هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل


در حال دیدن این عنوان:   2 کاربر مهمان





Re: كلاس تاريخ جادوگري
پیام زده شده در: ۱۹:۲۷ سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۵

توبیاس اسنیپ


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۱:۴۰ یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۱۵:۴۲ شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۵
از پیش پدرخوانده
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 294
آفلاین
جلسه سوم: جادوگران در قرون وسطی

توبیاس در حالی که بی صدا وارد کلاس میشد همینجوری روغن از کلش میریخت پایین...
توبیاس رو به بچه ها گفت: خوب خیلی خلاصه میگم ، پس خوب درس رو گوش کنین تا شیر فهم شین...
خوب جادوگران از حدود15000 هزار سال پیش وجود داشتند ، ولی ما به آن زمان کاری نداریم، قرون وسطی جادوگران با مشنگ ها متفاوت بود... در بین مشنگ ها حتما بین دو نژاد یا دو دین ( در اکثر اوقات) ولی در جنگ جادوگران ... جنگ پر از عذاب است و نژاد برای آنها اهمیت ندارد ، فقط دو گروه : بدی و خوبی...
هم اکنون ولدی کچله مثال بدی و دامبی هم مثال خوبیست...

در جنگ جادوگران از انواع کار های مختلف انجام مشد که شما باید در این مورد تحقیق کنید... توضیحاتی رو بعدا میدم... همچنین قرون وسطی جادوگران دویست سال از قرون وسطی مشنگ ها جلو تر است.
قرون وسطی جادوگران ، به دوره سیاه ، یا جنگ سرد ، یا خون خواهی معروف است.
در قرون وسطی جادوگران فقط در سال های 1450 میلادی تا 1455 میلادی صلحی نسبی برقرار بود ، معروف ترین جنگ قرون وسطی برونا می باشد...

در این جنگ بیست و سه هزار از نیروه های خوب و بیست هزار نفر از نیرو های سیاه جان باختند که گفته میشد سالازار اسلایترین در این جنگ یکی از سرداران نیروهای بدی بوده ( البته بعد از تسیس هاگوارتز )
مطلب زیادی در این درس گنجانده نشده ، زیرا از کتیبه ها و پاپیروس ها و دیگر دستنوشته ها مطالب خیلی کمی باقی مانده است...

تکالیف:
1.یکی از سرداران نیرو های بدی را نام برده و زندگی نامه او را بنویسید که جامع و کامل باشه ( 15 امتیاز )
2.یکی از سرداران نیرو های خوب را نام برده و زندگی نامه او را بنویسید که جامع و کامل باشه ( 15 امتیاز)


فقط فروم وجود دارد و کسانی که از زدنش عاجزند

[b]فقط اسل


Re: كلاس تاريخ جادوگري
پیام زده شده در: ۶:۲۲ سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۵

آبرفورث دامبلدور


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۶:۰۲ سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۰:۴۷ یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
از کافه هاگزهد
گروه:
کاربران عضو
ایفای نقش
پیام: 514
آفلاین
1.در مورد مواد خواص، مواد سازنده و تاریخچه نسخه اولیه چوب جادویتان یک مقاله بنویسید.
چوب جادوی من 40 سانتیمتر است. این چوب جادو بسیار منحصر به فرد و در تمام دنیا تک است. من با کمک برادر بزرگم البوس دامبلدور در زمان جوانی این چوب را ساختم. جنس این چوب از درخت خدنگ و بسیار محکم و مقاوم است. مواد سازنده هسته ی چوب یک معجون بسیار قوی است.
چند قطره از خون اژدها ، پر ققنوس البوس و یک قطره از معجون فلیکس فلیسیس ( معجون خوش شانسی) ساختار درونی و هسته ای چوب رو تشکیل میدهند.
به خاطر وجود خون اژدها طلسمهای قدیمی و باستانی رو به خوبی اجرا میکنه ، و به دلیل استفاده از پر ققنوس و معجون فلیکس فلیسیس در برابر طلسمها و وردهای مهاجم مخصوصا وردهای سیاه ، بسیار قدرتمند و سریع عمل میکنه و از من که صاحبش باشم به خوبی دفاع میکنه.
اما من 10 سال پیش با کمک آقای الیوندر تونستم یک موی تکشاخ رو هم به هسته چوب اضافه کنم که این کار باعث شد تا طلسمهای جدید رو هم به خوبی اجرا کنه و از همه مهمتر با اتصال به سایت جادوگران میتونم چوبمو update (به روز ) کنم.

زندگی نامه یکی از افرادی که در ساختن و تکمیل کردن چوب جادو نقش داشتند و چگونگی تکمیل و بعد از تکمیل چه چیزهایی اضافه شد.
پدر پدر بزرگ آقای الیوندر یعنی کالین الیوندر در حدود دو قرن پس از لرد فرانکشتاین زندگی میکرد. او تمام عمر خود را در راه تکامل و ارتقا چوبهای جادو گذراند.
در سن 20 سالگی او توانست پس از تلاش بسیار یک پر ققنوس را به دست آورد. با پر ققنوس یک چوب جادوی دیگر ساخت و پر را در هسته ی چوب جادو استفاده کرد. سپس چوب ساخته شده را مورد ازمایش قرار داد. اما هیچ تفاوتی با چوبهای قبلی در آن مشاهده نکرد. از این مسئله متعجب و ناراحت شد و چوب را برداشت و از خانه بیرون رفت. در راه یکی از جادوگران برای اذیت و ازار کالین جوان وردی را رو ی الیوندر اجرا کرد ، اما کالین الیوندر با حرکتی بسیار سریع هم ورد را خنثی کرد و هم طلسمی را به طرف جادوگر مهاجم فرستاد. اینجا بود که کالین فهمید پر ققنوس طلسمهای دفاعی را سریعتر از دیگر چوبهای جادو انجام میدهد.
او بعد از این ماجرا نام خود را در فهرست تکامل دهندگان چوب های جادو ثبت کرد.
همچنین در سن 40 سالگی با به کار بردن چند قطره خون اژدها در هسته چوب ، فهمید که قدرت چوب در اجرای طلسمهای باستانی نسبت به دیگر چوبهای جادو بسیار بیشتر است.
برای بار دوم نیز نام خود را به لیست تکامل دهندگان چوبهای جادو اضافه کرد.

یک مقاله در مورد چگونگی کار و ایجاد طلسم در چوب جادو بنویسید.
تمام سازندگان چوبهای جادو بعد از لرد فرانکشتاین ، از قانون اولیه پیروی میکنند. طبق این قانون چوب جادو انرژی فرد استفاده کننده را درون خود ذخیره کرده و آن را بیرون میکند،با قدرتی دو برابر.
چوبهای جادو به دلیل موادی که در ساختار و هسته ی خود دارند ، همیشه یک انرژی پتانسیل را در خود نگه میدارند. زمانی که جادوگر میخواهد وردی را اجرا کند ، باید ذهن خود را از همه چیز خالی کند و تنها روی طلسم یا وردی که میخواهد اجرا کند متمرکز شود . انرژی را به وسیله دستی که چوب را با ان گرفته ، به چوب جادوی خود منتقل کرده و سپس نام ورد را به زبان بیاورد.
هر چه تمرکز جادوگر بیشتر باشد و ماهیچه های دست خود را در زمان اجرای طلسم بیشتر منقبض کند و طلسم یا ورد را با صدای بلند یا اهسته ( بستگی به نوع طلسم) بخواند ، طلسم اجرا شده قدرت بیشتری خواهد داشت. معمولا طلسمهایی که برای حمله و کارهای غیر دفاعی مورد استفاده قرار میگیرد باید اهسته خوانده شود و در مقابل ، طلسمهای تدافعی که برای محافظت و یا دفع جادوی جادوگر دیگری به کار میرود ، هر چه بلندتر گفته شود بهتر است.
و اما چوب جادو ...
چوب جادو انرژی جادوگر را با انرژی پتانسیل درون خود ، طی عملیاتی ترکیب و با توجه به طلسم مورد استفاده ، رنگی را برای ان مشخص میکند و با قدرتی دو برابر انرژی فرد ، به طرف هدف روانه میسازد.
تمام طلسمهای نابخشودنی به رنگ قرمز تیره است.
طلسمهای دیگر با توجه به موقعیت استفاده رنگهای دیگری به خود میگیرند.
به عنوان مثال یک طلسم درموقعیتی دفاعی برای دفاع از شخص به کار میرود و به رنگهای روشن دیده میشود ، ولی همان طلسم در یک موقعیت دیگر برای حمله استفاده میشود و به رنگهای تیره مشاهده میشود.
موقعیت جادوگر بوسیله چوب جادو و بر اساس تمرکز و انرژی جادوگر تشخیص داده میشود.
چوب جادو باید در برابر طلسمها مقاوم باشد. جنس چوب در این امر بسیار مهم است.
مثلا اگر جنس چوب از نئوپان باشد ، تحمل طلسمهای نیمه قدرتمند را ندارد و متلاشی میشود.


تصویر کوچک شده


Re: كلاس تاريخ جادوگري
پیام زده شده در: ۱۴:۲۶ دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۵

سارا اوانز old


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۵:۳۶ شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۳:۳۵ چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶
از بالای سر جسد ولدی!
گروه:
کاربران عضو
پیام: 993
آفلاین
1.در مورد مواد خاص، مواد سازنده و تاریخچه نسخه اولیه چوب جادویتان یک مقاله بنویسید.

چوب جادویی من از دم تک شاخ درست شده است. تک شاخ یکی از حیوانات جادویی ست که به دلیل زیبایی ، ظرافت و هم چنین توانایی غیب و ظاهر شدن و قدرت تند دویدن مشهور شده است.
به همین جهت چوب جادویی که از این حیوان گرفته شده است بسیار پر سرعت است که به طوری که ایجاد طلسمات را کمترین ثانیه انجام می دهد.
هم چنین ظرافتی در انجام طلسمات دارد به طوری که می تواند طلسماتی که به صورت نامشخص و یا بر اثر اضطراب به صورت نیمه نیمه گفته می شود را به طور واضح و کامل انجام دهد.
چوب جادو درست شده از تک شاخ توانایی خمیده شدن را دارد و بسیار کم اتفاق می افتد که این چوب بشکند!
نخستین بار که چوب جادو از دم تک شاخ درست شد در سال 1708 میلادی بود که شخصی به نام " جان آلانس " پی برد که به کار برد دم این موجود در چوب دستی می تواند بسیار مفید واقع شود و خواص گوناگونی دارد. او پس از بررسی ها فراوان توانست این چوب را بوجود آورد و خود او نخستین بار آن را امتحان کند.
پس از آن این چوب نیز به فهرست چوب های جادویی دیگر اضافه گردید و مورد استفاده جادوگران قرار گرفت.

زندگی نامه یکی از افرادی که در ساختن و تکمیل کردن چوب جادو نقش داشتند و چگونگی تکمیل و بعد از تکمیل چه چیزهایی اضافه شد.

فردریک الکساندرو ایزانس یکی از افرادی بود که در زمینه تکمیل سازی چوب جادو نقش به سزایی داشت.
فردریک در سن 57 سالگی پی برد که چوب های جادو توانایی از بین بردن مواد مایع و یا بوجود آوردن آن را ندارند. آن ها نمی توانند یک ماده مایع را به چیز دیگری مثلا یک ماده جامد تبدیل کنند. به همین دلیل تصمیم به بررسی چوب ها گرفت. او ابتدا انواع چوب جادو را گرد آوری کرد و وقتی مطمئن شد که نظریه اش در مورد همه چوب دستی ها صادق است سپس به شکافت یک یک چوب ها پرداخت.
پس از اینکه مواد آن ها را جدا کرد به این نتیجه رسید که در واقع در خود چوب دستی ها از مواد مایع به کار نرفته است و با خود تصور کرد که شاید این دلیل این مشکل است.
پس او تصمیم گرفت که مقداری شیره گرفته شده از چشم بز کوهی را که به صورت سفت شده آن را تبدیل کرده بود به چوب دستی اضافه کرد.
اما این ماده نتیجه نداد و او چندین مایع دیگر را نیز امتحان کرد.
در آخر او آب را وارد چوب دستی نمود و این کار اثر بخش شد و بالاخره موفق گردید.
اما بعد ها دانشمندان این چنین گفتند :
" فردریک ایزانس تصور می کرد که آب به دلیل داشتن استثنی های مختلف توانسته در چوب جادو نفوذ کند اما دلیل دیگری در این کار وجود دارد و آن این است که دیگر مواد با مواد به کار رفته در چوب واکنش می دهند اما آب بدون از بین بردن خواص خود چوب می تواند اضافه گردد و عمل کند. "

یک مقاله در مورد چگونگی کار و ایجاد طلسم در چوب جادو بنویسید.

زمانی که یک طلسم را می خوانیم نوعی انرژی به بخش های چوب علی الخصوص مغز آن وارد می شود که باعث حرکت این مواد درون چوب دستی می شود. سپس انرژی مواد مختلف جریان یافته درون چوب دستی به نوک آن که دارای خاصیت کشش این مواد است منتقل می شود و سرانجام به بیرون فرستاده می شوند.
در پی انجام این عمل مشاهده می شود که چوب دستی گرم می شود.



كلاس تاريخ جادوگري
پیام زده شده در: ۲۳:۵۲ یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵

آلبوس دامبلدورold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۱:۳۶ دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۱۶:۱۲ پنجشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
از جايي به نام هيچ جا
گروه:
کاربران عضو
پیام: 788
آفلاین
به نام او که ما را اصیل پاک آفرید!


1.در مورد مواد خاص، مواد سازنده و تاریخچه نسخه اولیه چوب جادویتان یک مقاله بنویسید.

چوبدستی جادویی من متعلق با فیلیپ ایماگو، جد بزرگوارم بوده است که از کودکی این چوبدستی طبق وصیت نامه ایشون به من رسیده است. تا 10 سالگی هیچ اطلاعاتی در مورد طرز و نوع ساختار درونی و اصول پایه گذاری جادوی آن چیزی نمی دانستم. اما با یافتن یک برگه کامل از چمدان جدم به اطلاعات بسیار زیادی در مورد آن دست یافتم که برای استاد گرامی توضیحات لازم در مورد موارد سازنده ظاهر درونی و بیرونی و جادوی فلسفی آن را تقدیم خواهم کرد:
چوبدستی من در سال 1880 میلادی توسط آلموندیوس تراویج، چوبدستی ساز مطرح انگلیسی طراحی شده است. ساختار ظاهری و بدنه آن از چوب درخت افرا می باشد و تا مغر و هسته اصلی چوبدستی، 3 سانتی متر قطر دارد که نسبت به سایر چوبدستی ها امروزی نسبتا قطور به حساب می آید. رشته و نوار اصلی اتصال به مغز سه برشه داخلی چوبدستی شامل یک پر شاهین است که با برش های سه گوش جریان ناپایدار اتصال رشته های جادو را با سه اصل منطقی برقرار کرده و با سرعت به نوک چوبدستی جهت شلیک ارسال می کند. زیر لایه ای از پر برش خورده شاهین، از مایع و نوشداروی بسیار کمیاب "آریشونوز" استفاده شده است که با لایه رنگارنگ و نورانی خود سرعت زیادی به برقراری جریان اتصال به نوک چوبدستی ایجاد می کند. در مورد طول و اندازه چوبدستی باید اشاره کرد که به طور کاملا دقیق 20 اینچ طول دارد. در صورتی که بدنه چوبدستی را جلوی نور بگیریم، شاهد آن خواهیم بود که کلماتی با خطوط بسیار دشوار جهت خواندن هک شده است، دقیقا متن زیر:

"OK on tha 7th u think I'm dead yet I'm really alive"

این نوشته توسط پدرم بعد از مرگ جدیم کشف شده است که طبق ادعای پدرم تا به حال این متن را طی چندین سال در روی چوبدستی ندیده است و معتقد است که این متن مطمئننا در روزهای پایانی عمر جدم هک شده است که این معنا را میدهد: " تو فکر میکنی که من در روز هفتم می میرم ولی من هنوز زنده ام" . این متنی است که به احتمال بسیار قوی جد بزرگوارم شخصا روی چوبدستی خطاب به دشمنان و قاتلین خود هک کرده است. زیرا جد من طی یک حرکت ناجوانمردانه توسط گروهکی از جادوگران مخوف با افسون های خطرناک سال ها قبل ترور شد و پس از گذشت هفت روز جان دادن در سنت مانگو دار فانی را وداع گفت.( هیچ قبر و جسدی از جدم وجود ندارد ! )
علاوه بر متن هک شده روی بدنه چوبدستی، شاهد طرح یک کله اژدها کوچک درست کمی بالاتر از متن یاد شده، خواهیم بود که نشان از علاقه شدید جدم به اژدها بوده است. در پایان باید این نکته را یادآوری کرد که چوبدستی که حال در غلاف من قرار دارد فراتر از یک چوبدستی ساده است و با یقین می توان گفت که اگر الیواندر سال ها کار کند نمی تواند نظیر آن را طراحی و بسازد. چوبدستی من توسط به سفارش جد بزرگم توسط آلموندیوس تراویج ساخته شده ایت که گفته می شود وی برای ساخت این چوبدستی 5 سال تمام وقت گذاشته است که این یک رکورد محسوب می شود و ما شاهد آن هستیم که امروزه الیواندر پیر با دقتی بسیار پایین در طی مدت چند ساعت یک چوبدستی ساده را با چند ماده ساده طراحی می کند.


2. زندگی نامه یکی از افرادی که در ساختن و تکمیل کردن چوب جادو نقش داشتند و چگونگی تکمیل و بعد از تکمیل چه چیزهایی اضافه شد.

الکس کریجووت، در 14 آگوست سال 1460، در شهر لندن در انگلستان متولد شد. مادرش یک جادوگر کاملا اصیل نبوده است. وی تحصیلات خود را در مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز سپری نمود. به دنبال این هفت سال تحیل وی در این مدرسه، یک افتخار و رکوردی جدید در پرونده تحصیلی وی ثبت شد که موجب شد بسیاری از دانشگاها مطرح جادوگری اروپا وی را سمت خود جذب کنند. او موفق شد در طی مدت این هفت سال در تمامی کلاس های افسون ها و طلسم های جادویی، بالاترین نمرات تاریخ مدرسه هاگوارتز را ثبت کند، قبلا هم نظیر این بود اما نه در هفت سال بلکه محدود به یکی دو سال ! وی استعداد بسیار خاصی از خود روی افسون ها و اجرای آنها نشان داد. دانشگاه های مطرح جادوگری و آموزش فنون جادو از جمله دانشگاه جادوگری هاتفورد تمایل بسیار زیادی جهت خدمت گرفتن وی به طور رایگان برای تحصیل بیشتر و به دنبال آن تدریس داشت! اما با تمام این پیشنهادها، وی ترجیح داد که در مقام استاد درس افسون ها و طلسم های جادویی در هاگوارتز تدریس کند. وی در نهایت نا امیدی تقاضای تدریس خود را به مدیریت هاگوارتز اعلام کرد و می دانست که با وجود اساتید بسیار با تجربه ای در این درس برای وی جایی نخواهد ماند. اما در کمال تعجب مدیریت هاگوارتز قاطعانه وی را جایگزین یک استاد بسیار مطرح و با تجربه به نام پروفسور " استفانی" کرد ودر سن هیجده سالگی در اوج جوانی موفق شد در مقام استاد کار خود را شروع کند.

در ابتدا گفته می شود که وی در سال های آغازین تدریس خود دائم با دانش آموزان سال هفتمی به جهت اختلاف کم سنی مشکل داشته ات اما به مروز زمان با بالاتر رفتن سن وی مشکلش هم رفع شد. در سن بیست و پنج سالگی بعد از هفت سال تدریس بسیار خوب و عالی برای همیشه هاگوارتز را به علت توهین بسیار تمسخرآمیز یکی از اساتید در مراسم ضیافت شام شب هالووین، ترک کرد و به دنبال سرنوشت در جایی دیگر گشت. وی به دنبال منطق و فلسفه های اختراع افسون ها رفت و بیشتر وقت خود را به مطالعه و جستجو و بحث و گفتگو با اساتید برجسته دانشگاهای جادوگری در رشته افسون ها صرف کرد. موفق شد یک کتاب در سن بیست و هفت سالگی با عنوان " پیرامون افسون های فرا اندیشه" منتشر نماید که در آن تجربیات خود را حاصل از بحث و تبادل نظر با جادوگرهای مشهور فیلسوف را در اختیار علاقه مندان گذاشت.

اما در مورد اینکه وی چطور و با چه فلسفه و منطق نوینی روی تکمیل کردن جادوی چوبدستی ها نقش داشتند می توان گفت که وی توانست برای اولین بار هسته و مغز چوبدستی را شکاف دهد و با این حرکت خود بسیاری از جادوها را به چوبدستی منتقل نمود و مغر را جهت نمونه برداری و ساخت از روی الگو تقدیم به چوب دستی یازان آن زمان کرد. وی در اصل انقلابی به وجود آورد و راه و اصول را نشان چوبدستی سازان داد که چگونه جادوی های خود را به طور کامل به چوبدستی انتقال دهند.

3. یک مقاله در مورد چگونگی کار و ایجاد طلسم در چوب جادو بنویسید.

وقتی که جادوگری یک افسون و طلسمی می سازد و اختراع می کند، می بایست سریعا آن را به چوبدستی انتقال دهد، خاصیت مغز و هسته اصلی برش یافته این است که در صورتی که شکاف اصلی بخورند، بلافاصله قادر به جذب افسون خواهند بود. اما حال اینکه چطور باید افسون خود را منتقل کرد. در ابتدا شما می بایست نام افسون خود را بلند خطاب کنید البته با دقت، مغز و هسته بلافاصله نام را جذب کرده و نسبت به این نام حساس می شود و واکنش نشان می دهد اما جهت واکنش به جادوی شما که همان افسون یا طلسم شما به اصطلاح باشد نیاز ضروری دارد، لذا شما بلافاصله باید نیروهای تئوری و غیر شی ای خود را به سمت مغز و هسته هدایت کرده و بلافاصله مغز و هسته را دوباره پوشش کامل دهید. سپس موظف هستید طبق قوانین بین المللی چوبدستی خود را تحویل وزارت سحر و جادو دهید تا برای مدت یک هفته مغز آن الگو برداری شود و به دست همه چوبدستی سازان برسد. همچنین اصلاحاتی نیز توسط خود وزارت سحر و جادو صورت می گیرد.


"Severus...please..."
تصویر کوچک شده


Re: كلاس تاريخ جادوگري
پیام زده شده در: ۱۳:۴۴ یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵

پروفسور پي ير برنا كورد


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۶:۵۱ سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۹:۴۶ شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲
گروه:
کاربران عضو
پیام: 141
آفلاین
سلام پروفسور

1- در مورد خواص، مواد سازنده و تاریخچه نسخه ی اولیه چوب جادویتان یک مقاله بنویسید.
خصوصیات چوب جادوی من:
چوب جادوی 30 سانتی متری و از جنس چوب درخت سرخدار و در میان آن رگ اژدها
در مورد خواص این چوب جادو می‌توان گفت به دلیل ساختار درونی اجزای تشکیل دهندة چوب جادو که ترکیبی است از چوب درخت سرخدار و رگ اژدها یک قدرت نهتة شگرفی درون چوب می‌باشد. رگ اژدها، این موجود افسانه‌ای خاصیت پرتابی و اثربخشی فوق العاده‌ای به این چوب داده و موجب می‌شود تا طلسم مورد نظر با قدرت تمام و دقت کم نظیری به سمت هدف روانه شود و تاثیری را که جادوگر یا ساحره می‌خواهد با کمترین اتلاف نیرو بر مقصد مورد نظر اعمال کند و این ویژگی این قدرت را به جادوگر یا ساحره می‌دهد که بتواند برای اجرای وردها کمترین انرژی را مصرف کند و بیشترین نتیجه را برداشت کند. در مورد وردهای سخت و مخاطره‌انگیز شیوة عمل به گونه‌ای است که فقط با تمرکز کامل روی ورد می‌توان آنرا به راحتی به اجرا درآورد.
چوب درخت سرخدار نیز به دلیل قابلیت انعطاف پذیری که دارد امکان اجرای وردهای با مانور بالا را به شخص می‌دهد و نیز این چوب این قابلیت را دارد که انرژی را برایمدت طولانی و بدون کمترین نقصانی درون خود ذخیره کند و در موقع لزوم از تمام آن به بهترین شکل و در جهت تحقق هدف جادوگر یا ساحره بهره ببرد.
در مورد نسخة اولیه این چوب جادو اطلاعات دقیقی در دست نیست، ولی بنابر یکسری منابع تاریخی اولین نمونة این چوب توسط جادوگری به نام "روپت مورن دیامون" ساخته شد. وی یکی از بزرگترین جادوگران در زمینه پرورش و رام کردن اژدها بود. روپت به دلیل قدرت نهفته‌ای که درون اژدها وجود داشت به فکر ساخت چوب جادویی با استفاده از رگ اژدها که عامل جریان قدرت درون بدن اژدها بود افتاد. در طی سالیان زیادی که از ساخت اولین چوب جادو با رگ اژدها گذشته تحولات عظیمی در نوع تراش، امکان افزایش قدرت، امکان بالا بردن سطح انرژی و بعضی تغییرات دیگر در این چوب جادو رخ داده است.

2- زندگی نامه یکی از افرادی که در ساختن و تکمیل کردن چوب جادو نقش داشتند و چگونگی تکمیل و بعد از تکمیل چه چیزهایی اضافه شد.
همانگونه که در قسمت قبل به آن اشاره شد یکی از اولین افرادی که در ساخت و تکمیل این چوب تلاش فراوان انجام داد "روپت مورن دیامون" نام داشت. وی بیش از 900 سال پیش در روستایی در نزدیکی لندن کنونی زندگی می‌کرد و یکی از جادوگران نابغه در زمینة پرورش اژدها و نیز ساخت چوب جادو بود. ابتکارات وی در اختراع و تکمیل چوب جادو یکی از بزرگترین خدمات به دنیای جادویی به حساب می‌آید. او نزدیک به یک قرن در همان روستا زندگی کرد و چوب‌های جادوی فراوانی را با استفاده از مواد جادویی دنیای جادویی به دنیای جادوگری عرضه کرد. از خانواده وی اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی با توجه به زندگی نسبتاً مرفه و بی دردسری که روپت داشته می‌توان حدس زد که وی یکی از متمولین دنیای جادوگری به شمار می‌آمده. روپت اولین کسی بود که به فکر ساخ چوب جادویی با مغز رگ اژدها افتاد. او در آغاز با مشکلات زیادی همچون عدم کنترل قدرت این مادة فوق العاده قدرتمند وجادویی مواجه بود، ولی با گذشت زمان پی به نواقص این چوب برد و در رفع آن تلاش فراوان کرد. در برخی از منابع حتی پی بردن به نوع و طرح تراش چوب که در عملکرد چوب بسایر مؤثر است به وی نسبت داده شده. یکی از بهترین تراش‌هایی که در آن سال‌ها داده می‌شده توسط روپت بوده و مطمئنن او یکی از مهمترین جادوگران در عرصة تکمیل چوب جادو بوده است.

3- یک مقاله در مورد چگونگی کار و ایجاد طلسم در چوب جادو.
همانطور که در کتاب نیز نوشته شده و به آن تاکید فراوان شده در هنگام انتخاب چوب جادو این شخص جادوگر نیست که چوب را انتخاب می‌کند، بلکه این چوب جادو است که صاحبش را انتخاب می‌کند. اگر به این موضوع کمی توجه کنیم درمی‌یابیم که عملکرد چوب جادو و شخص جادوگر در گرو هم بوده و چیزی جدای از هم نمی‌تواند باشد. هنگامی که یک جادوگر چوب جادویی را در دست می‌گیرد و وردی را بر زبان جاری می‌کند در واقع نیروی درونی خود را به چوب منتقل می‌کند و چوب این اجازه را به جادوگر می‌دهد تا فقط با تمرکز بر موضوع بتواند طلسم را به سمت هدف روانه کند. در واقع چوب جادو نیروی درونی جادوگر را در خود جمع کرده و آنرا به سمت هدف متمرکز کرده و سپس آنرا به سوی هدف روانه می‌کند. چوب جادو به خودی خود قدرت مؤثری ندارد و تنها در شرایطی بهترین عملکرد را دارد که جادوگر از آن در مسیر تحقق هدف و با تمرکز کامل استفاده کند.



Re: كلاس تاريخ جادوگري
پیام زده شده در: ۲۰:۱۲ شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵

نازنین


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۲:۲۵ دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۱۷:۰۸ چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۸
گروه:
کاربران عضو
پیام: 119
آفلاین
سلام




Re: كلاس تاريخ جادوگري
پیام زده شده در: ۱۳:۳۲ جمعه ۶ بهمن ۱۳۸۵

گریفیندور

مینروا مک گونگال


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۵:۵۸ پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۰:۰۶:۴۸ جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
از عمارت پوگین
گروه:
کاربران عضو
ایفای نقش
گریفیندور
پیام: 467
آفلاین
1.مورد خواص، مواد سازنده و تاریخچه نسخه ی اولیه چوب جادویتان یک مقاله بنویسید.

چوب جادویی من از چوب درخت گلابی است که از نظر انعطاف پذیری در حد مطلوب است و در برابر ضربات محکم است .3 تار موی شیر همراه با پرکرکس سرخ در درون آن جای دارد که جد در جد من از این نوع چوب استفاده می کردند . به علت قدرتی که بین موی شیر و پرکرکس ایجاد می شود به راحتی باعث تغییر شکل جانوران و اجسام مختلف می شود که در تدریس این چوب به من کمک بسیار کرده و آن هم به علت ویژگی منحصر به فرد این نوع
چوب جادو است. این چوب در سال 1403 توسط یک شخص بلژیکی ساخته شد که اولین باری که در خاندان ما از این چوب استفاده به عمل آمد در سال 1464 توسط پدربزرگ پدربزرگ پدربزرگم بود.

2.زندگی نامه یکی از افرادی که در ساختن و تکمیل کردن چوب جادو نقش داشتند و چگونگی تکمیل و بعد از تکمیل چه چیزهایی اضافه شد.

جسیکا پیترسون در سال 1563میلادی در یونان به دنیا آمد او در سال1591 میلادی تصمیم گرفت که به جای استفاده از چوب از بلور استفاده کرده و در حقیقت چوب جادویی بلورین اختراع کند و در آن از قوی ترین مواد ممکن استفاده کند مثل: موی تک شاخ ،پر ققنوس، موی پریزاد، موی شیر و....استفاده کند .آزمایشات بسیاری انجام داد از طرفی موفق شد اما از طرف دیگر این چوب جادو استحکام کافی نداشت چون از بلور برای ساخت آن استفاده شده بود اام در عوض عمل کرد آن عالی و مورد توجه قرار گرفت چون علاوه بر زیبایی و کارایی تبلور خاصی داشت. در ان زمان بسیاری از جادوگران و ساحره هال از آن چوب استفاده می کردند اما بعد به مرور زمان به دلیل استحکام ضعیف آن از طرفداران آن کاسته شد چون نگهداری آن بسیار سخت و دشوار بود. در هر حال او در تکمیل کردن و ساخت انواع جدید چوب جادو و گسترش آن نقش به سزایی را ایفا کرده است.

3. یک مقاله در مورد چگونگی کار و ایجاد طلسم در چوب جادو.

در ساختن چوب جادو فقط قرار دادن مواد مختلف در چوب جادو مهم نیست بلکه بعد از مراحل آماده سازی آن باید یک سری از وردهایی که برای هر ماده متفاوت است روی آن اجرا شود و شخص اجرا کننده مهارت خاصی باید داشته باشد تا بتواند یک سری ورد های خاص مواد مختلف را پشت سر هم بر روی چوب اعمال کرده تا خاصیت و قدرت مواد مشخص در آن ها ظاهر شود.
این قدرت و خاصیت ایجاد شده باعث اعمال ورد و کارهای متفاوت می شود . هر چوب دستی با توجه به قدرت و خاصیت متفاوت خود به شخصی خاص واگذار می شود که از خاصیت و قدرت آن حداکثر استفاده ی بهینه را داشته باشد برای همین چوب دستی صاحب خود را تعیین کرده.



Re: كلاس تاريخ جادوگري
پیام زده شده در: ۱۹:۳۹ سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵

ایگور کارکاروفold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۲۲:۲۳ شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۱۸:۰۶ دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲
از اتاق خون محفل
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 3113
آفلاین
رزرویوس


بعضی اوقات نیاز به تغییر هست . برای همین شناسه بعدی منتقل شدم !

شناسه هایی که باهاشون در جادوگران فعالیت داشتم :

1-آلبوس دامبلدور
2-مرلین



Re: كلاس تاريخ جادوگري
پیام زده شده در: ۱۶:۵۱ سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵

پرسی ویزلی


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۷:۱۸ سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۸:۴۶:۴۳ یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲
از تو میپرسند !!
گروه:
ایفای نقش
کاربران عضو
پیام: 3737
آفلاین
سلام

کلاس خیلی خوبی بود پروفسور !

1- در مورد خواص، مواد سازنده و تاريخچه نسخه ى اوليه چوب جادويتان يك مقاله بنويسيد.

چوبدستی پرسی ویزلی ، از 100 گرم چوب زبان گنجشک و 1 تار موی یال تک شاخ تشکیل شده است .
این چوبدستی در نوع خود یکی از گونه های سنگین چوبدستی میباشد که کار با آن نیاز به مهارت ویژه ای دارد .
چوب جادویی که در آن موی دم و یا یال تک شاخ به کار رفته باشد به فرد دارنده نوعی مصونیت از موانع و مشکلات میدهد ، همچنین داشتن این چوبدستی مقدس است و همچنین باید نگه داری از آن مقدس باشد .
توصیه شده که هنگام رفتن به سرویس بهداشتی و یا رفتن به مناطق کثیف از بردن این چوبدستی خودداری شود .
نخستین نسخه این چوبدستی سال 1900 میلادی توسط آقای الکساندرو اشتایرن ساخته شد ، در آغاز یکی از چوبدستی های معروف و کاربردی شناسایی شد ، ولی در نسخه های بعدی ترتیبی به عمل آورده شد که هر کسی قادر به استفاده از این نوع چوبدستی نباشد .
در واقع چوبدستی افراد شجاع ، پاک و برتر را انتخاب میکند !



2- زندگی نامه یکی از افرادی که در ساختن و تکمیل کردن چوب جادو نقش داشتند و چگونگی تکمیل و بعد از تکمیل چه چیز هایی اضافه شد.

آقای الیوندر یکی از چوبدستی سازان و فروشنده های معروف و بزرگ قرن معاصر است که در ساخت و تکمیل چوبدستی ها نقش های مهم و همچنین بزرگی را ایفا کرده است .
در آغاز جادوگران چوبدستی هایی را که گران قیمت تر و زیبا تر بودند انتخاب میکردند و از آن ها استفاده مینمودند ولی طی تلاش های طولانی و وصف ناپذیر الیوندر معیاری بروی چوبدستی ها قرار گرفت که باعث شد هر فردی توانایی انتخاب چوبدستی خود را نداشته باشد و بالعکس چوبدستی صاحب خود را انتخاب کند .
با گذاشتن معیارهایی برای هر چوبدستی این قانون از بین رفت .
مثلا کارهایی انجام شد که چوبدستی ای که پر ققنوس درونش جای گرفته است ، افراد شجاع و برتر را انتخاب میکنند و به همین صورت .

آقای الیوندر در سن 18 سالگی در یکی از مغازه های چوبدستی سازی کاره خود را در زمینه خرید و فروش آغاز کرد و در سن 25 سالگی یکی از بهترین سازندگان چوبدستی شناخته شد و توانست از وزیر سحر و جادوی زمان خود مدال برترین چوبدستی ساز قرن را بدست آورد .
سر انجام در سن 28 سالگی طرح معیار گذاشتن برای انتخاب چوبدستی ها را ارائه داد و توانست با این فعالیت های نادر و ارزشمند خود قدمی برای بهتر شدن در دنیای جادوگری بردارد .



3- یک مقاله در مورد چگونگی کار و ایجاد طلسم در چوب جادو.

چوب جادو به عنوان یک انتقال دهنده فعالیت میکند ، در واقع میتوان گفت که مانند یک آنتن ( وسیله ای برای گرفتن تصاویر در دنیای ماگلی ) عمل میکند ، هنگامی که فرد افسون را بر زبان می آورد در طی مدت بسیار کوتاهی عمل کرده و افسون عمل کرده و کاربرد و خواص خود را به نمایش می گذارد .
به طور مثال وقتی ورد آواداکداورا خوانده میشود و حرکت خاص چوبدستی انجام میگیرد ، چوبدستی با محل ارتباط گیرنده خود ارتباط برقرار میکند و خاصیت خود را به نمایش میگذارد .

به طور مثال وقتی تلویزیون میخواهد فیلمی را نشان دهد ابتدا باید با آنتن کل صدا و سیما ارتباط برقرار کند ، چوبدستی نیز همین کار را میکند .



با تشکر


چای هست اگر مینوشی ... من هستم اگر دوست داری


Re: كلاس تاريخ جادوگري
پیام زده شده در: ۱۲:۱۶ سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵

جرج  ویزلیold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۱:۳۵ سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۱۲:۳۶ یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷
از مغازه ویزلی ها
گروه:
کاربران عضو
پیام: 683
آفلاین
1- در مورد خواص، مواد سازنده و تاريخچه نسخه ى اوليه چوب جادويتان يك مقاله بنويسيد.
چوب جادوی من ازچوب درخت گیلاس و موی تک شاخ و تار وپود قلب اژدها درست شده و28سانتیمترطول داره .این چوبدستی در نوع خودش اولین چوبی هست که از دوعنصر تشکیل شده.این چوب درسال 250سال پس از میلاد به وسیله یکی ازچوب دست سازهای معروف لندن درست شده که نصل اندرنصل این کاره بودن و به وسیله یکی از بهترین چوبدست سازهای بلغارستان ترمیم شده.

2- زندگی نامه یکی از افرادی که در ساختن و تکمیل کردن چوب جادو نقش داشتند و چگونگی تکمیل و بعد از تکمیل چه چیز هایی اضافه شد.
اولیوندر یکی از کسانی هست که در ساخت و تکمیل چوب جادوی من نقش بسیاری داشته. این چوب اول از موی تک شاخ و چوب درخت گیلا س درست شده بود وبعد ازاینکه که کارائیش کم شد من چوبم رو به مغازه اولیوندر بردم و اون گفت که باید تارو پود قلب اژدها بهش ازاضافه بشه بخاطرهمین من رو به یکی از یهترین چوب دست سازهای بلغارستان به نام لووانفسکی معرفی کرد.من به بلغارستان رفتم و چوبم رو بهش دادم تا کارائی چوب دستیم رو بهتر کنه و اون هم تارو پود قلب اژدهارو بهش اضافه کرد وا اون به بعد عالی کار کرد. خدا هر دوشون رو رحمت کنه.اولیوندر رو که ولدمورت و مرگخواراش به احتمال زیاد گرفتن و لووانفسکی هم طبق اخرین اطلاعات مرده.

3- یک مقاله در مورد چگونگی کار و ایجاد طلسم در چوب جادو.
چوب جادو دارای نیرویی است که مغز ندارد و فقط دارای نیروی بالایی است و از آنجا که می تواند با هر جانداری که به آن دست بزند ارتباط ذهنی برقرار کند و در نتیجه اگر انسان به آن دست بزند هم انسان دارای نیروی زیادی مشود و هم چوب که با هم می توانند کارهای خارقوالعاده ای انجام دهند. وقتی که انسان ورد را میگه چوب می فهمه که فرد چی گفته . اگر چه که ورد به هر زبانی باشه و اون چوب به کلماتی که شما می زنید کاری نداره و فقط به چیزهایی که در فکرتان می گذرد کار دارد. در واقع اگر ورد را نگویید و فقط در فکرتان آن را تمرکز کنید ورد اجرا می شود ولی هر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد.فقط چهار نفر می توانسته اند در گذشته جادوها را به این صورت اجرا کنند و آنها هان بنیان گذاران این مدرسه اند. برای همین مردم اسم ورد را به زبان می آورند تا تصویر ورد بهتر به ذهنشان بیاید و چوب جادو هم وقتی تصویر ذهنی ما از چیزی که می خواهیم را اجرا می کند.


اگر به یک انسان فرصت پیشرفت ندهید لیاقت چندان تاثیری در پیشرفت او نخواهد داشت. ناپلئون







شما می ‌توانید مطالب را بخوانید
شما نمی توانید عنوان جدید باز کنید
شما نمی توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید
شما نمی توانید نظر سنجی اضافه کنید
شما نمی توانید در نظر سنجی ها شرکت کنید
شما نمی توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید
شما نمی توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید
شما نمی توانید از نوع تاپیک استفاده کنید.
شما نمی توانید از HTML در نوشته های خود استفاده کنید
شما نمی توانید امضای خود را فعال/غیر فعال کنید
شما نمی توانید صفحه pdf بسازید.
شما نمی توانید پرینت بگیرید.

[جستجوی پیشرفته]


هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.