.: جلسه ی دوم درس مراقبت از موجودات جادویی :.الکساندر – مثل همیشه – در کلاس را با لگد باز کرد و با لحن شاد و سرزنده ای رو به بچه ها کرد و گفت : « سلام به همگی ! »
بچه ها با بی حوصلگی زیر لب زمزمه کردند : « سلام . . . »
الکساندر با صدایی بلند گفت : « هی بچه ها ، چرا امروز یه کم بی حوصله این ؟ امروز می خوام یه درس باحال بهتون بدم ! »
ملت :
- ای بابا ، بخندین تا دنیا به روتون بخنده ! چرا امروز این جوری هستین ؟ مشکلی پیش اومده ؟
ملت :
الکساندر نصف زنگ را به کارهای جالب و خنده دار و هیجان انگیز پرداخت ، به امید این که دانش آموزان حوصله شون سر جاش بیاد و از حالت کسل بودن بیرون بیان . او کارهای زیادی را امتحان کرد ، ( از جمله در آوردن ادای قورباغه ، گورخر ، گوزن ، پنگوئن ، دلفین و جانوران دیگر ، غیبت کردن پشت سر معلمین و مدیر ، اجرای فن کشتی کج باتیستا از روی میز (
) و . . . ) اما هیچ کدام از این کارها نتیجه نداد و بچه ها همان طور بی حوصله و بی حرکت در جای خود نشستند .
تا این که الکساندر خسته شد و گفت : « بابا من اصلا چی کار به شما دارم . من درسمو میدم . آقا من تسلیم . . . »
یهو همه ی کلاس زدن زیر خنده !
الکساندر که قیافش اینجوری (
) شده بود داد زد :
- ای بابا ، من از صبح گلومو پاره کردم که شما رو سر ذوق بیارم اونوقت یهو شما عین خر شارژ می شین ! خدایی خیلی بی انصافیه !!!
جیمز که از شدت خنده داشت می مرد و اینجوری (
) شده بود ، قهقهه زنان گفت : « داشتیم سر کارت می ذاشتیم ، می خواستیم وقت کلاس بیخودی بگذره . . . ! »
الکساندر تا اینو شنید گفت : « ای وای ! خیلی دیر شد . الآن درس می دم . اگر هم وقت کم اومد و زنگ خورد باید توی کلاس بشینین تا درسمون تموم شه ! با کسی شوخی هم ندارم !
»
سپس در حالی که غرغر دانش آموزان را نادیده می گرفت به سمت تخته سیاه برگشت و با چوبدستی خود همان حرکات همیشگی را انجام داد . مثل همیشه چکیده ای از درس آن روز به همراه تکالیف بر روی تخته نمایان شد :
تفاوت های جانورنما ها با موجودات جادویی و طرز تشخیص آن ها از یکدیگر :
1. تغییر پذیری .
2. انسان نمایی .
3. کنترل پذیری .الکساندر رو به کلاس کرد و توضیحاتش را شروع کرد :
- « درس امروز به شما کمک می کنه که بتونین یک جانور نما ( انسانی که بتونه به یک جانور تبدیل بشه ) رو از یک موجود جادویی تشخیص بدین .
این دو گروه در سه مورد با هم تفاوت دارن که روی تخته اون سه مورد رو می بینین . مورد اول تغییر پذیریه که همون جور که از اسمش معلومه توانایی تغییر شکل دل به خواه جانور نماها به انسان یا حیوانه که صد البته موجودات جادویی فقط به صورت حیوانن .
مورد بعدی انسان نمایی هستش . انسان نمایی یعنی خصوصیات ظاهری انسان ها که ممکنه پس از تغییر شکل به یک جانور در اون ها باقی بمونه . مثلا همین مینروا مک گونگال ( مدیر سابقتون
) وقتی که تبدل به گربه می شه دور چشماش خطوطی مثل عینکش بر جای می مونه .
آخرین مورد کنترل پذیری هست . کنترل پذیری یعنی این که جانور نما ها می تونن بر رفتار خود کنترل داشته باشن . اما جانوران جادویی در بیشتر مواقع نمی تونن .
شما برای به یاد داشتن این سه مورد می تونین حروف اولشون رو به هم بچسبونین تا کلمه ی تاک ( درخت انگور ) به وجود بیاد . خداحافظ همگی ! »
سپس به سرعت از کلاس خارج شد .
____________________________
.: تکالیف جلسه ی دوم مراقبت از موجودات جادویی :.
تکلیف اول : رولی بنویسید که در آن جانور نمایی را با موجودی جادویی مقایسه کرده باشید . ( حداقل 15 خط ) ( 25 امتیاز )
تکلیف دوم : دو جانور نما ( که آنها را می شناسید ) و سه موجود جادویی را فقط نام ببرید . ( تکلیف از این راحت تر ؟ ) ( 5 امتیاز )