جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

53 کاربر(ها) آنلاین هستند (38 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
52
مهمانان
1
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  98 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  176 خواندن  بدون نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  294 خواندن  بدون نظر 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  281 خواندن  بدون نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  353 خواندن  7 نظر(ها) 
آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

مرگ 1405/02/26 03:30  256 خواندن  1 نظر 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: جمعه 30 شهریور 1386 18:07
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:

پويا پاتر نوشته:
به نظر من تخيل فيلمنامه نويسايه ايراني برايه نوشتن فيلمنامه هاي تخيلي خيلي كمه.به خصوص براي كودكان و نو جوانان.چون تو نوشتن اين جور داستان ها تجربه ندارن.البته اين نظر منه و نميخوام به نويسندگان ايراني بر بوخوره.

پویا جان مگه تو ایرانی نیستی.تو میگی فیلمنامه نویس ها استعداد ندارن ولی اگه به پست های دوستان توجه میکردی فیلمنامه نویسها اجازه ندارن از این کارا کنن چون به قول دولت مانع پیشرفت انسان میشه.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
هری ا
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: جمعه 30 شهریور 1386 18:03
نمایش جزئیات
آفلاین
یک نکته ی جالبی که در این تاپیک با آن مواجه شدم این است که در مقام قیاس اکثر ما از شاهنامه نام بردیم! به نظرم اگر چه این وظیفه ی هر ایرانی است که با کتاب ملی خودشان آشنا باشند اما این توقع غلطه که ما با توجه به سنمان لزوما باید شاهنامه را خوانده باشیم!
نقل قول:

پ.ن : من تمام حرف هایی که زده شده از پست های قبل و قبل تر و فقط عدم وجود اطلاعات فرهنگی و ذهن بسته شما عزیزان میدونم که هنوز نمی دونید ادبیات ایران کجاست و دری وری هایی که می خونید و بهش عشق میورزید کجاست .


البته جناب فلچر عزیز شاید حق با شما باشد اما فکر نمی کنم این نصیحت مشفقانه و پدرانه ی شما در روند خودآگاهی فکری ما هیچ تاثیری داشته باشه! به نظر من این مباحثه ها اصلا نشان از حرفی که شما گفتید نداره هیچ خیلی هم در نوع خودش قابل توجه هست! بنابراین شما لطف کنید و خودتون فرهنگ تبلیغ منابع ملی رو به دیگران آموزش بدید! و خودتون پیش قدم در ریشه یابی علل ضعف ما باشید!

دوستانی که خودشون تا چند سال پیش اگر ازشون می پرسیدند نظرت درباره ی رستم و اسفندیار چیه می گفتن آقا ما بچه ی این محله نیستیم لطفا به بی خبری دیگران هم احترام بذارن!


من یک بار دیگر هم می گم وجود خداوند هیچ مانعی در راه رشد قلم نویسندگان ما نیست گر چه مذهب نقش ویژه ی خودشو ایفا می کنه و البته این نکته رو هم باید به خاطر داشت که استبداد فکری در کار گروهی خیلی خطر سازه ولی در کار فردی صاحب فکر می تونه کار خودش رو انجام بده و مانعی وجود نداره!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
خطاط اتاق آبی


تصویر تغییر اندازه داده شده
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: جمعه 30 شهریور 1386 17:46
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من تخيل فيلمنامه نويسايه ايراني برايه نوشتن فيلمنامه هاي تخيلي خيلي كمه.به خصوص براي كودكان و نو جوانان.چون تو نوشتن اين جور داستان ها تجربه ندارن.البته اين نظر منه و نميخوام به نويسندگان ايراني بر بوخوره.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[color=CC0000][b]قدم قدم تا روشنايي از شمعي در تاريكي تا نوري پر ابهت و فراگير!!!!!
ميجنگيم تا آخرين نفس !!!!
ميجنگي
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: جمعه 30 شهریور 1386 16:11
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:

رون ویزلی نوشته:
به نظر من سوالتون باید اصلاح بشه.
در واقع مشکل اصلی در ایران اینکه به طور کلی چرا برای ادبیات کودکان (در مورد هری پاتر) و ادبیات فانتزی و تخیلی (در مورد ارباب حلقه ها ارزش قائل نیستیم.

در مورد همین سری کتاب های هری پاتر خیلی از به اصطلاح روشن فکرای کشور خودمون یا کسایی که ادعای نویسندگیشون می شه حتی کتاب رو در حدی نمی دونستند که یه دور بخونند.چرا؟

من فکر می کنم تا وقتی که نویسنده های کشورمون از دولت یارانه می گیرند و صنعت نشر کتاب دولتیه وضع همین طور که می مونه هیچی ،بدتر هم خواهد شد.

من از اول به این نکته اشاره داشتم اما نه کسی توجه میکرد لا اقل یکی به این حرف من رسید.دولت نمیزاره مردم خلاق بشن یا میگن این کتاب ها مانع در ستون یا با یارانه گرفتن از دولت وضعو بدتر میکنند . مردم ما میتونند از کشورهایی مثل چین یا ژاپن کتابخونتر بشن اما زمینه رو باید دولت اماده کنه مثلا:
"تو تبلیغات تلویزیون از این جور کتابها تبلیغ کنند "این یه مورد بود ولی تا جایی که ما از دولت دیدم این فکر توهمی بیش نیست مگر با تلاش ما جوانان و نوجوانان...

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
هری ا
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: جمعه 30 شهریور 1386 07:38
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من سوالتون باید اصلاح بشه.
در واقع مشکل اصلی در ایران اینکه به طور کلی چرا برای ادبیات کودکان (در مورد هری پاتر) و ادبیات فانتزی و تخیلی (در مورد ارباب حلقه ها ارزش قائل نیستیم.

در مورد همین سری کتاب های هری پاتر خیلی از به اصطلاح روشن فکرای کشور خودمون یا کسایی که ادعای نویسندگیشون می شه حتی کتاب رو در حدی نمی دونستند که یه دور بخونند.چرا؟

من فکر می کنم تا وقتی که نویسنده های کشورمون از دولت یارانه می گیرند و صنعت نشر کتاب دولتیه وضع همین طور که می مونه هیچی ،بدتر هم خواهد شد.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
اونی که سرور و پادشاهمونه ویزلیه!
***
تاپیک ها:
[url=http://www.jadoogaran.org/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=4587&forum=3&post_id=175197#forum
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: جمعه 30 شهریور 1386 00:55
نمایش جزئیات
آفلاین
من با آلبوس سوروس موافقم چون که اگه افرادی مثل سر دبیر کیهان ،مدیر برنامه ی مستند هری پاتر و غیره باشند و با وجود ایران که فقط هی سانسورینگ می کنه انتظار داری ژانر فانتزی خلق بشه.!!!!

خب برادر من،باید جنبه داشت! من خودم شخصا با نظر شما موافقم اما امیدوارم دیگه به کسی توهین نکنی تا پست های شما هم سانسورینگ شه!
ویرایش شد!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط چارلی ویزلی در 1386/6/30 10:43:38
به ریونکلاو سلام خواهم گفت
--------------------
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: پنجشنبه 29 شهریور 1386 03:50
نمایش جزئیات
آفلاین
با وجود انسان هایی مثل سردبیر روزنامه ی کیهان جواب این سوال واضحه.فکر می کنید ما با وجود چنین انسان های کوتاه فکری می تونیم چنین اثرهای بزرگی رو داشته باشیم.دوستان عزیز مشکل ما ریشه ای هست به این آسونی ها هم حل نمیشه.ما تو سی ساله اخیر یک اثر بزرگ نداشتیم دلیلش هم واضحه.حیف که نمی خوام وارد سیاست بشم وگرنه بطور کامل توضیح میدادم.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط آلبوس سوروس در 1386/6/29 3:52:08
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: چهارشنبه 28 شهریور 1386 12:23
نمایش جزئیات
آفلاین
مانداگاس گفته:
نقل قول:
دلیل واقعی اینکه ما هری پاتر نداریم ، غول چراغ جادو داریم ... دلیل اینکه ارباب حلقه ها نداریم و شاهنامه رو داریم ، فرهنگ ماست که باید بهش افتخار کنیم . نوشتن کتاب های اینطوری اصولا کاری نداره ، ولی متاسفانه در ایران ، مرغ همسایه غازه

خب چرا ما همیشه باید به چیزهایی که از گذشته برامون بوده بنازیم.یعنی چون یه شاهکار بزرگی به نام شاهنامه داریم باید تا دنیا وجود داره هیچ تلاشی برای یه شاهکار جدید نکنیم.
من از دانگ یه سوال دارم و اون اینه که شما که انقدر سنگ شاهنامه و ... اینارو به سینه می زنی ،خداییش یه فصل از شاهنامه رو خووندی؟
من اینو قبول دارم که در ایران مردم چیزهای خارجی رو ترجیح میدند.ولی مطمئنا هری پاتر اونطور نیست.چون کل دنیا عاشق کتابهای هری پاترند.پس این مخصوص ما نیست.
اگه بخوایم حرف شما رو سرمشق قرار بدیم برای کل دنیا مرغ همسایه غازه که این صددرصد غلطه.
حرف چارلی هم دراین مورد تایید میکنم.اگه کتابی مثل هری پاترم نوشته شه دقیقا همین حرفا وسط میاد.
چارلی گفته:
نقل قول:
که در اسلام جادوگری حرامه و اگر کسی در ایران از این نوع کتاب ها بنویسه خب به احتمال زیاد نمی زارند چاپ شه! متاسفانه بعضی از مردم ما جادوگری رو حتی اگه در یک کتاب رمان تخیلی باشه شیطان پرستی می دونند و باید بریزن کتاب ها رو پاره کنند و یه بلایی سر نویسنده بدبخت بیارن! ( اینم یک نوع فرهنگ ایرانی!)

و
نقل قول:
اصلا چه معنی می ده سالن گروه دخترانی که به سن تکلیف رسیدند با پسران یکی باشه؟! یا چرا مدرسه دختران با پسران یکی باشه؟ حالا فرض می کنیم همچین چیزی شد. چرا در یک مدرسه که مختلطه دخترا پوشش اسلامی رو رعایت نمی کنند؟ چرا با این که ارشد های مدرسه هم دختر و هم پسر هستند حمامی جدا برای هر یک در نظر گرفته نشده و حمامی مخصوص کل ارشد ها ( مختلط )درست کردند؟!

ببخشید اگه یکم زیاد نوشتم.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[size=large][b]و جسم سیمو
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: چهارشنبه 28 شهریور 1386 11:45
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام.
اول از همه دو پست آخر دو دوست عزیز سیاپاتر و محمد علی جیمز پاتر ( عجب شناسه باحالی داره!) پاک شد.
در باره ی موضوع این تاپیک:
شما با دیدن چند دقیقه از اون مستند هری پاتر می تونید بفهمید که چرا در ایران این نوع کتاب ها وجود نداره. یکی دیگه هم قبلا توی این تاپیک گفته بود ( فکر کنم سارا اوانز بود)که در اسلام جادوگری حرامه و اگر کسی در ایران از این نوع کتاب ها بنویسه خب به احتمال زیاد نمی زارند چاپ شه! متاسفانه بعضی از مردم ما جادوگری رو حتی اگه در یک کتاب رمان تخیلی باشه شیطان پرستی می دونند و باید بریزن کتاب ها رو پاره کنند و یه بلایی سر نویسنده بدبخت بیارن! ( اینم یک نوع فرهنگ ایرانی!)
یک دلیل دیگه هم می تونه این باشه که نویسنده های ایرانی اکثرا ( نمی گم همه شون) به مسائل اجتماعی می پردازند.
با حرف سیا پاترم موافقم که می گه
نقل قول:
اگر در سالن عمومی گریفیندور هم خوابگاه دخترا باشه و هم پسرا مسلما با سانسور مواجه می شه

اصلا چه معنی می ده سالن گروه دخترانی که به سن تکلیف رسیدند با پسران یکی باشه؟! یا چرا مدرسه دختران با پسران یکی باشه؟ حالا فرض می کنیم همچین چیزی شد. چرا در یک مدرسه که مختلطه دخترا پوشش اسلامی رو رعایت نمی کنند؟ چرا با این که ارشد های مدرسه هم دختر و هم پسر هستند حمامی جدا برای هر یک در نظر گرفته نشده و حمامی مخصوص کل ارشد ها ( مختلط )درست کردند؟!
من که فکر نمی کنم تا چند دهه بعد کتابی مثل هری پتر و ارباب حلقه ها در ایران منتشر بشه.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
دلم تنگ شده برات
چون نیستی اینجا برام
من فرشته ی قصه گو تو بودی تو شبام

تصویر تغییر اندازه داده شده
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: سه‌شنبه 27 شهریور 1386 18:19
نمایش جزئیات
آفلاین
ببین سیا جان اگه منظورت با منه من قصد توهین نداشتم فقط میخواستم به تو بگم موضوعاتو قاطی نکنی.اخه تو موضوعاتو تو هم تو هم کردی من میگم نویسنده ها رو نمی زارن ازاد باشن تو مذهبو میاری وسط.ببین میدونم منظورت چیه .
نویسنده های ما بیشتر در ژانر امریکایی مینویسن و چون ازادی در اونجا حکم فرما است کسی نمیتونه چیزی بگه ولی اگر در رابطه با ایران بنویسن مٍٍثلا رمان سمک عیار که توی کتاب های اول دبیرستانه فکر کنم حذف شده توی اون رمان صحنه هایی وجود داره اما نه به اندازه ی صحنه های امریکایی...
ذهن مردم ایران با این طرز فکر پرورش یافته ...
منظورمو فهمیدی که.................................................

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
هری ا