جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

11 کاربر(ها) آنلاین هستند (8 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
11
مهمانان
0
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آکی سوگیاما 1405/04/05 20:10  39 خواندن  بدون نظر 
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  117 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  186 خواندن  1 نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  306 خواندن  2 نظر(ها) 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  290 خواندن  1 نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  369 خواندن  7 نظر(ها) 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: یکشنبه 15 مرداد 1391 03:31
نمایش جزئیات
آفلاین
فرد عزیز

اصولا بهتره نقد پستی رو که قبل از آخرین نقد زدین درخواست نکنین.چون به هر حال اشکالاتی که تو اون نقد بهشون اشاره کردم تو این پست هم وجود داره.فرصتی برای اصلاحشون نداشتین.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بررسی پست شماره 102 آموزشگاه مرگخواری، فرد ویزلی:


قسمت سختی از داستان به شما رسیده.نوشتن درباره دوئل و توصیف صحنه ها و طلسمها کار سختیه.


نقل قول:
در دوئل آگوستوس اول وردی زد اما فلور به راحتی از آن جا خالی داد

این توصیفاتون به کمی اصلاح احتیاج دارن.بیش از حد محاوره ای نوشته شدن.البته در لحن محاوره ای مشکلی وجود نداره.ولی نوع جمله بندی نباید طوری باشه که انگار دارین خاطره تعریف میکنین.خواننده مجبور نشه برای فهمیدن منظورتون دوباره جمله رو بخونه.


در برتری فلور کمی اغراق شده بود.این صحنه میتونست کمی هیجان انگیزتر باشه.میتونستین به آگوستوس هم فرصتی بدین که خودشو نشون بده.شاید صحنه دوئل کمی طولانی تر میشد ولی ارزشش رو داشت.مخصوصا حرفای بعد از دوئل فلور کمی حالت شعار گونه داشت.به نظر من میتونستین کمی طنز قاطی صحنه برنده شدن فلور و حرفاش بکنین.


نقل قول:
آگوستوس که از این گفته فلور به خشم آمده بود ناگهان مثل فنر از جایش بلند شد تا وردی را روانه فلور کند اما ناگهان وردی به سمت او روانه شد و او را در جا خشک کرد!!!لرد پس از انجا این ورد از جای خود بلند شد

این صحنه جالب بود.عصبانیت آگوستوس و اتفاقی که ظرف چند ثانیه افتاد.خواننده همه رو به خوبی حس و درک میکنه.


نقل قول:
- من پس از یک هفته رای گیری میکنم اگر رای کسانی که از ریاست تو ناراضی بودند زیاد تر از کسانی بود که از ریاست تو راضی بودند تو را خواهیم کشت اما اگر برعکس بود تو مدت بیشتری رییس خواهی بود.با این نظر موافقی؟

این شرط کمی سنگین بود برای سوژه.علاوه بر اینکه غیر منطقی هم بود.فکر نمیکنم کسی حاضر باشه این شرط رو قبول کنه.شاید بهتر بود کمی سبکترش میکردین.مثلا به جای کشتن مجازات دیگه ای در نظر میگرفتین.

لردتون اینجا هم همون مشکل رو داره.در نقش یه معلم سختگیر ولی منطقی!به ویژگیهایی که لرد داشت دقت کنین.سعی کنین ازشون استفاده کنین.بزرگنمایی کنین.در مورد بقیه مرگخوارا هم همینطور.هر کدوم خصوصیات خاص خودشونو دارن.فرقی نمیکنه از کتاب کمک بگیرین یا از سایت.فقط کاری کنین که شخصیتها از هم متمایز بشن.

قسمت دیالوگهای رد و بدل شده بین لرد و فلور از همون قسمتهایی بود که باید کمی خلاصه میشد.دیالوگهای ساده و مشخص وقتی به تعداد زیاد پشت سر هم نوشته بشن خواننده رو خسته میکنن.پستتون کمی حالت خشک داره.زیادی جدیه.بهتره از این حالت در بیاد.یکی دو تا صحنه طنز...یکی دو تا شکلک مناسب.البته اگه شما بخوایین جدی بنویسین اشکالی نداره.ولی حالت کلی پست شما بیشتر به طنز شدن متمایله!


موفق باشید.




افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: شنبه 14 مرداد 1391 20:16
نمایش جزئیات
آفلاین
لرد لطفا این پست را هم برای من نقد کنید.

این جا

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
قدم قدم تا ‏ روشنایی، ازشمعی در تاریکی تا نوری پرابهت و فراگیر !
می جنگیم تا آخرین نفس!!
می جنگیم برای پیروزی !!!‏
برای عشق !!!!‏
برای گریفیندور ‏.



تصویر تغییر اندازه داده شده




تصویر تغییر اندازه داده شده











چوبدستی یاس کبود / بدبختی و فقر و رکود
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: شنبه 14 مرداد 1391 00:07
نمایش جزئیات
آفلاین
بررسی پست شماره 100 آموزشگاه مرگخواری، فرد ویزلی:


چیزی که در پست شما جلب توجه میکنه توجهتون به جزئیاته.مثلا لینی در اوج عصبانیت هم فراموش نمیکنه که باید به لرد احترام بذاره و تعظیم کنه.این جزئیات خیلی خوب بودن.فقط مواظب باشین به حدی نرسه که خواننده رو خسته کنه.البته این چیزا کمی مربوط به سلیقه اس.ولی من شخصا در پست طنز ترجیح میدم فضاسازی و توضیح درباره محیط اطراف زیاد نباشه.شما هم لازم نیست درباره تک تک حرکات توضیح بدین.مثلا :
فلانی در زد.
-کیه؟
-منم.
-بیا تو.
اینجور نوشته ها روی خواننده تاثیر منفی میذاره.بهتره خلاصه بشه.مثلا فلانی بعد از در زدن و کسب(یا گرفتن)اجازه از لرد وارد اتاق شد.


لرد پست شما کمی ضعیفه...اون شخصیت قوی و محکمی که از لرد ولدمورت سراغ داریم رو نداره.یه جورایی مثل معلم مدرسه شده که بچه ها میرن پیش و از دوستاشون شکایت میکنن.ویژگیهای خاص لرد رو فراموش نکنین.لرد مغرور، بی رحم و تا حد زیادی بی منطقه.شما به عنوان یه محفلی باید این ویژگیهای لرد رو پررنگتر کنین.لرد رو بدتر از اونی که هست نشون بدین.


نقل قول:
- خب پس من ترتیبی مدیم تا تو و آگوستوس با هم دوئل کنید.هر کس که برد به مدت یک هفته جایگزین من میشود.

این ایده خوبی بود.شما ایده رو دادین و بقیه رو به عهده نفر بعدی گذاشتین.کارتون خوب بود.این کار شما تعیین ادامه مسیر سوژه بود.اینجا این کارو خوب انجام دادین.در سوژه های دیگه هم دقت کنین که ایده ای که میدین هماهنگ با موضوع اصلی باشه.تا جاییکه ممکنه شکلشو عوض نکنه.از خود سوژه جلو نزنه.بصورت موضوع فرعی بمونه.

دیالوگهای کوتاه و پشت سر هم میتونن خواننده رو خسته کنن.تا جایی که ممکنه اینا رو با هم ادغام کنین.مثلا:
نقل قول:
- تو دوئلت خوبه؟
- به پای شما که نمیرسه اما بد نیست.
- یعنی میتونی آگوستوس را ساکت کنی؟
- بله سرورم.
- خب پس من ترتیبی مدیم تا تو و آگوستوس با هم دوئل کنید.هر کس که برد به مدت یک هفته جایگزین من میشود.


-یعنی میتونی آگوستوس را ساکت کنی؟ تو دوئلت خوبه؟
- بله سرورم.
- خب پس من ترتیبی مدیم تا تو و آگوستوس با هم دوئل کنید.هر کس که برد به مدت یک هفته جایگزین من میشود.

اینجوری بهتر شد!البته اگه دلیل خاصی داشت یا طنز خاصی توش بود به همون شکل میتونین بنویسین.


پست شما فضاسازی زیادی نداره.به نظر من احتیاجی هم به فضاسازی نبود.فقط شاید بهتر باشه کمی بیشتر درباره احساسات شخصیتهاتون توضیح بدین.مثلا من موقع خوندن نتونستم شخصیت لرد رو درک کنم.نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم.متوجه نشدم چه احساسی داره.چه فکری میکنه.
اشکالات تایپیتون زیاد بد نبودن...ولی به هر حال بهتره قبل از ارسال یه بار دیگه پست رو بخونین و اشکالاتشو برطرف کنین.

پستتون خوب بود.در مواردی که برای پست زدن مهم و اساسیه اشکالی نداشت.فقط اشکالات جزئی و کوچیکی داشت که به سادگی میتونین برطرفشون کنین.


موفق باشید.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: جمعه 13 مرداد 1391 18:04
نمایش جزئیات
آفلاین
لرد لطفا این پست را برای من نقد کنید.

http://www.jadoogaran.org/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=258271

با تشکر

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
قدم قدم تا ‏ روشنایی، ازشمعی در تاریکی تا نوری پرابهت و فراگیر !
می جنگیم تا آخرین نفس!!
می جنگیم برای پیروزی !!!‏
برای عشق !!!!‏
برای گریفیندور ‏.



تصویر تغییر اندازه داده شده




تصویر تغییر اندازه داده شده











چوبدستی یاس کبود / بدبختی و فقر و رکود
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: جمعه 13 مرداد 1391 16:52
نمایش جزئیات
آفلاین
هووووم من تاپیکها رو خوب بررسی نکرده بودم، یعنی اولین تاپیکی که رفتم با مشکل برخوردم اما باقی رو که دیدم خلاصه داشت و زدم.

یعنی در کل ممنون :ygerin:

آن پست قبل این دیدنا بود.


نکته: این پست ممکن است بعد از دیدن ناظر منفجر شود!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
خداحافظی در اوج یا خروج فوج فوج... مسئله این است!
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: جمعه 13 مرداد 1391 00:23
نمایش جزئیات
آفلاین
بررسی پست شماره 281 زندگی به سبک سیاه، مری باود:


پستتون کوتاهه...این امتیاز مثبتیه.پست کوتاه حتی اگه زیاد قوی هم نباشه خواننده رو جذب میکنه.


نقل قول:
بلاهمانطور در افکار خود غرق بود که ناگهان با صدای سیبل سراسیمه از افکار سی سال آینده خود بیرون آمد.

کارتون خیلی خوب بود.اصولا این روش از خواب بیدار شدن(یا از همون فکر و خیال) روش جالبی نیست.ولی اینجا واقعا چاره ای نبود.


نقل قول:
سیبل: بلا... بلا... داری به چی فکر میکنی؟ سی سال دیگه یعنی چی؟ بیا بیا یه فکری کردم میتونیم تخمهای نجینی رو یه ذره بتراشیم اینطوری یه سری خرده تخمداریم که میتونی برای معجون رکبت استفاده کنی

نیم ساعت داشتم فکر میکردم معجون رکبت چه جور معجونیه و به چه دردی میخوره!


نقل قول:
بلاتریکس: بدو سیبل باید سریع اینکار رو بکنیم من باید برای یه مدت هم شده شبیه یکی از آن تخمها بشم.

این قسمت هم خوب بود.ایده ای رو که در پست قبلی داده شده گرفتین و ادامه دادین.به نظر من جا داشت کمی بازترش کنین.شاید کمی بیشتر دربارش بحث میشد.

نقل قول:

سیبل: دختر تو فکر نکردی آن اتاق چقدر تحت حفاظته؟ فکر نکردی اگر وقتی داریم خرده تخم جمع میکنیم یکی از تخمها بشکنه دیگه هیچ بچه ماری متولد نمیشه و اگر ارباب بفهمه کارمون تمومه!
بلا: پس باید یه نقشه دقیق بکشیم!

پایانتون خوب بود.اینکه یه مانع موقت ایجاد کردین و کشیدن نقشه رو به عهده نفر بعدی گذاشتین خواننده رو ترغیب میکنه پست رو ادامه بده.
پست شما ماجرا رو پیش برده...خوب هم پیش برده.ولی به نظر من میتونست پررنگتر باشه.قویتر باشه.یا از نظر شخصیتها و یا ایجاد موقعیتهای جالب.مثلا بلاتریکس و سیبل اینجا شخصیتی مشابه دارن.با توجه به حرفها و رفتارشون.درحالیکه دو شخصیت کاملا متضاد هستن.روی تفاوتهای بین شخصیتها کمی باید بیشتر تاکید بشه .


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بررسی پست شماره 321 انجمن تفرقه، مری باود:


نقل قول:
اسکورپیوس: بدو نفله یه کاری کن ارباب بخنده!
لرد سیاه در حالی که خود را به شدت کنترل میکرد زبان خود را در آورده و به طرف بینی های عقابگونه اش برد.

دیالوگ اسکورپیوس با توجه به وضعیتش خوب بود.ولی عکس العمل لرد کمی غیر قابل قبول بود.لرد تصمیم گرفته با اسکورپیوس کنار بیاد.ولی اینکه یهو همچین حرکاتی انجام بده کمی غیر قابل باوره.شاید بهتر بود یه ذره شدت و غلظت دلقک بازی لرد کمتر بشه.بینی لرد مار گونه اس..بینی عقابگونه بینی اسنیپه!


اشتباهات تایپیتون در بعضی قسمتها روی کیفیت نوشته تاثیر منفی گذاشته .مثلا جمله پایین رو من چند بار خوندم تا متوجه منظورتون شدم:
نقل قول:
- ببینم ارباب بود اونو ذله میکنه؟ این ذلله شدنه؟



نقل قول:
لرد کمی خود را جمع کرده و ادامه داد:
- خب البته همین طوره... اما این لندهور رو یکی جلوش رو بگیره وگرنه آوداکد...
- نه لرد دست نگه دارین، ما باید کاری کنیم که به یک ماموریت بریم، اینطوری اسکور توی ماموریت کم میاره و از ارباب بودن دست میکشه!

این قسمت مهمترین قسمت پستتونه.ادامه مسیر رو برای نفر بعدی روشن کردین.وقتی داریم این کارو انجام میدیم لازم نیست دست به تغییرات بزرگ بزنیم.بهتره از همه موقعیتها و فرصتها استفاده کنیم.موقعیتهای ساده تر و پیش پا افتاده تر میتونن جالبتر باشن.ماموریت میتونه سوژه جالبی برای ادامه دادن باشه.ولی شاید کمی برای این سوژه سنگین باشه.حداقل در همین ابتدای کار کمی سنگینه.سوژه سنگین سوژه ایه که نویسنده رو محدود میکنه.نویسنده مجبوره بیشتر به اصل سوژه بپردازه.پستهای اینجور سوژه ها زیاد جالب از آب در نمیان.موقعیتها و سوژه های سطحی تر برای نویسنده ها بهترن.چون آزادانه میتونن درباره هر چیز پیش پا افتاده ای بنویسن و پستهای طنز خوب بیشتر از این موضوعها در میان.اسکورپیوس میتونست چند روزی به شکل لرد زندگی کنه.توی قصر هم موقعیتهای جالبی میتونست پیش بیاد که سخت بودن این وظیفه رو بهش نشون بده.برای این تغییر حالت(رفتن به ماموریت) کمی زود بود.با وجود این، این ایده رو هم میشه قبول کرد.


موفق باشید.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: پنجشنبه 12 مرداد 1391 18:29
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:
من رفتم پست بزنم توی تاپیکا هیچ خلاصه ای نیست برای همین من مجبور شدم پستهای چندتای آخری رو بخونم و داستان رو کم و مختصر بنویسم. یه زحمتی بکشی ممنون و البته شاید آن تاپیکهایی که من رفتم خلاصه نداشته.

اجازه بدین من یه آماری از تک تک تاپیکهای خانه ریدل بدم.

دره سکوت:فعلا سوژه ای نداره که خلاصه بشه.پستهای آخرش تکالیف هاگوارتز بچه هاست.
نیروگاه اتمی:سوژه جدید داده شده و بعد از سوژه جدید دو پست زده شده.
قصر خانواده مالفوی:بعد از آخرین خلاصه دو پست زده شده.
سرزمین سیاهی:سوژه جدید داده شده.
نوری در تاریکی:سوژه جدید داده شده و بعدش یک پست زده شده.
در بحبوحه سیاهی:سوژه تموم شده.
جانورنماها:سوژه تموم شده.
برج وحشت:بعد از آخرین خلاصه ده پست زده شده.
دژ مرگ:بعد از آخرین خلاصه یک پست زده شده.
فرهنگستان ریدل:بعد ازآخرین خلاصه سه پست زده شده.
زمان برگردان:بعد از آخرین خلاصه سه پست زده شده.
کافه تفریحات سیاه:بعد از اخرین خلاصه چهار پست زده شده.
خانه ریدل:بعد از آخرین خلاصه پنج پست زده شده.
گورستان:بعد از اخرین خلاصه پنج پست زده شده.
مرگخواران دریایی:بعد از آخرین خلاصه دو پست زده شده.
اتاق تسترالها:بعد از آخرین خلاصه یک پست زده شده.
خانه گانتها:بعد از آخرین خلاصه نه پست زده شده.
زندگی به سبک سیاه:بعد از آخرین خلاصه نه پست زده شده.
انجمن تفرقه:بعد از آخرین خلاصه یک پست زده شده.
آموزشگاه مرگخواری:بعد از آخرین خلاصه هفت پست زده شده.

از بین 20 تاپیک فقط 4 تاپیک وجود داره که حداکثر ده پست با آخرین خلاصه فاصله دارن.اینا هم دلیل دارن.

تاپیکهایی که به تازگی پست خوردن خلاصه نمیشن.برای اینکه اگه خلاصه شون کنم کسی پستهای زده شده رو نمیخونه.مثلا یکی دیروز پست زده باشه و من امروز بیام تاپیک رو خلاصه کنم.این باعث میشه پستی که دیروز زده شده خونده نشه.وقتی خلاصه شون میکنم که تاپیک برای مدتی پست نخوره و مطمئن باشم کسایی که قرار بود اون پستها رو بخونن خوندن.الان این آموزشگاه مرگخواری یا خانه گانتها که هفت هشت پسته خلاصه نشده دلیلش همینه.یا برج وحشت که سوژه جالبی نداره و فکر نمیکنم ارزش خلاصه کردن داشته باشه.عمدا ولش کردم خاک بخوره تا وقتی که سوژه جدیدی بهش داده بشه.


نقل قول:
یه زحمتی بکشی ممنون

نتیجه ای که میخواستم بگیرم همین بود که زحمتا رو قبلا کشیدم!دست ارباب درد نکنه!


نقد ها رو در اولین فرصت انجام میدم.الان فقط خواستم در این مورد توضیح بدم.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: پنجشنبه 12 مرداد 1391 12:02
نمایش جزئیات
آفلاین

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
خداحافظی در اوج یا خروج فوج فوج... مسئله این است!
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: پنجشنبه 12 مرداد 1391 10:34
نمایش جزئیات
آفلاین
http://www.jadoogaran.org/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=258207


نقدینگی لطفا...


بعد من رفتم پست بزنم توی تاپیکا هیچ خلاصه ای نیست برای همین من مجبور شدم پستهای چندتای آخری رو بخونم و داستان رو کم و مختصر بنویسم. یه زحمتی بکشی ممنون و البته شاید آن تاپیکهایی که من رفتم خلاصه نداشته.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
خداحافظی در اوج یا خروج فوج فوج... مسئله این است!
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: دوشنبه 2 مرداد 1391 02:49
نمایش جزئیات
آفلاین
بررسی پست شماره 149 خانه گانت ها، آماندا بروکل هرست:


نقل قول:
ناگهان در اتاق باز شد و آماندا در حالی که دستمال بزرگی را در دست گرفته بود وارد گردید.

اصولا این روش منفوریه که نویسنده خودش رو وارد داستان کنه...یه مدت همه نویسنده ها به هر قیمتی این کارو میکردن.برای همین کم کم اعضا از این کار زده شدن و تقریبا دیگه کسی موقع نوشتن خودش رو وارد نکرد.به نظر من جایی که امکانش وجود داره این کار رو انجام بدین.کافیه که اولا به سوژه اصلی آسیبی نرسه و دوما وارد شدنتون زیاد غیر منطقی نباشه.مثلا ریموس لوپین یهو وسط خانه ریدل ظاهر نشه.این ورودهای عجیب و غریب، ولی منطقی و بامزه رو در پستهای هوگو ویزلی دیده بودم و برام جالب بود.ورود آماندا هم همونقدر خوب و بجا بود.کار خوبی کردین!


نقل قول:
. در همین حال لودو کتاب را کنار گذاشت و گفت:
- اینجا فقط در مورد مار های کوچیک و بی آزار که نه سمی هستن و نه ترسناک نوشته شده. چیزی هم در مورد ریختن فلسای مارها ننوشته. نوشته اینا پوست میندازن ولی نه اینطوری.

نفر قبلی درباره لودو نوشته بود و انتخاب رو به عهده شما گذاشته بود که لودو موفق بشه راه معالجه رو پیدا کنه یا نه...شما به اون پست احترام گذاشتین و درباره لودو هم نوشتین.این توجه و دقت رو قبلا هم در پستهای شما دیدم.مشخصه که پستهای قبلی رو با دقت میخونین.


نقل قول:
- از من به شما نصیحت. آخرش مجبور میشین یه مار دیگه رو بجای نجینی بیارین.

پیشنهادی که آماندا داد میتونه به ادامه سوژه کمک کنه...گرچه شاید کمی زود بود.این راه حل طوریه که اگه اجراش کنن باید طبق همون تا آخر پیش برن.یعنی به سادگی نمیشه کنارش گذاشت.شاید بهتر باشه اول راه حلهای ساده تری رو امتحان کنن.ولی به هر حال پیشنهاد جالبی بود.


پستتون ویژگیهای خوب نوشته های قبلیتون رو حفظ کرده.داستان رو بیخودی کش ندادین.خوندنش خواننده رو خسته نمیکنه.دیالوگهای آماندا جالب بودن.مخصوصا قسمت آخر پست و بی زهر شدن نجینی خوب بود.


توضیحاتتون درباره پوست اندازی مارها خیلی مفید بود.چون ممکن بود نفر بعدی ریختن فلسهای نجینی رو با پوست اندازی اشتباه بگیره و کل سوژه نابود بشه.

پستتون طنز خوبی داشت.کاری که به نظر من بهتره انجام بدین، اینه که شخصیتها رو پررنگتر کنین.شخصیتهاتون تقریبا در یک سطح قرار دارن.شما همه شخصیتها رو به خوبی میشناسین.ازشون خوب و درست استفاده میکنین.فقط کمی بیشتر اغراق کنین.بلا بی رحمه؟بی رحمترش کنین... ایوان ترسوئه؟ترسوترش کنین...پررنگتر کردن یک ویژگی مشخص شخصیت، میتونه طنز پستتون رو تقویت کنه.گرچه به همین حالت فعلیش هم به اندازه کافی خوب و جالب بود.


خوب بود.

موفق باشید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بررسی پست شماره 146 خانه گانتها تری بوت:


پستتون کوتاه و مرتبه.همین میتونه خواننده رو برای خوندن جذب کنه.فراموش نکنین که کوتاه بودن یه یک نکته مثبته.


در نقد بالا به آماندا توصیه کرده بودم شخصیتهاشو پررنگتر کنه.اگه بخوام مقیاسی برای این کار قرار بدم میشه اینطوری توضیح داد که آماندا بهتره شخصیتهاشو یک درجه پررنگتر کنه...و شما هفت هشت درجه.
نوشته شما برای اینکه واقعا( و نه از روی اجبار)خونده بشه، باید با بقیه تفاوت داشته باشه.این تفاوت میتونه نحوه نگارش شما باشه...یا جمله های زیباتون و یا طنز خاص خودتون.این مورد آخر از همه بهتره.راحتتر میشه اجراش کرد و طرفدارهای بیشتری هم داره.شخصیتهای کتاب و سایت ویژگیهای منحصر بفردی دارن.شما باید این ویژگیها رو بشناسین.کتاب یا سایت.فرقی نمیکنه.چون از هردو میتونین استفاده کنین.مثلا درباره بلاتریکس در کتاب به اندازه کافی توضیح داده شده و بلاتریکسهایی که در سایت حضور دارن کمتر ممکنه بتونن پررنگتر از بلای کتاب بشن.ولی در مورد شخصیتهایی مثل روفوس، مورفین و لینی بهتره از شخصیت سایتیشون استفاده کنین.ویژگیهاشونو زیر ذره بین بذارین و از اونا بشکل اغراق آمیزی در پستتون استفاده کنین.لینی همیشه همراه لونا بود.شما هم در همه سوژه ها این دو تا رو با هم در نظر بگیرین.حتی در موقعیتهای مسخره و غیر عادی.درباره ماری و آماندا هم میتونین همین کارو انجام بدین.ایوان یه اسکلته(آواتارش)...از همین ویژگیش میشه کلی سوژه بدست آورد و استفاده کرد.کافیه کمی با شخصیتها آشنایی داشته باشین.فقط مواظب باشین اصل شخصیت رو عوض نکنین.خواننده موقع خوندن قراره بخنده.نه اینکه به این موضوع فکر کنه که این نوشته ها غیر منطقی هستن و ممکن نیست اتفاق بیفتن.


نقل قول:
روفوس هم این ریختی دنبال ایوان راه میفته و بلا رو تنها میذاره.

جایی که میتونین از کلمات استفاده کنین بهتره شکلک رو کنار بذارین.شکلک مال جاییه که یا نتونیم احساساتمونو به خوبی بیان کنیم و یا به طنز نوشته مون کمک کنه.کلا خارج از دیالوگها معمولا نمیشه استفاده خوبی از شکلکها کرد.حس خوبی به خواننده منتقل نمیکنه.


نقل قول:
بلا با ناراحتی به طرف مبل میره و خودشو پرت میکنه رو مبل.
- ایششش!!! فکر کردن کیَن! اصلا حالا که اینطور شد به من چه ، هر کاری می خوان بکنن. جواب اربابم خودشون بدن.

اون توضیحی که درباره شخصیتها دادم...
مثلا همینجا.شخصیت بلا کمی سطحی شده.اگه یه شخصیت آرومتر، ساده تر و ملایم تر بود اشکالی نداشت.ولی این رفتار و این دیالوگ زیاد مناسب بلاتریکس نیست.


نقل قول:
بلا با چهره ای رنگ پریده و عصبی و حالتی ژولیده به طرف بقیه میدوئه و با صدای گرفته میگه : نجینی ... نجینی ...

آخر پست خوب بود.از اول هم مشخص بود که قراره بلایی سر نجینی بیاد.شما وارد سوژه نشدین.توضیح اتفاقی رو که برای نجینی افتاده به عهده نفر بعدی گذاشتین.کارتون خوب بود.


لحن پستتون بشدت صمیمیه!!خب، این فعلا آزار دهنده نیست.ولی کمی لب مرزه.مواظب باشین که حالت خاطره وار به خودش نگیره.طوری نشه که انگار یکی نشسته داره برامون خاطره تعریف میکنه.

اشکالات پست شما خیلی جزئی هستن.نوشته شما حتی به همین شکل هم قابل قبوله.ولی اشکالات کوچیکی داره که به سادگی برطرف میشن.


موفق باشید.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!