جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

22 کاربر(ها) آنلاین هستند (21 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
22
مهمانان
0
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  98 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  177 خواندن  بدون نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  295 خواندن  بدون نظر 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  282 خواندن  بدون نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  356 خواندن  7 نظر(ها) 
آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

مرگ 1405/02/26 03:30  256 خواندن  1 نظر 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: جمعه 17 آذر 1385 09:36
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من اینه که نویسنده های ایرانی از اینکه چنین کتابهایی بنویسند عاجزند
البته مقصودم توهین به نویسندهای خوب ایرانی نیست
منظورم اینه که آنها فکر میکنند که مردم هیچگونه استقبالی از این کتابها ندارند که این به تبلیغات برمیگرده اگه خوب تبلیغ بشه چراکه مردم اونو دوست نداشته باشند

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
کاشکی یه روز باهم سوار قایق می شدیم
دور از نگاه ادما هردوتا عاشق میشدیم
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: جمعه 17 آذر 1385 04:08
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من اینکه هری پاتر یه کتاب خارجیه و ما هم به همین دلیل باهاش حال میکنیم اشتباهه
ما هم کتابهای جالبی شاید داشته باشیم اما ناشناخته اند
در کل هری پاتر و ارباب حلقه ها به دلیل زیبایی شونه که مورد پسندند اگه ما به خاطر خارجی بودنشه که خوشمون میاد پس خارجیها به چه دلیل از هری پاتر خوششون میاد داستانهای ایرانی موضوع جالبی ندارند مثل شاهنامه که الان دیگه یه جورایی قدیمی شده و نسل امروز باهاش حال نمیکنند

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
F.Lampard W.Rooney D.Beckham Kaka
يکي رفت و يکي موند يکي مهمون شد آسون
يکي بست کوله بارش يکي فدا شد آسون
يکي موند و يکيمون بست کوله ?
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: جمعه 17 آذر 1385 02:24
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام
همونطوری که دوستمون گفت ما یه عادت بدی داریم و وسیله های غربی رو به وسیله ها و کتاب و ... خود ترجیح می دهیم .
ما اینقدر کتاب های خارجی خونیدم که عادت کردیم به نام خارجی .
مثلا همین هری پاتر و یه ایرانی می نوشت . چی می شد .
ایرانی اسم کتاب و که هری پاتر نمی زاره .
مثلا می زاره محمد و سنگ جادو . یا حسین و سنگ جادو .
اسم هرماینی و رون هم لابد می شد : فاطمه و کمال .
حال شما تصور کنید قابل پذیرش بود ؟

تنها کسی که می تونه ایران کتاب تخیلی بنویسه ، اونم با نام های خارجی آقای قاضی سعید است .
که اونم داستانهایش .... است . ( قصد توهین نیست . یه کم بی سر و ته است )
از افرادی مثل : لاوسون و ریچارد و ... استفاده میکنه .

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
امضا به دلیل مشکل ایجاد کردن برای صفحات سایت برداشته شد.
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: پنجشنبه 16 آذر 1385 21:07
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام

نقد چند پست !!
نقل قول:
ما تو ایران چی داریم که هری پاتر و .. داشته باشیم؟
نه از شوخی گذشته ما عوضش رستم و سهراب و رخش و سیمرغ و دیو و .. داریم که از نظر تخیل چیزی کم از هری پاتر ندارن و فردوسی و حافظ و.. مون هم کم از جی.کی.رولینگ ندارن
شاید هم بیشتر از اون بارشونه
خودتو دست کم نگیرین ما ایرانی هستیم و تمدنمون خیلی از هری پاترو.. بیشتره (حرفای نژاد پرستانه زدم)


نقل قول:

من با همتون موافقم!!
ايران خيلى از جادو و از اين جور جيزا خوشش نمياد!!
جونكه تو اسلامم حرام بيده!!
خوب جكارش ميشه كرد


نقل قول:
به نظر من بزرگترين دليلش اينه كه اگه يه كتاب ايراني چاپ بشه كسي نمياد بخره چون ما يه عادت داريم و اون اينه كه هميشه وسايل غربي ها رو بهتر از وسايل خودمون ميدونيم



باید در جواب این دوستان عزیز بگم که اینهایی که شما گفتید چیزی نیست به جز توجیه !!!
چرا نمیگید که کسی نیست چنین کتابهایی بنویسه ؟
چرا فقط میگید کسی نمیخره و حرومه و چی داریم و ... .
شما ها بله خوده شما ، هر کدوم میتونید کتابی رو با هر موضوعی بنویسید ! موضوعاتی که برای همه سنین بتونه جالب باشه ! مثل هری پاتر . هنوز ما ندیدیم کتابی تو ایران نوشته بشه که برای همه بالاخص نوجوانان و جوانان جالب باشه ولی خریداری نشده باشه !

مثلا ماه های پیش کتابی توسط دو نوجوان نوشته شده بود که با هری پاتر هم در رابطه بود . دیدیم که استقبال بی نظیری شده بود ، تنها ضعفش این بود که از یه مطلب خارجی مثل هری پاتر کپی برداری شده بود که باعث شد خیلی محبوب نشه .
اگه اون دو تا نوجوان درباره موضوع جدید دیگری نوشته بودند مطمئنا استقبال چندین برابر میشد .


با تشکر

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
چای هست اگر مینوشی ... من هستم اگر دوست داری
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: پنجشنبه 16 آذر 1385 20:39
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من بزرگترين دليلش اينه كه اگه يه كتاب ايراني چاپ بشه كسي نمياد بخره چون ما يه عادت داريم و اون اينه كه هميشه وسايل غربي ها رو بهتر از وسايل خودمون ميدونيم

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
گزیده ای از برداشتهایم...
جوانا کاتلین رولینگ،بعد از نوشتن کتاب هری پاتر و ?
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 2 بهمن 1384 10:28
نمایش جزئیات
آفلاین
اکثر آثار بزرگ قدیمی ایران به زبان شعر بوده است. اثرهایی که در ایران قدیم به نثر نوشته شده اند به تعداد انگشتان دست هم نیست و اغلب نیز به نثر آهنگین و مسجع نوشته شده اند. این موضوع بدلیل ذات زبان فارسی و آهنگین بودن آن است. اما در غرب میبینیم که نمیشنامه و داستانهای منثور از قرن 11 میلادی وجود داشته اند.

اولین آشنایی ایرانیان با رمان به دوران قاجار برمیگردد. در آن زمان در اروپا رمان نویسان مشهور نهضتی اعتراض آمیز بر علیه وضع موجود در اروپای قرن 19 به راه انداخته بودند؛ رمانهایی مشهوری برعلیه فقر، اختلاف طبقاتی و ماشینیزم نوشته شدند. اما شاهزاده های فرنگ رفته ایرانی چونکه وابسته به سلطنت بودند، توجهی به این نوع رمانها نداشتند بلکه به سمت رمانهای درجه 3 اروپای آن روز رفتند. و اینگونه بود که اولین رمانهایی که در ایران ترجمه شد رمانهای عشقی بود آنهم ضعیفترین آنها. این است که معنی رومان برای یک ایرانی با یک اروپایی یا آمریکایی کاملا متفاوت است.

علاوه بر دو دلیل فوق میتوان به دلیل بسیار مهم دیگری نیز اشاره کرد: نویسندگان مشهور اروپایی و آمریکایی برای مردم خود می نویسند و جزیی از آن مردمند؛ در مورد مسائل روز می نویسند. به همین خاطر تخیلی ترین داستانهایشان نیز واقعی به نظر می آید و قابل باور. اما در ایران اغلب نویسندگان خود را بالاتر از مردم می دانند و جدا از آنها هستند. دغدغه های آنها با دغدغه های مردم هیچ قرابتی ندارد. اصلا اگر رمان یا فیلمی خوب فروش کند آن را عوامانه می دانند و نشانه روشنفکری را قلمبه نوشتن و حرفهای گنده زدن می دانند. البته این موضوع در مورد همه نویسندگان صحت ندارد، مخصوصا جوانترها.

به نظر من این سه دلیل باعث شده است که ذائقه و سلیقه ایرانیها در این زمینه ها به مسیر غلطی بیفتد و حتی این ذائقه خفه شود. یکی از خوبیهای داستانهای هری پاتر دوباره زنده شدن این تمایل در جوانها و نوجوانهاست.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Soon we must all face the choice
between what is right and what is easy




تصویر تغییر اندازه داده شده
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 2 بهمن 1384 01:30
نمایش جزئیات
آفلاین
من با همتون موافقم!!
ايران خيلى از جادو و از اين جور جيزا خوشش نمياد!!
جونكه تو اسلامم حرام بيده!!
خوب جكارش ميشه كرد

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
You
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: شنبه 1 بهمن 1384 11:50
نمایش جزئیات
آفلاین
ما تو ایران چی داریم که هری پاتر و .. داشته باشیم؟
نه از شوخی گذشته ما عوضش رستم و سهراب و رخش و سیمرغ و دیو و .. داریم که از نظر تخیل چیزی کم از هری پاتر ندارن و فردوسی و حافظ و.. مون هم کم از جی.کی.رولینگ ندارن
شاید هم بیشتر از اون بارشونه
خودتو دست کم نگیرین ما ایرانی هستیم و تمدنمون خیلی از هری پاترو.. بیشتره (حرفای نژاد پرستانه زدم)

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
زنده باد هری پاتر
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: جمعه 30 دی 1384 19:54
نمایش جزئیات
آفلاین
ما خودمونيم كه كتاب هاي هري پاتر رو مي سازيم اگه بيايم يه كتاب ايراني رو هم مثل هري دوست داشته باشيم مشكل حله

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پنهان شده ام

پشت ابر چشمهايم...

باران در اتاق من است...

خالي هاي اتاقم را

از تصوير زنده ي نامش پر مي كن
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: چهارشنبه 28 دی 1384 21:42
نمایش جزئیات
آفلاین
من فکر میکنم تنها دلیلش اینه که ما نوع ادبیات متفاوتی داریم ما ایرانی ها بیشتر به داستانهای اساطیری علاقه داشته ایم یا کتاب های شعر که اکثرا پند و اندرز و یا عاشقانس اما گر دقت کنیم می بینیم در کشورهای دیگر مخصوصا انگلیس ادبیات آنها با جادوگری آمیخته شده! فکر کنم دلیلش این باشه!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
این وبلاگه منه اگه ببینید خوشحال میشم!

عضو تیم لیگ برتر باشگاه های کوییدیچ