوال که چرا هیجانزده نشدم،باید بگم به خاطر پیش نمایش و اسپویل هایی که شد طبیعتا!
اما خب خیلی چیزا اسپویل میشه اما بازم آدم هیجان داره که کامل و رسمی منتشر بشه ببینه چجوریه (برای من مثل کتاب هفت که قبل خوندن و یا حتی دیدن فیلم،فهمیدم چی به چیه ولی بازم هم کتاب و هم فیلم رو با هیجان خوندم!)

ولی در مورد این نمایشنامه...من راستش نخوندم،نه نسخه اصلیش رو و نه ترجمه فارسیش،صرفا یه سری هایلایت خوندم و ماجرای کلی!
میتونم توی سه کلمه توصیفش کنم..."ضعیف،افتضاح و به شدت ابتدایی!"...جدا از اینکه داستان این نمایشنامه توسط جک ترون نوشته شده و جی.کی.رولینگ اون رو فقط تایید کرده (نوشته رولینگ نیست!)،شما میتونید ببیند چقد فرق میکنه با هری پاتر هایی که ما خوندیم...یعنی اینقد که حوادث توی یه مدت کوتاه و چند صفحه تند پیش میره،توی هفت جلد هری پاتر اینقد سریع نبود...یعنی هفت جلد یا هفت سال طول کشید تا هری ولدرمورت رو بکشه مثلا...اینجا پسرش میره و میاد و میره و میاد و میره و میاد و کلللللی اتفاق تو ذوق زننده دیگه!



به طور کلی..به نظرم هری پاتر فوق العاده اس...چون هری پاتر "فقط" همون هفت جلده...این جلد هشا صرفا یه فن فیکشن ضعیفه که رولینگ هم ننوشته!

به نظرم حداقل ما طرفداری فارسی هری پاتر،بلاخص جادوگرانیا باید زیاد جدیش نگیریم...من به مدیریت یه پیشنهادایی دادم...ولی سربسته بگم که به نظرم بهتره همین فن فیکشن های خودمون رو تو سایت بچسبیم که ضعیف تریناش هم میتونه این کودک نفرین شده رو بخوره!


مشروعیت رو ما میدیم...تا وقتی که این کتاب رو جدا بدونیم از هف جلد(چون واقعا جداس)زیاد تاثر منفی نمیذاره..به قول دلفی میشه جنبه های مثبتش رو اورد توی ایفا!


امیدوارام فیلم جانوران شگفت انگیز یکم این تلخی کودک نفرین شده رو کم کنه!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پاسخ به: چرا از انتشار "هری پاتر و فرزند نفرین شده" هیجان زده نشدیم؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 12 مرداد 1395 20:04
نمایش جزئیات
آفلاین
من خودم خیلی خندیدم وقتی خوندم. حسابی دلی از عزا درآوردیم و شاد شدیم. برخلاف خود نمایش که خیلی تحسین شده از نظر فنی، نمایشنامه خام اون رو خیلی ضعیف معرفی کردن جراید و نقدهای سنگینی هم شد روش.

بهرحال ما گاهی با مطالب ضعیف و فان شاد میشیم و جذاب هم هستن گاهی. سوژه میده کلی دست ما خصوصا برای بخش ایفای نقش که همین بخش از سایت و خیلی از رول هامون قورت میدن چنین فن فیکشن آماتوری رو که فقط مهر تاییدی از رولینگ گرفت.

حالا برای ما ایرانی ها که خرجی برنمیداره فعلا خوندن نسخه انگلیسی یا همین چند ترجمه های فارسی آنلاین، ولی خب در خارج از ایران که ملت حسابی چپاول شدن. برای خیلی از نسل جدید هواداران جذاب بود چون سن شون پایینه و هیچ وقت تجربه نکردن انتظار برای هیچ کدوم از جلدهای هری پاتر رو و تجربه انتظار اول بوده شاید براشون.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
با من مپیچ که تلخم...
پاسخ به: چرا از انتشار "هری پاتر و فرزند نفرین شده" هیجان زده نشدیم؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 12 مرداد 1395 18:15
نمایش جزئیات
آفلاین
هري پاتر بدراي من يع زماني اوج داشته و الان اون اوجش خيلي وقته كه تموم شده برام ولي دليل نمي شه از يه كتاب ديگه لذت نبرم اما من كوچيك ترين هيجاني براي اين نمايشنامه يا تئاترش يا اون فيلمه نداشتم. چون عملا هري پاتر تقريبا يه تماد تجاري شده و اسمش تقريبا يه برنده. حالا يه فن فيكشن نوشته مي شه كه كوچك ترين شباهتي به نثر رولينگ نداره و كلا يه سبك ديگست، ديگه هيچي و اين روز شمار هاي چند ساله ي سايت هم يه جوريه كه انگار ما داريم روز شماري مي كنيم ولي اين جوري نيست.

من نمي خواستم بخونم كتابشو ولي رفتم به يه سايتي و لينك مستقيمش بود و منم گفتم: عاغا اينو ميگيرم ببينم چيجوريه و دروغ چرا، ٤ ساعت بيدار موندم كلشو خوندم. هرچند قابل مقايسه با كتاباي اصلي نبود، اما من خوب خوشم اومد. نميشه به اسم هاي اشناي كتاب محبوبت بخوري و جلوي خودتو بگيري. من دوستش داشتم.

يه جورايي رولينگ مثل ريك ريوردانه كه حاضر نيست كتاب معروفشو ول كنه. حالا ريوردان رسما مجموعه مي ده بيرون و رولينگ هي مي گه كه دنياي هري تموم شد كه ما نااميد شيم و بعد، ميگه جاست كيدينگ باو.

كتاب هاي ريوردان هم همين جورين. با اين كه به مجموعه اصلي نمي رسن و معلومه فقط اسم مجموعه اصلي رو دارن و بخاطر سوددهي خوب نوشته شدن، اما مي خونيمشون بهرحال.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
روایت است لوک آنقدر خفن است که نیاز به امضا ندارد.
پاسخ به: چرا از انتشار "هری پاتر و فرزند نفرین شده" هیجان زده نشدیم؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 12 مرداد 1395 18:12
نمایش جزئیات
آفلاین
من هیجان زده شدم ولی وقتی خوندمش کلا نامید شدم شاید هم دقیقا به همین دلیل بهتر باشه که هیجانی نباشه به نطرم نمایشنامه تقریبا ناممکن یعنی اگه قبل از این نمایشنامه همین اتفاقات یکی فن فیکشن می کرد (که افرادی کردن ) همه میخندیدن و می گفتن مگه می شه اصلا امکان ندار البته شنیدم اجرا نمایش اجرا قوی بوده ولی خود داستان!!ماندن چطور خانم رولینگ اجاز داد یعنی قشنگ شک خوردم وقتی تموم شد !





اسپویلر :

جناب لاديسلاو زاموژسلی بله سدریک تنها بچه بود و این پارادوکس [d]شخصیت d نام حل می شه و یکی خیلی وحشتناک تر دربارش به وجود می اید (البته اگه منظورتون همون شخصیت d نام بود )[/d]

شاید اسپویلر :

البته از بعضی روابط شکل گرفته خوش حال شدم ولی بعضی دیگش واقعا بچه گانه بود و حتی قبلا توسط خود خانم رولینگ اشاره به نبودنش شده بود و بدتر ازنمایش نامه سایت هری پاترو یکیاس که اصلا صبر نکردتمام جزئیات شُک اور غیر ممکن کلمه به کلمه دقیق وارد کرده که کاشکی نمی کرد بعضی از روابط جدید بهتر در حد همون نمایشنامه ای فن فیکشنی بمونه تا این که به صورت رسمی وارد ویکیا شه
در کل از نظر نمایشنامه ای بد نبود ولی خود داستان و بعضی افرادی که میان و بعضی روابطی که پیدا می شه کلا کتاب زیر سوال برده شده و ناممکن ترین ها ممکن می شه

البته تو این نمایشنامه گریفیندور سالاری نداریم که خیلی خوب بود



--------------


در کل نظر من اینه اگه نمایشنامه رو می خونین تمام اصول کتاب هری پاتر پاک کنید هر که هر لحظه یک شوک به شما وارد می شه شوک بر طرف شده شوک بعدی دوباره شوک برطرف شده یه شوک وحشتناک هیچ اثری از قوانینی که در کتاب ها بود و رفتار شخصیت ها ی کتاب در نمایشنامه دیده نمی شه و شاید هم طرفداران شنیدن این اخبار رو و برای همین هیجانی از خود نشان نمی دهن شاید هم اصلا ربطی نداشته باشه و به دلیل بالا رفتن گروه سنی خواننده ها با شه و علایق اکثرشون از کتاب های فانتزی چرخیده باشه

در کل یه بار خوندنش سرگرمی جالبی ولی شوک اوره

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[Steve Jobs]
Ooh, everybody knows Windows bit off apple

[Bill Gates]
I tripled the profits on a PC

[Steve Jobs]
All the people with the power to create use an apple!

[Bill Gates]
And people with jobs use a PC

[Steve Jobs]
You know I bet they made this beat on an apple

[Bill Gates]
Nope, Fruity Loops, PC

[Steve Jobs]
You will never, ever catch a virus on an apple

[Bill Gates]
Well you could still afford a doctor if you bought a PC

پاسخ به: چرا از انتشار "هری پاتر و فرزند نفرین شده" هیجان زده نشدیم؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 12 مرداد 1395 14:53
نمایش جزئیات
آفلاین
من هیجان زده نشده، نا امید نشده و خب می تونم بگم که متنفر شدم از این اثر...

من با پاترمور مشکلی نداشته و از اون خوشم هم می آمد (نسخه قدیمی البته!). با داستانک هایی هم که گاه گداری منتشر می کرد و ماجرای جام جهانی کوییدیچ 2014 که نمی دونم چرا مورد توجه سایت های هری پاتری قرار نگرفت رو هم خیلی دوست داشتم. ولی قضیه این نمایشنامه به طور کامل متفاوته!

من در حال حاضر تا نصفه های این نمایشنامه رو خونده و جز حرص خوردن چیزی نصیب من نشد. در حد ضعیف ترین فن فیکشن هایی هست که خوندم، مثل اون هایی که آخرش هری می فهمه دادش لرد ولدمورت بوده یا اسنیپ بچه ویزلی ها از آب در میاد که تو بیمارستان عوضش کردن!

این نمایشنامه توجه بسیـــار کمی به داستان هفت کتاب قبلی داشته و اصلا نکاتی که در کتاب ها گفته شدن رو رعایت نکرده!

اسپویلر: زمان برگردان ها اصلا امکان به جلو رفتن رو دارن؟ مگر کینگزلی شکلبولت تا آخرین باری که ما می دونیم وزیر نبود؟ چی شده هرمیون که حتی در داستانک خود رولینگ هم وزیر نبود، وزیر شده؟ سدریک دیگوری مگه تنها بچه پدرش نبود؟(این رو مطمئن نیستم، از کتاب چهارم اینطور بر می اومد.) و...

بماند از توی ذوق زدن رفتار شخصیت ها و این که رون و هری و هرمیون در جایی که رون به فرد اشاره می کنه، عین خیالشون هم نیست! به ماند رفتار های دیگه شون که حقیقتا با شخصیت هایی که از کتاب در خاطرم هست فرق های زیادی دارن...

پایان اسپویلر

با این همه خوندن یک اثر هری پاتری همیشه می تونه لذت بخش باشه و این مسئله در مورد این اثر هم صدق می کنه . ولی مسلما نه به اندازه نصف کتاب های هفتگانه.

لرد ولدمورت کتاب حق داشت: همه چیز هفتاش بهتره.
نه بیشتر. نه کمتر.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پاسخ به: چرا از انتشار "هری پاتر و فرزند نفرین شده" هیجان زده نشدیم؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 12 مرداد 1395 13:17
نمایش جزئیات
آفلاین
نظر من اینه که وقتی یه فرنچایزی تموم می شه، و بعد از یه مدت ادامه پیدا کنه، ینی گندش در اومده. ینی چی؟
آره، ما دیسک ورلد/صفحه‌جهان داریم که چل-پنجاه تا کتابه. کتابای استاد تالکین رو داریم که هنوز به همت پسرش دارن ادامه پیدا می کنن (حالا ادامه ی داستان نیستن، ولی خب :دی) و امثالهم. اینا تموم نشدن، بنابراین اینکه هنوز ادامه پیدا می کنن عادیه. هری پاتر؟ نه ساله تموم شده. رولینگ ولش کرد (کتابا رو). کتابای تازه نوشت. منتها یه چیز مشخصه (و به نظرم غیر از این فکر کردن چیز غیرعادی ایه) که بعد از اینکه به موفقیت قبلی نرسید، دوباره رفت سر وقت هری پاتر. چرا؟ چون می دونه پاترهدهایی هستن که (ببخشید که همچین چیزی می گم) بدون هیچ فکر اول یا دومی، می رن می بیننش و هیجان زده می شن.

رولینگ نماد در آوردن گند یه چیزیه به نظرم :)) پاترمور و این صوبتا، الانم که این... واقع بین باشیم، گندش رو در آورده :)) (البته همچنان به نظرم مجموعه ی اوریجینال هری پاتر، از بهترین کتابای یانگ ادالتی ان که وجود دارن)

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!



He is Nostro dis Parter
Nostr' alma Mater...
پاسخ به: چرا از انتشار "هری پاتر و فرزند نفرین شده" هیجان زده نشدیم؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 12 مرداد 1395 09:45
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام بی صبرانه منتظر ترجمه نمایشنامه هستم تا ببینم هنوز قلم رولینگ سحر امیز یا اینکه اب بسته بهش...
هرچند تصور کردن یه هرماینی گرنجر سیاهپوست خیلی غیر واقعیه........

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پاسخ به: چرا از انتشار "هری پاتر و فرزند نفرین شده" هیجان زده نشدیم؟
ارسال شده در: دوشنبه 11 مرداد 1395 14:56
نمایش جزئیات
آفلاین
راستش من برعکس اسم شناسم اصلا هری پاتریست نیستم و شاید اسم نصف بازیگرا یا کرکتر ها رو هم ندونم ولی به شدت از کتاب های هری پاتر لذت بردم به دلیل این‌که یه هدف و فلسفه ای پشتش بود و داستان برای رسیدن به اون جلو می‌رفت ولی سایتی مثل پاترمور، فیلم موجودات جادویی و این نمایشنامه به نظرم صرفا ترفند های تجارین برای فرستادن ملت دنبال نخود سیاه و پول به جیب زدن در نتیجه ذره‌ای علاقه ندارم به هیچ کدومشون و برای هیچ نوع اثر هری پاتری دیگه‌ای هیجان زده نمی‌شم چون ترجیح می‌دم هری پاتر رو بعد از کتاب 7 تموم شده بودم و با چنین حرکات تجاری تصورات و خاطراتم با کتابا رو از بین نبرم.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
All you touch and all you see, is all your life will ever be


تصویر تغییر اندازه داده شده
پاسخ به: چرا از انتشار "هری پاتر و فرزند نفرین شده" هیجان زده نشدیم؟
ارسال شده در: دوشنبه 11 مرداد 1395 11:32
نمایش جزئیات
آفلاین
به دلیل اینکه خبرا تو ایران با سرعت لاکپشت می رسن و وقتی ما حتی نتونیم کتاب ها رو ببینیم هیجان زدگی هم در کار نیس
اما به نظر من هری پاتر هنوز طرفدارای خودش رو داره و باید منتظر ترجمه و تالیف کتاب باشیم تا بتونیم هیجان رو تو ایران ببینیم

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
만 까마귀 발톱
با ارزش ترین گنجینه ی هر انسان هوش سرشار اوست.
Only Raven
پاسخ به: چرا از انتشار "هری پاتر و فرزند نفرین شده" هیجان زده نشدیم؟
ارسال شده در: دوشنبه 11 مرداد 1395 01:43
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:
لوسیوس مالفوی old:

اما به دلیل کم توجهی سایت های فارسی مثل جادوگران بزرگ! این هیجانات زیاد هایپ نشدن به نظرم میشد کلی برنامه و خلاقیت ایجاد کرد تا ثابت بشه که هری پاتریست بودن گذشته ، حال و آینده ما نسل هری پاتریست ها و یک پیوندی بشه بین نسل جدید هری پاتر خوانها و نسل قدیم باز روز های گرمی را در سایت ایجاد کرد حتی اگر برای زمانی کوتاه بود ...


بسیار موافق!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!