هری پاتر خواسته یا ناخواسته چیزهای زیادی رو به همه خوانندگانش یاد می ده ، چیزهایی مثل وفاداری ، عشق ، امید وار بودن ، خواستن توانستن است ، شجاعت ، قدر دانی و ..... و به نظر من این بی انصافی که بگیم فقط داستان جذابه و هیچ نکته آموزنده ای نداره. به هر حال جذابیت داستانش هم یک دنیا خودش ارزش داره.
عمرا اگر تخيلم قوي تر شده باشه.پس رفت كردم كه بهتر نشدم.من كوچيك بودم موقعي كه معلم انشا موضوع آزاد ميداد چيزي مينوشتم كه كف معلم ميبريد از تخيلم...!به من ميگفتن«سجي تخيل»...خونواده هم نگران بودن كه بزرگ بشم زيادي تخلي و يا رويايي(كه با هم در عين حال كه زمين تا اسمون فرق دارن ولي مرزشون يه تار مو بيش نيست)
فقط تنها چيزي كه من فهميدم از اخلاق خودم بوده. اين خصوصيت اخلاقي اين بود: نميتونم واقعيت تلخ رو قبول كنم(مرگ سيريوس و دامبلدور...كه مطمئنم خيلي ها هم مثل من نتونستن قبول كنن) و من نقطه ضعف اخلاقي خودمو فهميدم ديگه نميدونم درس بخونم و نميتدونم مهربون باشم كه اصلا اين كتاب چيزي نكفه كه آدم ياد بگيره ازش...اينقدر كتاب خوندم كه منتظر نباشم هري پاتر بخونم تا مهربوني ياد بگيرم. در مورد عضق هم كه اصلا جي كي رولينگ اين قضيه عشق رو كليد هر گره گزاشته...اگر عشق ميخواين ياد بگيرين برين«هري پاتر و عشق به والدين» رو بخونين...
يه مورد ديگه هم از اخلاق خودم فهميدم با خوندن اين كتاب: اصلا به خودم قانع نيستم..و دوست ندارم جاي خودم باشم..چون در حدي بود كه آرزوم بود كه هري پاتر بشم...! و در آخر فهميدم هنوز اخلاقم بچه گونست(كه عاشق اينم كه بچه باشم...چون دوران بچهخ هارو دوست دارم)
خب تخيلمون كه خيلي قوي شده بعدش هري به من نشون داد كه تا آخرين لحظه بايد به تلاشمون ادامه بديم و هميشه در آرزوي هري پاتر بعدي زندگي ميكنم همچنين باعث آشنا شدن در سايت جادوگران و دوستان خوبي در اين سايت شد و در آخر .. باعث شد يا فيلم يا يه كتاب رو با دقت فراوان بخونم تا نكته هاي ريزشو پيدا كنم
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
كسي كه كوههاي شامخ را زير پا ميگذارد ، به همه شدايد اعم از شوخي و جدي ميخندد .
فلور نوشته: خب همونجور که بچه ها گفتن تخیل رو قوی می کنه!
نقل قول:
مرلين : اما خیلی تاثیر خوبی داشته روی تخیل من و باعث شده که این حس و علاقه من به تخیل و دنیاهای مجازی نمیره و به صورت یک عقده در نیاد!
من با دوشيزه دلاکور و مرلين عزيز موافقم ، هري پاتر باعث شد تخيل من تقويت بشه...اصولا اينجور کتابا (تخيلي،فيکشن) درس زندگي به من ياد نميدن...اون چيزي که من از هري پاتر گرفتم اينه که ميشه گاهي اوقات ذهنمون رو باز کنيم و چيزها رو جوري ببينيم که تا به حال نديديم...مثلا: چي ميشد اگه اون درخت شروع ميکرد و شاخه هاشو تکون بده؟ ...و بعضي اوقات شما واقعا حس ميکنيد اون درخت داره شاخه هاشو تکون ميده! اين به ما کمک ميکنه از دنياي واقعيي که هممون توش گير کرديم فقط براي چند لحظه خارج بشيم...نه فقط هري پاتر تمام موضوعات تخيلي تخيل آدم رو تقويت ميکنه...خلاقيت آدم رو تقويت ميکنه براي همينه که من عاشق رمانهاي تخيليم...تازه هري پاتر باعث ميشه اوقات فراغتم رو با خوندن کتاب بگذرونم! و البته با فعاليت در سايت جادوگران!
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
امروز خودم را زخمی کردم تا ببینم آیا هنوز درد را حس میکنم یا نه....درد تنها واقعیت است...
خب همونجور که بچه ها گفتن تخیل رو قوی می کنه! مثلا همین هری پاتر باعث شد من بیام جادوگران و یکم بنویسم و تخیلی فکر کنم شجاعت رو بهم یاد داد ولی هنوز بلد نیستم در جایی شجاع باشم هنوز...
عشق به دوستام به اطرافیانم اینو خیلی قبول دارم! هری پاتر رو عشق من خیلی تاثیر گذاشت! البته در مواردی بسیار وحشتناک با مورد عشق برخورد کردم من مثل هری نمی تونم با آرامش جواب رد بدم حال طرف و بقیه رو می گیرم
و اینکه من کم کم اعتمادم به همه از بین می ره!
یاد گرفتم که هیچگاه مثل وزیر دو رو نباشم و خودم باشم
یاد گرفتم که زندگی سختی داره و باید با مشکلات با فکر مقابله کرد
یاد گرفتم درس رو زودتر از درس دادن بخونم از هرمیون
و اینکه عشق بزرگترین احساس تو دنیاست!
و همچنین هری پاتر باعث شد دوستان خوبی پیدا کنم و سعی کنم اونارو فراموش نکنم حتی در دنیای مجازی
اگر باز موردی یادم امد می گم
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
دلبستگي من به جادوگران و اعضاش بيشتر از اون چیزی که فکرشو میکنید