جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

51 کاربر(ها) آنلاین هستند (30 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
51
مهمانان
0
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آلبوس دامبلدور تراپیست می‌شود!

آکی سوگیاما 1405/04/05 20:10  38 خواندن  بدون نظر 
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  116 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  186 خواندن  1 نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  305 خواندن  2 نظر(ها) 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  290 خواندن  1 نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  369 خواندن  7 نظر(ها) 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: جمعه 30 تیر 1391 15:08
نمایش جزئیات
آفلاین
اگه میشه پست منم تو این تاپیک نقد کنید! البته کوتاهه!

ممنون

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Only Raven!


تصویر تغییر اندازه داده شده
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: پنجشنبه 29 تیر 1391 21:44
نمایش جزئیات
آفلاین
ارباب میشه اینو نقد کنین؟

در مورد اون جمله ای که ماری گفت...الان رفتم جستوجو بنمودم. دقیقا این بود(ک.ر.ب خودم): لطفا پیشاپیش پست منو ممنون کنین.



اون موقع حال عادی نداشتم خو

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: شنبه 24 تیر 1391 23:23
نمایش جزئیات
آفلاین
بررسی پست شماره 79 فرهنگستان ریدل، ماری مکدونالد:

نقل قول:

ماری در حالی‌ که پوزخند میزنه رو به هوگو میکنه.

- کسایی‌ که ارباب رو میشناختن؟ خوب بذار بگم... دامبلدور و مرگخواران یعنی‌ خود ما! خودمون که هیچی‌، میخواین برین از دامبلدور راجع به گذشته ارباب بپرسین؟

مگه گذشته ارباب فقط در مرگخوارا و دامبلدور خلاصه میشه؟ارباب کودکی داشت، جوونی داشت، مدرسه داشت، مدتی تو مغازه بورگین کار کرد...بعدها برای یادگیری جادوی سیاه به سفرهای طولانی رفت.تا جاییکه ممکنه از سوژه استفاده کنین.البته شما بعدش اشاره کردین که لرد مدتی تو پرورشگاه بوده.این نقطه شروع خیلی خوبیه برای مرگخوارای سوژه.سرنخ مناسب و خوبی به نفر بعدی دادین.حتی به نظر من میتونستین از اولش شروع کنین...شاید جاییکه ارباب به دنیا اومده.چون معمولا تو همچین سوژه ای نفر بعدی یک قدم جلوتر میره.به عقب برنمیگردن.


پافشاری بلا روی دروغهایی که خودشم میدونه حقیقت ندارن خیلی خوب بود.سعی کنین روی این ویژگیهای شخصیتها تاکید داشته باشین.ویژگیهای خاص هر شخصیت!


نقل قول:
- خوب پس یه قدم جلو رفتیم، چند نفرمون باید برن همون پرورشگاهی که ارباب بزرگ شده و اطلاعات بگیرن، ممکنه هنوز کسی‌ باشه که ارباب رو بشناسه، باید شانسمون رو امتحان کنیم! کی‌ داوطلب می‌شه بره؟

فرستادن تعداد محدود کار منطقییه.چون بیست نفر باهم نمیتونن برن.ولی در سوژه ای که میتونن برن حتما همه رو باهم بفرستین.اینجوری دست نفر بعدی بازتره و تنوع هم بیشتر میشه.تو سوژه هایی مثل همین یکی که مجبوریم چند نفرو انتخاب کنیم بهتره سعی کنیم سوژه ساز ترین افراد رو انتخاب کنیم.افرادی که ممکنه در حالت عادی جالب نباشن ولی در اون سوژه خاص میتونن بدرد بخورن.یا شخصیتهایی که کلا تو هر سوژه ای جالب هستن.مثلا بلاتریکس.همینطوری اتفاقی انتخاب کردن سوژه رو خراب میکنه.شما این انتخاب رو به عهده نفر بعدی گذاشتین.اینم روش خوب و ترغیب کننده ایه.

به این میگن یه پست کوتاه!

اون چارچوبی رو که میگفتم حس نکردم...نمیدونم دلیلش کوتاه بودن پست بود یا یه چیز دیگه.ولی به هر حال اون حالت اجبار رو منتقل نمیکرد.شما فقط سراغ سوژه هایی برین که خوشتون میاد.فقط جایی پست بزنین که اخساس میکنین دلتون میخواد این داستان رو ادامه بدین.اینجوری چارچوبها خودبخود از بین میرن.


شما صحنه های طنز آمیز خوبی خلق میکنین.میتونین روی این قسمت هم بیشتر کار کنین.دیالوگها هم خوبن.ولی خلق و توصیف صحنه ها کار هر کسی نیست.


موفق باشید.
ـــــــــــــــــــــــــــــ

عدم بررسی(!) پست شماره 234 خاطرات مرگخواران، مری باود:

مری عزیز

پستهای خارج از انجمن خانه ریدل نقد نمیشن.

گذشته از این پستهای بازی با کلمات هم نمیتونن نقد بشن.چون اصلا جزو ایفای نقش نیست.شما ممکنه با همون چند کلمه متنی بنویسین که هیچ ارتباطی به هری پاتر نداشته باشه.من تخصصی در زمینه ادبیات ندارم که بتونم همه نوشته ها رو نقد کنم.نقدهای من فقط به درد ایفای نقش میخورن.
در مورد پست دومتونم تقریبا همین نظرو دارم.پستهای شما سبک خاصی دارن و احتمالا خواننده های خاصی!جمله ها اونقدر طولانی و گاهی سنگین هستن که حداقل من مجبور شدم چند بار بخونمشون.خوشبختانه خود پست طولانی نبود.وگرنه ممکن بود همون خواننده های خاص هم خسته بشن!
نقد پست شما در دو سه جمله خلاصه میشه...هیچی نفهمیدم!معمولا فقط مفهومشونو متوجه نمیشدم.این بار شک دارم که حتی خود متن رو هم درست خونده باشم.

موفق باشید!



افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: شنبه 24 تیر 1391 15:19
نمایش جزئیات
آفلاین
نقدینگی لطفاً

http://www.jadoogaran.org/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=257244

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: شنبه 24 تیر 1391 11:22
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام اررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررردَر(همون ارباب )


اینکه هنوز زندست تو چندتا جان پیچ داری آخه ؟ :)

http://www.jadoogaran.org/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=257228

نقد لطفا :دی نه واقعاً من تا حالا کی فقط پستهای این تالار رو برای نقد دادم؟ در صورت لزومیوس پخ کنید. بیا لرد توی پیام خصوصی یه حالی بام بکنیم بالاخره من زنم و تو مرد مجردی

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: جمعه 23 تیر 1391 06:37
نمایش جزئیات
آفلاین
ارباب! :pretty:

ارباب می‌شه اینو نقد بفرمایید و پیشاپیش ممنونم کنید (ک.ر.ب آماندا یا لینی)؟ بعد... به نظرتون هنوز همون چارچوبه هس تو رولام؟ منم یه همچین حسی دارم، ولی‌ خوب نمیدونم چی‌ جوری برطرفش کنم! ارباب من گیج شدم! یعنی‌ سخته واسم آزادانه نوشتن؟؟! فکر کنم یه چیزی ناخود آگاه این چارچوب رو به وجود می‌آره! وات کن آی‌ دو مای لرد؟



سایتون همیشه مستدام!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ویرایش شده توسط ماری مکدونالد در 1391/4/23 6:38:32
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: شنبه 6 خرداد 1391 18:03
نمایش جزئیات
آفلاین
بعد از یک استراحت کوتاه تاپیک نقد مجددا باز شد.


نکته مهم:
لطفا به هیچ عنوان نقد پستهایی رو که قبل از باز شدن این تاپیک زده شدن درخواست نکنین.


و بقیه نکات:

1-لطفا نقد دو یا چند پست رو بطور همزمان درخواست نکنین.
شما درخواست نقد میکنین که متوجه اشکالات کارتون بشین، نه اینکه نظر نقد کننده رو درباره پستتون بدونین!اگه اینطوره که میتونم بخونم و در یک جمله بگم خوب بود یا بد بود...ولی اگه نقد رو برای اصلاح اشتباهاتتون میخوایین، نقد همزمان دو پست فایده ای براتون نداره.چون اشکالاتی که من در نقد پست اول میگم نمیتونه تو پست دوم(که قبل از نقد شدن اولی زده شده )اصلاح شده باشه.برای همین نقد کردن پست دوم کار کاملا بی فایده ایه.


2-صرفا برای خونده شدن پست درخواست نقد ندین.کسی که نقد میکنه منم و من به عنوان ناظر همه پستهایی رو که در انجمن تحت نظارتم زده بشه میخونم.

3-بهتره بین دو درخواست نقدتون چند پست زده باشین.این که یکی برای هر پستی که میزنه درخواست نقد کنه زیاد جالب نیست.احتمال خیلی کمی وجود داره که اشکالات شما با یه پست رفع شده باشه.پیشرفتتون رو در مدت زمان طولانی تری بسنجین.

4- قبل از درخواست، به این موضوع فکر کنین که شما واقعا احتیاج به نقد دارین؟این نقد ممکنه تاثیری روی نوشته های شما بذاره؟اگه جواب مثبت بود درخواست بدین.

5-اینجا فقط پستهای انجمن خانه ریدل نقد میشه.مرگخوارا میتونن برای هر پستی که در هر انجمنی زده شده باشه در انجمن خصوصی خودشون درخواست نقد بدن.

6--عده ای درخواست نقد میکنن.اگه نقدشون مثبت بود میرن درخواست مرگخوار شدن میدن و اگه منفی بود یه پست دیگه میزنن و دوباره درخواست نقد و ....همینطور ادامه پیدا میکنه.
برای سنجش احتمال مرگخوار شدنتون از نقد استفاده نکنین.چون هیچ ارتباطی با هم ندارن.برای مرگخوار شدن معیارهای دیگه ای در نظر گرفته میشه.

7-توصیه آخرم اینه که از چند نقد کننده درخواست نقد نکنین.این کار فقط شما رو گیج میکنه.کمکی بهتون نمیکنه.چون سلیقه و ملاکهای نقد کننده ها با هم فرق میکنه.چیزی که به نظر یه نفر میتونه ایراد و اشکال باشه ممکنه به نظر دومی به عنوان یه نکته مثبت تلقی بشه.


با تشکر از همکاری شما!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: جمعه 15 اردیبهشت 1391 03:07
نمایش جزئیات
آفلاین
بررسی پست شماره 211 گورستان ریدل، هوگو ویزلی:


تو درخواست مرگخواریتون هم گفته بودم آخر جمله هاتون نقطه(یا علامتی که لازمه) بذارین.این نکته کوچیک ولی خیلی مهمیه.این علامته که حس جمله رو به خواننده منتقل میکنه و در واقع حرف آخرو میزنه.ضمن اینکه جمله های بی علامت ناقص به نظر میرسن و خواننده ناخودآگاه منتظر ادامه جمله اس!


موقع ادامه دادن سوژه مهمترین نکته اینه که فکر کنین چطوری میشه داستان رو جالبتر کرد.لازم نیست خیلی منطقی باشه.لازم نیست دقیقا راهی رو که مشخص شده ادامه بدین.شما میتونین خلاقیت به خرج بدین.غافلگیر کردن خواننده باعث جذابتر شدن پست شما میشه.فرستادن شخصی برای تعقیب ریگولوس شاید بهترین راه نباشه ولی قابل پیش بینی ترین راه هم نبود.برای همین به نظر من خوب ادامه دادین.


نقل قول:

-سلام هوگو راستی تو دقیقا اینجا چیکار میکنی؟
-ارباب شما منو به عنوان ابدارچی استخدام کردید که بعد مدتی بزارید مرگخواشم

ورود مسخره و غیر عادی هوگو ویزلی به نظر من بهترین قسمت پستتون بود.طنز قشنگی داشت.سرو کله هوگو خیلی به موقع پیدا شده.ورودش اونقدر ناگهانی و غیر قابل باوره که به خواننده اجازه اعتراض نمیده!شما به خوبی اتفاقای سایت رو وارد ماجرا کردین.این کار میتونه طنز جالبی رو بوجود بیاره.در نوشته های بعدیتونم از نکاتی مثل این استفاده کنین.خیلی خوب بود.


نقل قول:
هوگو که از خوشحالی سرش رو به دیوار میکوبید(واقعا چرا اینکارو میکرد؟)گفت: با کمال میل ارباب

تا جایی که ممکنه احساسات خودتون رو به عنوان نویسنده وارد داستان نکنین.منظورم قسمت داخل پرانتزه.این قسمتها برای خواننده جالب نیستن.علاوه بر این تمرکزشو به هم میزنن.بذارین خواننده خودش تصمیم بگیره که کار هوگو چقدر بی معنی بود!


نقل قول:
و هوگو جفتک زنان از اتاق لرد خارج میشود،و لرد هم فکر میکرد که به جای هوگو چرا یکی از مرگ خوار ها رو نفرستاد و چرا طی مکالمه با هوگو کلاغه نرفت و نجینی هم که دور گردن لرد حلقه زده بود و زبانشو بیرون اورده بود فکر میکرد که اون لیوان چایی چی شد.

این قسمت هم خوب بود.شما استعداد خوبی برای نوشتن اینجور طنزها دارین.طنزهایی که از موقعیتهای مسخره و بی منطق در میان.مثلا قسمتی که هوگو سوار جاروش میشه و هدفون توی گوشش میذاره هم همین حالت رو داشت.


دیالوگهای رد و بدل شده بین هوگو و لرد کمی ضعیف بودن.شاید بهتر بود کمی بیشتر روی اون قسمت کار میکردین.لرد یه جوری حرف میزنه انگار با دوست دوران بچگیش طرفه...هوگو هم همنطور.هردو زیادی راحتن!این حالت رو برای هوگو میشه قبول کرد.البته در صورتی که زیاده روی نکنه.یعنی میشه همچین شخصیتی رو برای هوگو تصور کرد.ولی شخصیت لرد برامون مشخصه.حداقل در ظاهر بهتره کمی سنگین تر رفتار کنه!


ظاهر پستتون کمی باید مرتب تر بشه.یه پاراگراف بندی ساده و ابتدایی.کمی فاصله و البته علامت گذاری میتونه کمک کننده باشه.مثلا اونجایی که هوگو از اتاق خارج میشه یه فاصله ای لازم داشت که چشم خواننده هم خسته نشه.


نقل قول:
ریگول اروم به خانه ریدل بر میگرده و از کلاغ پیاده میشه
هوگو : استیوپفای،خوبه حالا این جنازه رو میدم به ارباب تا خودش به حسابش برسه فکر کنم اینجوری دیگه مرگخوار شم هورااااااااااااااا

آخر پست خیلی مهمه.اینجاست که خواننده تصمیم میگیره پست شما رو ادامه بده یا نه.شما باید بهانه ای دست خواننده بدین.باید تشویقش کنین.یکی از راههای تشویق کردن اینه که سوژه جذابی رو براش باز بذارین.مثلا ریگولوس از کلاغ پیاده میشد و پست شما همونجا تموم میشد.خواننده میتونست تصمیم بگیره که هوگو چه بلایی سر ریگولوس بیاره.البته بیهوش کردنش هم بد نبود.موضوع مرگخوار شدن هوگو رو به این موضوع ربط دادین.این کارتونم جالب بود.مواظب باشین وقتی دارین سوژه ای به سوژه اصلی اضافه میکنین، سوژه دوم زیاد پررنگ نباشه.

خوب بود.

موفق باشید.


افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 20:56
نمایش جزئیات
آفلاین
آقایان محترم...جادوگران گرامی

بررسی پستهای خانه ریدل

نه بررسی پستهای آزکابان!

خوبه یکیشون مدیر سابقه و یکیشون به اندازه ارباب قدمت داره!

خجالتم خوب چیزیه.شرم نمیکنین هر دوتون؟از اون ریش سفیدتون خجالت نمیکشین؟من مسئول آزکابانم بیام وقت گرانبهامو برای نقد پستهای شما بذارم؟


بررسی پست شماره 20 فرار از زندان دامبل!


این چه مدلشه؟نقد خواستی و شناسه رو بستی و در رفتی؟حسن ختام بود؟ابتدا به ساکن؟


نقل قول:
اوووم خلاصه نداشت اینجا منم فقط پست لینی رو خوندم(:d:)

به ما چه که نداشت.باید همه رو از اول میخوندی.خط به خط.وظیفت بود....تازه بعدم خلاصه میکردی میاوردی خدمت ارباب که ارباب ببینن قابل ارساله یا نه.در صورت تایید ارباب ارسال میکردی.

نقل قول:

مرگخواران ترسان و لرزان و افتان و خیزان و گریان و ناله و شیون کنان دور هم جمع شدند تا لرد بیاید. ناگهان صدای فش فشی بلند میشود و نجینی پیشاپیش لرد وارد میشود ... همه کپ میکنند و نود درجه خم میشوند.

با وجود اینکه پستها رو نخوندین خوشبختانه در قسمت خوبی وارد ماجرا شدین.قسمتی که هیچ مقدمه ای نداشت.ماجرا در آزکابان در جریان بود و از این قسمت لرد بدون مقدمه وارد ماجرا شد.اون نود درجه خم شدن مرگخوارا اشاره جالبی بود.من منتظر بودم با ورود لرد تعظیمشون صد و هشتاد درجه ای بشه...که نشد.با احساسات ارباب بازی کردین.


لنقل قول:
رد هم که کلی حال کرده دمب پشمالوشو برا بلا تکون تکون میده و عشوه و ادا میاد که در این لحظه نجینی غیرتی میشه و میپیچه دور بدن لرد و اینقدر فشارش میده که نزدیکه چشماش از حدقه بزنه بیرون.

یه سری اتفاق عجیب غریب،بی ربط، غیر قابل باور و مسخره!...به نظر من یکی از بهترین انواع طنز از همچین نوشته های بی ربطی در میاد.اتفاقایی که ربطی به رودند داستان نداره.البته اینجا طنز فوق العاده ای نداشت ولی به هر حال جزو اون دسته بود.البته قسمت طناب کشی نجینی(که از دو طرف میکشنش)واقعا خوب و بامزه بود.


نقل قول:
در این لحظه ناگهان جینی ویزلی با یک عدد میله آهنی میپره تو تا یه مرگخوار رو خلع سلاح کنه

از اول ماجرا لرد تو آزکابان حضور نداشت.اینجا هم احتمالا لرد و مرگخوارا در خانه ریدل بودن.چون لرد مرگخوارا رو احضار کرده بود.ولی با وجود این چون دقیقا اشاره ای به مکان لرد نشده بود نمیشه ایرادی گرفت.ورود جینی به این شکل شاید تو هر سوژه دیگه ای میتونست مخرب باشه.باز موندن دستهای جینی و نقشه ای که کشیده بود قسمتهای اصلی ادامه داستان رو تشکیل میدادن.ولی نکته ای که اینجا باعث شده این ورود تبدیل به خرابکاری نشه این بود که نقشه جینی به هر حال باید شکست میخورد!


شما هیچ اشاره ای به اینکه چرا لرد مرگخوارا رو احضار کرده نکردین.همین حضور ناگهانی لرد و احضار کردن مرگخوارا هم از قسمتهای اضافی سوژه بود.شما هم با بی توجهی به این قسمت، به حذف این بخش غیر ضروری کمک کردین(البته شک ندارم که ناخودآگاه کمک کردین!:d:)


ورود دامبلدور از ورود جینی هم عجیبتر بود!دامبلدور از کجا پیداش شد؟همه محفلیا زندانی بودن.فقط جینی تو اتاق بازجویی موفق به فرار شده بود.با توجه به اینکه پستای قبلی رو نخوندین میشه حدس زد دامبلدور این وسط چیکار میکنه!!گرچه ورودش یه حالت طنز آمیزی داره که به راحتی میشه مشکل رو حل کرد.


جمله آخر هم خیلی خوب بود.استفاده از جملات و سوژه های کتاب در موقعیتهای غیر عادی کار جالب و خلاقانه ایه.


از نظر ظاهر و طول و عرض و ارتفاع و شکلک و اینا هم که اشکالی ندارین...البته سنی ازتون گذشته.نبایدم داشته باشین!


موفق باشید.(البته حالا که مردین نمیتونین موفق باشین!)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بررسی پست شماره 21 فرار از زندان، ایگور کارکاروف:



برخلاف دامبلدور شما در قسمت بسیار بدی وارد ماجرا شدین!چون چند اشکال هرچند کوچیک(مثل حضور جینی و دامبلدور) ایجاد شده که باید حلش کنین.


نقل قول:
-لرد سیاه من رو ببخشید ولی من یه بار این اشتباه رو کردم ، دیگه پام رو تو این ماجراهای کشتن دامبلدور نمیذارم . هنوز درد ضربه های نیش نجینی رو میتونم حس کنم . اگر اجازه بدید این کار رو بسپاریم به شخص دیگری !

گرفتن یه سوژه از پست قبل و پرورش دادن اون کار بسیار مثبت و خوبیه.شما این سوژه کشته شدن دامبلدور توسط اسنیپ رو گرفتین و ادامه دادین.کارتون خیلی خوب بود.


دیالوگهاتون خیلی خوب بودن.طنز آمیز و کاملا متناسب با شخصیتی که دربارش مینویسین.شما طنز رو وارد جمله ها کردین بدون اینکه بهش اجازه بدین به شخصیتها آسیبی وارد کنه.شخصیت لرد فوق العاده بود.


نقل قول:
-محفلی ها از زندان هاشون فرار کردن .

اصولا با سانسور کردن سوژه موافق نیستم.محفلیا چطوری فرار کردن؟این فرار میتونست موقعیتهای جالبی بوجود بیاره.ما عجله ای نداریم که به آخر داستان برسیم.به نظر من بهتره از تک تک موقعیتها و فرصتها برای نوشتن استفاده کنیم.تعقیب محفلیا هم میتونه جالب باشه.مخصوصا با توجه به اینکه چیزی درباره فرارشون نمیدونیم.ولی فرارشون هم میتونست به همون اندازه جذاب باشه.


نقل قول:
دامبلدور و جینی به هم نگاهی میکنن ! برای لحظاتی خوشحالی در صورتشون نقش میبنده ولی ناگهان نگرانی تمام وجودشون رو فرا میگیره . چاه مخصوص کجاست ؟ تا حالا حتی اسمش رو هم نشنیده بودن . مشخص نبود که چه اتفاقی در انتظارشون هست .

شما متاسفانه(!)شدیدا استعداد سوژه سازی دارین!استعدادی که تو سایت بشدت بهش احتیاج داریم.سوژه جدید چیزیه که این روزا زیاد پیدا نمیشه.اگه این سوژه ها در تاپیکهای مختلف پخش بشن خیلی میتونن به فعالسازی سایت کمک کنن.
یه ماجرا کشش دو سوژه قوی رو نداره.اوج ظرفیتش یه سوژه اصلی و چند سوژه کوچیکه(یا دو سوژه نه چندان قوی).
الان این سوژه فرار محفلیا و چاه مخصوص سوژه های قدرتمندی هستن.درباره هر کدوم میشه چندین پست زد.و یه تاپیک کشش این کارو نداره.وسطا ماجرا گره میخوره.کسی ادامه نمیده.
گذشته از این، موضوع داستان دو تکه شده.البته از اول هم دو تکه بود، ولی این تکه ها کنار هم بودن.این دو قسمت اگه خیلی زود به هم نرسن دیگه نمیشه ماجرا رو جمع و جور کرد.مثل دو تا خط که کنار هم قرار گرفتن.هر لحظه ممکنه از هم فاصله بگیرن و دیگه نشه به هم رسوندشون.تا جایی که ممکنه ماجرا رو دوقسمت نکنین.یا اگه دو قسمت شده اون قسمتها رو نزدیک و مربوط به هم نگه دارین.


پستتون یه پست تقریبا طولانیه که از روی اجبار یا برای کش دادن ماجرا یا رفع تکلیف زده نشده.همچین پستی همیشه برای خواننده جذاب خواهد بود.


نقل قول:
دوستان ، 2 تا سوژه از الان هست ، سعی کنید جفتش رو ادامه بدید و به صورت ناگهانی جفتش رو نکشید !

بهتره خواننده رو آزاد بذارین.یکی درباره چاه بنویسه..یکی درباره فرار و یکی درباره هر دو قسمت.اینجوری خواننده احساس میکنه مجبوره هر دو قسمت رو ادامه بده.البته من متوجه شدم منظور شما این بود که نذارن یکی از قسمتها کلا فراموش بشه.ولی کلا بهتره نفر بعدی رو کاملا آزاد بذارین.


در مورد کشته شدن سوژه...اگه کسی معتقد بود که پستی که داره میزنه بده یا سوژه رو میکشه، مطمئن باشین اون پست رو نمیزد.وقتی یکی پستی زده سعی کرده داستان رو به بهترین شکل(از نظر خودش و با توجه به توانایی خودش) ادامه بده.کشته شدن سوژه اونقدرا اهمیت نداره که عضوی از ترس نابود کردن سوژه پست نزنه.بذاریم بزنن...سوژه رو هم نابود کنن.مهم نیست.هر نوع سوژه ای رو میشه زنده کرد.میشه سوژه های جدید ازش درآورد.یا حتی تمومش کرد.البته این توضیحات آخر به نقد ربطی نداره ولی از روی تجربه میگم که چنین تذکراتی اعضا رو از پست زدن میترسونه.اعضایی که پست نزنن هم که نمیتونن متوجه اشکالاتشون بشن و پیشرفت کنن.گذشته از این، اینجور چیزا بیشتر به سیلقه مربوطه.سلیقه ها هم که کاملا متفاوته.یعنی سوژه ای که به نظر من کاملا کشته شده ممکنه به نظر شما خیلی خوب ادامه داده شده باشه، یا برعکس!


مثل همیشه کارتون خوب بود.


موفق باشید.


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جادوگران، ساحره ها و جانوران عزیز

لطفا در این تاپیک فقط نقد پستهای انجمن خانه ریدل رو درخواست کنید.

مرگخوارا نقد هر پستی از هر انجمنی رو میتونن درخواست کنن.ولی در انجمن خصوصی!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
ارسال شده در: پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 02:34
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام لرد

میدونم که سرتون شلوغ هست به محفلی شکنجه دادن ولی اگر میشه این پست من رو تو فرار از آزکابان یه نقد بکنید . میخوام ببینم بعد از مدت ها چجوری دارم مینویسم ! :D

مرسی !

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
بعضی اوقات نیاز به تغییر هست . برای همین شناسه بعدی منتقل شدم !

شناسه هایی که باهاشون در جادوگران فعالیت داشتم :

1-آلبوس دامبلدور
2-مرلین