واق واق ! (لن!
)
نقل قول:
براین اساس صحبتی که شد این بود که همین چند استادی بودن موجب گیج شدن تازهوارد میشه چون مثلا چهار استاد کلاس ایکس، چهار سبک مختلف دارن که از توش هیچ چیز مشترکی در نمیاد که بتونن به تازهوارد آموزش بدن. مثلا در مورد نقد گفته میشه از اشخاص مختلف نقد نخواین، ایکس یه چیز میگه که ایگرگ تو نقدش میاد اونو نقض میکنه و تازهوارد بدتر گیج میشه که خب الان پس چی بهتره؟ چی کار کنم؟ و داشتن تنها یک جلسه برای هر استاد، فرصت کافی برای آموزش به کسایی که سبکشو میپسندن نمیده و استاد ممکنه سعی کنه تو همون تک جلسه هرچی تو چنته داره بریزه بیرون و تازهوارد از خیل عظیم آموزشهای جدید کف میکنه و غرق میشه.
اشتباه متوجه شدین. تیم اساتید وقتی اسم تیم گرفت دیگه عملکردش سرخود نمیشه. در پست های قبل تر توضیح دادم که یکی از اون چهار نفر مسئول درس هست و قرار بر این بوده (در پیام شخصی اغلب مطرحش کردم این قسمتشو) که قبل از شروع ترم، با حضور من و سه نفر دیگه از تیم همون درس جلسه ای تشکیل بدیم و نقشه و اهداف و طرح کلی هر درس رو بریزیم با هم و هماهنگ مشخص باشه که هر استادی قراره چی رو جا بندازه بین اعضا - صرف نظر از سبک نویسندگی و سلایق شخصی. در نتیجه فرض کن به عمومی ترین شکل ممکن فقط برای یک درس بخوای در نظر بگیری، ممکنه جلسه اول به طور هدفمند تکالیف درخواستی اون درس مشخص بیشتر در راستای شخصیت پردازی باشه، جلسه دوم فضاسازی، جلسه بعد دیالوگ و غیره. همینطور در تاپیک های دیگه خیلی موارد دیگه ممکنه کار بشه. همچنان که در جلسات سمینار و کارگاه و اردو هم میشه موارد دیگه رو کار کرد. این پیچیده ست و برای هر تیم علمی بظور جداگانه ای طرح میشه و ربطی به بقیه دروس هم نداره.
نقل قول:
البته طبق دومین پستی که زدی گویا قرار نیست هیچ نقد کوتاه یا توضیحی در رابطه با اینکه دانشآموز چرا این امتیازو گرفته رخ بده... که همینجا اعتراض خودم رو وارد میکنم. فکر میکنم بهتره اشکال تازهوارد گفته بشه تا بتونه جبرانش کنه و هردفعه هر جلسه همون اشکالو تکرار نکنه و همون امتیاز بد تکراری رو بگیره. و البته در صورت همین ایجاد نقد کوتاه یا توضیح در مورد اشکالات فرد، این مورد گیج شدن تازهوارد که پاراگراف بالا گفتم بوجود میاد. اگه هم قرار نیست آموزشی از این طریق رخ بده و اساتید یه نمره خام میدن و میرن، خب فکر میکنم نگرانی در مورد مشکل بالا برطرف میشه ولی از هدف آموزش دور میشیم.
باز هم اشتباه متوجه شدی. من در جواب به اونهایی که کمبود وقت رو در پاسخ به درخواست تدریس گفته بودند بهم، گفتم که اگه اینقدر براشون سخته که آنلاین بشهن و تکالیف رو بخونن و جمع تفریق کنن و غیره، ما حاضریم براشون فرم های آنلاین آماده کنیم و تکالیف رو هم میدیم براشون پرینت شده ببرن دم منزل یا دفتر کار.
. منظور این بود که استاد اگه گرفتاره، تک تک فیلدهای از قبل آماده میزنیم با اسم دانش آموزا، امتیاز رو عددشو فقط وارد کنه. مدیریت مدرسه خودش منتقل میکنه داخل تابلوی اعلانات. اما نقد بحثش جداست. ارائه نقد اجباری یا بر حسب درخواست توسط تیم های علمی و مسئول هر درس بطور جداگانه میتونه بررسی بشه قبل از شروع ترم. در مورد گروه های هاگوارتز و سهمیه های گروهبندی هم چون جاش اینجا نیست نظری نمیدم. دیوان و ویزن امثال اینا دارید همونجا میشه بحث و کار کنید روی این قضیه.