جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

83 کاربر(ها) آنلاین هستند (67 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
83
مهمانان
0
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آکی سوگیاما 1405/04/05 20:10  29 خواندن  بدون نظر 
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  115 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  182 خواندن  1 نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  301 خواندن  2 نظر(ها) 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  287 خواندن  1 نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  362 خواندن  7 نظر(ها) 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک:
Re: مرگ دامبلدور: حقه یا حقیقتی تلخ؟
ارسال شده در: یکشنبه 14 اسفند 1384 19:56
نمایش جزئیات
آفلاین
مرگ دامبلدور حقه یا حقیقتی تلخ ؟
نظر من اینه که مرگ دامبلدور حقیقتی تلخه !!!
تلخ چون ولدمورت دیگه رغیبی نداره .
من دربارهی مرگ ولدمورت با بلیز موافقم .
دامبلدور خیلی ساده مرد بزرگترین جادوگر کتاب خیلی ساده توسط یه جادوگر کوچولو مرد.
ولدمورتم یکی مثل دامبلدور هری خیلی راحت میکشتش و خودشم خیلی راحت می میره.
به نظر من کتاب خیلی خیلی بد تموم میشه و اگه عاشق شخصیت هاش نباشی حتما از کتاب متنفر میشی.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[مواظب افکارت باش که تبدیل به گفتار می شود.
مواظب گفتارت باش که تبدیل به رفتارت می شود.
مواظب رفتارت
Re: مطمئن باشید که آلبوس دامبلدور نمرده است !
ارسال شده در: یکشنبه 14 اسفند 1384 19:37
نمایش جزئیات
آفلاین
مونتاگ جان فردا هم یه سر به این تاپیک بزن.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
چای هست اگر مینوشی ... من هستم اگر دوست داری
Re: مطمئن باشید که آلبوس دامبلدور نمرده است !
ارسال شده در: یکشنبه 14 اسفند 1384 18:50
نمایش جزئیات
آفلاین
با سلام خدمت بروبچ اینجا
خوب اول در مورد این فکر جدید پرسی

خوب پرسی جان من الان توی کتاب رو نگاه کردم توی ترجمه ی تندیس دامبلدور میگه که ما میتونیم از تو حمایت کنیم و تو و مادرت رو مخفی کنیم
ولی خوب با توجه به حرفی که شما گفتید یعنی حذف قسمتی از کتاب
اگه ممکنه یک مقدار بیشتر در این مورد توضیح بدین و اگه این حرف در جایی اومده لطفا منبع رو هم بگین اگه از متن اصلی هم استفاده کنید ممنون میشم
چون راستش رو بخواین من از قسمت دوم حرف شما هیچی نوفهمم

حالا بلیز
خوب راستش شما درست میگید که نارسیسا از اسنیپ میخواد که دامبل رو بکشه و لی درست چند خط پایین تر از همون جا اسنیپ گفته که ولدمورت در نظر داره دست آخر من این کار رو بکنم

البته حرف شما کاملا درسته که ولدمورت میخواد از لوسیوس انتقام بگیره

البته شما یه نقل قول تاز من کردین از اونجا که من گفتم
حالا تنها دلیل برای حرف من اینه که ما باید بفهمیم اسنیپ اگه پیش ولدمرت باشه چه منافعی برای دامبلدور یا هری داره که دامبلدور برای این منافع حاظر به مردن شده

و شما در جواب اون حرف گفتین که

خب من کاملا مخالف این حرفم من که گفتم اسنیپ دامبلدور رو کشته چون طرف ولدمورته !!

خوب این یعنی چه جیگر
من میگم که اسنیپ طرف دامبل هستش و دامبلدور حاظر شده که اسنیپ اون رو بکشه تا اسنیپ برگرده پیش ولدمورت وباز دوباره به حرف خودم میرسم که

حالا تنها دلیل برای حرف من اینه که ما باید بفهمیم اسنیپ اگه پیش ولدمرت باشه چه منافعی برای دامبلدور یا هری داره که دامبلدور برای این منافع حاظر به مردن شده

خوب بلیز جان در جواب قسمت دوم حرف شما که از کتاب نقل قول کردین
این حرف همون مطلب شما رو میرسونه
البته من این حرف رو نمیتونم رد کنم (چون هیچ مدرکی برای رد کردنش نیست)
و البته نیتونم به این حرف اعتماد کنم چون ممکنه که رولینگ این حرف رو نقض کنه و در جواب بگه که این فقط گفته ی دامبلدور بوده و میخواسته که اگه ولدمورت ذهن دراکو رو خوند ا به اسنیپ شک نکن

من قبلا این چند جمله رو دیده بودم ولی خوب راستش مدرک برای رد کردنش ندارم البته با توجه به سبک نوشتن رولینگ نمیتونم زیاد به این حرف اعتماد کنم (خودمم گیج میزنم)
______________________________________
در آ[ر بلیز جان من جز ملت نیستم من جز امت هستم

البته ملت و امت یه فرق کوچیک با هم دارن که به من گفتن نگم چیه

یو هو ها ها ها

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: مطمئن باشید که آلبوس دامبلدور نمرده است !
ارسال شده در: یکشنبه 14 اسفند 1384 18:20
نمایش جزئیات
آفلاین
نمی دونم اینم یه نظریه خودتون قضاوت کنید

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
چای هست اگر مینوشی ... من هستم اگر دوست داری
Re: مطمئن باشید که آلبوس دامبلدور نمرده است !
ارسال شده در: یکشنبه 14 اسفند 1384 17:54
نمایش جزئیات
آفلاین
به طور حتم كار خود دامبلدور براي رد گم كني بود وبه طور حتم اسنيّّپ جاسوس دامبلدوره و دررابطه با زنده ويا مرده بودن آلبوس او مرده وبه احتمال زياد بعد از مرگ گرينوالد داراي جان پيچ بود.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
خیانت تو کار ما نیست
Re: مطمئن باشید که آلبوس دامبلدور نمرده است !
ارسال شده در: یکشنبه 14 اسفند 1384 17:04
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام دوستان واقعا فکر نمی کردم اینقدر فکرتون خوب کار کنه در ضمن شما ها خیللی جلو رفتین حالا نظریه ی دوم من که شاید تو حرفاتون گفته باشین قدم قدم جلو میریم :

.2. بياييد همه با هم مرگ را بازي كنيم.
.هنگامي كه دامبلدور با دراكو صحبت ميكرد به او راه جالبي نشان داد.
.دامبلدور پيشنهاد داد كه از مادر دراكو تا هنگامي كه پدرش لوسيوس در
.زندان است محافظت كند.
.اين خيلي جالبه كه دامبلدور ميگه كه راهي رو بلده كه نشون بده دراكو .مرده در حالي كه چنين نيست ايا اين همان راهي نيست كه دامبلدور برنامه
.انرا داشت؟ ( پس می تونسته برای خودشم اینکاررو کرده باشه)
افشاگري بزرگ__نسخه انگليسي قسمت مهمي از متن را ندارد.
.نسخه انگليسي قسمتي از متن كه براي دلايل ما بسيار مهم ميباشد را ندارد.
.ميتوانيد برويد و هردو متن را مطالعه كنيد و مطمئن شويد.
.هردو متن اين مفهوم را مي رساند كه دراكو بايد از ديد ولدمورت مخفي بشه
.انگار كه مرده است.
.ايا امكان دارد كه رولينگ اين متن را در نسخه اصلي اورده باشه و بعد .متوجه شده كه اشتباه كرده و دليل خوبي به ما داده و اين قسمت را حذف
.كرده باشه ولي اتفاقي در نسخه امريكايي چاپ شده باشه؟
فردا نکته ی بعد رو ارائه می دم.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
چای هست اگر مینوشی ... من هستم اگر دوست داری
Re: مطمئن باشید که آلبوس دامبلدور نمرده است !
ارسال شده در: یکشنبه 14 اسفند 1384 17:00
نمایش جزئیات
آفلاین
man fekr mikonam dambeldor morde bashe mage roling be hamin rahati sirius ro nakosht on ba in kar mikhad baes beshe harry mostaghel beshe hamin

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
har anche ehsas karde va har anche shenakhteam . del khaste va bimar . tanha istadeham aya mitavani anja bashi chera ke in manam ke be entezarat neshasteham ya ke to ham nabakhshodehi
metallicaتصویر تغییر اندازه داده شده
Re: مطمئن باشید که آلبوس دامبلدور نمرده است !
ارسال شده در: یکشنبه 14 اسفند 1384 16:11
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:
نه من قبلا هم توضیح دادم دامبلدور اونقدر احمق نبود که تا واپسین لحظه هایه زندگیش به اسنیپ اعتماد داشته باشه
در واقع اسنیپ واسه ی این اینقدر به سرعت دامبلدورو کشت تاغبقیه ی مرگخوارا متوجه ی نقشه ی اون و دامبلدور نشن و او بتونه اعتماد لرد سیاه رو بیشتر جلب کنه برای نابودیه لرد سیاه نه کمک به اون



خب البته این نکته رو هم باید در نظر داشته باشین که منم از امروز تصمیم نگرفتم که بگم دامبلدور مرده . شاید تا الان پنجاه شصت پست فقط در این مورد توی بقیه تاپیک ها زده باشم پس فکر میکنم من بیشتر حق دارم که بگم قبلا هم توضیح دادم

خب تا حالا خیلی در این مورد توضیح دادم برای همین اگر اجازه بدین تنها باتوجه به متن شما این نکته رو به شما یادآوری کنم که این که دامبلدور تا آخرین لحظات زندگیش به اسنیپ اعتماد داشته اصلا مدرک موجهی نیست ! چرا که قبل از اینکه اسنیپ عضو محفل بشه یک مرگخوار بوده و ولدمورت مدت زمان بیشتری باهاش آشنا بوده . به عبارتی اسنیپ مدت زمان بیشتری رو برای ولدمورت کار کرده و با توجه به کتاب ولدمورت هم همیشه بهش اعتماد داشته ! پس اگر بخوای از روی سابقه هم نظر بدین باز سابقه مرگخوار بودن اسنیپ بیشتر بوده !

در ضمن بعد نبود یکم در مورد اون دلیل آخریمم نظر میدادینا

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: مرگ دامبلدور: حقه یا حقیقتی تلخ؟
ارسال شده در: یکشنبه 14 اسفند 1384 15:56
نمایش جزئیات
آفلاین
خواهش میکنم پیتر جان این چه حرفیه

خب راستش پیتر جان قبول کن که نظر قبلیت رو خیلی بد گفته بودی دیگه همه رو به اشتباه انداختی

نقل قول:
من شخصا توقع داشتم اگر دامبلدور مي ميره به نوعي باشكوه باشه. حداقل شايسته ي خودش مثلا در يك مبارزه ي خوب.


خب من تا قبل از اینکه کتاب ششم در بیاد همیشه این فکر رو راجع به ولدمورت میکردم که چطور قراره توی کتاب آخر بمیره !

دامبلدور هم همینطوره ! از اونجایی که دامبلدور خیلی جادوگر بزرگی بوده همه ما این انتظار رو داشتیم که او به این راحتی نمیره مگر اینکه دیگه یک ایل بریزن سرش تا بتونن از پای در بیارنش !

این نظریه ای بود که تمام دوستانم داشتن ! ولی خب قاعدتا توی کتاب صحنه سازیه چنین نبردی یکذره مشکله و تازه با این شخصیتی که رولینگ از دامبلدور ساخته باز هم بعید به نظر میرسید که دامبلدور تن به شکست بده !

به همین دلیل من فکر میکنم تنها راهی که برای رولینگ باقی موندش کشتن دامبلدور بخاطر یک اشتباه فردی بوده !

روش خیلی هم ساده ایه ! هممون دیدیم که چقدر دامبلدور الکی مردش . ولی نکته ای که در اینجا وجود داره و احتمالا همه ما رو هم عذاب میده اینه که هیچ کدوم از ما انتظار چنین چیزی رو نداشتیم و دوست داشتیم که دامبلدور پس از یک مبارزه مفصل با لشکریان سیاه و ناکار کردن بسیاری از آن ، بالاخره به طور خیلی اتفاقی یکی از آنها موفق به کشتن او بشه .

اما این اتفاق نیفتاد . همه ما چون که در ذهنامون از دامبلدور یک شخصیت بسیار بزرگ ساخته بودیم به هیچ وجه انتظار نداشتیم که به این ضایعگی از کتاب حذف بشه و طبیعیه که سعی میکنیم نارضایتی هامون رو به انواع مختلف بیان کنیم !

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: مطمئن باشید که آلبوس دامبلدور نمرده است !
ارسال شده در: یکشنبه 14 اسفند 1384 15:43
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:

آقا دامبلدور نمرده و مدرکم اینکه:
اسنیپ یه لحظه تو چش دامبل نگاه کرد بعد اون طلسمو فرستاد همه می دونیم که طلسم مرگ سریع طرفو نفله می کنه ولی دامبلدور به آسمون رفت و بعد اومد پایین تا حالا تو کل داستان دیدین این طلسم همچی کاری کنه؟
ولی اگه دامبل مرده باشه...

دوست عزیز پس میشه بفرمایین اون چی بود که هاگرید با خودش به داخل آرامگاه سپید برد؟
نقل قول:

_ من کاملا نظرم مخالف این چیزیه که شما میگین ! به نظر من ولدمورت در اصل شاید اصلا فکر نمیکرده که دراکو موفق بشه ! به عبارتی ولدمورت اصلا دراکو رو برای کشتن دامبلدور مامور نکرده بوده !!! اون فقط میخواسته که دراکو رو به کشتن بده ! چون پدرش برای او یک عالمه دردسر درست کرده بوده . اگر یادتون باشه نارسیسا هم توی فصل دوم کتاب گفت که لرد سیاه میخواد که از لوسیوس انتقام بگیره و اسنیپ هم حرف اونو تایید کرد .

من با این نظر شما موافقم به نظر من هم ولدومورت از خوانواده ی مالفوی ها خیلی نا راضیه چون لوسیوس با نادونیه خودش و فقط برای حفظ منافع خودش یک جان پیچه لرده سیاهو به باده فنا میده
نقل قول:

در حقیقت من فکر میکنم که دامبلدور از مدتها قبل میدونسته که دراکو داره یک کارهایی انجام میده .

ولی اون موقع از نظر خودش مرگخواران هیچ راه نفوذی به قلعه نداشتند و همچنین او نیز چندتا از اعضای محفل رو مستقر کرده بود که مواظب اوضاع باشند ، ولی با توجه به مشغله های زیادی که داشته ( پیدا کردن جاودانه ساز ها ) خودش دیگه زیاد راجع به این موضوع وقت نزاشته چون که فکر میکرده که دراکو هیچ شانسی برای موفقیت نداره !

چنانچه دیدیم که دامبلدور در بالای برج به دراکو گفت که تنها چیزی که ازش سر در نمیارم اینه که چطور موفق شدی مرگخوارا رو وارد قلعه کنی ؟ و وقتی که دراکو جریان گنجه رو تعریف کرد ناگهان دامبلدور پی به ماجرا بردش و حتی توی کتاب هم به طور غیر مستقیم به این موضوع اشاره شده که دامبلدور حسرت اینو میخورده که چرا خودش از قبل نفهمیده

بله دامبلدور می دونسته که دراکو داره یه کارایی میکنه ولی به این دلیل به اون چیزی نگفته چون فکر میکرده اگه به مالفوی چیزی بگه جون او در خطر می افته چون لرد سیاه میفهمیده (به وسیله ی ذهن خونی) که دراکو لو رفته و دیگه یه مهره ی سوختس و دخله اونو میاورده
دامبلدور فقط نگران جون دراکو بوده نه چیزه دیگه ای
نقل قول:
خب من کاملا مخالف این حرفم من که گفتم اسنیپ دامبلدور رو کشته چون طرف ولدمورته !!!

نه من قبلا هم توضیح دادم دامبلدور اونقدر احمق نبود که تا واپسین لحظه هایه زندگیش به اسنیپ اعتماد داشته باشه
در واقع اسنیپ واسه ی این اینقدر به سرعت دامبلدورو کشت تاغبقیه ی مرگخوارا متوجه ی نقشه ی اون و دامبلدور نشن و او بتونه اعتماد لرد سیاه رو بیشتر جلب کنه برای نابودیه لرد سیاه نه کمک به اون

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
I just Love Baran Kosari
تصویر تغییر اندازه داده شده