جادوگران جادوگران | نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر
خانه خانه انجمن‌ها انجمن‌ها کلاه گروهبندی کلاه گروهبندی تازه‌ها تازه‌ها بیشتر بیشتر ورود ورود
کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!
آنلاین‌ها
کارت قورباغه شکلاتی
شبکه پرواز
×

کمک می‌خوای؟ از هری بپرس!

تصویر تغییر اندازه داده شده
×

آنلاین‌ها

49 کاربر(ها) آنلاین هستند (38 کاربر(ها) در حال مرور انجمن هستند)
46
مهمانان
3
اعضا
×

کارت قورباغه شکلاتی

کارت قورباغه شکلاتی

پرافتخارترین اعضای سایت جادوگران

×

شبکه پرواز

گالیون‌ و انرژی‌ جادویی خود را خرج کنید در: خرید چوبدستی از چوبدستی گستران و اجرای طلسم در اخگرهای نقره‌ای | آموزش اجرای سپر مدافع یا مهاجم در دخمه خاطرات | خرید جاروی پرنده از هفت دسته جارو | خرید خوراکی و کالا از زوپس مارکت جادوگران | خرید معجون از معجون‌سرای پاتیل‌طلا | خرید اقلام شوخی از شوخی‌کده فارس د ماره | درمان یا پیشگیری از بیماری در شفاخانه مرداب زیرین | فعالیت در رسانه‌های ویدئویی، تصویری، صوتی و متن‌کوتاه‌ جادوگران با خرید اشتراک جادوگران پلاس
wand

پیام امروز

wand
هاگوارتز وحشی!

هاگوارتز وحشی!

بردلی 1405/03/23 03:30  97 خواندن  بدون نظر 
جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

جدال‌ها در کوچه‌ی دیاگون!

ایزابل مک‌دوگال 1405/03/09 03:30  176 خواندن  بدون نظر 
یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

یار جدید سوروس اسنیپ که خواهد بود؟

تلما هلمز 1405/03/02 03:30  294 خواندن  بدون نظر 
اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

اثبات وفاداری یا نجات جان خود؟

ایزابل مک‌دوگال 1405/02/30 03:30  281 خواندن  بدون نظر 
پیوندشان مبارک!

پیوندشان مبارک!

آکی سوگیاما 1405/02/27 03:30  352 خواندن  7 نظر(ها) 
آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

آشنایی با گشنه در نت: افسانه‌ی قدرتمندترین شکلک

مرگ 1405/02/26 03:30  255 خواندن  1 نظر 
مشاهده‌کنندگان این تاپیک: 1 کاربر مهمان
Re: چگونه یک کتاب تخیلی مثل هری پاتر را بخوانیم یا ترجمه کنیم یا بنویسمش
ارسال شده در: سه‌شنبه 29 اسفند 1385 00:08
نمایش جزئیات
آفلاین
چگونه کتابی مثل کتاب هر پاتر بخوانیم ؟
مثل یک بچه خوب. با دقت. محو در داستان.
چگونه ترجمه کنیم ؟
اول به کلاس زبان باید رفت ، جور دیگر باید دید. ( ابرفورث سپهری (
در ترجمه نباید مثل خانم اسلامیه این هم سانسور کرد.
اما برای نوشتن کتابی مانند کتاب هری پاتر :
مهمترین چیز برای شروع ، هدفه.
هدف برای نوشتن کتاب.
پول دراوردن.
سرگرمی ملت.
مشهور شدن.
آموختن آموخته های خود به دیگران.
بیان احساسات درونی در قالب داستان.
و ...
اما بهترینش ، نوشتن برای خود و خدای خود است.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
تصویر تغییر اندازه داده شده
Re: چگونه یک کتاب تخیلی مثل هری پاتر را بخوانیم یا ترجمه کنیم یا بنویسمش
ارسال شده در: دوشنبه 28 اسفند 1385 19:57
نمایش جزئیات
آفلاین
نقل قول:

LINDA نوشته:
فکر نمی کنم داستان نوشتن خیلی سخت باشه ولی داستانی مثل داستان هری پاتر ، ماندگار و جاودانه مطمئنا به فکر ، ذوق و تخیل احتیاج داره . باید اول مخاطب رو شناخت و دید که اون چی می طلبه بعد با توجه به نیاز فکر رو به کار گرفت
یه نکته مهم !!! باید از اتفاقات کچیک درس گرفت و استفاده کرد باید تیز بین بود


البته من از اینکه از خودم تعریف کنم بدم میاد ولی من داستان های زیادی نوشتم و حقا داستان های قشنگی هم شده که ضعیف ترین اون ها همون فن فیکشن هری پاتر به اسم هری پاتر و طلسم نابخشودنیه که ممکنه بعضی از هری پاتر دوستان خونده باشنش !
می خوام به لیندای عزیز بگم که داستان نوشتم هر گز کار آسونی نیست و به خاطر همین من در اواسط نوشتن ششمین داستانم از نوشتن و داستان نویسی زده شدم ! هنوز هم دوباره شروع به کار نکردم . در ضمن یکی از کمترین چیز هایی که داستان نویسی لازم داره دقت در اتفاقات کوچیکه چون باعث میشه خواننده داستان را خسته کننده بدونه ... البته این ها را فقط بر حسب تجربه میگم .... من رو ببخشید اگر پام رو از گلیمم دراز تر کردم ...

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
هلگا معتقد بود ...
« هوش و علم ، شجاعت و غلبه بر ترس و حتی نجابت و وقار به وسیله سختکوشی قابل دسترسیه ! »


تصویر تغییر اندازه داده شده






A Never Ending Story ...
Re: چگونه یک کتاب تخیلی مثل هری پاتر را بخوانیم یا ترجمه کنیم یا بنویسمش
ارسال شده در: شنبه 19 اسفند 1385 02:55
نمایش جزئیات
آفلاین
برای خوندن یه کتاب تخیلی که فقط کافی فکرمونو به دست نویسنده بسپاریم و سعی کنیم تمام موقعیت ها رو تجسم کنیم.
اما نوشتن....
به نظر من نوشتن اصلا کار ساده ای نیست. ما شاید اینجا بتونم نمایشنامه های کوتاه رو توی رول پلیینگ بنویسیم، ولی فکر می کنم نویسنده های بزرگ مثل رولینگ، مایکل کرایکتون، دن براون و .... به جز تخیل قوی و توانایی داستان پردازی ، از متدهای مهندسی تو کاراشون استفاده می کنن. یعنی یک داستانی که با ده ها و صدها نکته و شخصیت و رمز و راز باید جمع و جور بشه و حداقل تناقض رو هم داشته باشه.

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
نارنجی رو بخاطر بسپار!

طنز نویسی به موجی از دیوانگی احتیاج داره...

چه کسی بود صدا زد : لارتن!؟
Re: چگونه یک کتاب تخیلی مثل هری پاتر را بخوانیم یا ترجمه کنیم یا بنویسمش
ارسال شده در: جمعه 18 اسفند 1385 23:33
نمایش جزئیات
آفلاین
فکر نمی کنم داستان نوشتن خیلی سخت باشه ولی داستانی مثل داستان هری پاتر ، ماندگار و جاودانه مطمئنا به فکر ، ذوق و تخیل احتیاج داره . باید اول مخاطب رو شناخت و دید که اون چی می طلبه بعد با توجه به نیاز فکر رو به کار گرفت
یه نکته مهم !!! باید از اتفاقات کچیک درس گرفت و استفاده کرد باید تیز بین بود

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
به تعداد شب ها روز وجود دارد ،
و طول شب ها و روز ها هم در چرخه یک سال مساوی است.
حتی سعادتمند ترین ز ندگی ها هم نمی تواند ?
Re: چگونه یک کتاب تخیلی مثل هری پاتر را بخوانیم یا ترجمه کنیم یا بنویسمش
ارسال شده در: جمعه 18 اسفند 1385 00:14
نمایش جزئیات
آفلاین
باید زیاد کتاب بخونه وتوی جامعه کمی روداری خوبه و قدرت تخیل زیادداشته باشه وهمیشه کتاب تخیل و فیلمهای زیاد نگاه کنه تا بتونه شخصیت درست کنه.

:oops:

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
[b][size=medium][color=0000FF][font=Arial]واقعا کی جوابگوی تصمی�
Re: چگونه یک کتاب تخیلی مثل هری پاتر را بخوانیم یا ترجمه کنیم یا بنویسمش
ارسال شده در: پنجشنبه 17 اسفند 1385 22:31
نمایش جزئیات
آفلاین
سلام . از نظر من داستان نوشتن خيلي آسونه ولي داستان خوب نوشتن يه كمي سخته زيرا :
1- چون تخيل مي خواهد .
2- ذوق فكري مي خواهد .
3- و خيلي چيز هاي ديگر .
ارادتمند شما فرگوس فينيگان

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
شناسه قبلي من
هرگز یک اژدهای خفته را قلقلک ندهید .
Re: چگونه یک کتاب تخیلی مثل هری پاتر را بخوانیم یا ترجمه کنیم یا بنویسمش
ارسال شده در: پنجشنبه 17 اسفند 1385 20:31
نمایش جزئیات
آفلاین
با سلام
به نظر من کلا باید داستان زیاد خوند تا آدم بتونه داستان نویس بشه بعد در هر داستانی باید شخصیتها و جا و مکان رو بشناسه بعد (تو داستان تخیلی که این خیلی سخته چون آدم باید شخصیت بسازه )
داستان رو آروم آروم رو کاغذ بیاره طوری داستان رو پیش ببره که هنگ نکنه

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: چگونه یک کتاب تخیلی مثل هری پاتر را بخوانیم یا ترجمه کنیم یا بنویسمش
ارسال شده در: پنجشنبه 17 اسفند 1385 01:20
نمایش جزئیات
آفلاین
به نظر من باید کتابهای تخیلی زیادی بخونی تا فکر خودت هم به کار بیفته و و همینطور علاوه بر تخیلاتت بتونی علاقه زیادی به اینکار داشته باشی چون علاقه باعث میشه که تخیلت فوران بشه درسته شاید اول خوب در نیاد ولی بعد از یه خورده تمرین مطمئن باش چیز توپی میشه

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
کاشکی یه روز باهم سوار قایق می شدیم
دور از نگاه ادما هردوتا عاشق میشدیم
Re: چگونه یک کتاب تخیلی مثل هری پاتر را بخوانیم یا ترجمه کنیم یا بنویسمش
ارسال شده در: پنجشنبه 17 اسفند 1385 00:22
نمایش جزئیات
آفلاین
در مورد خواندن کتابی مثل کتابای هری به نظر من فرمول خاصی نداره فقط یه اصل داره اصلی که به نظر من از فاکتور تخیل هم مهمتره چون به تبعش تخیل هم بوجود میاد اونم:علاقه است.
وقتی به چیزی علاقه داشته باشی سعی میکنی که به تبعش لوازم لازمش هم در خودت بوجود بیاری مثلا اینقدر غرق کتاب میشی که انگار نه انگار که داری کتاب میخونی بلکه انگار داری با پاور دی وی دی فیلم میبینی همه چیز بوضوح در درونت جان میگیره/اصلا کلا کتاب بیشتر از هر چیز دیگه ای ذهن و تخیل را سامان میده بزارید مقایسه کنم:
وقتی تلوزیون میبینیم ذهنمون فعالیت بسیار کمی داره و اگر دقت کنید میبینید که یه حالت خلسه به ادم دست میده و چون انسان راحت طلب هست ممکنه در شبانه روز ساعتها پای تلوزیون باشه چون هم تصویر داری هم صدا.
وقتی رادیو گوش میدی یکی از فاکتورا یعنی صدا را داری ولی تصویر نداری که ذهنت مجبور میشه یک تصویر تخیلی بسازه یعنی فعالیت نصفه نیمه ای داره ولی وقتی کتاب میخونی نه صدا داری نه تصویر فقط خودتی و به عبارتی یک ذهن زیبا!
در مورد نوشتن کتاب هم باید بگم بنظر من چیزی نیست که بخواهی اکتسابی بدستش بیاری ببینید مثل فوتبال بازی کردن اگه کسی به فوتبال علاقه نداشته باشه ور مجبورش کنی چند سال هم 24 ساعت تمرین کنه 100% فوتبالو یاد میگیره ولی امکان نداره رونالدینیو بشه!و اگه بخواهیم بکتاب نوشتن تعمیمش بدیم باید بگیم ممکنه نویسنده بشه ولی بهیچ وجه رولینگ نخواهد شد!

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
Re: چگونه یک کتاب تخیلی مثل هری پاتر را بخوانیم یا ترجمه کنیم یا بنویسمش
ارسال شده در: چهارشنبه 16 اسفند 1385 20:41
نمایش جزئیات
آفلاین
برای نوشتن یه کتاب تخیلی نیاز به خوندن کتابهای تخیلی دیگه داری تا بتونی ذهن خودت رو تقویت کنی و در ضمن اول داستان بی معنا یا کوچیک هست اما اگر روش کار کنی می تونی یه کتاب بزرگ بنویسی

افرادی که لایک کردند

اولین لایک را ثبت کن!
گزیده ای از برداشتهایم...
جوانا کاتلین رولینگ،بعد از نوشتن کتاب هری پاتر و ?