1- من فقط به یه نکته اشاره کنم و اون اینه که من فکر میکنم (طبق گفتهی بعضی از مدیران سایت) به محظ رسیدن کتاب ششم به دست بچهها کار ترجمه شروع خواهد شد. البته همکاری سایت جادوگران با نشر زهره هم نکتهی قابل توجهیه. بنابراین از این موضوع نمیشه اجتناب کرد. منتهی مموضوع دیگه اینه که تا قبل از پایان کار ترجمه کسی نمیاد بنویسه که چرا رون نتوانست جان هرمیون را نجات دهد. همه درگیر خوندن کتابن. اگر هم کسی بنویسه، باید توسط ناظرها پاک بشه. پیشنهاد من هم اینه که بعد از اومدن کتاب ششم، یه فروم جداگونه براش باز بشه که احتمالاً هم همینطور خواهد بود. چون بحث و بررسی در مورد مطالب اتفاقافتاده در کتاب ششم مربوط به هیچکدوم از فرومها نمیشه. حالا من میخوام ببینم چه کسی میاد قبل از ایجاد این فروم، یه تاپیک راجع به کتاب شش بزنه!!!
2- من فکر میکنم رخوت سستی این سایت به دلیل درس و مدرسه و دانشگاه بچههاست که نمیان. خصوصاً حالا که اوضاع امتحانهای مدارسه. کمی بعدش هم امتحانهای دانشجوها. در هر حال کمبود سوژه مطرح نیست. چون سایتی مثل CoS Forums هر روز یه موضوع جدید برای بحث توش فعال میشه. پس ایده و سوژه کم نیست.
3- هوم... دوست عزیز: آستکبار، نه اِستکبار!! لطفاً رعایت کنید!! درود بر آستکبار!!
مثلا بگن كه چرا مثلا رون مرد.اين كه خيلي بده.ما ديگه خيلي چيزهارو ميدنيم.وخوندنه كتاب برايه باره اول اون هيجاني كه بايد توليد كنه نميكنه.يا مثلا خيلي اتفاق هايه ديگرو بگن.خيلي بده چون ما هنوز كتابو نخونديم.شما هم ممكنه چهار تا خبر از اون سايت ها بگيرين و فارسي كينين كه چه بدتر.
در مورد سايتهاي خارجي يه چيزهايي هست به اسم Spoiler كه حتي براي كتاب پنجم هم تا چند وقت پيش ميزدن، يعني قبل از اينكه به نكتهي مهمي از كتاب اشاره بشه، ذكر ميشد كه اين مطلب داراي اسپويلر است! يعني آقاجان كتاب پنج رو نخوندي اينجا رو نخون. نقل قول:
وقتي بيايم تو سايت مثلا اسمه يه تاپيك هست ((چرا هري نتوانست جان رون را نجات دهد))اونوقت اگه تو نري تو تاپيك بازهم ميفهمي كه رون مرد
استاد بزرگ! وقتي اسپويلري براي مطلب قرار داده ميشه، ديگه اون چيزها هم نبايد به كار بره! من كلا از لحاظ استكباري اين مسئله رو بررسي ميكنم، بايد تا پنجاه روز بعد از تاريخ انتشار كتاب ششم، سايت جادوگران به اسپويلرها حساس باشه و ناظرين دقت كافي رو به عمل بيارن. نقل قول:
ميخواستم ببينم كه بهتر نيست تا اومدنه ترجمه هيچ خبري از اتفاق هايه كتاب تو سايت قرار نگيره
اين مطلبي كه ميگي از لحاظ عقلي يه چيز خنده داره، يعني ما صبر كنيم مترجمين ترجمه كنن، بعد بر مبناي ترجمه كار كنيم؟ مثل اينكه شما متوجه نشديد كه كتابهاي هري پاتر رو رولينگ مينويسه و نه مترجمين! تازه بحث اينجا هم پيش مياد كه تا اومدن ترجمه كدوم انتشارات صبر كنيم؟ اين به كنار مطلب بعدي اينه كه چطور ميشه به ترجمه اعتماد كرد وقتي متن اصلي خونده نشده!؟
هوم ! چند وقت پيش هري ايده اي رو مطرح كرد كه خودش به اسم ايفاي نقش پيشرفته ازش اسم ميبرد . و به نظر من ايده خوبي بود ، فقط نميدونم چرا با اينكه حامي هم داشت اين ايده رو عملي نكرد ، فكر كنم عملي كردن اين ايده يه كم رخوت و سستي سايت رو كم كنه ، و فعاليت و جنب و جوش بين اعضا ايجاد كنه . البته يه نكته رو بايد اينجا اضافه كنم و اون اينه كه اين رخوت و سستي كه الان ميبينيد در واقع آرامش قبل از طوفانه ! به محض انتشار كتاب 6 و آغاز فصل تعطيلات چنان اينجا شلوغ و پر هياهو بشه كه آرزوي روزهاي بي حالي رو بكنيد !
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
آدمي از عالم خاکي نمي آيد به دست ! عالمي ديگر ببايد ساخت ! وز نو آدمي
ایول... یعنی این هم زیر سر استکبار مملیه که تو سایت های دیگه در مورد داستان بحث میکنن؟!!! یا شاید هم تقصیر مدیران انجمنه!!!؟؟!! خوب بحث کنن... تو مگه مجبوری بخونی؟!!! به هر حال هر مطلبی بالاش یه عنوان داره.... شما تاپیک ها و مقالاتی که عنوانش یه چیزی تو مایه های «بررسی کتاب ششم» و اینجور چیزاسو نخون!!! اون جاها خوشبختانه کمتر اتفاق میفته که طرف توی تاپیک گفتگو با مدیران، بیاد کتاب 6 رو نقد کنه!!!شما هم اگه پست بی ربط زدن توی تاپیک بی ربطو باب نکنی، توی همین جادوگران هم اونایی که کتابو خوندن میتونن در مورد کتاب بحث کنن، اون هایی هم که نخوندن، میتونن بحثا رو نخونن!!!
نکته علمی: من هم حمایت همه جانبه خودمو از فروم سریع تر ولی بیرخیت تر اعلام میکنم و غیره!!!
اگه كتابه 6 بياد.مثلا 1 هفته بگزره ار اومدنش تو انگليس.اونوقت سايت هايه خارجي كه كتابرو خوندن شروع ميكنن به بحث در مورده اتفاق ها.ولي ما هنوز متاب رو ترجمه نكرديم.البته اونهايي كه اينگليسيشون توپه ميتونن ولي من نه.من اونقدر اينگليسي بلاد نيستم كه بتونم كل كتابو بخونم و تمامه نكته هاشو بفهمم.ئاشتم ميگفتم اگه اونا تو سايتاشون شروع به نقد كنن و مثلا بگن كه چرا مثلا رون مرد.اين كه خيلي بده.ما ديگه خيلي چيزهارو ميدنيم.وخوندنه كتاب برايه باره اول اون هيجاني كه بايد توليد كنه نميكنه.يا مثلا خيلي اتفاق هايه ديگرو بگن.خيلي بده چون ما هنوز كتابو نخونديم.شما هم ممكنه چهار تا خبر از اون سايت ها بگيرين و فارسي كينين كه چه بدتر.
ميخواستم در مورده اين يكي جوابه منو بده.چون من دوست ندارم كه آخره كتابي رو بدونم و بخونم.البته درسته كه كتابهارو آدم چند بار ميخونه باز سير نميشه ولي خب باره اول وقتي ادم ندونه چه اتفاقي ميافته خيلي جذاب تره.
1- ما در فروم سایت کش نداریم هر چی هست مربوط به خود آی اس پی میشه
2- مثبت و منفی کتگوری ها ایرادش چیه باز میشه دیگه دوباره
3- فروم جادوگر ماه در بلاک ها نیست
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
Sunny, yesterday my life was filled with rain. Sunny, you smiled at me and really eased the pain. The dark days are gone, and the bright days are here, My sunny one shines so sincere. Sunny one so true, i love you.
Sunny, thank you for the sunshine bouquet. Sunny, thank you for the love you brought my way. You gave to me your all and all. Now i feel ten feet tall. Sunny one so true, i love you.
Sunny, thank you for the truth you let me see. Sunny, thank you for the facts from a to c. My life was torn like a windblown sand, And the rock was formed when you held my hand. Sunny one so true, i love you.
1- میگم مثل اینکه شما علاقهی وافری به کش دارین!!! این جدیدترین ارسالها در انجمن چرا اینجوریه؟ منظورم همین بلاک بغلیه! من پست میزنم، بعد میبینم که اسمم رو نزده!! جالبیش به اینه که اگه کس دیگهای پست بزنه نشون میده ولی پست منو نشون نمیده! قضیه چیه؟ 2- واقعاً از هری و پروفسور مکگونگال عزیز به خاطر جداسازی لرد حلقهها از هری پاتر تشکر میکنم. خیلی بهتر شده. هر چند که اگه توی بخش جدید «پستهای زدهشده از زمان آخرین ورود» هم جدا بشن، دیگه واقعاً عالی میشه. ( چه رویی دارم من!!!). 3- از نظر سرعت تقریباً بهتره شده. البته نظر من قابل اعتماد نیست چون به خط تلفنم شدیداً مشکوکم!! با اینحال بهتر شده. 4- اون قضیهی مثبت-منفیهای مربوط به کتگوریهای انجمنها رو متوجه شدید؟ اگه کسی اشتباهاً ببندتشون، دیگه با خداست که بتونه بازشون کنه!! ویرایش: 5- اینم یادم رفت بگم. در مورد انتخابات. به نظر من بهتره که عناوین رو بیشتر کنید. مثلاً همون زنندهی بهترین تاپیک، بهترین عضو تازهوارد و ... اگه باشن خیلی بهتره. فقط همونطور که توی انتخاب جادوگر ماه هم گفتم، باید معیارهای انتخاب این عنوانها مشخص بشه تا باعث گیجی افراد نشه. با این چهار تا عنوان، فقط اعضای قدیمی سایت مدنظر قرار میگیرن و دیگه کسی دنبال اعضای جدید نمیره. این طوری حق اعضای جدید ضایع میشه. اگه عنوانهایی هم باشند که در مورد اعضای تازهوارد صدق کنند، خیلی خوب میشه؛ خصوصاً بهترین عضو تازهوارد. در مورد حذف بدترینها هم باید بگم، هر چند که وجودشون بد نبود ولی به علت اینکه ممکنه باعث برخی ناراحتیها بشه، من هم با حذفش موافقم. امیدوارم انتخاب بهترینها به تنهایی بتونه باعث بشه که دیگران هم تلاش کنن و خوشونو ارتقا بدن.
ویرایش: حالا که این پست رو زدم میبینم که توی جدیدترین پیامها در انجمنها عنوان میکنه که من پست زدم! ولی وقتی تو بخش رایگیری ترینهای ماه، رای دادم اصلاً نشون نداد. عمداً اینطوریش کردین؟
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط James Potter در 1384/2/22 20:39:12
در مورد این فروم باید بگم برای ما سرعت خیلی مهمه و چون تقریبا همه برو بچ با dial-up کانکت میشن هر چی سرعت بالاتر باشه بهتره و در ضمن در این فروم دیگه session expire و time out وجود نداره و در صورتی که شما دو صفحه نوشتید و زدید روی ارسال دیگه آه از نهادتون در نمیاد که پسته پریده باشه چون یه بک آپ ازش گرفته میشه
به اندرومیدا: مسایل خصوصی رو در اینجا انعکاس نده یا میخوای بدم آلیشیا بخوردت
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
Sunny, yesterday my life was filled with rain. Sunny, you smiled at me and really eased the pain. The dark days are gone, and the bright days are here, My sunny one shines so sincere. Sunny one so true, i love you.
Sunny, thank you for the sunshine bouquet. Sunny, thank you for the love you brought my way. You gave to me your all and all. Now i feel ten feet tall. Sunny one so true, i love you.
Sunny, thank you for the truth you let me see. Sunny, thank you for the facts from a to c. My life was torn like a windblown sand, And the rock was formed when you held my hand. Sunny one so true, i love you.