جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

75 کاربر(ها) آنلاین هستند (68 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
75
مهمانان
0
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  96 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  175 خواندن  بدون نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  293 خواندن  بدون نظر 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  279 خواندن  بدون نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  350 خواندن  7 نظر(ها) 
آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

مرگ 1405/02/26 03:30  254 خواندن  1 نظر 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: مضرات هری پاتر
ارسال شده در: دوشنبه 12 مرداد 1383 22:27
نمایش جزئیات
آفلاین
مغ و هرى ممنون عالى نوشتيد
بعدشم اينكه مغ خيلى مىدونه و مىتونه تويه مسائلى كه ما توش مونديم كمكمون كنه كه فكر كنم ايشون خيلى سرشون شلوغه ولى من هميشه منتظر حرفها و صحبت هايه ايشون هستم

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
دلبستگي من به جادوگران و اعضاش بيشتر از اون چیزی که فکرشو میکنید
Re: مضرات هری پاتر
ارسال شده در: دوشنبه 12 مرداد 1383 04:40
نمایش جزئیات
آفلاین
مغ عزیز یه سری حرف داشتم
نوشته اید که اگه کتاب بدون وجود دختر ها نوشته میشد جذابیت نداشت من میخوام این رو بازش کنم بیشتر چون به نظرم جالب شده
اول بریم از اونطرف ببینمیش اگه همه دختر بودن چی ( یه چیز مثل بابا لنگ دراز ) در واقع من به هیچ کدوم از این دلایل از هری پاتر خوشم نیومد
من از هری پاتر خوشم اومد چون اومدگفت تویی که الان داری تو این دنیا زندگی میکنی حواست باشه که ممکنه کسی که کنارت هست یه جادوگر باشه ببینید در همه کتاب های جادوگری ( حد اقل اونایی که من دیدم ) همیشه دنیای جادوگر ها رو از بقیه جدا کردن یا بردنش به گذشته خیلی دور یا آینده خیلی دور یا یه کره دیگه و غیره
ولی رولینگ اومد و گفت ممکنه همین کنار یه مدرسه جادوگری باشه که تو این مدرسه همه مثل شما میخورن و میپوشن و راه میرن و زندگی میکنن
میتونن یه جادو هایی بکنن ولی محدودیت هم دارن برای یاد گرفتن کوچیک ترین جادویی باید تمرین کنن باید برای زندگی بهتر با پلیدی هایی که در جامعشون وجود داره مبارزه کنن ( ولدمورت ) و و و
حالا جامعه ای که رولینگ میشناخته تو مدرسش دختر و پسرش با هم میرن سر کلاس ولی خوابگاهشون جداس
خب طبیعتا اگه این فکر به سر یکی از نویسندگان ایران میزن مدرسه ها جدا بودن و با حجاب کامل ظاهر میشد قضیه
این فقط بسته به جامعه ای داره که نویسنده توش زندگی کرده
در واقع یه انگلیسی براش خیلی مشکله بیاد یه داستان ایرانی بنویسه و بالعکس
الان موارد یادم نمیاد که مثال بزنم ولی کتاب های زیادی هستن که با وجود معروفیت هیچ حرفی از رابطه بین زن و مرد توشون نیست

من این کتاب رو خیلی پاکیزه دیدم حتی خانم رولینگ بسیار شخصیت ها رو بی آلایش ( بچه مثبت ) نشون داده
و ضررش رو در همون غرق شدن توش میدونم چون این کتاب مثل دریا ما رو به سمت خودش میکشه در حالی که روش صافه ولی در درونش دنیای کشف نشده ای داره و همه ما میخوایم به نوعی کشفش کنیم.
سامرست موام در ابتدای رمان لبه تیغ خودش ( که از معروف ترین رمان ها هست و توصیه میکنم به همه که بخوننش) در مورد خصوصیات یک رمان خوب میگه:
1- باید موضوع نابی داشته باشه که قبلا استفاده نشده باشه
2- رمان چیزیه که برای همه مردم نوشته شده پس اگه نویسنده ادعا کنه برای گروه خاصی نوشته اون رمان نیست بلکه کتاب تخصصیه
3- رمان باید یک شروع خوب یک وسط همواره جذاب و یک پایان مرتبط با حوادث و در عین حال کوبنده داشته باشه
4- در رمان به وجود آوردن حادثه پشت حادثه به اثر لطمه میزنه و خواننده از دنبال کردن حوادث خسته میشه

بقیه موارد یادم نیست اگه بخواید کتابش رو میگیرم و مینویسم براتون ولی توجه کنید همه اینا با کتاب خانم رولینگ جور درمیاد.
به خصوص این زندگی که رولینگ به ما نشون میده
من عاشق داستانهایی هستم که توشون سوپر من نداره و جوری زندگی رو نشون میده که انگار همین الان داره جایی اتفاق میافته
همه چیز پذیرفتنیه هری یک آدم معمولی با ضعف ها و قوت های خودشه
اشتباه میکنه
خیلی چیزا یادش میره ( آینه سیریوس و غیره )
عصبانی میشه
کارهای خیلی بزرگ میکنه
کارهای بچه گانه ای ازش سر میزنه و غیره
مثلا توجه کنید چقدر کارهای معمولی در این کتاب ها انجام میشه
مثلا کتاب 5 تمیز کردن خانه بلک ها واقعا یک چیزیه که به راحتی قابل حذف از کتابه ولی چون رولینگ داره زندگی رو نشون میده باید باشه
در عین حال هیچی از جلسات محفل نمیدونیم چون در زندگی هری و در دید هری نیست تا رولینگ اونا رو به ما نشون بده در نتیجه به همون دریا که گفتم برخورد میکنیم
دوست داریم بدونیم این جلسه ها چجوری بودن
کلی سوال تو ذهنمون هست اینا همش ما رو به خودش میکشونه
و جالب اینجاست که این سوالات خیلی هاشون با تموم شدن سری کتاب ها هم جواب داده نمیشن
شاید حتی به فکر رولینگ هم نرسیده ولی اونقدر موضوع گسترده بوده که خود رولینگ رو هم توش غرق کرده
منم زیاد حرف زدم ( نوشتم )

ولی حرفام تموم نشد بازم

به مغ:
عزیز منتظر حضور گرمترت در سایت هستیم

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Sunny, yesterday my life was filled with rain.
Sunny, you smiled at me and really eased the pain.
The dark days are gone, and the bright days are here,
My sunny one shines so sincere.
Sunny one so true, i love you.

Sunny, thank you for the sunshine bouquet.
Sunny, thank you for the love you brought my way.
You gave to me your all and all.
Now i feel ten feet tall.
Sunny one so true, i love you.

Sunny, thank you for the truth you let me see.
Sunny, thank you for the facts from a to c.
My life was torn like a windblown sand,
And the rock was formed when you held my hand.
Sunny one so true, i love you.
Re: مضرات هری پاتر
ارسال شده در: یکشنبه 11 مرداد 1383 21:57
نمایش جزئیات
آفلاین
بابا این بحثا رو ول کنین بچسبین به زندگیتون! آخه رولینگ توی لندن وقتی این کتابو بنویسه فکر بچه های ایرانی رو که نمی کنه!اونجا این چیزا کاملا عادیه!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
lona
Re: مضرات هری پاتر
ارسال شده در: یکشنبه 11 مرداد 1383 21:21
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام ملت . من نمیخواستم که تو این تا پیک چیز دیگه ای بنویسم هم به خاطر اینکه موضوع لوس شده هم اینکه که مشغله فکریم بیشتر از اینه که بشینم و جواب بنویسم و فقط هر از چندگاهی میام و نگاهی میندازم تا از قافله عقب نمونم و بفهمم که توسایت چی میگذره . ولی اجازه بدید که یکم موضوع رو که شاید برای بعضی ها سوال برانگیز وشاید هم بیخود باشد را توضیح بدم
اول کاری که میکنیم نظریه فروید رو میگم و بعد درمورد اینکه آیا این نظریه درست هست و چه ربطی میتونه به موضوع بحث ما داشته باشه بحث میکنیم
ولی قبل از هرچیز باید خدمتتون عرض کنم که با اینکه فروید نظریه ای اینچنین از نظر بعضی ها بیخود داده ولی از نظر زندگی شخصی فردی بسیار باایمان بوده و مبادی آداب.
خوب فکرکنم حداقل یک چیزهایی درباره این نظریه شنیده باشید.فروید میگه هر رابطه ای از رابطه مادر فرزندی تا روابط زن وشوهری همه به نوعی عشق جنسی است (در اصل هر گونه ارتباط برای ارضای جنسی است) .
خوب این چه ربطی میتونه به بحث ماداشته باشد؟ با اینکه این نوع قضاوت درباره عشق پاک یا عشق ارسطویی ( عشق نوع B) کاملا بی انصافی است (مثلا دوستی شما باصمیمی ترین دوستتون یا حتی مادرتون {لازم بذکر است که فروید در جامعه ای بزرگ شده رابطه اونطوری مادر فرزندی به نوعی عادی است ، ا ه حالم بد شد وقتی دربارش هم فکر کردم} ولی میبینیم که در خیلی مواقع این نظریه راه خودش رو پیدا میکنه و همین، دلیل زنده بودن این نظریه است ، مثلا شما می تونید این نظریه رو در مورد بازی های کامپیوتری یا غیره ببینید که اون جوانان و نوجوانانی که ازنظرخانوادگی در محدودیت های بیشتری هستند بیشتر به این نوع بازی ها جذب میشوند
از یک طرف دیگر هم نگاه کنید بیشتر قشری که به مطالعه کتاب های هری پاتر می پردازند قشر نوجوان هستند {بچه ها رو بذارید کنار چون اون چیزهایی که این قشر حالیشون میشه بسیار کمتر از نوجوانان است ، هرچند متاسفانه سن بلوغ داره میاد پایین } قشری که در ان ترشحات هرمونی بسیار است که ممکنه حالت هایی رو برای اونها بدون هیچ تحریک خارجی ایجاد کند{مثل افسردگی ، شادی ، بی اشتهایی و چیزهایی که خودتون بهتر میدونید } در این سن افراد شروع به شناخت خودشون وحتی جنس مخالف میکنند{ و متاسفانه این اطلاعات به طریقی درست به اونها داده نمیشه ، من از شما خواهش میکنم اگر برادر کوچکتر یا خواهر کوچکتر دارید به نحوی به اونها این اطلاعات را بدهید اجازه ندهید خیانتی که به ما از طریق نادانی شده به آنها بشود ، حتی اگر خودتان نمیتوانید حداقل ازکسی که به اونزدیک هستید ویا حتی از روانشناس بخواهید که این ها را به او بگوید ، مطمئنا چیزهایی که خودشون بدست می اورند بسیار ناقص و اشتباه خواهد بود} خوب این شناخت خود و جنس مخالف چگونه میتونه حاصل بشه ؟ یکی از راه هایش میتونه هری پاتر باشه . از حرف من اشتباه برداشت نکنید ،بازم تکرار میکنم .... یکی از راههاش.
خوب میبینیم که نظریه فروید درباره این افراد که شاید قلیل باشند صادق است چون این شناخت به نوعی ، یک نوع احساس را در شما زنده میکند شاید کم و شاید زیادو به نوعی باعث ارضای ناخودآگاه و یا خودآگاه شما میشود (من و ببخشید که یکم رک شدم){ اگر شما جزو این افراد هستید خودتان را سرزنش نکنید این بخاطر شرایط هرمونی شماست که به منطقه زندگی شما از نظر جوی ، ژئو فیزیکی ، نوع تغذیه و.... وابسته است ، مطمئن باشید که در سن بالاتر این نوع ارضای کاملا از بین خواهد رفت }
ولی این نوشته ها دلیل نمیشه که بگید که این ها تقصیر من که نیست ، پس من اینجا چیکاره بیدم . بیشتر این نوع ارضای از نظر فکری است و بیشتر خیال در ان نقش بازی میکند تا روابط فیزیکی ، باید بهتون هشدار بدهم که اگر در حد معقول با این احساس خودتون برخورد نکنید و بگذارید تمام زندگی شما رو به تباه بکشد یا برعکس اون رو سرکوب کنید به صورتی که بزرگ شدید بسیار تشنه به این نوع مسائل بشوید در هردوصورت برای شما بسیار مضر خواهد بود( به عنوان شاهد کسانی رو مثال می اورم که مطمئنا همه در کوچه بازار دیدید که سنی بالای n دارند و دست از این کارهاشون ور نمیدارند واقعا برای خودشون و والدینشون که به احتمال زیاد درگور خفته اند متاسفم )
به هر تقدیر باید این بحث رو جمع کنم چون هر چه جلوترمیروم میبینم که گستره بحث بیشتر میشود و برای گفتن جنبه ای از این ها باید قبلش توضیح بدم که اگر بخوام همین طور ادامه بدم باید نوشته ای بنویسم که هر جلدش هفتادمن میشود.
ولی خلاصه ماجرا به این شکل میشود:
1-ارضا (شاید بشود اسمش راکنجکاوی یا جواب گویی به یک احساس ناملموس گذاشت) به این شکل (خوندن کتاب ) امکان پذیراست.
2- نصف بیشتر این نوع .... به اصطلاح کنجکاوی..... از طریق تخیل انجام میشود.
3- شاید برای شما این حالات وجود نداشته باشد . ولی اگر یکم صادق باشیم میبینیم که اگر همین کتاب بدون وجود دخترها نوشته شده باشد و توی یک مدرسه جادوگری پسرانه نوشته شده بود چقدر داستان بیخودی میشد چون یا داشتند به هم فحش میدادند یا باهم دعوا میکردند و اگر کسی هم خلاف این جریان بود بایکوت میشود . این همان دلیلی است که دختر ها وارد داستان میشوند ... با اینکه دوست ندارم به این حقیقت اعتراف کنم ولی باید بگم که دخترها چه در داستان چه در زندگی به شکلی به زندگی ما مردها معنا میدهند . و اگر یکم دقیق نگاه کنیم میبینیم که همین داستان باهمین شرایط بدون دخترها نوشته میشد این فروش رو نمیکرد حتی اگر شکسپیر از گور بلند میشد و دوباره مینوشتش ! چون چیزی که این داستان را زیبا میکند نثر و سجع داخل جمله ای نیست ( حداقل که ما داریم ترجمه میخوانیم نیست) بلکه پرواز دادن تخیل ماست و این پرواز بزرگ با سیبیل کلفت ها حال نمیداد.
4- جنبه دیگر هری پاتر بیدار کردن حس شهرت درون ماست . چیزی که مارو بیشتر به طرف هری پاتر میکشونه ولی دریک درجه کمتر .ولی بگذارید این رو به دوقسمت تقسیم کنم
الف ) همه ما دوست داریم که مورد علاقه واقع بشیم ... اگر این مورد علاقه واقع شدن ازطرف شخص خارجی باشد که چه بهتر(دوست داشتن هری توسط هرمیون ) واگر این دوست داشتن به تعداد بالایی برسد(جنبه واقعی شهرت) همون قسمت دوم حرف من میشود(قسمت بعدی رو بخونید)
ب) شهرت .جلب توجه ، که همه اینها تقریبا به وسیله قدرت بدست می آید حال این قدرت میتواند قدرت علم باشد یا قدرت جادو .. ( هری این قدرت رو دارد یا تقریبا هرکسی که داخل هاگوارتز است این قدرت را دارد)
5– مضر بودن هر ی پاتر توی خود هری پاتر نیست بلکه توی تخیل ماست این تخیل ماست که باعث بد بودن یا خوب بودن یک چیز میشود .فکر کنم این گفته ارسطو است که گفته " خوبی یا بدی در فکر شماست ."
6- به احساسات خودتون احترام بگذارید چون ما چیزی به غیر از احساس نیستیم . این احساس است که به ما موجودیت میدهد . اما زمانی به معنای واقعی به سعادت میرسیم که این احساسات را تحت کنترل دربیاوریم ( کنترل احساسات توسط مغز یکی بحث های بزرگ رسیدن به قدرت های اسطوره ای است { به کسی نگید به شما اینو گفتم !!!!!})
7- هزار بار گفتم بازم میگم نماز بخوا نید از هرچه مضرات که فکر میکنید شما رو دور نگه خواهد داشت .

خوب دیگه بسه . گفتنی زیاد است ولی نه من وقت اون رو دارم که بگم نه من تنها منبع هستم . هدف ما از آفرینش تکامل بوده و هست حال ببینید این تکامل به چه شکل برای شما حاصل میشود به دنبال آن بروید .. من شناخت خود را پیشنهاد میکنم .
چاکر شما مغmh_amri


افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ز جمع فلسفيان با مغي بدم پيکار
نگر که ماند ز پيکار در سخن بيکار
اسدي طوسي
Re: مضرات هری پاتر
ارسال شده در: چهارشنبه 24 تیر 1383 21:10
نمایش جزئیات
آفلاین
براى من باعث افت تحصيلى نشد من مثال زدم كفتم شايد باعث اين عامل بشه ببينيد هر جيزى ضرر داره و به جاش مفيد هم هست راستش من از هرى جيزى نديدم ولى خب شايد براى بقيه يكم ضرر داشته باشه

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: مضرات هری پاتر
ارسال شده در: چهارشنبه 24 تیر 1383 20:25
نمایش جزئیات
آفلاین
خوب ببین بعضی وقتا اگه زندگیمون بشه هری واقعا عالیه !!
البته این نظر شخصیه خودمه که در کل هری خوبه غیر از بعضی مسایلش که مشخصا باهاش مخالفم اما غیر از اون مسایل واقعا بهم کمک کرد به خصوص تو درسام و اصلا باعث افت تحصیلیم نشد بلکه باعث پیشرفتم شد .

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!

وزیر مردمی اورجینال اسبق


تک درختم سوخت ، پس بذار جنگل بسوزه
Re: مضرات هری پاتر
ارسال شده در: چهارشنبه 24 تیر 1383 20:19
نمایش جزئیات
آفلاین
داستانهای هری پاتر اصلا مضر نیست!!
اتفاقا خیلی هم آموزنده است .توی هری پاتر همه با جادوی
سیاه مخالفن و با اون مبارزه می کنند تو زندگی هم با اینکه
چیزی مثل جادوهای هری پاتر وجود ندارد ولی می تونیم خیلی چیزها را جادو تصور کنیم مثل قدرت عشق که خودش یه جادوئه و کسائی مثل دولت آمریکا با قدرت و جادوی سیاهشون از چنین چیزای با ارزشی غافل موندند.
هری پاتر یه پسر یتیمه که ولدمورت باعث شده اون یتیم بشه
خوب وقتی ما کتابو می خونیم دلمون براش می سوزه و از ولدمورت متنفر میشیم هری پاتر به ما یاد میده که بااینجور افراد مبارزه کنیم ونگذاریم کسانی مثل ولدمورت و مرگخوارانش بتوانند بر ما مسلط شوند و با قدرت سیاهشان
دنیای قشنگ و زیبای نشاط و آزادی ما را نابود سازند


به قول اون یارو:خداحافظ با هم دعوا نکنید

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: مضرات هری پاتر
ارسال شده در: چهارشنبه 24 تیر 1383 20:10
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:

فلور دلاكور نوشت
آخه ضررهاى هرى باتر كه فقط اون نيست مرلين كفت باعث افت تحصيلى مىشه يا اصلا باعث مىشه از واقيات زندكى بيرون بيريم و فقط كتاب رو ببينيم و همه ى زندكيمون بشه كتاب اين مسئله ممكنه براى هر كسى توى هر جاى جهان بيش بياد بس فقط مضرات هرى باتر مخصوصه ايران نيست


تا اونجایی که یادمه در این مورد نتیجه گیری شده بود و همه موافق بودن که نباید تو هری پاتر غرق شد... ولی به نظر من اینجور چیزا به اون یه خورده ضررشون می ارزن!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: مضرات هری پاتر
ارسال شده در: چهارشنبه 24 تیر 1383 19:45
نمایش جزئیات
آفلاین
آخه ضررهاى هرى باتر كه فقط اون نيست مرلين كفت باعث افت تحصيلى مىشه يا اصلا باعث مىشه از واقيات زندكى بيرون بيريم و فقط كتاب رو ببينيم و همه ى زندكيمون بشه كتاب اين مسئله ممكنه براى هر كسى توى هر جاى جهان بيش بياد بس فقط مضرات هرى باتر مخصوصه ايران نيست

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: مضرات هری پاتر
ارسال شده در: چهارشنبه 24 تیر 1383 19:36
نمایش جزئیات
آفلاین

البته فکر می کنم که هری پاتر فقط برای ماها مضر باشه و برای خارجی ها یه کتاب اموزنده اس و در کل رولینگ هم درسته که می دونسته این کتاب جهانیه اما هیچ وقت نمی اومده خودشو خراب کنه و بعضی مسایل رو تو کتابش نیاره چون برای بعضی کشور ها بده .
بس میشه همین جا بحثو تموم کرد که هری فقط برای ما مضره نه خارجی ها ...

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!

وزیر مردمی اورجینال اسبق


تک درختم سوخت ، پس بذار جنگل بسوزه