میدونم که باز هم طبق معمول اینجا بحث کردن کوچکترین فایده ای نداره...ولی بازم میگم...شاید فرجی شد!!
یه سری به تاپیکهای جدید نگاه کنید. آبدارخانه وزارت سحر و جادو، شورای امنیت...و چندین و چند تاپیک دیگه.
برای پست زدن در همه تاپیکها باید عضو شد. حالا فقط این نیست، آدم میگه خوب فوقش تو دوتا تاپیک پست نمیزنم! ولی هرتاپیکی که آدم وارد میشه میبینه نوشته ماموریت فلان تاپیک! در نتیجه باید منتظر باشی ماموریت مورد نظر تموم بشه تا بلکه بتونی پست بزنی!
به نظر من این سطح رول رو پایین میاره...یه عده خاص میتونن پست بزنن و بقیه باید بشینن نگاه کنن....همه حضور فعال ندارن و نمیتونن داشته باشن...
این به نظر من یه مشکل خیلی جدی میتونه باشه...
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
[b][font=Arial]«I am not worried, Harry,»
said Dumbledore, his voice a little stronger despite
the freezing water. «I am with you.»[/font] [/b]
من هيچ برخوردي با کسي ندارم و فکر ميکنم هيچکس نيستم اما نفهميدم اينجا چي شد و سردرد گرفتم بنا براين استراتژيک ميدهم!!! 1.پستهاي قديمي خوب بودن پست جديد هم خوب بودن به همان شرح که پستهاي قديمي بد بودن و پستهاي جديد هم بد بودن...اين مهمه که پستهاي آينده چه جوري باشن مهم اينه که کسي که پست ميزنه از پستش لذت ببره نه فکر فضا سازي يا ديالوگ نوشتن باشه 2-من کلا خودم وزارت تايين ميکنم و من خود آمريکام و هيچ کاري نميتوانم بکنم!در نتيجه وزير بايد پيدا شه به من چه! 3- من پر از اشکالم پستهاي من را نقد کنيد! 4- من هيچوقت نميتونم جدي پست بزنم اگه بزنم لذت نمي برم پس با مرز و کلا نزاد پرستي مخالفم! 5-گراپم رو گازه بايد برش دارم! 6-اين مورد سر کاريه نخون! 7-اگر ديدي جواني...نه ببخشيد چيز شد اشتباه شد...اينجا به نيت اينکه عدد هفت مقدسه چيزي نمي نويسم! 8-من از هدي و اش و مک بون کلا همه اعضاي سايت معذرت ميخوام 9-آسلام پيروز است 10-هري اگه اينجا پيدات شد باهات کار دارم بابا چند ساله ميخوام ازت عکس بگيرم کجايي اصلا پيدات نيست فکر کردي کي هستي که نمياي من ازت عکس بگيرم و آن نميشي!آيا فکر ميکني من عيالوار نيستم که مثل پوآرو دنبالت بگردم که ازت عکس بگيرم؟(يه مورد خيلي مهم هست اگه آن شدي بهم يه پيام شخصي بزن که بهت بگم)... همين والسلام به اميد بحث هاي قابل فهم....ريش مرلين را بکشيد...نه بي جنبه ها منظورم اين بود که از رويش نقاشي بکشيد!
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
هوووم امضاي آفتابه اي بسته! [b][color=996600] بينز نامه بيا يا هم به ريش هم بخنديم...در سايتو واسه خنده ببنديم بيا تا ريش ها ب
اول از همه از تمامي كساني كه بعد از خوندن اين پست قراره به علت اينكه "مدتيه در ايفاي نقش حضور ندارم و پست نمي زنم پس حق حرف زدن ندارم" كهير بزنن عذر مي خوام! قول مي دم دفعه ي بعدي قبل از حرف زند چندتا پست بزنم تا كهير روي بدنشون نشينه و بي خوابشون كنه!
اما اصل موضوع!!
1. قبلا ها! (همون موقع كه همگي متفق القولند كه رول خوب بود) خيلي ها نقد مي كردند و خيلي ها هم به عشق نقد شدن پستاشون مي نوشتن و همه با هم در صلح و صفا بودن! پس نميشه علت ركود ِ رو ل رو آويزون كرد گردن ِ نقد. ( يا هر طور دوست داريد صداش كنين!)
2. موضوعي كه قبل تر هم مطرح شد طرز ِ نظارت ناظرين ِ ! ناظر بايد بتونه يك فروم رو اداره كنه!! و اداره كردن معنيش اين نيست كه وقت داشته باشه هر روز آنلاين بشه و پستايي رو كه زده ميشن نگاه كنه! نگاه كردن كه هنر نيست!!! همگي(يا حداقل غالبا) قبول دارن كه فروم امپراطوري سابق! كه نارسيسا نظارتش رو بر عهده داشت خوب بود! فكر نمي كنم اين موضوع به خاطر تماشا كردن پست ها از طرف ناظر بوده باشه!! البته واقعيت اينه كه اين انتخاب ناظرين ِ شايسته بايد توسط مديران انجام بشه كه خوب به خاطر "سياست ها"، ديدگاها و نظراتشون اندكي بعيده!
3. خوندن پست طنز ِ خوب لذت بخشه! خوبه!! من هم با وجود اينكه هيچ موقع نتونستم پست طنز بزنم موافقم! اما، حق نداريم بگيم هر كي بلد نيست ديگران رو بخندونه پس نبايد بنويسه!!! شايد بد نباشه اگر يك مرز نامحسوسي بين قسمت جدي نويسي و طنز نويسي وجود داشته باشه. مثلا قسمت مطالب اشتراكي، همينطور كه الان هست، مخصوص فن فيكشن باشه! تا اينجوري كسايي هم كه به اينطور نوشتن علاقه دارن محروم نباشن!! كه گرچه براي اين موضوع هم لازمه علاقه مندان خودشون دست به كار درست كردن انجمن باشند و منتظر جادو نباشن! در اين صورت ميشه يك نظم به وجود آورد. البته باز هم مشروط بر اينكه اگر كسي يكهو خوشش اومد توي يه تاپيك ديگه يه پستي بزنه كه خنده دار هم نبود باز همه ي ملت در صحنه ي جادوگران به باد طلسم نگيرنش!
خلاصه اش همين بود! پيشاپيش هم از كساني كه قراره پست بزنن و بگن من با يك خط ِ پستت هم حال نكردم!( قديما اينجور پستا رو شپلخ مي كردن به عنوان تك خطي!) متشكريم!!!
خب نه! پیام امروز یا هالیویزارد اینجوری نیست. مثلاً پیام امروز از همون اسمش مشخصه که یه روزنامهست و باید توش خبر نوشت و فکر کنم اون عضو تازه وارد با اولین نگاه این موضوع رو بفهمه و گیج نشه و نیازی هم به تابلو اعلانات فروم نداشته باشه!!! اما بهنظر میرسه تو اکثر تاپیکهای الان اون عضو تازه وارد باید از حداقل پنج تا پست قبل شروع کنه به خوندن تا بفهمه موضوع تاپیک چیه و بنظرم این خیلی براش سختتره و گیج کنندهتره تا اینکه سوژهاش رو در غالب خبر یا فیلم دربیاره و پست کنه.
ًدر ضمن ممکنه تعداد تاپیکها کمی کمتر از تعداد الانش بشه اما فضای توش خیلی باز تر میشه و ممکنه تو همون یه دونه تاپیک دهها سوژه شکل بگیره تا تو «ورزشگاه کوییدیچ» که فقط باید بازی کنی!!
خب با این حساب شما همینجور برای هر حالت ممکن توی هر انجمن باید یه تاپیک باشه!
اونقوت خودتو بزار تازهوارد یه صفحه رو باز میکنی! یه نگاه به پست آخر میندازی و در ادامهش مینویسی! یا برای خودت بنویس، یا جدی بنویس! خیلیا همینشکلی گیج میشن که کی چی چرا کجاس! حالا این شکلی که هیچی من فکر نکنم کسی هم (از تازهواردین) به تابلو اعلانات مراجعه کنه که ببینه هر تاپیک انجمن سبکش چه شکلیه
آوریل: یکی از تاپیکهای مورد علاقه من هالی ویزارده... هالی ویزارد که خودت پستو میزنی تموم میشه و سوژه خراب نمیشه
خب این بخاطر اینه که فضای هالی ویزارد و تاپیکهای مشابهاش بازه... طرف میتونه هر ایده و سوژهای که تو ذهنش هست رو راحت در غالب فیلم پیاده کنه و مطمئن هم باشه که کسی به پستش کاری نداره.(همون بحث شهادت پست!)
ببینید مثلاً الان تو تاپیک "باکینگهام پلیس" یا مثلاً محفل ققنوس و تاپیکهای اینچنینی ضمن اینکه پست باید هری پاتری باشه دو نوع محدودیت دیگه هم درش وجود داره:
1) پستی که کاربر میخواد بزنه باید مرتبط با اسم و موضوع تاپیک باشه. 2) پست حتماً باید ادامهی پست افراد قبلی باشه.
خب وقتی یه همیچین محدودیتهای در اکثر تاپیکهای سایت وجود داره کاملاً دست اون کسی که میخواد پست بزنه رو بسته نگه میداره.
حالا من با توجه به مطالبی که گفتم و در راستای بند 10 و 11 پست هدویگ میگم بیایم و یه همچین تاپیکهای بازی رو ایجاد کنیم و تاپیکهای محدود و بسته که خیلی سخت میشه موضوعش رو ادامه داد رو بیخیالشیم و فقط رو همینا تمرکز کنیم و پست بزنیم.
ثل اينه كه ما يه سرباز رو كه اصلا مقدمات و اموزش رزم رو بلد نيست بفرستيم جنگ بعد بزنه شش يا هفت نفرو به كشتن بده ما بگيم اي بابا صبر داشته باشين فداي سرش در اينده سرباز بزرگي ميشه اين جور هم شخصيت خود اون فرد از بين ميره و هم اسيب جدي به رول ميزنه
دادلی جووون خیلی خوشحال شدم پستت رو دیدم(شکلک ماچ و بوسه و ...)
نگاه کن اگر به ایفای نقش ما نگاه کنی میبینی معیارهایی وجود دارد مثل کارگاه و بازی با کلمات!اصولا کسی که از پایه بلد نیست رول بزنه و نمایشنامه بنویسه اصلا عضو ایفای نقش نمیشود و این خود باعث بالا رفتن کیفیت ایفای نقش میشود پس میتونیم نتیجه بگیریم که اون سرباز ابتدا تیراندازی رو بلد است و خودی ها را شناسایی کرده که گذاشتن بره جنگ که خودی نکشد!
در مورد کارگاه خیلی موافقتم!ولی این کارگاه نه!یکسری طرح است حالا تابستان با مدیران مشورت میشه و گفته میشه تا اگر موافقت کردند اجرا بشه!همون موقع میفهمید طرح ها رو که البته با کمک بسیاری از دوستانم طراحی شده است!
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
بعضی اوقات نیاز به تغییر هست . برای همین شناسه بعدی منتقل شدم !
دقیقا مشکل ما در سایت همین موضوع است.اگر کسی میاد 10 پست جدی بزنه اگر مثلا فضا سازیش مقداری بد شد بهش گیر ندیم و حتی ناظر نیاد زیر پستش بنویسه یکبار دیگر از این پستا بزنی پاک میشه!بذاریم بنویسه و خودش بخونه.حما وقتی رول دیگران را میخواند و بعد رول خودشو را میخواند متوجه اشتبهاتش میشود و سعی در اصلاح آن میکند...اگر مقداری تحمل کنیم و به آینده فکر کنیم رول بهتری خواهیم داشت!
پايان ايگور نوشته
اول با سلام
من اومدم در مورد همين يه قسمت از پست ايگور يه چيزايي بگم و برم پي كارم البته چند وقتيه كه رفتم پي كارم
ببينيد به نظر من اين حرف كاملا اشتباهه ثل اينه كه ما يه سرباز رو كه اصلا مقدمات و اموزش رزم رو بلد نيست بفرستيم جنگ بعد بزنه شش يا هفت نفرو به كشتن بده ما بگيم اي بابا صبر ȯاشته باشين فداي سرش در اينده سرباز بزرگي ميشه اين جور هم شخصيت خود اون فرد از بين ميره و هم اسيب جدي به رول ميزنه
هر چيزي بايد در مكان خاص خودش درش كار بشه مصلا كارگاه نمايشنامه نويسي بهترين مكان در رابطه كار اين جور افراده اما اينكه بيان تو رول و پست ارزشي بزنن و ما چيزيشوون نگيم كه در اينده يه چيزي بشن خيلي كار اشتباهيه اعضاي تازه واردي كه ميان جادوگران خيلي زيادن و بعضا قعاليتشون بيشتر از قدمياست حالا اينا ميان و همگي برا اموزش رول پست ارزشي ميزنن ديگه ارزشي نويسي ميشه غالب داستان نوشتن جادوگران هر چند كه الانم زياد ازش فاصله نداريم و وقتي اينا به يه حدودا چند ماهه تبديل شدن غالب جادوگران را ارزشي نويسي ميدونن و اين روند رو ادامه ميدن.
البته يه كم گنگ صحبت كردم ممكنه دقيق منظورمو نفهميد اما به قولي همينه كه هست(شكلك قفل)
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
در دنيا تنها يك چيز از دست خز شدن رهايي يافت و ان نيز خوردن و اشاميدن است .
در مورد وزیر به نظر من وزیر وقتی ما میگم سوژه است..یعنی اینکه از همون قبل انتخاب سوژه است... یعنی فرض کنید الان لردسیاه برای قدرت بیشتر یکی رو به عنوان وزیر برگزیده تاریکی انتخاب میکنهو سعی میکنه انو با زور وزیر کنه..مثل زمانی که امپراطور کبیر تاریکی این کارو میکرد.. واین خودش خیلی سوژه بود.. در حالی که حتی اگه وزیر هم نمیشد..عین خیالش نبود... ولی یک سوزه خوب وبد..و ملت خیلی باهاش ذوق میکردن..پس ما وقتی میگم وزیر منظور ناظر.. یا کسی که با نظر سنجی قبول بشه..یا اینکه بیاد بشه...یا کسی که شد وزیر مثلا بیاد هی از خودش برای ملت سوژه بریزه.. اینا نه..وزیر در رول حتی اگه ناظر هم نشه(البته این فکر کنم لازم باشه) متاسفانه از دوره وزارت ققنوس نقش وزارت خیلی پرت شد.. و اصلا از ایفای نقش خارج شدو تبدیل شده بود.. به انگار قیم رول... باز هم میگم...وزیر هم مثل نقش آلبوس یا لرد داره میشه.... وزارت..محفل..مرگخوار
بعد از این کی گفته که طنز نویسی نسبت به جدی نویسی بد تره و سطحش پایین تره؟ما رول نویسانی داریم که ممکنه در جدی نویسی افتضاح باشند ولی در طنز نویسی بهترین افراد حاضر در سایت
اول اینکه این نظر من است و خیلی ها ممکن است باهاش مخالف باشند...من کلا سطح جدی نویسی را فراتر از طنز نویسی میدانم و اگر جایی جدی نویس خوبی پست زده باشه و "ستش "قشنگ" باشد حتما به آنجا سر میزنم تا مثلا 3 تاپیکی که طنز عالی توشون میخوره!خب هرکی نظر داره و من به نظرات شما احترام میگذارم!
در مورد آن افراد!شاید معدود باشند...چون آنطور که من میدانم هم حاجی هم کسانی مثل هدویگ و سرژ و بووبو در هر دو جهت فردی کامل بودند...اگر میشود بعدا رول نویس طنز قوی که جدی نمیتونه بنویسه رو با پیام شخصی برام بفرست!
در مورد اجبار کما بیش موافق هستم.بعضی اوقات کاربر مجبور میشود که تغییر بده خودشو.پس چه بهتر است این افرادی که مثل خودم فقط در یک نوع نوشتن وارد هستند نوع دیگر را یاد بگیرند.به این صورت رول سایت هم خیلی خوب پیشرفت میکند.
نقل قول:
حال اگر یکی از این موارد فقط کمی رعایت نشه ، کل رول خراب میشه و دیگر اون رغبتی که رول جدی به خواننده میده رو نخواهد داشت و عده ای فکر میکنند جدی نویسی مذخرفه...!
دقیقا مشکل ما در سایت همین موضوع است.اگر کسی میاد 10 پست جدی بزنه اگر مثلا فضا سازیش مقداری بد شد بهش گیر ندیم و حتی ناظر نیاد زیر پستش بنویسه یکبار دیگر از این پستا بزنی پاک میشه!بذاریم بنویسه و خودش بخونه.حما وقتی رول دیگران را میخواند و بعد رول خودشو را میخواند متوجه اشتبهاتش میشود و سعی در اصلاح آن میکند...اگر مقداری تحمل کنیم و به آینده فکر کنیم رول بهتری خواهیم داشت!
نقل قول:
به جرئت میتونم بگم که من از سی صد و پنجاه تا پستی که زدم فقط حدود 200 تاش رول بوده که اوج این پست هام اویل نزدیک شدن به امتحانات بود. خب این که پست هیچ تاثیری نداشته باشه به نظر من غلطه و ... !
.
نگاه کن اگر بخوایم به حرف تو گوش کنیم پس هری پاتر با اون همه پستش الان باید خدا باشه دیگه!که البته هست ولی نه به خاطر پستاش!بلکه اول به خاطر مدیریت خوبش و بعد به خاطر رسیدگیش!خب اگر دقت کنی میبینی که کیفیت مهمتر از کمیت است...بارها اینو گفتم بازم میگم...1 رولی که با دقت زده بشود و نکات توش رعایت شده باشه بهتر از 100 تا رول بی دقت و فقط دیالوگ است.اینو همیشه به خاطر داشته باشه!
کجای کتاب آمده که وقتی مثلا ایگور با دامبلدور روبه رو میشه.بهش بگه دومبول و یا بهش بخنده!مسخره کردن فرق دارد.ممکن است بیاییم بهش بگم که خیلی احمقی که نفهمیدی این همه مدت ما کنار توئیم و به شدت بر عکس!هیچوقت نشده که یک محفلی در مقابل لرد بهش کمترین بی احترامی رو بکند.درست نیست؟
من هم نمیگم از روی کتاب بنویسیم..ولی میگم حداقل یکسری مرزها رو بذاریم که از حد کتاب اونور تر نریم دیگر!اگر بخوایم اصلا کتاب رو بذاریم کنار به راحتی لونا میره لرد رو میکشه و بر میگرده و دنیا از سیاهی پاک میشه!
افرادی که لایک کردند
اولین لایک را ثبت کن!
بعضی اوقات نیاز به تغییر هست . برای همین شناسه بعدی منتقل شدم !