جام آتش!

لوگوی هاگوارتز

رویداد جام آتش

۵ اردیبهشت تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جام آتش

آماده‌اید شاهد یکی از بزرگ‌ترین و نفس‌گیرترین رقابت‌های تاریخ هاگوارتز باشید؟ جام آتش بازگشته، و این‌بار نه‌تنها جادوآموزان برجسته، بلکه چهار گروه افسانه‌ای هاگوارتز در جدالی سهمگین برای کسب افتخار نهایی رو در روی هم قرار می‌گیرند. از ۵ اردیبهشت تا ۲۶ اردیبهشت، همه‌چیز در هاگوارتز رنگ رقابت به خود می‌گیرد؛ جادو، شجاعت، نبوغ و اتحاد به آزمون گذاشته می‌شود و تنها یک گروه می‌تواند قهرمان نهایی لقب بگیرد. تماشاگران عزیز، شما دعوت هستید تا از نزدیک شاهد این ماجراجویی باشید، پست‌ها را بخوانید، از خلاقیت‌ها لذت ببرید و با گروه خود همدل شوید. این فقط یک مسابقه نیست؛ جشن شکوه جادوی ناب است!

مشاهده‌کنندگان این موضوع: 1 کاربر مهمان
پاسخ به: تابلوی اعلانات هاگوارتز
ارسال شده در: سه‌شنبه 20 آبان 1399 11:33
تاریخ عضویت: 1399/05/22
تولد نقش: 1399/05/25
آخرین ورود: جمعه 17 تیر 1401 16:25
از: من بپرس اصیلم اون لخت و پتی مشنگ پرسته نه عیب نداره چیه!
پست‌ها: 117
آفلاین
مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز برگزار می‎کند!
دومین دوره‌ی مسابقات شطرنج جادویی: جام اتحاد!


نحوه تشکیل تیم:

- هر تیم دقیقا متشکل از 4 بازیکن است.
- بازیکنان یک تیم باید حداقل از سه گروه مختلف مدرسه (اسلیترین، ریونکلا، گریفیندور، هافلپاف) باشند.
- محدودیتی برای تعداد تیم‌ها یا ارشد و سال اولی بودن اعضای آن‌ها وجود ندارد.
- برای ثبت نام تیم‌ها، تا پایان روز جمعه 23 آبان، یکی از اعضای تیم باید نام تیم، اسامی بازیکنان و مهره‌ی هریک از آن‌ها را در این تاپیک ارسال کند.

نحوه انجام بازی:

هر بازیکن در طول مسابقه بین دو تیم آ و ب، با یکی از این مهره ها شناخته می‌شود (هر مهره فقط یک بار انتخاب میشود، یکی از مهره‌ها اضافی خواهد بود.)
شاه - وزیر - اسب - فیل - رخ - سرباز

یک تیم شروع کننده بازی است. این تیم با یکی از مهره های خود به یکی از مهره های حریف حمله می‌کند. این دو مهره، دوئل میکنند. مهره بازنده کیش شده و از بازی خارج میشود و نوبت به حریف میرسد. این تیم مراحل بالا را تکرار می‌کند. بازی زمانی به پایان می‌رسد که تمام مهره‌های یک تیم حذف شوند.

مثلا تیم آ شروع کننده بازی است. این تیم در تاپیک مربوط به بازی اعلام می‌کند که قصد حمله با فیل خود به اسب حریف دارد. سپس سوژه‌ای اعلام می‌شود و بازیکن تیم آ که نقش فیل دارد، با بازیکن تیم ب که نقش اسب دارد، با آن سوژه دوئل می‌کنند. هر بازیکنی که در دوئل شکست خورد، مثلا اسب تیم ب، از بازی حذف می‌شود. سپس همین مراحل را تیم ب تکرار می‌کند. یعنی در تاپیک اعلام می‌کند که با یکی از مهره‌های باقیمانده قصد حمله به یک مهره‌ی باقی‌مانده از حریف را دارد و این دو بازیکن دوئل می‌کنند.


خواص مهره‌ها:

شاه: حریف حق حمله به شاه با مهره‌ای غیر از شاه را ندارد. مگر آن که تنها مهره باقی مانده در تیمی که دفاع میکند شاه باشد.
وزیر: در هنگام حمله کردن میتواند همزمان به دو مهره حریف حمله کند. اگر یکی از دو مهره حریف یا هر دو آن ها، نمره بالاتری کسب کنند، فقط وزیر کیش میشود. در غیر این صورت هر دو مهره حریف کیش میشوند.
رخ: می‌تواند به جای هرمهره‌ای که مورد حمله واقع شده وارد دوئل شود. در صورت شکست خودش حذف می‌شود. (مثلا تیم آ به اسب تیم ب حمله کرده. تیم ب می‌تواند بدون اطلاع قبلی، به جای اسب، با رخ دوئل کند.)
اسب: در صورتی که حمله کرده و پیروز شود، اجازه دارد به جای مهره شکست خورده، جفتک انداخته و مهره دیگری را کیش کند.
فیل: در هنگام حمله کردن یک جان اضافه دارد! در صورت مورد حمله واقع شدن یا جفتک خوردن، با اولین شکست کیش میشود. (یعنی فیل اگر یک بار به حریف حمله کرد و شکست خورد، در بازی باقی می‌ماند.)
سرباز: در صورتی که سربازی در یک دوئل برنده شود (چه حمله و چه دفاع) اجازه دارد از بازی خارج شده و بازیکن دیگری از تیم که قبلا حذف شده به همراه مهره خود به بازی بازگردد.


نکات تکمیلی:
* از زمان اعلام سوژه و شروع دوئل، بازیکن‌ها تنها 3 روز فرصت دارند پست خود را ارسال کنند.
* داوری دوئل‌ها توسط هری پاتر انجام می‌شود.
* امکان تعویض بازیکن یا تغییر نقش در طول یک بازی وجود ندارد.

درصورت بروز هرگونه سوال در مورد مسابقه، می‌توانید به این تاپیک و یا پیام شخصی بنده مراجعه کنید.
ویرایش شده توسط ماروولو گانت در 1399/8/20 12:23:28
ویرایش شده توسط ماروولو گانت در 1399/8/20 19:13:45
پاسخ به: تابلوی اعلانات هاگوارتز
ارسال شده در: پنجشنبه 10 بهمن 1398 01:56
تاریخ عضویت: 1398/05/10
تولد نقش: 1398/05/19
آخرین ورود: یکشنبه 12 فروردین 1403 17:18
پست‌ها: 163
آفلاین
برای شرکت توی مسابقه شطرنج جادویی، یک نفر از هر گروه تا آخر روز شنبه تیمشون رو توی تاپیک ارتباط با ناظرین معرفی بکنه.

شطرنج جادویی

قوانین بازی:
هر تیم چهار بازیکن دارد.
هر بازیکن از بین این مهره ها یکی را انتخاب میکند (هر مهره فقط یک بار انتخاب میشود)
شاه - وزیر - اسب - فیل - رخ - سرباز
بازی به صورت نوبتی جریان پیدا میکند.
در هر نوبت تیمی که باید بازی کند، با یکی از مهره های خود به یکی از مهره های حریف حمله میکند. دو مهره ای که درگیر میشوند، دوئل میکنند. مهره بازنده کیش شده و از بازی خارج میشود و نوبت به حریف میرسد.

خواص مهره ها:
شاه: حریف حق حمله به شاه با مهره‌ای غیر از شاه را ندارد. مگر آن که تنها مهره باقی مانده در تیمی که دفاع میکند شاه باشد.
وزیر: در هنگام حمله کردن میتواند همزمان به دو مهره حریف حمله کند. اگر یکی از دو مهره حریف یا هر دو آن ها، نمره بالاتری کسب کنند، فقط وزیر کیش میشود. در غیر این صورت هر دو مهره حریف کیش میشوند.
رخ: می‌تواند به جای هرمهره‌ای که مورد حمله واقع شده وارد دوئل شود.
اسب: در صورتی که حمله کرده و پیروز شود، اجازه دارد به جای مهره شکست خورده، جفتک انداخته و مهره دیگری را کیش کند.
فیل: در هنگام حمله کردن یک جان اضافه دارد! در صورت مورد حمله واقع شدن یا جفتک خوردن، با اولین شکست کیش میشود.
سرباز: در صورتی که سربازی در یک دوئل برنده شود (چه حمله و چه دفاع) اجازه دارد از بازی خارج شده و بازیکن دیگری از تیم که قبلا حذف شده به همراه مهره خود به بازی بازگردد.

بازی هنگامی پایان میابد که تمام مهره های یک تیم حذف شوند.


نحوه داوری:
هر گروه یک داور معرفی میکند. داور میتواند جزء بازیکنان تیم نیز باشد.
برای هر دوئل، دو داور از گروه هایی که درگیر دوئل نیستند، به پست برتر رای میدهند. در صورتی که رای دو داور مختلف بود، داور سوم که از پیش معرفی شده و بدون گروه است برنده را تعیین میکند.

زمان بندی بازی ها:
با پایان هر مرحله، داورها 24 ساعت برای اعلام رای فرصت دارند. تیم ها از زمان اعلام نتایج مرحله تا ساعت 12 ظهر روز بعد فرصت دارند حرکت خود را انتخاب کنند. بازیکن‌های درگیر، مجموعا 3 روز فرصت دارند پست خود را ارسال کنند.
مثال:
روز اول: انتخاب حرکت تیم اول
از آغاز روز دوم تا پایان روز چهارم (ساعت 00:00:00): ارسال پست‌های دوئل
روز پنجم (تا ساعت 00:00:00): مهلت داوری
از اعلام نتایج تا ساعت 12:00:00 روز ششم: انتخاب حرکت تیم دوم
از زمان انتخاب حرکت تیم دوم (حداکثر ساعت 12:00:00 روز ششم) تا پایان روز هشتم: ارسال پست‌های دوئل


هشدار: در هنگام تشکیل تیم توجه داشته باشید که مهلت هر بازیکن در یک دوئل تنها سه روز است و تا پایان بازی امکان تعویض بازیکن وجود ندارد.

پ.ن:ایده و طرح مسابقات شطرنج جادویی از رابستن لسترنج بوده؛ با تشکر از ایشون.
ارباب...ناراحت شدید؟

تابلوی اعلانات هاگوارتز
ارسال شده در: پنجشنبه 10 بهمن 1398 01:22
تاریخ عضویت: 1398/05/10
تولد نقش: 1398/05/19
آخرین ورود: یکشنبه 12 فروردین 1403 17:18
پست‌ها: 163
آفلاین
از این به بعد اطلاعیه های انجمن قلعه اینجا قرار می گیرد.




ارباب...ناراحت شدید؟