هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

حق موروثی یا حق الهی؟ مسئله این است!



بعد از این که لرد ولدمورت تصمیم به ترک سرزمین جادوگران به مدتی نامعلوم گرفت، ارتش تاریکی بر سر رهبری که هدایت مرگخواران را برعهده بگیرد، به تکاپو افتاده است!




سرخط خبرها


در حال دیدن این عنوان:   1 کاربر مهمان





Re: نقد فيلم هري پاتر و جام آتش
پیام زده شده در: ۱۲:۳۲ سه شنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۴
#11

بیل ویزلی


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۱:۱۳ جمعه ۲۵ شهریور ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۲۳:۰۳ دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵
از The Burrow
گروه:
کاربران عضو
پیام: 597
آفلاین
بزرگترین مشکل فیلم این بود که به نمایی کوتاه و سریع از وقایع فیلم بسنده میکرد و آن هم فقط وقایع اساسی نه همه وقایع مهم. اگر کسی کتاب را نخوانده باشد فیلم به هیچ عنوان مفهوم نیست.

عنوان «Drastic Plot Changes» در میان منتقدین به حالتی گفته می شود که در فیلم وقایع یا جایگزاری شخصیتها به گونه ای تغییر یابد که جهت و تم اصلی داستان تغییر یابد. به زبان ساده فیلنامه نویس و کارگردان تا آن حد مجاز است در خط سیر اصلی داستان تغییر ایجاد کند که به احساس کلی که خواننده داستان داشته صدمه ای نزند. در سری فیلمهای هری پاتر از ابتدا این اتفاق افتاد و در فیلم 4 به نهایت خود رسید.

من اصلا نمی توانم باور کنم که دامبولدور در فیلم و کتاب یکی هستند یا حتی به هم نزدیک هستند؟ بزرگی و حکمتی که دامبولدور در کتاب دارد، در فیلم کاملا گم شده. همین موضوع در مورد ولدمورت هم صادق است؛ ارباب تاریکی، حکومت ترس و ... کجای بازی این ولدمورت به این چیزها می خورد. بیشتر به بدهکاری می ماند که طلبکار او را زندان انداخته و حالا میخواهد انتقام بگیرد. مد آی مودی چطور؟ هری، مالفوی، ورم تیل و... چطور؟ هیچ کدام همان شخصیت کتاب نبودند.

قسمتهای جدی داستان دست خوش تغییرات و جرح و تعدیل جدی شده. بگمن، دورسلی ها، لسترانژ، الفها کلا حذف شده اند. نقش سیریوس، اسنیپ و کارکاروف تقریبا حذف شده.

ممکن است بعضی دوستان صحبت از محدودیت مالی و زمانی فیلم بکنند. در جواب این دوستان باید بگویم که ارباب حلقه ها داستان بسیار بلندی است با پیچیدگیهایی بیش از هری پاتر، اما پیتر جکسون توانست از آن یک فیلم خوب بسازد. مشکل مجموعه هری پاتر، رویکرد غلط سازندگان و فیلمنامه نویس این مجموعه است.


ویرایش شده توسط بیل ویزلی در تاریخ ۱۳۸۴/۹/۱۶ ۰:۵۰:۴۵

Soon we must all face the choice
between what is right and what is easy




تصویر کوچک شده


Re: نقد فيلم هري پاتر و جام آتش
پیام زده شده در: ۱۵:۲۳ سه شنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۴
#12

لوئیس لاوگودold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۵:۵۹ چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۱۷:۴۲ جمعه ۲۱ دی ۱۳۸۶
از Silent Hill,The Church
گروه:
کاربران عضو
پیام: 292
آفلاین
آفاي بيل ويزلي، من کتابهاي ارباب حلقه ها را خوانده ام و از تمام ريزه کاريهاي فيلم و کتابش خبر دارم.کتاب ارباب حلقه ها به کل اثري متفاوت از هري پاتر است.اگر کتاب ارباب حلقه ها را خوانده باشيد متوجه مي شويد که شايد در هر ده صفحه يک اتفاق مهم رخ دهد و تالکين مقدار زيادي از مطالب کتاب را اختصاص داده به توصيفات و ترانه هاي ادبي.اما کتاب هري پاتر کاملا بر عکس است و خط به خط آن خواننده را درگير ميکند.البته اينجا صحبت از مقايسه ارزشهاي اين دو نيست.
ولي فيلم 4 هري پاتر هم ضعف هايي دارد که يکي از آنها انتخاب بازيگر نقش دامبلدور(مايکل گمبون) است.شايد هم روي او زياد کار نشده است.


[color=0000FF]گاهی اوقات دلت میخواد که زندگی ر�


Re: نقد فيلم هري پاتر و جام آتش
پیام زده شده در: ۶:۴۸ چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۴
#13

هپزيبا اسميتold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۷:۴۸ چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۱۴:۵۱ چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸
از از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
گروه:
کاربران عضو
پیام: 998
آفلاین
هر كي ارباب حلقه ها رو خونده به اندازه كسي كه نخونده از فيلم لذت نمي بره چون من كه خوندم ديدم خيلي صحنه هاي قشنگ حذف شده بود اما جام آتش خوب تازه مي خواد برسه دستم اما از حالا از يه سري اتفاقات خبر دارم م يگم بد نيست ولي من نمي دونم چرا نويل بايد به هري كمك كنه


پنهان شده ام

پشت ابر چشمهايم...

باران در اتاق من است...

خالي هاي اتاقم را

از تصوير زنده ي نامش پر مي كن


Re: نقد فيلم هري پاتر و جام آتش
پیام زده شده در: ۱۰:۵۰ چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۴
#14

جسیکا پاتر old


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۱:۱۵ یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۱۲:۱۶ جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶
از تالار قحط النساء گریف!
گروه:
کاربران عضو
پیام: 1540
آفلاین
درسته كه فيلمش با كتاب يه نمه فرق داشت ولي من موندم كه چرا
دابي و وينكي چرا تو فيلم نبودن ...حتي تو سياه لشكرم ازشون
استفاده نشد.
ضمنا من يادم نمياد تو كتاب خونده باشم كه هري و هرميون قبل از مرحله ي اول همديگرو در آغوش گرفته باشن؟؟؟
در كل قيافه ي ولدمورتم اصلا ترسناك نبود ....اصلا فيلمش ترسناك نبود
والسلام ...........



Re: نقد فيلم هري پاتر و جام آتش
پیام زده شده در: ۱۱:۲۸ چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۴
#15

hanieh


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۱:۰۸ پنجشنبه ۷ مهر ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۱۱:۱۲ چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴
از هاگزمید
گروه:
کاربران عضو
پیام: 128
آفلاین
اولا که هری تو خونه دورسلیها از خواب میپره ولی تو فیلم هرمیون بیدارش می کنه بعد اونجایی که دادلی تافی فرد و جرج و می خوره و زبونش دراز میشه حذف شده بود تو فیلم وقتی به هاگوارتز می رسن بچه های مدرسه های دم استرنگ و بوباتون انجان در حالی که تو کتاب بعدا میان تو هزار تو ابوالهول نبود تو خوان دوم هری باید دیر تر از بقیه میرسید توکتاب تو حموم پری دریای رو دیوار خواب بود وقتی هری میره تو حموم ولی تو فیلم بیدار بود لباس هرمیون هم تو جشن صورتی بود تو کتاب مالفوی باعث میشه دندونای هرمیون بیاد جلوتر که هرمیون میره تو درمانگاه و دندوناش بهتر از قبل میشه ولی این تو فیلم به کلی حذف شده بود این دیگه بماند که تو فیلم اصلا از جن خونگی خبری نبود و علف آبشش زا رو نو یل به هری داد در حالی که تو کتاب کلی از جنای خونگی صحبت شده بود و هرمیون انجمن حمایت براشون درست کرده بود فعلا دیگه چیزی یادم نمیاد بعدا اگه یادم امد بازم می نویسم


زنده باد هری پاتر


Re: نقد فيلم هري پاتر و جام آتش
پیام زده شده در: ۱۳:۳۲ چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۴
#16

لي لي


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۹:۴۷ دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۱۱:۱۹ شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶
از لندن-قبرستان
گروه:
کاربران عضو
پیام: 241
آفلاین
نسبت به فیلمهای دیگه آدم بهتر می فهمید جریان چیه .
بازیگرا( دانیل-روپرت-اما) بازیشون بهتر بود
اشکال هم مثل فیلمهای قبل داشت لباس و موی هرمیون توی جشن با توی کتاب فرق می کرد !
هری سر از خانه ی رون در میاره وقتی از خواب پامیشه!!!!! و همه چیزای دیگه که قبلا" گفته شد
مادام ماکسیم -فلور -ویکتور هیچ کدوم به شخصیت های اصلی شباهت نداشتن ویکتور خیلی بیریخت فلور هم اصلا" خوشگل نبود ( من موندم این فلور به این فسقلی چه طوری چند سال دیگه می خواد با بیل ازدواج کنه ؟!)
در کل برای کسانی که کتاب رو نخوندن یا مدت زیادی از خوندنشو میگذرد بسیار مناسب بود !!!!



پ.ن:
آهان اینم الان یادم اومد
کجای کتاب دامبل این قدز خشن با هری رفتار می کرد که ای بازیگره رفتار می کرد ؟؟؟؟؟
اینم برام جالبه توجه که کجای این فیلم برای بچه های زیر 13 ترسناکه یا هر چیزه دیگه که با مادر پدرشون برن سینما ؟؟؟؟؟؟
اینم احتمالا" دلیلی برای پول در آوردن بوده که گفتن این بچه ها با مادر پدرشون برن این فیلمو ببینن .

اما واقعا" این دفعه خیلی بهتر ساخته شده جلوه ویزه هم خوب بود


[b][size=medium][color=990


Re: نقد فيلم هري پاتر و جام آتش
پیام زده شده در: ۱۴:۱۴ چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۴
#17

اندرو  اسنیپ


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۴:۲۱ پنجشنبه ۳ آذر ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۲۲:۱۱ جمعه ۲۱ بهمن ۱۳۸۴
از unknown
گروه:
کاربران عضو
پیام: 37
آفلاین
یه نکته دیگه که رعایت نشده بود این که سدریک باید خوشگل تر میبود و همینتور فلور اما کرام نباید این قدر هیکلی و با ابهت میبود یه ادمه لاغر مثل اردک باید نقششو بازی میکرد


زنده باد لرد سیاه تصویر کوچک شده


Re: نقد فيلم هري پاتر و جام آتش
پیام زده شده در: ۱۷:۳۵ چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۴
#18

XXX


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۸:۱۴ پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۳
آخرین ورود:
۱۵:۰۲ دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۵
از مریخ
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 241
آفلاین
من والا کپ کردم. اول فیلم که قرار نبود پسر کروچ وارد بشه. رفتیم جلوتر و خبری از خونه دارسلی ها نشد و کمی بعد هم بدون اینکه سال تحصیلی شروع بشه مسابقات شروع شد و قهرمانان ما وارد شدن. البته نباید از یاد برد که تو مسابقه هم کلی انحراف داشتیم. هری توی فرار هم تنها نبود رون و هرمیون باهاش بودن و کلی چیز دیگه که بیخیال میشم.


من به انØ


Re: نقد فيلم هري پاتر و جام آتش
پیام زده شده در: ۴:۲۲ پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۴
#19

استیو لئوپارد


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۰:۴۶ چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۳
آخرین ورود:
۲۳:۰۳ شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳
از جنگل ممنوع
گروه:
کاربران عضو
پیام: 88
آفلاین
این فیلم چرندی بیش نبود یکی همون پسر کراوچ و از همه بدتر دامبلدورش بود که اصلا ابهت نداشت همش داد میزد میدوید و یقه می گرفت فلورش تنها چیری که نبود زیبا صد رحمت به سنجاب خط دار اون از مادام ماکسیمش صد رحمت به... چی بگم خوبه؟ اصلا این کارگردانه یه چی دیگه ساخته بود من جای رولینگ بودن شکایت میکردم ورداشته اصلا داستان رو مبتذل کرده همه بوباتونی ها دختر بودن اونم چه دخترایی واه واه همه دورمشترانگی ها پسر بودن اونم چه پسرایی اه اه اونم از اون ادا اصولشون موقع وارد شدن حالم بد شد اصلا این هالیوودی های هالو همه چی رو گند میزنن اون از حموم ارشدهاش حالا اگه شیرهاش همون طوری بود که رولینگ تصویر کرده چه عیبی داشت که ورداشتن از حموم ارشدها یه مجتمع عظیم فرهنگی ورزشی ساختن؟ یا همه چیزو بزرگ میکنن با همه چیزو یه طوری مسخره میکنن فیلمو میدادن من می ساختم بعد رولینگ می اومد میدید چه شاهکاری تحویل میدم واقعا که....


بادها چون به خروش آيند ابرها دير نمي پايند
اشكها لذت امروزند يادها شادي فردايند


Re: نقد فيلم هري پاتر و جام آتش
پیام زده شده در: ۱۴:۱۳ پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۴
#20

هانا سوزان آبوت


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۳:۳۷ یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۱۳:۵۴ چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵
از هاگوارتز
گروه:
کاربران عضو
پیام: 42
آفلاین
به طور کلی از 3 تا فیلم دیگه بهتر بود ولی می تونست خیلی خیلی بهتر هم باشه.
من فکر می کنم این نویسنده هه تا حالا کتاب رو هم نخونده بود چون خیلی چرندیات نوشته بود و خیلی چیزای مهم رو هم نگفته بود.
به طور کلی این فیلم از فضای جادو و جادوگری و کلاس و مدرسه و ... در اومده بود و این خیلی بد بود.
ترتیب حوادث کملا به هم ریخته بود و نصف فیلم هم فقط وقت تلف کردن بود.
به خدا اگه من فیلم نامه ی این فیلم رو نوشته بودم قشنگ تر از آب در می یومد!


تا لحظه مرگ هری پاتریست خواهم ماند!!







شما می ‌توانید مطالب را بخوانید
شما نمی توانید عنوان جدید باز کنید
شما نمی توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید
شما نمی توانید نظر سنجی اضافه کنید
شما نمی توانید در نظر سنجی ها شرکت کنید
شما نمی توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید
شما نمی توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید
شما نمی توانید از نوع تاپیک استفاده کنید.
شما نمی توانید از HTML در نوشته های خود استفاده کنید
شما نمی توانید امضای خود را فعال/غیر فعال کنید
شما نمی توانید صفحه pdf بسازید.
شما نمی توانید پرینت بگیرید.

[جستجوی پیشرفته]


هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.