جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

9 کاربر(ها) آنلاین هستند (4 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
8
مهمانان
1
عضو
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  99 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  178 خواندن  بدون نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  295 خواندن  بدون نظر 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  282 خواندن  بدون نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  356 خواندن  7 نظر(ها) 
آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

مرگ 1405/02/26 03:30  256 خواندن  1 نظر 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 14:58
نمایش جزئیات
آفلاین
منتقل شد به :
هري پاتر به زبان فارسي

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 14:37
نمایش جزئیات
آفلاین
خوب اگه توجه کرده باشید قسمتیش به تهاجم فرهنگی مربوطه فرض کنیم کتاب شاهنامه و هری پاتر.کانال های خارجی هر روز و هر شب تبلیغ هری پاتر می زنن ولی ایران از فردوسی حتی مستند پخش نمی کنه. فردوسی مال ایرانه ولی هری پاتر مال جهان و دنیای اینترنت هستش

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[img al
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 14:29
نمایش جزئیات
آفلاین
فردوسی در زمان خودش یه نابغه بوده.مشخصه که برای یه نفر در قرن 21 خوندن گزارش بازی کوئیدیچ خیلی خیلی جذاب تر از خوندن ماحرای کشته شدن سهراب به دست رستمه.اگه فردوسی با اون قوه ی تخیلش الان زنده بود معلومه که از رولینگ و صد درجه بهتر از رولینگ جلو می زد .این که ما توی ایران فردوسی رو نمی شناسیم به همون دلیلیه که ما کوروش کبیرو نمی شناسیم ,ابو علی سینا رو نمی شناسیم ,ما توی تاریخ ایران کم آدم حسابی نداریم!!!ما این جا عین خیالمونم نیست,ولی اون ور خودشونو برای سایروس(کوروش) تیکه پاره می کنن.چند نفرتون می دونستین که 7 آبان روز جهانی کوروشه؟یا چند نفرتون برای بزرگداشت فردوسی رفتین طوس؟عمرا براتون انقدر ارزش داشتن؟خوب نداشتن دیگه!!! وقتی شما با افسانه های ایران آشنا نیستین ,برای کسایی که اونارو به وجود آوردن ارزشی قائل نمی شین,خوب معلومه که رمان های ایرانی خلاصه می شن در یه سری ماجرای عاشقانه که هیچ کدومشون ارزش خوندن نداره ن!!مگه این که یکیشون واقعا به درد بخور باشه که تازه اونم جهانی نمی شه!اون وقت خارجیا میان سوژه های افسانه های ایرانی رو بر می دارن.ماهم می ریم یه کتاب یا فیلمو به عنوان اثری از خلاقیت یه نویسنده ی خارجی میخریم و بعد تازه می گیم:ااااااااا........ حال کردی؟از فلان شخصیت خوشت اومد؟ از فلان صحنه و دکور خوشت اومد؟(نمونه ش همین فیلم تروا که همین چند روز پیش از شبکه ی دو پخش شد.تمام لباس ها و میز و صندلی و ستون و پلکان و ....شون مثل تخت جمشید.عین گل لوتوس رو روی لباس هاشون گذاشته بوده ن.یا پلکان های قصر نقش برحسته ی تخت جمشید بود) خوب ما این چیزا رو نمی دونیم دیگه!!!!
منظور من این نیست که کتاب هری پاتر کپی ه.منظورم این بود که ما افسانه های خودمونو نمی شناسیم اون وقت انتظار داریم خلاقیت یه نویسنده ی ایرانی در حد خلاقیت رولینگ گل کنه بعدم یه کتاب در حد هری پاتر بنویسه!!!!!!!! (ببخشید پر حرفی کردم!! )

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 13:26
نمایش جزئیات
آفلاین
نمیشه گفت که اصلا کتاب خوب نداریم ! من می گم کم داریم و جواب گوی نیاز های ما نیست...اینکه شما به طور قطع بگید"هیچ" کتاب خوبی نداریم، مستلزم اینه که رفته باشید تک تک کتابهای ایرانی رو خونده باشید...در ضمن مهی عزیز ،داداش هرمیون هم دارند مثل بسیاری از افراد دیگه کتاب هری پاتر و در حقیقت سوژه ی خانم رولینگ را ادامه می دهند...ما باید بتونیم ،خودمون خلاق باشیم و گرنه ادامه دادن داستان دیگران که هنر نیست...

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 13:19
نمایش جزئیات
آفلاین
من هم با mohi موافقم دليل اصلي نبودن نويسنده‌ي تخيلي نويس خوبه .......
اگر بود خوب مي‌نوشت......اگر ما يه نويسنده مثل فردوسي داشتيم كه از اين جور داستانا مي‌نوشت پوز رولينگ و امثال اونا رو مي‌زديم.....
اصلا همين شاهنامه‌ي خودمون چشه؟؟؟؟؟؟
شايد جوان‌تر ها علاقه‌اي بهش ندارن ولي هر روز تو ده تا كشور دارن بررسي‌اش مي‌كنن ..........
مردم كشورهاي اروپا و آمريكا براي اين‌طور داستان‌ها مخشون كار مي‌كنه مردم ما هم تو داستان‌هاي تيريپ شاهنامه‌اي .......
اصلا داشتن و نداشتن هري پاتر وارباب حلقه‌ها چه فرقي مي‌كنه ؟
ما بايد سؤال كنيم چرا كشورهاي ديگه شاهنامه ندارن نه چرا كشور ما هري پاتر و ارباب حلقه‌ها و ....... نداره !!!!!!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 13:02
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من چون بزرگها فکر می کنن که این چیزها مزخرفات است پس هیچ نویسنده ی ایرانی سعی نمی کنه که از اینجور چیزها بنویسه .ولی من می گم ما هری پاتری ها،ارباب حلقه هایی ها می تونیم در آینده ای نزدیک از این جور چیز ها بنویسیم مثل داداش هرمیون توی سایت هری پاتر 2000 تصویر تغییر اندازه داده شده

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 12:46
نمایش جزئیات
آفلاین
بلید عزیز
من فکر میکنم شما غرق در ادبیات غرب شده باشی . قضاوت شما راجع به شاهنامه اینو نشون میده و اگر شما در این 3 سالی که با کتاب سر و کار داری کمی راجع به ادبیات کهن خودمون مطالعه میکردین قطعا قضاوت منطقی تری راجع به این موضوع داشتین
شاید برای شما جالب باشه اینو بدونین که بزرگترین نویسندگان و ادیبان همون غربی که شما سنگشو به سینه میزنین در بدترین شرایت شاهنامه فردوسی را بعد از ایلیا و کمدی الهی دانته سومین اثر بزرگ ادبی در تمام قرون میدونن.
امید وارم در این زمینه دست به مطالعه بیشتری بزنید

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 12:40
نمایش جزئیات
آفلاین
کی میگه نبودم ؟
خوبم دنبال بهترین کتاب بودم داداش من به عنوان تنها شکارچی خون اشامان اعلام میکنم توی هیچ کتابخونه ای هیچ فروشگاهی و هیچ نمایشگاه کتابی یه کتاب ایرانی به درد بخور حتی تا گرد پای هری پاتر نیست

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
خوشحالم كه دوباره برگشتم.
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 10:25
نمایش جزئیات
آفلاین
به هر حال هر کسی نظری داره... نظره شماهم درمورد شاهنامه محترمه. به هر حال من کاری به آثار گذشتگان ندارم.من میگم کتاب های الان باید درست بشن.هر کسی نیاد هر چی دلش می خواد بنویسه،چاپ کنه بعدش هم یه پولی بهش برسه...
بازم می گم حرفهای من نظر های کاملا شخصی هستند!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 10:24
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر نت یه قسمتی هم به عقاید و دستورات اسلامی بر می گرده.درسته که خیلی از رمان ها به راحتی چاپ می شوند ولی جادوگری در اسلام حرام است و تخیلات در ایران کم پذیرفته می شود.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!