1. روش دقیق جدا شدن از زمین و شروع پرواز را به طور کامل شرح دهید. (5 نمره)اول جارو رو بین دو پا نگه میداریم . دقت می کنیم که جارو قصد فرار نداره و لازم نیست تا سر حد خفگی فشارش بدیم! و دقت می کنیم که ته جارو( همانجایی که مشنگ ها باهاش زمین رو تمیز می کنن ) باید پشتمون باشه و تهش تو دستمون!
نیت می کنیم... این مرحله خیلی اهمیت داره .جاروی خوب وقتی خوب پرواز می کنه که حس نکنه سوارش هر لحظه ممکنه دچار غش و افتادگی فشار و اینها بشه!
خلاصه ، با حفظ آرامش ، با پا نیرویی به زمین وارد می کنیم و با استفاده از اون نیرو روی هوا بلند می شیم . پا رو ، از پنجه تا پاشنه از روی زمین برمیداریم و سوار جریان هوا میشیم ( ترجیحا تا آخرین لحظه شست پا روی زمین باشه
) در انتها روی جارو خم میشیم، پاها رو جمع می کنیم و کمی اوج میگیریم تا فاصله مناسب رو با زمین پیدا کنیم .
2. شیوه ی صحیح پیچیدن و تغییر مسیر بدون انحراف و لرزش را توضیح دهید. (5 نمره)تغییر مسیر مستقیم: دست راست جلو و دست چپ عقب ، روی دسته جارو قرار داده میشه . اول بالا تنه رو به سمتی که میخوایم متمایل می کنیم . ذره ذره بیشتر خم میشیم و با دست ، جارو رو هم به اون سمت میکشیم . کل حرکت نباید بیشتر از پنج ثانیه طول بکشه . در صورت درست اجرا شدن این روش ، با زاویه بیست الی سی درجه نسبت به سطح زمین تغییر مسیر میدیم . کاربرد این روش در سبقت گرفتن هست .
تغییر مسیر پیچشی: فرق خاصی با نوع مستقیمش نداره . فقط باید نیروی وارد شده از طرف دست راست بیشتر باشه و زاویه بدن کمتر از پنجاه درجه نمیشه . این حرکت بیشتر برای لایی کشیدن و جاخالی دادن استفاده میشه .
3. چگونگی فرود مناسب و بدون سقوط از روی جارو را بگویید. (5 نمره)واضح و مبرهنه که اول یک سطح جامد ، با حداقل مساحت یک متر مربع پیدا می کنیم
آماتور :ارتفاع کم میکنیم تا به ارتفاع یک تا یک و نیم متری باند فرودمون برسیم . در صورت امکان یکی دو متر دورخیز می کنیم و بعد ، در حالی که خیلی ملایم ارتفاع کم میکنیم به سمت سطح جامد حرکت می کنیم .پاها رو از حالت جمع خارج می کنیم و آماده نگه میداریم . به محض اینکه موفق شدیم نوک انگشت پامون رو به زمین تماس بدیم یهو پایین میایم و پرواز رو متوقف می کنیم . در صورتی که باند فرود صخره ای لب دریا بود ، ترجیحا چتر نجات رو هم باز می کنیم تا از لبه ش پرت نشیم
در غیر این صورت ، نیم متر جلوتر روی زمین متوقف میشیم .
حرفه ای
: با زاویه نود درجه به سمت زمین سقوط می کنیم . دو سه متری مونده به شپلخ شدن ، سرعت کم می کنیم ، پاها دراز می کنیم و از حالت خمیده در میایم . تو نیم متری زمین سر جارو رو ناگهانی به سمت بالا می چرخونیم و پرواز رو متوقف می کنیم . در صورت اجرای درست همون نقطه فرود میایم یا حد اکثر ده سانت سر می خوریم .
4. در رولی کوتاه (7 الی 12 خط) به صورت طنز متن بالا را ادامه دهید و اشتباهات شاگردان و اتفاقاتی را که برایشان می افتد را به طور دقیق توصیف کنید. (15 نمره)-سوووووت!
نفر اول که از قضا کینگزلی بود با اعتماد به نفس کامل پاهاش را به زمین کوبید تا تجربه چندین ساله اش را در پرواز به نمایش بذاره . جاروی شهاب به ظرافت در هوا به پرواز در اومد و چند نفر با صدای بلند ابراز احساسات کردن . کینگزلی برگشت تا برای طرفدارانش دستی تکون بده و ....
-شپلق!!
****
-سووووت!
چوچانگ، نفر پنجم ، نگاه وحشت زده ش رو از کینگزلی که پای جایگاه تماشاگران افتاده بود و هر چند ثانیه یه بار به شکلی عصبی می لرزید برداشت و ستاره دنباله دار وفادارش رو به پرواز در آورد . ملت که بعد از ناکار کردن سه نفر دیگه جیکشون در نمی اومد در سکوت اوج گرفتن چو رو تماشا کردن . چو داشت تازه ارتفاع می گرفت که مگسی تصمیم گرفت روی دم جاروش بشینه تا کمی خستگی در کنه ....
-گرومپ!
******
-سوووووووت!
هستیا به صورت دنده عقب به پرواز در اومد !
*****
-سوووووت!
جاروی نویل مثل اسب هار شروع به ویراژ دادن تو هوا کرد.... صبر کن ببینم! نویل اینجا چیکار می کنه؟!
*****
سوووووت!
نفر آخر ،گویل، در حالی که می دوید و جاروش رو با یه دست گرفته بود با دست دیگه شروع به بال بال زدن در هوا کرد
لودو با عصبانیت از جا بلند شد و فریاد زد:
- خودم بهتون نشون میدم چطور باید پرواز کرد!!
همه به استاد خیره شدند . بگمن که صورت گردش از خشم به رنگ لبو در اومده بود با قدم های محکم به طرف جارو ها رفت ، پاش به ردای بلندش گیر کرد ، و با مغز به زمین نازل شد