هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان داستان های شگفت انگیز هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل


در حال دیدن این عنوان:   2 کاربر مهمان





پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
پیام زده شده در: ۲۰:۵۳:۳۴ یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

هافلپاف، مرگخواران

رکسان ویزلی


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۳:۱۳:۴۳ پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
آخرین ورود:
۶:۱۲:۳۱ شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸
گروه:
کاربران عضو
هافلپاف
ایفای نقش
ناظر انجمن
مرگخوار
پیام: 141
آفلاین
سلام ارباب. خوبین ارباب؟
میشه اینو واسمون نقد کنین ارباب؟


سلام خالی!

بله...می شه...شد!
نقد پست شما ارسال شد.


ویرایش شده توسط لرد ولدمورت در تاریخ ۱۳۹۸/۶/۱۱ ۱۶:۵۰:۴۱

رکسان خالی... خالی خالی! بدون ویزلی!

تصویر کوچک شده




پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
پیام زده شده در: ۱۷:۳۵:۵۱ یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

گریفیندور

آستریکس


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۲۰:۱۹ شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
آخرین ورود:
۲۳:۱۶:۱۲ جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸
از شبانگاه توی سایه ها.
گروه:
ایفای نقش
کاربران عضو
گریفیندور
پیام: 142
آفلاین


پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
پیام زده شده در: ۲۲:۴۷:۳۳ شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸

اسلیترین، مرگخواران

لرد ولدمورت


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۵:۳۹ سه شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶
آخرین ورود:
۲۳:۵۲:۳۲ جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸
از ما گفتن...
گروه:
کاربران عضو
اسلیترین
ناظر انجمن
مرگخوار
ایفای نقش
پیام: 5582
آفلاین
نقل قول:
لطفا اینو برای مادر سالخوردت نقد میکنی؟
مامان، شما در اوج جوانی و نشاط می باشید!


بررسی پست شماره 160 زمان برگردان مرگخواران، مامانمون:


نقل قول:
_پیشنهاد می کنیم نظر بچه را بپرسید.
نفر قبلی چقدر خوب بوده، چقدر راه حل های خوبی داده، چقدر خوب پستش رو تموم کرده. لذت بردم!
شما هم بهترین راه حل رو انتخاب کردین. موقع ادامه دادن سوژه ها همیشه مجبور به انتخاب هستیم. چیزی که باید بهش توجه کنیم اینه که کدوم مسیر در درجه اول جالب تر و در درجه دوم طولانی تره. چون ممکنه سوژه ای جالب باشه، ولی سریع تموم بشه و نشه کاری باهاش کرد. اگه مسیری پیدا بشه که کمی کمتر جالب باشه، ولی قابل ادامه دادن باشه، مفید تره. این مسیر هم جالبه و هم می شه ادامه دادش.


نقل قول:
دامبلدور شیشه شیرش را به کناری پرتاب کرد و به لرد زل زد.
جلب توجه دامبلدور با این کلمه، حرکت جالبی بود و بعد از اون، استفاده از کلمه اعتماد، هم به همون اندازه جالب بود.

شما سوژه رو کمی پیش بردین، ولی تمرکزتون روی شخصیت دامبلدور بوده. کل پست برای این نوشته شده که با توجه به ویژگی های شخصیتی دامبلدور سوژه رو پیش ببریم. این تمرکز روی یک شخصیت، باعث می شه پیخ و خم هاش رو بهتر ببینیم و راحت تر بتونیم تصمیم بگیریم که تو همچین موقعیتی، چه استفاده ای ازش بکنیم.


نقل قول:
چشم های دامبلدور از پشت عینک هلالی شکل کوچکش درخشیدند. از ته دل انگیزه داشت که بگوید به در و دیوار اعتماد کامل دارد!
پایان ناتمام پست، کاملا ترغیب کننده اس. نفر بعدی می تونه تصمیم بگیره که دامبلدور حرف بزنه یا نه...چی بگه...یا حرف نزنه و لرد همچنان به تلاشش ادامه بده.
این "دادن حق انتخاب" ترفند خیلی خوبی برای تشویق خواننده ها به ادامه دادنه.


شما طنز خیلی خوب و قوی ای دارین که جاش کمی توی این پست خالی بود. ولی از نظر داستانی، سوژه خوب پیش رفته.


پست کوتاهی بود. حرف زیادی هم برای گفتن وجود نداره. به عنوان یه پست معمولی، قابل قبول بود.


زیر سایه یارانمان این شکلی شدیم!


پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
پیام زده شده در: ۱۷:۵۹:۱۰ جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸

جودی جک نایفold


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۱:۴۰:۴۴ شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
آخرین ورود:
۱۵:۳۱:۳۶ چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸
از هـᓄـیــטּ ᓗـوالیـ جهنـᓄـ...
گروه:
کاربران عضو
پیام: 91
آفلاین
ارباب... بلا... سلام!
یه نقد میخوام!



فرهنگستان خانه ریدل


...You must believe me to exist
...wait
God is busy
?Can i help you

***
آری، آن روز چو می رفت کسی
داشتم آمدنش را باور
من نمی دانستم
معنیِ «هرگز» را
تو چرا بازنگشتی دیگر؟


پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
پیام زده شده در: ۱۶:۵۹:۳۴ جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸

اسلیترین، مرگخواران

مروپ گانت


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۶:۲۸ شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
آخرین ورود:
۱۵:۰۱:۴۱ شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸
از زیر سایه عزیز مامان
گروه:
کاربران عضو
مرگخوار
اسلیترین
ایفای نقش
پیام: 113
آفلاین
سلام عزیز مامان.

لطفا اینو برای مادر سالخوردت نقد میکنی؟




پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
پیام زده شده در: ۱۵:۰۷:۴۷ پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸

اسلیترین، مرگخواران

لرد ولدمورت


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۵:۳۹ سه شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶
آخرین ورود:
۲۳:۵۲:۳۲ جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸
از ما گفتن...
گروه:
کاربران عضو
اسلیترین
ناظر انجمن
مرگخوار
ایفای نقش
پیام: 5582
آفلاین
سلام رکسان خالی!


بررسی پست شماره 1507 خاطرات مرگخواران، رکسان ویزلی:


نقل قول:
چند روزی بود که وارد خونه ریدل شده بود، ولی هنوز نتونسته بود اونجا رو خونه خودش بدونه. قبل از این، توی خونه گریمولد زندگی میکرد. جایی که اعضاش چپ و راست همدیگه رو در آغوش میگیرفتن و به همدیگه عشق می ورزیدن. انتظار نداشت اینجا هم همونجور باشه، ولی انتظار این رفتارا رو هم از مرگخوارا نداشت.
شروع پست برای یه پست جدی زیادی ناگهانی بود. توضیحات هم خیلی سریع پیش رفتن. یه مقدمه سریع نوشته شده، ولی این وسط احساساتی وجود داره که باید توضیح داده بشه.
جمله های پست جدی مهم هستن. باید تاثیر بذارن. یکی از اشتباهاتی که خیلیا مرتکب می شن اینه که به بار طنز پشت جمله ها توجه نمی کنن. یه طنز تلخی هست که می شه وارد پست جدی کردش...ولی این طنز پنهانی که من می گم، برای پست جدی مناسب نیست. این جا جمله "چپ و راست همدیگه رو در آغوش می گرفتن و به همدیگه عشق می ورزیدن" همچین حالتی داره.

توضیحات ناقصه. گفته انتظار همچین رفتارایی از مرگخوارا نداشت...ول توضیح نداده که چه رفتاری باهاش شده. توضحی که داده شده، یکی دو خط پایین تره...و اون جا برای اون توضیح کمی دیره. اول باید توضیح داده می شد و بعد می گفت که انتظار این رفتارا رو نداشته. یا مثلا یکی جواب سلامشو نمی داد و بعد توضیح می داد که دلیلش اینه؛ که در این صورت هم اشتباه بود. هم از نظر منطقی و هم از نظر سیاه نویسی.
چون این ارتش و این مرگخوارا قبل هم ویزلی داشتن...خیلی هم قبولشون داشتن. پرسی ویزلی، رز ویزلی، هوگو ویزلی... آریانا دامبلدور هم دارن. نمی شه اینا رو ندیده گرفت و گفت مرگخوارا صرفا به دلیل ویزلی بودن یه مرگخوار دیگه تحویلش نمی گیرن.


انتخاب "بچه" برای حرف زدن، انتخاب خیلی خوبی بود. شکل حرف زدنش خیلی قشنگ و معصومانه بود. لحن و طرز حرف زدنش، جدیت پست رو از بین نبرده...چون یه حالت تلخی داره.


نقل قول:
یه گوشه نشست و زانوشو بغل گرفت. بغض کرده بود، ولی با خودش فکر کرد، اون دیگه بچه نبود. یه مرگخوار بود. باید قوی تر میشد... ولی نتونست. بغضش ترکید و بی صدا، شروع به گریه کرد.
گفته بچه نبود...ولی رفتارش خیلی بچگانه بود. اینو باید کمی ملایم تر می کردی. اولا دلایل بیشتری برای گریه بهش می دادی و دوما حالت گریه شو کمی بزرگانه تر می کردی. به این شکل نمی شد.


نقل قول:
- پس سفیدا اینجوری ابراز علاقه کردن میشن؟ خیلی طول میکشه تا سیاه رفتار کردن بشی؟
اصل ایده پست اشکال داره.
سیاها رو آدمای خشن و بی احساس و بد فرض کرده. سیاها هم آدمن...احساس دارن. بین سیاها هم خوب و بد پیدا می شه. شما دیگه کلا ربات فرضشون کردین...کسایی که همدیگه و دیگران رو دوست ندارن. عشق نمی ورزن. در آغوش نمی گیرن.
این درست نیست. سیاها عاشق می شن...بچه دارن. خانواده دارن. می تونن همدیگه رو و دیگران رو دوست داشته باشن. تو کتاب و تو سایت اینجوریه. حتی اگه دقت کنین آریانا خیلی وقتا به دامبلدور ابراز علاقه می کنه. چون برادرشه. دیگه از اون سفید تر که نداریم.


نقل قول:
رکسان میدونست خیلی طول میکشه، ولی فعلا تصمیم داشت جوابی نده و فقط از این آغوش گرمی که مدتها ازش دور مونده بود، لذت ببره.
آخرش بدون توجه به سوژه و داستان، خوب بود.


پست، برای جدی بودن، کمی با عجله پیش رفته. یه ذره توضیح لازم داره. یه ذره منطق بیشتر. ولی طرز نگاهت خیلی قشنگه. احساس کافی رو برای نوشتن پست جدی داری. همین مورد می تونه کمبود جمله های خاص و متفاوت رو جبران کنی. چون یکی از این دو تا حتما باید باشن. یا جمله های قوی و خاص...و یا احساسات و زاویه دید متفاوت.


برو رکسان خالی!


زیر سایه یارانمان این شکلی شدیم!


پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
پیام زده شده در: ۱۳:۴۵:۵۷ پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸

هافلپاف، مرگخواران

رکسان ویزلی


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۳:۱۳:۴۳ پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
آخرین ورود:
۶:۱۲:۳۱ شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸
گروه:
کاربران عضو
هافلپاف
ایفای نقش
ناظر انجمن
مرگخوار
پیام: 141
آفلاین
سلام ارباب. خوبین ارباب؟
خیلی سعی کردم اینــو نیارم واسه نقد تا رول دوئلمو بیارم ولی نتونستم. آخرین رول جدی مو خیلی وقت پیش نوشتم. خواستم ببینم چطور شده.


رکسان خالی... خالی خالی! بدون ویزلی!

تصویر کوچک شده




پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
پیام زده شده در: ۱۵:۵۳:۰۱ دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸

اسلیترین، مرگخواران

لرد ولدمورت


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۵:۳۹ سه شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶
آخرین ورود:
۲۳:۵۲:۳۲ جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸
از ما گفتن...
گروه:
کاربران عضو
اسلیترین
ناظر انجمن
مرگخوار
ایفای نقش
پیام: 5582
آفلاین
سلام ئلا!

بررسی پست شماره 226 فرهنگستان ریدل، ئلا روزیه:


نقل قول:
دامبلدور با جیبای پر از مهر و عطوفت دم در وایساده بود
شما ایده های خیلی خوبی دارین. همین جیب های پر از مهر و عطوفت، خیلی خوب بود. رو اینا می شه بیشتر تاکید کرد. می شه بیشتر توضیح داد. که مثلا مهر و عطوفتش از جیباش می ریزه بیرون و جمعشون می کنه یا مجبور می شه دنبالشون کنه.
ولی این مال وقتیه که هدف دیگه ای نداشته باشیم. این جا داشتیم. این جا فقط می خواستیم دامبلدور رو وارد سالن کنیم.


نقل قول:
دامبلدور با جیبای پر از مهر و عطوفت دم در وایساده بود و منتظر بود کراب بره اونور، درو براش باز کنه و ردای بنفش ماه و ستاره ایشو ازش بگیره و به یه ماساژ مجانی دعوتش کنه. تو همین افکار با عشق و محبتش بود که با صدای به هم کوبیده شدن در، از جا پرید.
این توضیحا خوب بودن. انتظاری که دامبلدور داشت، توصیف رداش اون وسط...فقط کلمات "عشق و محبت" اضافه بود. به نظر من بهتر بود حذف می شد.


نقل قول:
- کی بود؟
- چی بود؟
- چی می خواست؟

اما کراب هنوز تو شُک بود و اهمیتی به سیل سوالای مرگخوارا نمی داد.
سالن مال کرابه. فقط خود کراب توشه. به نظر من مرگخوارا رو نباید توی سالن تصور کنیم. چون خودشون قراره مشتری باشن(دیدم که تو پست قبلی هم همینجوری نوشته شده). این مورد به نظر من باید در ادامه(پست های بعدی) اصلاح بشه.


نقل قول:
اما کراب هنوز تو شُک بود و اهمیتی به سیل سوالای مرگخوارا نمی داد. باید تصمیم درستی می گرفت. سالنش هیچ درآمدی نداشت و دامبلدور اولین مشتریش بود. از طرفیم اگه دامبلدور از اونجا خوشش میومد، بقیه ی محفلیام میرفتن اونجا. اما مشکلی وجود داشت. مهر و عطوفت!
نیمه اولش زیادی ساده بود...و نیمه دومش کمی مبهم. افکار کراب رو می شد کمی پیچیده تر کرد. در مورد نیمه دوم، من متوجه نشدم که مشکل چیه...کمی توضیح لازم داشت که مثلا کراب نمی خواست سالنش پر از مهر و عطوفت بشه.


نقل قول:
همونطور که به در تکیه داده بود، رژ بنفش تیره ش، که برای مواقع حساس بود رو، از جیبش در آورد.
خیلی خوب بود. این که کراب چپ و راست و با دلیل و بی دلیل رژ بزنه یا آرایش کنه خوب نیست. ولی این که از این سوژه برای بیان موقعیت استفاده بشه، خیلی خوبه. این که کراب برای هر احساس یا موقعیتی رژ مخصوصی داشته باشه خیلی خوبه.


نقل قول:
دامبلدور هم زمان که مهر و عطوفتای توی جیبش رو به اطراف پخش می کرد، رابستن رو کنار زد و وارد سالن مد و زیبایی کراب شد.
این دقیقا همون چیزی بود که اول پست گفتم. چقدر خوبه که مثل هم فکر می کنیم!
سوژه ها رو همینجوری باید گرفت و جایی که لازمه اغراق کرد، جایی که لازمه، شخصیت رو تا حدی که قابل قبول باشه تغییر داد، جایی که لازمه خلاقیت به خرج داد و حتی منطق و قوانین طبیعت و فیزیک رو هم کنار گذاشت. همین تفاوت ها باعث می شه کیفیت پستمون بالا بره.


سعی کردین ئلای خلاصه ای باشین...پست طولانی نبود. خسته کننده نبود. ولی با توجه به محتواش، بازم می تونست کوتاه تر باشه.

سوژه رو اصلا پیش نبردین. که این کار خیلی خوبیه. وقتی موقعیتش هست و می تونیم بدون پیش بردن سوژه بنویسیم، بهتره این کار رو انجام بدیم.

از سوژه های شخصیت ها می تونین خوب استفاده کنین. اینو تو شخصیت دامبلدور و کراب پستتون دیدیم. در مورد بقیه شخصیت ها هم همینجوری فکر کنین.


ما بریم این مرگخوارا رو از سالن کراب بندازیم بیرون!




زیر سایه یارانمان این شکلی شدیم!


پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
پیام زده شده در: ۲۱:۴۵:۳۱ یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸

ریونکلاو، وزارت سحر و جادو، مرگخواران

دروئلا روزیه


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۷:۴۵ چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
آخرین ورود:
۱۰:۵۲:۴۵ جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸
از کتابخونه‌ی زیر سایه‌ی ارباب!
گروه:
کاربران عضو
ایفای نقش
ناظر انجمن
ریونکلاو
مرگخوار
پیام: 142
آفلاین
ارباب!
سلام ارباب!
ارباب سعی کردم ئلای خلاصه ای باشم. خوب شده؟


One must always be careful of the books and what's inside them, for the words have the power to change us

-Tessa Gray-

تصویر کوچک شده


پاسخ به: بررسی پست های خانه ی ریدل ها
پیام زده شده در: ۱۳:۴۷:۱۱ شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸

اسلیترین، مرگخواران

بلاتریکس لسترنج


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۲۲:۰۵ سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶
آخرین ورود:
۱۲:۱۹:۰۲ پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸
از زير سايه لرد سياه
گروه:
مرگخوار
ناظر انجمن
ایفای نقش
اسلیترین
کاربران عضو
پیام: 506
آفلاین
بررسی پست شماره ۲۰۳ افسانه‌ ارباب جانم، جودی جک‌نایف:

جودی خیلی خوبه که داری سعی می‌کنی بهتر بنویسی. این تلاشت از پست‌هایی که می‌زنی معلومه. اما یه جای کار می‌لنگه... اگه گفتی کجا؟
خودم می‌گم... ببینین بین این نقد تا نقد بعدی، باید حداقل سه پست درست و حسابی باشه. یعنی این‌که الان این پست رو نقد می‌کنم. با توجه به توضیحاتی که بهتون می‌دم، شما باید سه پست دیگه بزنید. نه تو تالار خصوصی و نه فن فیکیشن. سه رول ایفای نقشی مثل همین.
چرا تالار خصوصی نه؟... چون من عضو تالار شمام. ولی مثلا اگه نقد کننده گریفیندوری باشه، نمی‌بینه پست شمارو که!
و دومین اشکالی هم وجود داره. اینکه شما از سه جا نقد می‌خواین. اول تالار، دوم اینجا، سوم تالار نقد.
من وقتی پست‌های شمارو نقد می‌کنم، یادم می‌مونه چی به چیه. اما نمی‌رم پست‌های تالار نقد رو هم بخونم که. در نتیجه نمی‌دونم اونجا بهتون چی گفتن.
در ضمن، من به سبک خودم، با علایق خودم و نظرات خودم نقد می‌کنم. یه نقدکننده دیگه، با معیارهای خودش. ممکنه چیزی که از نظر من اشکاله، از نظر یکی دیگه خیلی هم خوب باشه.
پس نکنین این‌کار رو. نقد گرفتن از سه نفر مختلف هیچ کمکی به شما نمی‌کنه. مخصوصا نقد گرفتن از دو نفری که نظراتشون خیلی با هم فرق می‌کنه.
مثلا هکتور پست‌ شمارو تو تالار خصوصی نقد کرد. خودم ازش خواستم. چرا؟ چون من و هکتور تقریبا هم نظریم. (گفتم تقریبا، چون هیچ دو آدمی وجود ندارن که دقیقا از هر لحاظ هم نظر باشن.) اکثر چیزایی که از نظر هکتور اشتباهه، از نظر منم اشتباهه. پس ازش کمک خواستم. اما عموما نقدکننده‌ها نظراتشون فرق می‌کنه و شما فقط گیج میشی... که بالاخره این کار خوبه یا بد!
به نظرم یه نقد کننده انتخاب کنین و با همون یک نفر پیش برین. حالا هرکی که باهاش راحت ترین و توضیحاتش براتون ملموس تره.

بریم سراغ پست.

نقل قول:
دود همه جای اتاق رو گرفته بود. بلاتریکس و مرگخواران و حتی غیر مرگخواران، به لرد خیره شده بودند که هذیون می گفت:

گفته بودم بهتون این «گفت»هارو بهتره حذف کنین. مثلا اینجا می‌تونستین اینجوری بنویسین:

دود همه جای اتاق رو گرفته بود. بلاتریکس و مرگخواران و حتی غیر مرگخواران، به لرد که هذیون می‌گفت، خیره شده بودند.

نقل قول:
-توت با خامه جنگلی... ما دستور میدهیم کمی توت جنگی برایمان بیاورید!

این دیالوگ خیلی خوب بود. ببینین دقیقا بحثی که قبلا با هم داشتیم رو اینجا به نحو احسن پیاده کردین. لردی که با ابهته ولی گیجه و هذیون میگه. آفرین. جمله ساده‌ای بود که طنزش خوب بود و خنده دار.

نقل قول:
تنها کسی که برای لرد همه چیز رو آماده میکرد، مروپ بود. میدویید و هرچه لرد می گفت رو انجام می داد.
-توت؟ بیا پسر تاریکم!
-توت جنگی مخلوط با خامه، کمی شکلات خورد شده روش؟ بیا پسر محو شده در دودم!

اینم همینطور. وقتی همه گیج شدن و با تعجب به لرد نگاه می‌کنن، مروپ داره چیزای عجیب غریبی که لرد می‌خواد رو براش آماده می‌کنه. واقعا خوب بود. شخصیت مروپ رو دقیقا شناختین و به خوبی از سوژه‌اش استفاده کردین.

نقل قول:
تو این مدت؛ -هیچ جوره- بلاتریکس نتونسته بود، زن در سنت مانگو را راضی به اومدن کند. تو آخرین تلاش های بی فایده‌اش گفت:
-میاین یا بیارمتون؟

اون نقطه ویرگول اشتباهه. کلا علامت کم کاربردیه. نرید سراغش.
این قسمت پستتون رو حیف کرد. چون مشکل داره. هم جمله بندیش و هم لحنش... یه جا محاوره و یه جا کتابی. «اومدن» محاوره‌است و «کند» کتابی! قرار گیری اینا کنار هم بی معنیه.
«راضی به آمدن کند»یا «راضی به اومدن کنه.»

تو این مدت بلاتریکس هیچ‌جوره نتونسته بود، ساحره سنت مانگو را راضی به اومدن کنه. تو آخرین تلاش های بی فایده‌اش گفت:
-میاین یا بیارمتون؟


تو بحث رودولف و بلا، دیالوگ آخر بلا زیادی بود. خود بحث خوب بود. اما بدانین و آگاه باشین که یه جمله بد وسط یه پاراگراف خوب، کیفیت اون پاراگراف رو تحت‌الشعاع قرار می‌ده.
چیزایی که نمی‌دونین خوبه یا نه رو حذف کنین.

پس چی شد؟

۱- نقطه ویرگول نزنین.
۲- «گفت»هارو حذف کنین. به جاش توصیف کنین. مثلا جای اینکه بنویسین بلاتریکس گوشی رو کوبید روی میز و داد زد، فقط بگین گوشی رو کوبید روی میز و بعد دیالوگ رو بنویسین. یعنی:
بلاتریکس که از عصبانیت سرخ شده بود، گوشی رو کوبید روی میز.
‏-گشت ارشاد چیه؟ مگه اینجا ایرانه؟

و در انتهاش می‌تونین یه شکلک داد زدن مثل هم اضافه کنین.
۳- جملات اضافه رو حذف کنین.
۴- بیشتر بخونین... خوندن خیلی بهتون کمک می‌کنه.
۵-موفق باشید.


I was and am the Dark Lord's most loyal servant
I learned the Dark Arts from him







شما می ‌توانید مطالب را بخوانید
شما نمی توانید عنوان جدید باز کنید
شما نمی توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید
شما نمی توانید نظر سنجی اضافه کنید
شما نمی توانید در نظر سنجی ها شرکت کنید
شما نمی توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید
شما نمی توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید
شما نمی توانید از نوع تاپیک استفاده کنید.
شما نمی توانید از HTML در نوشته های خود استفاده کنید
شما نمی توانید امضای خود را فعال/غیر فعال کنید
شما نمی توانید صفحه pdf بسازید.
شما نمی توانید پرینت بگیرید.

[جستجوی پیشرفته]


هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است | ۱۳۹۸-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.