جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

27 کاربر(ها) آنلاین هستند (23 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
25
مهمانان
2
اعضا
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  98 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  178 خواندن  بدون نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  295 خواندن  بدون نظر 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  282 خواندن  بدون نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  356 خواندن  7 نظر(ها) 
آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

مرگ 1405/02/26 03:30  256 خواندن  1 نظر 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 23:36
نمایش جزئیات
آفلاین
من تو يه مصاحبه از مصطفي رحماندوست خوندم كه ميگفت "هري پاتر" فقط در زمان خودش (يعني الان) جالبه يعني پس از مدتي كه بگذره ديگه اين جذابيت رو نداره" من نميگم نظر ايشون درسته ولي ممكنه هم اينجوري باشه شايد شاهنامه در زمان خودش (و براي خيلي ها الان)جذابيت داشته(خداييش خودمم نفهميدم چي گفتم )

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
I
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 23:34
نمایش جزئیات
آفلاین
هر کشوری واسه خودش فرهنگ داره!!!

بریتانیا فرهنگ خودشو داره...ما هم فرهنگ خودمونو داریم. قرار نیست همه چیز مثل هم باشه!

دنبال کتاب جادویی میگردید؟ شاهنامه به اون گندگی! برید اونو بخونید و کمی حال کنید!

ما پری و دیو و اینجور چیزا زیاد داریم...قصه های آذربایجان رو بخونید....یا همین هزار و یک شب...همش از دم جادوئه دیگه...


ولی اگه منظور داستانهای «فانتزی» هست...دلیلش اینه که اینجور داستانها تو ایران زیاد رشد نکردن...کمیک استریپ هم نداریم...

البته بعضی داستانهای به نوعی فانتزی هستن...مثل جادوگران سرزمین سایه ها یا سیاره یخی....

این همه آدم با اقتباس از همین هری پاتر این همه چیز نوشتن...خیلیا از اینجور چیزا مینویسن ولی نه چاپ میکنن و نه تبلیغ....وگرنه چرا نداشته باشیم، داریم به چه قشنگی!!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[b][font=Arial]«I am not worriedHarry,» 
said Dumbledore
his voice a little stronger despite
the freezing water
«I am with you.»[/font]  [/b]
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 23:09
نمایش جزئیات
آفلاین
ببخشید برادر ولی لطفاً این بحث دین و سیاست رو وسط نکش.بحث سر اینجا است که ما اصلاً تو فرهنگمون چه قبل از اسلام چه بعدش یک همچین چیزایی نبود.ما اصلا یک همچین چیزهایی با پوست و خونمون اجین نیست.این قضیه برای این به وجود اونده که بقیه خیلی خرافه گرا تر از مان والا مثلا مگه نبود که اون کشیش ورداشته بود کتاب هری پاتر رو سوزونده بود.بعدشم کی گفته ما داستان نویس یا رمان نویس نداریم.بهتر بود می گفتید ما نویسنده هایی که تخیلی می نویسن نداریم.به هر حال یک نگاهی بندازید ببینید چه قشری از جامعه ی ایران هری پاتر یا ارباب حلقه ها رو می خونن.همشون تقریباً همسن من و شمان(البته ما که کوچیک شماییم).با این حساب من نظرم اینه که وقتی نویسندگی به دست نسل ما برسه خودتون شاهد این خواهید بود که یک همچین داستان هایی هم نوشته خواهد شد.
این رو هم اضافه بکنم اگه نوشته های ایرانی به نظر شما خوب نیست نظر خودتون است و شما اگر خوشتون نمیاد لطفاً توهین نکنید.اگر یک خورده در دنیا واقعی سیر بکنید(منظورم به غیر از هری پاتره)اون نوشته ها هم براتون پر معنی میشه.
البته این یک تذکر آیین نامه ای بود نه یک سوءاستفاده از تیریبون
با تشکر

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
در این در گه که گه گه که که و که که شود ناگه
مشو غره بر امروزت که فردایت نه ای آگه
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 20:37
نمایش جزئیات
آفلاین
یکم اینکه شاهنامه بزرگ ترین بخشش پارسی بودنشه. اگر میبینید که مصر یا بسیاری از کشور های دیگه به زبان عربی گفتگو می کنند به این دلیل است که فردوسی نداشتند.
دوم اینکه شاهنامه یک اثر بزرگ هنریه چه تو زمان خودش و چه در زمان حال.
سوم اینکه ما اگه به گذشته مینازیدیم لااقل برای اینکه آبروی گذشتمون رو نبریم تلاش می کردیم که همون آثار رو نگهداری کنیم. ما فقط ادعا میکنیم.
همون طور که دوستان هم گفتند یکی از دلایل اینکه ما نوشته ای مانند هری پاتر و ارباب حلقه ها در زمان حال نداریم اینه که دین ما مخالف جادوگریه. ولی اگر گفتگو سیاسی نشه میخوام بگم که فکر نمیکنم هیچ منافاتی با دین داشته باشه که ما در باره جادوگری داستان بنویسیم. همونطور که فردوسی که یک مسلمان بود نوشت. اگر داستانی در رده ارباب حلقه ها (رده هری پاتر بسیار پایینه) میخواین میتونید ادبیات زرتشتی رو نگاه کنید. نماد ها و اسطوره هایی که در زرتشت هست بسیار بهتر از ارباب حلقه هاست. (بسیاری از نماد های رومی و غربی برگرفته از نماد های ایران باستان و زرتشته).

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
مردن عیب نیست زندگی نکردن عیبه
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 19:22
نمایش جزئیات
آفلاین
اگه منظور از هري پاتر و ارباب حلقه ها جادو و جادوگري كه بايد بگم كي گفته ما نداريم ما اين همه كتاب داريم كه توش پري(جادوگر خوب ) ميره با ديو (جادوگر بد ) مي جنگه ولي اگر منظور اسطوره است كه كاراي خارق العاده انجام بده بازم داريم نمونه اش مثلا سياوش كه به دليل پاكيش (يا همون نيروهاي مثبتش) از وسط آتش رد ميشه و هيچيش نميشه البته همون جور كه زابيني گفته نبايد فردوسي رو با رولينگ مقايسه كرد به نظر من آثار ادبي ما خيلي پخته تر از كتابهايي مثل هري پاتر ما اگر بخواييم ميتونيم هري پاتر هم بنويسيم اما هميشه اين كارها از نظر نويسنده هاي ما يه جوور لوس بازي و گرنه توي همين سايت اونقدر جوونايي هستن كوچكتر از روولينگ كه زيباتر از اون مينويسن هري پاتر بد نيست اما خوب بايد قبول كرد كه پختگي يه اثر ادبي رو نداره به همين دليل نويسنده هاي ما هيچوقت هري پاتر نمي نويسن ....

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
ارادتمند-ساتانيكا ملوني
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 18:19
نمایش جزئیات
آفلاین
خب به نظر من اول از همه ما باید چندتا نکته رو در نظر بگیریم :
اول اینکه به نظر من شاهنامه را نباید با هری پاتر مقایسه کنیم چون شاهنامه یک اثر ادبیه در صورتی که هری پاتر فقط یک کتاب داستانه و در ضمن هدفهای دو نویسنده هم با هم تفاوت عمده ای داره پس کلا نباید کتابای سعدی و حافظ و فردوسی و..... را با هری پاتر مقایسه کنیم .
نکته دوم اینکه فقط ایران که تنها نیست !؟ شما چندتا نویسنده معروف میشناسین که با نوشته هاشون باعث این همه تحول شدن ؟ قاعدتا اگر ا بخوام از آثار ادبی صرف نظر کنیم تعداد این افراد خیلی میاد پایین !؟ به نظر من این فقط یک شانسه که این نویسندگان کجا به دنیا میان چون خیلی از کشورها هستن که مانند ایران چنین داستان نویسهایی رو ندارند .
حالا البته در کنار این چیزا عوامل دیگری هم وجود دارد . مثلا اینکه ما خودمون به نویسنده های خودمون کمتر اهمیت میدیم . همیشه ترجیح میدیم کتابای خارجی بخونیم تا ایرانی و از این چیزا.....
در ضمن مسئله فرار مغزها رو فراموش نکنید

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 18:15
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام به همگي
خيلي خوشحالم كه بعد از مدت طولاني اي دوباره اينجام
شاهنامه كتاب خوبي يه و در دنيا هم كاملا شناخته شده هست هر چند من خيلي باهاش حال نمي كنم
ولي مسئله اينه كه ما به طور كلي در ادبيات داستاني هميشه ضعيف بوديم و بيشتر داستانهاي قبل انقلاب حول و حوش ( نمي دونم با كدوم ح مينويسن ) مبارزات انقلابي بوده و بعدش هم يه سري آدم از صبح تا شب مي شينن پشت ميز يه مشت چرت و پرت مي نويسن و چاپ ميكنن و متاسفانه خيلي هم طرفدار دارن( كه مطمئنا اگر 4 تا كتاب خوب باشه اين جور چيزا اينقدر طرفدار نداشت)
ايراني ها عادت كردن كه هميشه به گذشته مي نازن و هيچ وقت فكر نمكن تو گذشته هر كاري كردن واسه ي زمان خودشون بوده و ديگه گذشته يه كتاب مثل شاهنامه بزرگه اما جز تاريخه نه براي پاسخ گويي به نياز حالا كه حالا شما هم اينو گرفتين و ول نميكنين و اين اشكال بزرگ ايراني هاست مي گردن يه چيزي پيدا مينن و فقط با وراجي براي توجيه انتقادها بهش ميچسبن با اصرار زياد (مثل چال اسكندرون) در حالي كه تاريخ گذشته و تمام شده و ما بايد قبول كنيم كه چيزي نداريم و بايد به فكر چاره بود نه ...
( من نميدونم بعد از ما چي رو ميخوان بگيرن ما كه چيزي نذاشتيم واسه اون بيچاره ها!!!!!!)
:no:

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
آنكه مسئول است، مسئول ساختن، نباي
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 17:35
نمایش جزئیات
آفلاین
من با اکثر نظرات موافقم و باید به این هم توجه بشه که کتابایی که با زبان انگلیسی نوشته می شه با کتابهای فارسی فرق دارن و کتابهای جالب زیادی هم هستن که هیچ وقت ترجمه نمی شن و این یعنی هیچ...

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
دوشیزه اسنیپ اینجا .دوشیزه اسنیپ اونجا .دوشیزه اسنیپ همه جا.
پس پاتر حواست به خودت باشه!
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 16:52
نمایش جزئیات
آفلاین
1 اسلامی بودن کشور ! -نکنه می خواین سر بچه های هاگوارتز هم مثل جوجه های توی کارتون ها روسری بذارن !!!
2 تمایل همه به هجویاتی مثل : داستان های مین مودب پور
3 به کار گیری نیروی تخیل برای داستان های تکراری عشقی
4 احق دانستن افرادی که داستان های تخیلی می خونن
درواقع فرهنگ اشتباه !
ولی اینکه می گین شاهنامه چرت بوده باید بگم که اون در زمان و دوران خودش فوق العاده بوده . ما نمی تونیم رمان خوب بنویسیم چون ایرانی ایرانی رو قبول نداره حتی اگر رولینگ ایرانی بود هر پاتر این قدر محبوب نمی شد .[quote]

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: چرا در" ایران" هری پاتر.ارباب حلقه ها و........... نداریم؟؟؟
ارسال شده در: یکشنبه 25 دی 1384 16:02
نمایش جزئیات
آفلاین
چرا نداریم خوبشم داریم این داستانهای هزارو یک شب چیه, یا داستان و راستان و خیلی از داستانهای دیگه

تنها فرقش با هری پاتر اینکه کسی نمیاد سرمایه گذاری کنه و توی کل دنیا تبلیغش کنه و معروفش کنه

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
من برگشتم