نقد شماره 3 : مکان : شرکت خدمات جادوئی بارون و شرکا شماره پست : 55 زننده پست : ویولت بودلر نقد : بی مقدمه میریم سر مشکلات و نکات مثبت پست...
اشکالات پست شما : یکی از مشکلات اساسی ای که در پست شما به چشم میخورد این بود که متاسفانه خیلی از قوانین نگارشی و گرامری رو زیر پا گذاشتید که از زیبایی پستتون کم کرد... به عنوان مثال اصلاً از ویرگول در جاهایی که حتماً باید به کار میرفت استفاده نشد و بعضی جاها که میخواست یک حادثه اتفاق بیفته سرخط نرفتی... همچنین با این که پست طنز بود از شکلک ها به موقع استفاده نکرده بودی که اون طراوت خاص پست های طنز رو پستت نگرفت.
نکات مثبت پست : داستان رو خوب جلو برده بودی و اتفاقاتی رو که برای اعضا افتاده بود و وضعیت روحیشون رو به خوبی نشون داده بودی ... آخرش هیجان انگیز بود و دست نفر بعدی رو که میخواست بده رو خیلی بازگذاشت. در کل پست متعادل رو به ضعیفی بود ولی فکر کنم پستت رو با عجله نوشته بودی که بسیاری از مشکلاتش با یکی دوبار خوندن برطرف میشد.
نقد شماره 2 : مکان : محله پریوت دریو شماره پست : 4 زننده پست : دکتر فیلی باستر نقد : خب این دکتر فیلی باستر عزیز خیلی خوشحال شدم که اولین پست رولیتون رو که نسبتاً موفق هم بود ، افتخار دادید و در انجمن شهر لندن زدید. اگر اجاز بدهید پستتون رو نقد کوچکی بکنم... اشکالات پست شما : از دیالوگ ها بیشتر از حد استانداری استفاده کردید که باید در پست رول زده بشه ... سعی کنید توصیفات حالت و چهره رو برای زیبا تر کردن پستتون در جای جای پست به کار ببرید. متاسفانه عده ای فکر می کنند توصیفات صحنه فقط مربوط به پست های جدی است ولی اصل قضیه اینجوری می باشد که کلاً توصیفات و چهره سازی و شرح چهره و اشیا ، برای زیبا تر کردن و دادن جو به خواننده است. در کل با اینکه یک عضو تازه کار در رول زدن بودید ولی پستتون دارای نواقص خیلی کمی بود.
نکات مثبت پست : با اینکه از دیالوگ ها زیاد استفاده کرده بودید ولی باز هم بعضی از دیالوگ ها واقعاً به جا و زیبا بود. از شکلک ها هم کم و ماسب استفاده کرده بودی. در کل پستتون نه نواقص زیاد و نه نکات مثبت زیادی داشت و یک پست متعادل بود که خب برای یک عضو تازه وارد خیلی هم خوبه
نقد شماره 1 : مکان : محله پریوت دریو شماره پست : 2 زننده پست : کالین کریوی نقد : خب ، کالین عزیز ، پستی که زدید دارای نواقصی بود ولی نقاط بسیار جالبی بود که به همه ی آن ها می پردازیم. اشکالات پست شما : یکی این بود که پست تماماً دارای دیالوگ بود که خب مانع از صحنه سازی خوب شده بود هر چند در بین دیالوگ ها چند صحنه سازی بود ولی باز هم بهتر بود در میان پستت یکم به صحنه سازی میپرداختی همچنین میشه به توصیف نکردن حالات صورت و چهره اشخاص هست. به عنوان مثال در خانه دورسلی ها آب کثیف بر روی زمین و فرش ریخت و پتونیا عصبانی شد میشد اینگونه حالت چهره اش را توصیف کرد : نقل قول:
صورت خاله پتونیا از فرط عصبانیت قرمز شده بود : ورنون ... از صدایش می شد عصبانیت را به وضوح تشخیص داد.
نکات مثبت پست : از نکات طنز بسیار خوب و جالبی استفاده کرده بودین : نقل قول:
پتونيا:در حالي که داشت رو زمين رو لته مي کشيد مي خوند:هر چي مي خواي با خود ببر دستمالو با خودت نبر...بزار که پتو(مخفف پتونيا) در به در بسابه خونه رو تا به سحر دستمالو با خودت نبر!دستمالو با خوت نبر!کثيف مي شه خونه من!
و قسمت های دیگری که باعث شد من از ته دل بخندم همچنین داستان رو با ظرافت تغییر داده بودی و تقریباً هیچ لطمه ای به روند داستان نخورد که همین نکته باعث تشویق دیگر اعضا برای پست زدن در این تاپیک شد.
البته من در حدی نیستم که بخوام پست شما رو نقد کنم ولی گفتم تا اون جایی که از من بر بیاد برای بهبود رول پلینگ تلاش میکنم.
امتیاز : در کل 70 از 100 به زودی پست های دیگر نیز توسط من و ناظران دیگر انجمن نقد خواهد شد. با تشکر
با سلام با توجه به هماهنگی ای که من با دیگر ناظران این انجمن کردم قرار شد این تاپیک زده بشه و توش بیشتر پست هایی رولی که در این انجمن زده میشه نقد بشه ( البته بیشتر سعی میکنیم پست های اعضای تازه وارد رو نقد کنیم ).
امید می رود با این نقد ها کمکی نه چندان بزرگ ولی کارآمد به تمامی اعضایی که می خواهند در رول نویسی موفق باشند شده باشد.
با تشکر / ناظرین انجمن شهر لندن.
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط گلرت گریندلوالد در 1405/2/20 18:01:58