مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز برگزار میکند!
دومین دورهی مسابقات شطرنج جادویی: جام اتحاد!
نحوه تشکیل تیم:
- هر تیم دقیقا متشکل از 4 بازیکن است.
- بازیکنان یک تیم باید حداقل از سه گروه مختلف مدرسه (اسلیترین، ریونکلا، گریفیندور، هافلپاف) باشند.
- محدودیتی برای تعداد تیمها یا ارشد و سال اولی بودن اعضای آنها وجود ندارد.
- برای ثبت نام تیمها، تا پایان روز جمعه 23 آبان، یکی از اعضای تیم باید نام تیم، اسامی بازیکنان و مهرهی هریک از آنها را در
این تاپیک ارسال کند.
نحوه انجام بازی:
هر بازیکن در طول مسابقه بین دو تیم آ و ب، با یکی از این مهره ها شناخته میشود (هر مهره فقط یک بار انتخاب میشود، یکی از مهرهها اضافی خواهد بود.)
شاه - وزیر - اسب - فیل - رخ - سرباز
یک تیم شروع کننده بازی است. این تیم با یکی از مهره های خود به یکی از مهره های حریف حمله میکند. این دو مهره، دوئل میکنند. مهره بازنده کیش شده و از بازی خارج میشود و نوبت به حریف میرسد. این تیم مراحل بالا را تکرار میکند. بازی زمانی به پایان میرسد که تمام مهرههای یک تیم حذف شوند.
مثلا تیم آ شروع کننده بازی است. این تیم در تاپیک مربوط به بازی اعلام میکند که قصد حمله با فیل خود به اسب حریف دارد. سپس سوژهای اعلام میشود و بازیکن تیم آ که نقش فیل دارد، با بازیکن تیم ب که نقش اسب دارد، با آن سوژه دوئل میکنند. هر بازیکنی که در دوئل شکست خورد، مثلا اسب تیم ب، از بازی حذف میشود. سپس همین مراحل را تیم ب تکرار میکند. یعنی در تاپیک اعلام میکند که با یکی از مهرههای باقیمانده قصد حمله به یک مهرهی باقیمانده از حریف را دارد و این دو بازیکن دوئل میکنند.
خواص مهرهها:
شاه: حریف حق حمله به شاه با مهرهای غیر از شاه را ندارد. مگر آن که تنها مهره باقی مانده در تیمی که دفاع میکند شاه باشد.
وزیر: در هنگام حمله کردن میتواند همزمان به دو مهره حریف حمله کند. اگر یکی از دو مهره حریف یا هر دو آن ها، نمره بالاتری کسب کنند، فقط وزیر کیش میشود. در غیر این صورت هر دو مهره حریف کیش میشوند.
رخ: میتواند به جای هرمهرهای که مورد حمله واقع شده وارد دوئل شود. در صورت شکست خودش حذف میشود. (مثلا تیم آ به اسب تیم ب حمله کرده. تیم ب میتواند بدون اطلاع قبلی، به جای اسب، با رخ دوئل کند.)
اسب: در صورتی که حمله کرده و پیروز شود، اجازه دارد به جای مهره شکست خورده، جفتک انداخته و مهره دیگری را کیش کند.
فیل: در هنگام حمله کردن یک جان اضافه دارد! در صورت مورد حمله واقع شدن یا جفتک خوردن، با اولین شکست کیش میشود. (یعنی فیل اگر یک بار به حریف حمله کرد و شکست خورد، در بازی باقی میماند.)
سرباز: در صورتی که سربازی در یک دوئل برنده شود (چه حمله و چه دفاع) اجازه دارد از بازی خارج شده و بازیکن دیگری از تیم که قبلا حذف شده به همراه مهره خود به بازی بازگردد.
نکات تکمیلی:
* از زمان اعلام سوژه و شروع دوئل، بازیکنها تنها 3 روز فرصت دارند پست خود را ارسال کنند.
* داوری دوئلها توسط هری پاتر انجام میشود.
* امکان تعویض بازیکن یا تغییر نقش در طول یک بازی وجود ندارد.
درصورت بروز هرگونه سوال در مورد مسابقه، میتوانید به
این تاپیک و یا پیام شخصی بنده مراجعه کنید.
ویرایش شده توسط ماروولو گانت در 1399/8/20 12:23:28
ویرایش شده توسط ماروولو گانت در 1399/8/20 19:13:45