هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل


در حال دیدن این عنوان:   1 کاربر مهمان





Re: كلاس گياهشناسي
پیام زده شده در: ۳:۱۴ پنجشنبه ۷ دی ۱۳۸۵

بلاتریکس  لسترنج


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۰:۵۹ پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۲۳:۱۴ یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲
گروه:
کاربران عضو
پیام: 195
آفلاین
1-بهترین تعریف برای کلمه گیاه در گیاه شناسی جادویی چیست؟(5 امتیاز)

تعریف گیاه در گیاهشناسی جادویی:گیاه موجود زنده ای است که معمولا به رنگ سبز یافت میشود.این موجود زنده بدون سرو صدا و هیچگونه آزاری برای ماگلها به زندگی خود ادامه میدهد.ولی درگیاهشناسی جادویی اینطور نیست.گیاهان جادویی موجودات زنده ای دارای حس وگاهی متحرک به هر شکل و رنگ و بوهستند که در عجیبترین و غیر عادی ترین مکانها ممکن است یافت شوند و خواص مرگبار یا شفابخش داشته باشند.هرگز نباید به یک گیاه جادویی که از خواص آن مطلع نیستید نزدیک شده یا حتی چپ چپ نگاهش کنید چون ممکن است اتفاقات غیر قابل جبران بیفتد.
--------------------------------------------------------------
2-روشهای تکثیر و تولید مثل گیاهان توسط ماگلها چست نام ببرید.(5 امتیاز)
کاشتن بذریا نهال گیاه که ساده ترین روش است-پیوند زدن-قلمه زدن-تکثیر بوسیله شاخه های گیاه(شاخه های بلند گیاه را خم کرده زیر خاک قرار میدهند و مدتی بعد از گیاه اصلی جدا میکنند. ) تقلب نکردم بیشتر از این بلد نیستم.
--------------------------------------------------------------
3-مقاله ای در مورد تاریخچه زندگانی اینکاها بیاورید.کمتر از 7 خط نباشد.(10 امتیاز)

اینکاها
اینکاهابومیهای آمریکای جنوبی بودند که در رشته کوههای آند بین قرنهای12 تا 16 زندگی میکردند و برای خودامپراطوری بزرگی تشکیل داده بودند.جمعیت اینکاها تا قبل از سلطه اسپانیاییها پنج تا ده میلیون نفر تخمین زده میشود.در قرن 14 و 15 به اندازه ای گسترش پیدا کردند که بولیوی امروزی و پرو و اکوادور و آرژانتین و بعضی از قسمتهای شیلی راتحت تصرف خود در آوردند.رشته کوههای ویلکابامبابا آبشارهایی به طول 300 متر از 260 کیلومتری شمال غربی شهر کوزکو پایتخت سابق اینکاها شروع شده تا قسمتهای داخلی پرو ادامه پیدا میکند.این رشته کوهها تا مدتها نقش پایتخت اینکاها را ایفا کرد.در سال 1537 یکی از آخرین حکمرانان اینکاهابه نام مانکو اینکابرای پس گرفتن شهر کوزکو که تحت تصرف اسپانیاییها بود دست به حمله ناموفقی زد.پس از شکست در این حمله بازماندگان ارتش اینکا به این رشته کوهها پناه بردند.صدها سال پیش از این حادثه بزرگترین حاکم اینکا"پاچاکوتی"برای استراحت تابستانی خود به قلعه ای که در قله این کوهها بنا کرده بود میرفت.هدف از جنگی که میان اینکاها و اسپانیایی ها درگرفته بود پس گرفتن گنجهای چند صد ساله اینکاها از اسپانیاییها بود.اسپانیاییها تامدتی دست به حمله برای نابود کردن اینکاها زدند ولی به دلیل شرایط نامساعد زمین و وجود صخره های بلند موفق نشدند.درسال 1541 عده ای از اسپانیاییها از پرو فرار کردند و به قلعه اینکاها پناه بردند.و به مدت سه سال تحت حمایت اینکاها زندگی کردند.تا اینکه نامه ای از کشور پرو دریافت کردند مبنی بر اینکه کشور پرو مایل است اسپانیاییها را تحت حمایت خود بگیرد.به دنبال این نامه اسپانیاییها در شرایطی که اینکاها سرگرم دفاع از قلعه خود بودند از پشت به مانکو اینکا حمله کردند و با ضربات متعدد چاقو او را به قتل رساندند.حاکم اینکا آنقدر زنده ماند که از خیانتی که در حقش مرتکب شده بودند مطلع شود.دولت مستقل اینکا بعد از مرگ مانکو اینکابه کمک سه پسر مانکو28 سال دیگر پابرجا ماندتا اینکه درسال 1572سربازان اسپانیایی برای کشتن آخرینن حاکم اینکا "آمارو"به سوی پایتخت کوهستانی اینکاها حرکت کردند و اینبار موفق شدند.آنها بعد ازاینکه آمارو را تا650 کیلومتر اعماق جنگلهای آمازون تعقیب کردند موفق به دستگیری او شدند و در مقابل همراهانش سر آخرین حاکم اینکا را از بدن جدا کردند وبا مرگ او سلطنت قدرتمند اینکاها به پایان رسید.



Re: كلاس گياهشناسي
پیام زده شده در: ۹:۰۹ چهارشنبه ۶ دی ۱۳۸۵

ادوارد بونز


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۸:۳۵ شنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۲۰:۱۹ جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹
از اینوره!
گروه:
ایفای نقش
کاربران عضو
پیام: 475
آفلاین
سلام خدومت پرفسور خوب جديدا بداخلاق شده ي ما پرفسور اسپروات !
خب من با اجازه ي شما يه راست برم سر مقاله:
1-بهترین تعریف برای کلمه گیاه در گیاه شناسی جادویی چیست؟(5 امتیاز)
گياه:گياهان جادويي دسته اي از موجودات جادويي هستند كه اغلب داراي رنگ سبز بوده و در جاي خود ساكنند.گياهان داراي ريشه شاقه برگ هستند و به دسته ي بوته و درختچه و درخت تقسيم مي شوند كه در برخي مي توان ميوه و گل ديد. اين گياهان همونطور كه شما گفتيد به دو دسته ي اهلي و وحشي تقسيم مي شوند و انواع گوناگوني را دارا هستند. گياهان جادويي بيشتر براي ساختن معجون ها استفاده مي شوند.
2-روشهای تکثیر و تولید مثل گیاهان توسط ماگلها چست نام ببرید.(5 امتیاز)
چون جديدا پرفسور خوبمون بداخلاق شدند و جدي من زياد طنزوار نمي نويسم(بابا مگه بيكارم يه موقع ديدي اون بيله يه راست اومد تو مخم ..والاااا )
اين مشنگها ساليان دراز ،دراز به دراز كنار گلدون كپيده بودند نسل به نسل تا بفهمند كه اين گياه چه طور رشد مي كنه و اون گياه چطورخلاصه آخر سر اين خود گياهان بودند كه روش توليد مثلشونو به طور غير مستقيم در اختيار ماگلا گذاشتن و گرنه اين ماگلا كه اين چيزا حاليشون نيست كه..بس كه مشنگن...خلاصه پس از ساليان دراز به دراز(دراز دومي نمي دونم چه نقشي داشت ..فقط تنها مشكلش اينه كه اصلا طنز نيست ) اين مشنگها توانستند براي هر گياه بستگي به شرايط و يژگي هاي محيطي و غير محيطي همچنين شرايط خودشون و گياهان، روش هاي تكثير مخصوصي به وجود بياورند( مخصوص هر رسته از گياهان) كه اين روشها به شرح زير است:
1- كاشتن دانه ي گياه: اين روش ساده ترين و راحت ترين و همچنين اولين راهي است كه مي توان توسط آن گياهان را تكثير كرد. در اين روش فقط كافي است كه دانه ي گياه را در فاصله ي دو بند انگشت در خاك گذاشته و به ان آب بدهيم تا گياه برويد و رشد كند.اين روش براي همه ي گياهان مورد استفاده قرار مي گيرد اما بيشتر براي كاشت غلات در زمين هاي زراعي مشنگها مورد استفاده قرار مي گيرد.
2- كاشتن نهال: نهال همان دانه رشد يافته و يا شاخه (قلمه اي ) اي از گياه است كه در اثر رطوبت ريشه دوانيده است. در اين روش فقط كافي است كه نهال را در خاك كاشته و آن را آبياري كنيم تا گياه شكوفا شود( منظور از شكوفايي گياه،به كمال رسدن گياه است يعني رشد استعدادهاي ذاتي آن).اين روش ها براي كاشت درختها و درختچه ها است و بيشتر در باغهاي مشنگان به كار مي رود.
3- خوابانيدن، قلمه زدن، تقسيم كردن ريشه و ....
اين روش ها، روش هاي فرعي است كه به طور جزئي در بخش محدودي به كار مي رود چون به دليل نكات ريز در اين روشها نمي تتوان آنها را در سطح وسيعي مانند زمين هاي بزرگ زراعي به كار برد و بيشتر محدود به گلخانه ها و باغچه ها و باغ هاي كوچك سبزيجات و گلهاي تزئيني است.
مختصر توضيح و مثالي در مورد روشهاي بالا:
روش خوابانيدن بيشتر مختص پيچكها و عشقه ها است(در مورد برخي گياهان خاص ديگر هم مورد استفاده قرار مي گيرد) و در اين روش ساقه اي از اين گياه را در خاك مي خوابانيم و روي قسمتس از آن خاك مي ريزيم .
تقسيم كردن ريشه :اين روش بيشتر براي سبزيجات به كار مي رود به طوري كه يك بوته سبزي را از خاك كاملا محتاطانه بيرون آورده تا صدمه اي به گياه و ريشه اش وارد نشود سپس مي توان هر ساقه را همراه مقدار ريشه ي متصل به آن جدا كرده و جدا جدا مي كاريم بدين ترتيب چند بوته ي جديد از آن گياه داريم.
3-مقاله ای در مورد تاریخچه زندگانی اینکاها بیاورید.کمتر از 7 خط نباشد.(10 امتیاز)
سال 1100 تا 1492 که اینکاها در بین سال های ۱۴۳۸ و ۱۵۳۳ در امریکای جنوبی به وجو آمده اند
فرمانروای اینکا بر امپراتوری وسیعی حکومت می کرد. مردم معتقد بودندکه او از فرزندان خدای خورشید است اينکاها قومی از سرخپوستان آمريکا بودند که بين سال¬های 1300 تا 1500 ميلادی بر قلمرويي از اکوادور تا شمال شيلی فرمانروايي مي¬کردند.قلعه¬ی ماچوپيچو،يکی از مهمترين آثار به جا مانده از تمدن باستانی اينکا در کشور پرو که بر فراز کوهی با ارتفاع 2350 متر از سطح دريا ساخته شده است. قلعه ماچوپيچو در سال 1440 ميلادي ساخته شده است و اين قلعه و محوطه اطرافش تا سال 1532، يعني سال فتح پرو توسط كريستف كلمب و نيروهاي اسپانيايي، مسكوني بوده است. بر اساس شواهد باستان‌شناسي، ماچوپيچو شهري معمولي نبوده و از آن به عنوان خلوت‌گاهي براي گذران اوقات فراغت بزرگان اينكا استفاده مي‌شده است. اين محوطه باستاني از يك قصر بزرگ، چندين معبد كه در اطراف حياط قصر براي خدايان اينكا ساخته شده و حدود 150 خانه براي خدمت‌گذاران تشكيل شده است. جمعيت شهر بسيار كمتر از اين تعداد مي‌شده است.
بر اساس اعتقاد اينكاها، شبح سلسله جبالي كه در پشت ماچوپيچو به چشم مي‌خورد، نمايانگر چهره اينكا است كه سر به آسمان برداشته است. اینکا به معنای "خدا در زمین" در زبان بومیان کشور پرو در آمریکای جنوبی می باشد. اينكاها اعتقاد داشتند كه سنگ‌ها و صخره‌هاي استوار زمين نبايد از سرجاي‌شان خارج يا قطعه‌قطعه شوند و به همين خاطر كل بناهاي ماچوپيچو را با قطعه سنگ‌هايي ساختند كه به صورت منفرد در كوهستان پيدا مي‌كردند. در ساخت بسياري از عمارت‌هاي ماچوپيچو از هيچ نوع ملاطي استفاده نشده است و معماران اينكا با محاسبات دقيق و برش ظريف سنگ‌ها، موفق به ساخت ديوارهاي عظيمي شده‌اند كه درز ميان سنگ‌هايش كمتر از يك ميلي‌متر است. ديگر ويژگي منحصر به فرد معماري ماچوپيچو، يك‌پارچگي و تركيب عناصر معماري با ويژگي‌هاي محيطي است، چنان كه معماران اينكا از بسياري از ديواره‌ها و تخته‌سنگ‌هاي موجود در محوطه براي ساخت قسمت‌هاي مختلف ماچوپيچو استفاده كرده‌اند.
مجموعه ماچوپيچو را مي‌توان به سه بخش كشاورزي، مسكوني و مذهبي تقسيم كرد. ورودي اصلي اين قلعه در قسمت جنوب غربي آن و در انتهاي جاده‌اي موسوم به «مسير اينكا» قرار داشته است. اما ورودي فعلي كه در جنوب شرقي اين محوطه قرار دارد، به محوطه‌هاي كشاورزي ماچوپيچو منتهي مي‌شود. در بخش‌هاي كشاورزي ماچوپيچو كه از مزارع پلكاني و كانال‌هاي آبياري تشكيل شده است، اينكاها محصولاتي چون سيب‌زميني و ذرت مي‌كاشته‌اند كه با توجه به دورافتادگي اين قلعه از ديگر نقاط امپراتوري اينكا، نقش مهمي در تأمين آذوقه ساكنانش داشته است.
‌بخش مسكوني ماچوپيچو با ميدان بزرگي از بخش مذهبي آن جدا مي‌شود. اين بخش باشكوه‌ترين جلوه‌هاي هنر و معماري اينكاها را در خود جاي داده كه از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به «معبد بزرگ مركزي»، «معبد سه پنجره»، «معبد خورشيد» و آرامگاه‌هاي سلطنتي تشكيل شده است.
اين محوطه علاوه بر ارزش‌هاي تاريخي و فرهنگي، گونه‌هاي گياهي و جانوري متنوعي، از جمله چندين گونه كمياب از خانواده اركيده را در خود جاي داده است.


می تراود مهتاب..


"وقتش رسیده که همه‌ی ما بین چیزی که درسته و چیزی که آسونه، یکی رو انتخاب کنیم."
- پروفسور دامبلدور



Re: كلاس گياهشناسي
پیام زده شده در: ۱۶:۵۶ سه شنبه ۵ دی ۱۳۸۵

توبیاس اسنیپ


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۱:۴۰ یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۱۵:۴۲ شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۵
از پیش پدرخوانده
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 294
آفلاین
کلاس گیاه شناسی
باغ اسپراوت
جلسه اول






1-بهترین تعریف برای کلمه گیاه در گیاه شناسی جادویی چیست؟(5 امتیاز :
چیز کوچولیه خوشگل سبز رنگی که بعضی موقع ها اون قدر گنده و بزرگ و وحشی میشه که میشه خود ولدی جون و ایل و تبارشو با هم قورت بده ، و اون وقته که قدر این کلاس رو میدونیم و اگه یک روزی مثلا با یک گیاه گوشتخوار مثل ، گابالولو رو به رو بشیم اون وقته که وقتی داریم چرک خیار زرد رو در میاریم و چرکاشو باتید برای امتحان درستیش مزه مزه کنیم خدا رو شکر کنیم که با یک گابالولو رو به رو نشده ایم ( هذیون گفتم!)



2-روشهای تکثیر و تولید مثل گیاهان توسط ماگلها چست نام ببرید.(5 امتیاز) :
هندوانه:
این میوه و یا گیاه سبز رنگ که در قسمت های شرقی آسیا رشد بسیار وسیعی دارد، موجب شد تا من تحقیقاتی بر روی این گیاه انجام بدهم که به شرح ذیل است:
هندوانه این میوه مربعی شکل ( !! ) بسیار زیباست، مخصوصا درخت آن که شاخه های زرد رنگی دارد و برگ هایش آلبالویی رنگ است، مشنگ های ابله هندوانه را میخورند و دانه هایش را بیرون می اندازند ولی نمیدانند که تمام مرتئین و جروتئین هندوانه در دانه هایش است

خیار:
این میوه نیز سبز است و این میوه و یا گیاه در شرق و جنوب آسیا رشد وسیعی دارد آنگونه که توجه مرا جلب کرد و من گزارش دیگری از این میوه نوشتم که به شرح این پایین است:
داشتم در خیابان راه میرفتم که فردی را دیدم که تابلوی در دستش داشت و رویش نوشته بود " خیار کیلویی 800 " جلوتر رفتم و به وانتی رسیدم کهدر حال فروختن خیار های بنجلش به مردم بود، از او محل باغش را که خیار از آنجا جمع آوری میکند پرسیدم و او نیز به من آدرسش را داد، به باغ رفتم و متوجه اقسام گوناگون خیار شدم:
1.خیار درختی
2.خیار بوته ای
3.خیار زینتی
4.خیار درختی بوته ای
5.خیار بوته ای درختی
6.خیار درختی زینتی
7.خیار زینتی بوته ای
8.خیار پلاستیکی
9.بوته بدون خیار


3-مقاله ای در مورد تاریخچه زندگانی اینکاها بیاورید.کمتر از 7 خط نباشد.(10 امتیاز)
امپراتوری اینکا در قرون پانزدهم و شانزدهم توسعه پیدا کرد. این امپراتوری بوسیله فرمانروای اینکا که خود را خدایگان می پنداشت، اداره می شد. پایتخت آن، شهر کوزکو ، در ارتفاعات آند بود. شبکه ای از راههای عالی ، تمام بخشهای امپراتوری را به هم وصل می کرد و امکان اداره بیش از ده میلیون جمعیت و غلبه بر تقریبا همه قبایل همسایه را برای اینکاها، فراهم می کرد. وقتی اسپانیایی ها در سال 1532 م از راه رسیدند، امپراتوری اینکاها در اوج خود بود. فاتحان اسپانیایی به طمع طلا و نقره اینکاها، این تمدن را در عرض چند ماه نابود کردند.
امپراتوری اینکا
این امپراتوری در زمان اوج خود، سرزمینهایی ما بین اکوادور و شیلی کنونی را در بر می گرفت.
سیستم راههای سلطنتی


بخشهای مختلف از طریق 25000 کیلومتر (15500 مایل) جاده و پل به یکدیگر وصل می شد. مردم پای پیاده سفر می کردند. اسب با وسیله نقلیه چرخ دار وجود نداشت. منزلگاهها به اندازه یک روز پیاده روی با همدیگر فاصله داشتند. اینکاها از قاصدهایی به نام «چاسکویی» استفاده می کردند. آنها آنقدر سریع بودند که حتی هنگامی که حاکم در پایتخت، شهر کوزکو، در فاصله 400 کیلومتری (250 مایلی) از دریا زندگی می کرد، ماهی تازه برای او می آوردند.
زیرنویس عکس
مرکب شاهانه
فرمانروای اینکا را سوار بر یک تخت روان سایبان دار (مانند شکل) از نقطه ای به نقطه دیگر حمل می کردند.

امپراتوری اینکا بیش از ده میلیون جمعیت داشت. این امپراتوری در زمان اوج خود، مناطقی از کشور پرو، جنوب بولیوی، اکوادور، شمال شیلی و جنوب آرژانتین را شامل می شد. رهبران اینکاها بدون خط و کتابت یا وسایل نقلیه چرخدار بر این منطقه وسیع حکومت می کردند.



کشاورزی


کشاورزی پایه و اساس زندگی اینکاها را تشکیل می داد. سال کشاورزی در ماه اوت، هنگامی که فرمانروای اینکا اولین شیار را در زمین بوسیله دیلمی نوک تیز از جنس طلا ایجاد می کرد، آغاز می شد. تمام زمینهای قابل استفاده به زیر کشت می رفت. آبراه های طولانی، زمینهای کویری ساحل را آبیاری می کردند، در حالیکه در دامنه شیب دار کوهها، شیارهایی به شکل پلکان ایجاد می شد تا آب پر ارزش را نگه دارد. کشاورزان اینکا برای تغذیه سپاهیان، کاهنان و همچنین خودشان به کشت غلات می پرداختند. آنها گوشت مورد نیاز خود را از راه پرورش خوکچه هندی تامین می کردند. چوب کمیاب بود و سوخت منازل آنها از فضولات لاما (شتر بی کوهان آمریکای جنوبی) تامین می شد.



مالیات میتا


هر کشاورز اینکایی مجبور بود زمین خود را ترک کند و به مدت پنج سال برای دولت کار کند. این کار اجباری به نام میتامعروف بود. او مجبور بود به عنوان معدنچی، کارگر راهسازی که او از خانه اش دور بود، همسر او روی مزرعه خانوادگی کار می کرد. ایالات مختلف امپراتوری اینکا، انواع کارگران مختلف دولتی را تامین می کردند. هر کس به شکلی کمک می کرد. بیکاری و فرد بیکار وجود نداشت.



کورکواکاها


هر ناحیه بوسیله یک کوراکا، مسئول دولتی، اداره می شد. او مراقب بود تا همه خانواده ها مالیات غله و میتا (کار مجانی) را پرداخت نمایند. او راههای محلی و پلها را مورد بازرسی قرار می داد. او حتی ازدواجها را ترتیب می داد. کوراکاها خانه های زنان خانه دار اینکا را بازرسی می کردند و مراقب بودند تا آنها خانه هایشان را تمیز و مرتب نگه دارند.



شیوه لباس پوشیدن


زنان اینکا، پشم لاما (شتر بی کوهان آمریکای جنوبی) و آلپاکا (نوعی شتر بی کوهان آمریکایی) را می ریسیدند و از آن لباس می بافتند. آنها لنگ، پیراهنهای گشاد و بلندی که تا روی زانو می رسید، و رداهای گرم می دوختند. در دره های ساحلی، جایی که پنبه کاشته می شد، مردم لباسهای نازکتری می پوشیدند.



کویپو


اینکاها زبان نوشتاری یا شمارش و عدد نداشتند. به جای آن از کویپو استفاده می کردند. کویپو ، یک رشته (طناب) بود که رشته های رنگی مختلفی با ضخامتهای متفاوتی از آن آویزان بود. این رشته های آویزان برای نشان دادن مقادیر مختلف چیزها به آن وصل می شدند. بایگانی های ضبط شده روی کویپو، در یک دفتر مخصوص در شهر کوزکو (پایتخت) نگهداری می شدند. دولت معمولا اطلاعات ارزشمندی درباره وضعیت جمعیت هر منطقه، میزان برداشت محصول و مقدار دقیق پشم، اسلحه و فلزهای قیمتی موجود در انبارها در اختیار داشتند . سیستم کویپو نشان داد که هیچ کس در پرو دچار گرسنگی نشده بود. هنگامی که محصولات کشاورزی در منطقه ای دچار نقصان می شد، تولیدات اضافی مناطق دیگر در بین مردم آن منطقه تقسیم می گردید.



ارد اینکا


فرمانروای اینکا بر امپراتوری وسیعی حکومت می کرد. مردم معتقد بودندکه او از فرزندان خدای خورشید است. امپراتور اینکا یک نوار طلایی کوچک که انتهای آن قرمز بود، به سر خود می بست. لباسهای او را کاهنه هایی که تحت آموزشهای خاصی قرار گرفته بودند، می دوختند. تمام طلا و نقره اینکاها جزو گنجینه شخصی امپراتور محسوب می شد. او در ظروف طلا و نقره غذا می خورد و بر تخت طلایی می نشست. هر چند که امپراتور اینکا از همسران متعدد خود بچه هایی داشت، همیشه یکی از خواهرانش به عنوان ملکه برگزیده می شد، چرا که تنها او از نظر مقام با امپراتور اینکا در رده مساوی قرار داشت. هنگامی که یک امپراتور اینکا از دنیا می رفت، ثروت او برای تزئین قبر و آرامگاه او صرف می شد. این به آن معنی بود که جانشینان او می بایست ثروت جدیدی برای خود دست و پا می کردند. شاید این مسئله بتواند دلیل حرص بیش از حد اینکاها را برای گسترش امپراتوری خود، بیان کند. همچنین ممکن است روشنگر این نکته باشد که چرا اینکاها آنقدر مراقب مناطق تحت سلطه خود بودند.


فقط فروم وجود دارد و کسانی که از زدنش عاجزند

[b]فقط اسل


كلاس گياهشناسي
پیام زده شده در: ۲۱:۲۱ دوشنبه ۴ دی ۱۳۸۵

مارکوس فلینتold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۵:۴۹ جمعه ۱۵ مهر ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۲:۱۵ دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴
گروه:
کاربران عضو
پیام: 328
آفلاین
سلام=<مالس و اگر س که س جمع هستش رو ورداریم میشه مال پس سلام می کنیم تا مال به دست آوریم

1- بهترین تعریف برای کلمه گیاه در گیاه شناسی جادویی چیست؟

گیاهشناسی جادویی= magic botany
گیاه در علم ماگل ها خیلی گسترده و پیچیده است که همین باعث شده که کمتر کسی از تمام گیاه اطلاعات کافی داشته باشد حالا چه برسه به جادوییش که کار رو دو برابر مشکل می کنه.
اما ماگل ها به داخل گیاه می روند و در داخل ان دنبال چیز های جدید می گردند که البته کاری است کاملا اشتباه؛ چون همان طور که می دانید جادوگران فقط به خواص و مضررات گیاه ها نگاه می کنند و از ان ها برای زندگی خود استفاده می کنند و همیشه هم گیاهان ، زندگی انسان های زیادی را نجات داده است.
اما از همه ی این ها گذشته، گیاهشناسی جادویی را می توان به دو صورت خواند:
یک حالت که همان حالتی است که بیشتر افراد ان را می خوانند و میفهمند که باید با گیاهان جادویی اشنا بشوند ولی یک حالت دیگر هست که ان را طوری می خوانند که به معنی ، اشنایی جادویی با گیاهان، هستش که منظور اشنایی به طور جادویی ! ولی ما منظورمان از گیاهشناسی جادویی همان حالت اول است که به معنی آشنایی با خاصیت ها و مضررات ان است و نه چیز دیگری!

2- روشهای تکثیر و تولید مثل گیاهان توسط ماگلها چست نام ببرید.

خوب اون ها از روش های زیادی استفاده می کنند که نام بردن ان ها کمی وقت گیر هستش ولی چند تاشون رو من نام می برم:
قلمه زدن، پیوند زدن و در بعضی گیاهان کندن قسمتی از ریشه و.....
همه ی این روش ها مورد استفاده ی ماگل است و بیشتر اوقات هم از این روش ها استفاده کرده و گیاهان مورد نیاز خود را افزایش می دهند.
در پیوند زدن که وقتی یک گیاه ضعیف می شود ان را با گیاهی از همان خانواده پیوند می زنند تا از ان قوت بگیرد و به قول معروف، جان تازه ای به دست آورد.
در کندن ریشه هم که در بعضی گیاهان انجام میشود، به این شکل است که ماگل ها هر وقت از یک گیاه ( گیاهی که بتوان ریشه اش را کند ) بخواهند یکی دیگر و یا چند تای دیگر بسازند، ابتدا اولین گیاه را خوب پرورش می دهند تا گیاه بالغ شود، سپس از ریشه ی ان قسمت هایی را کنده و در خاک و یا زمین های دیگر می کارند که با این کار چندین گیاه دیگر از همان گیاه اول به وجود می آید.

3- مقاله ای در مورد تاریخچه زندگانی اینکاها بیاورید.کمتر از 7 خط نباشد.

نام اینکاها در امریکای باستان و در کنار پوئبلو و آزتک ها امده است ( سال 1100 تا 1492 که اینکاها در بین سال های ۱۴۳۸ و ۱۵۳۳ در امریکای جنوبی به وجو آمده اند )
که البته در سال های 1600 تا 1700 در امریکا جادو و جادوگری به اوج خود رسیده است پس می توان تیجه گرفت که اینکاها قبل از جادو و جادوگری هم بوده است.
برای اینکاها ، نظر های زیادی بیان شده است که من یکی دو تا را جمع بندی کردم:

فرمانروای اینکا بر امپراتوری وسیعی حکومت می کرد. مردم معتقد بودندکه او از فرزندان خدای خورشید است. امپراتور اینکا یک نوار طلایی کوچک که انتهای آن قرمز بود، به سر خود می بست. لباسهای او را کاهنه هایی که تحت آموزشهای خاصی قرار گرفته بودند، می دوختند. تمام طلا و نقره اینکاها جزو گنجینه شخصی امپراتور محسوب می شد. او در ظروف طلا و نقره غذا می خورد و بر تخت طلایی می نشست. هر چند که امپراتور اینکا از همسران متعدد خود بچه هایی داشت، همیشه یکی از خواهرانش به عنوان ملکه برگزیده می شد، چرا که تنها او از نظر مقام با امپراتور اینکا در رده مساوی قرار داشت. هنگامی که یک امپراتور اینکا از دنیا می رفت، ثروت او برای تزئین قبر و آرامگاه او صرف می شد. این به آن معنی بود که جانشینان او می بایست ثروت جدیدی برای خود دست و پا می کردند. شاید این مسئله بتواند دلیل حرص بیش از حد اینکاها را برای گسترش امپراتوری خود، بیان کند. همچنین ممکن است روشنگر این نکته باشد که چرا اینکاها آنقدر مراقب مناطق تحت سلطه خود بودند.
نگاهی جز به جز بر تاریخ اینکاها:
1100
بر اساس افسانه های اینکاها، شهر کوزکو توسط «مانکوکاپاک» ساخته شد.
1300
اینکاهای ساکن شهر کوزکو، ناحیه کوهستانی آند را در همسایگی خود تسخیر کردند.
1438
حاکم اینکا، پاچاکوتی اینکا یوپانکوی، به قدرت می رسد. او به همراه پسر جنگجویش، توپالینکا یوپانکوی، بیشتر قبایل ساکن کوههای آند را مطیع خود می سازد.
1493
توپالینکایوپانکوی، می میرد. در این زمان امپراتوری اینکا سرزمینی را به طول 4000 کیلومتر (2500 مایل) در کوههای آند و نیز در امتداد سواحل اقیانوس آرام، در بر می گرفت.
1525
فرمانروای اینکا، هولیناکاپاک، قبل از انتخاب جانشینش می میرد. نتیجه این حادثه جنگ داخلی بین دو تا از پسرانش، هواسکار و آتاوالپا، بود. آتلوالپا در شهر کاجامارکا سلطنت خود را مستقر می کند. او سرانجام برادر خود را شکست داده و او را می کشد.
1531
ماجراجوی اسپانیایی، فرانسیسکو پیزارو ، پاناما را به قصد پرو ترک می کند. او با شنیدن اخبار تحریک کننده درباره ثروت اینکاها، دولت اسپانیا را قانع می کند تا وسایل سفر بهتری برای اکتشاف در اختیار او قرار دهند.
1532
«پیزارو» به کاجامارکا قدم می گذارد. قاصدهای آتاوالپا او را در جریان پیروزی فاتحان اسپانیایی قرار می دهند و او برای آنها هدایای ارزشمندی می فرستد. پیزارو با اسیر کردن آتاوالپا در اولین فرصت به او پاسخ می دهد. حاکم اینکاها در ازای آزادیش، یکی اطاق پر از اشیاء گرانبها شامل طلا و نقره به پیزارو پیشنهاد می کند.
1533
پیزارو بعد از دریافت حق آزادی بسیار چشم گیر آتاوالپا، او را به ایجاد شورش علیه اسپانیایی ها متهم می کند. بدستور پیزارو، آتاوالپا را خفه می کنند و امپراتوری بدون فرمانروای اینکا فرو می پاشد.
1535
پیزارو شهر لیما را به عنوان پایتخت خود انتخاب می کند. هنگامی که اولین فاتحان در بین خود شروع به جنگیدن می کنند، دولت اسپانیا کشور پرو را فتح می کند.
1541
پیزارو در شهر لیما بدست رقبای اسپانیایی خود به قتل می رسد.
1572
اسپانیایی ها آخرین ایالت مستقل اینکا را فتح می کنند و سر توپاک آمارو، آخرین فرمانروای اینکا، را از بدن جدا می کنند. مردم اینکا به عنوان برده روی مزارع بزرگ و معدنهای طلا و نقره برای اسپانیایی ها کار کردند.
نگاه دیگری بر تاریخ اینکاها:

رهبر قوم اینکا اطراف دره ی " کوزکو " در ارتفاعات آند را بعد از جنگ و گریز با قوم دیگری که قبلاً در این منطقه ساکن شده بود ، تصرف نمود و کشور کوچکی تشکیل داد . این قوم بعد از جنگهایی که کرد ، توانست بر منطقه حاکم شود . رهبر این قوم نام "پاچاکوتی" را برای خود گزید ، نام به معنای " کسی که جهان را ا ز نو می سازد " پاچاکوتی به راستی هم جهان اینکا را بازسازی کرد . وی شعائر مذهبی را به گونه ای سازماندهی کردکه کانون اش پرستش خورشید باشد و خود را نیز نماینده ی خورشید در زمین قلمداد نمود . اندیشه ی پرستش نیاکان را تشویق کرد که شامل پرستش فرمانروایان گذشته اینکا نیز میشد . وی شهر کوزکو را به شکل یک شیر کوهی بازسازی کرده به تسخیر سرزمینهای دیگر ادامه داد. جانشینهای وی امپراطوری را به گسترده ترین اندازه آن توسعه دادند ، به گونه ای که از ناحیه ای که امروز اکوادور نامیده میشود ، رو به جنوب تا آرژانتین ، بولیوی و شیلی را در برگرفت . امپراطوری اینکا کم تراز یکصد سال پیش از ورود فرمانده ی اسپانیایی بنیانگذاری شده بود . نخبگان اینکا با استفاده از تجربیات سازماندهی گروههای نخستینی که طی هزاران سال در سر زمینشان زیسته بودند ، موفق به ساختن چنین امپراطوری شده بودند . نبوغ قوم اینکا در آن بود که دانش و سنت های ساکنان قبلی منطقه آند را با نیروی سازماندهی و مدیریت ممتاز خود ترکیب کرد .
منبع کمکی: سایت رشد


عضو اتحاد اسلایترین


Re: كلاس گياهشناسي
پیام زده شده در: ۱۵:۲۲ دوشنبه ۴ دی ۱۳۸۵

اما دابزold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۱:۵۹ یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۱۶:۲۲ سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳
از تالار هافلپاف
گروه:
کاربران عضو
پیام: 457
آفلاین
اول از هرچيز عرض سلام خدمت پروفسور اسپراوت عزيز؛

- بهترين تعريف برای کلمه­ی گياه در گياه­شناسی جادويي چيست؟
به طور کلي گياه به جانداری گفته مي­شود که معمولاً سبز رنگ و سرشار از مواد حيات­بخش برای ساير جانداران است.اما وقتی کلمه­ی جادويي در مقابل آن قرار مي­گيرد معناهای ديگری نيز به آن مي­بخشد.مثلاً اين معنی که ممکن است گياه آن چنان به دور جانداری بپيچد که باعث مرگش شود و يا بوی کشنده­ای از خود منتشر کند که در صورت استشمام توسط جانداری مرگ درجای آن را به دنبال داشته باشد...و معاني ديگری از اين قبيل.
- روشهاي تکثير و توليدمثل گياهان توسط ماگلها چيست؟نام ببريد.
ماگلها در رده­های سنی و شرايط مختلف،روشهاي متفاوتی برای تکثير گياهان به کار مي­برند،از جمله:
يک بچه­ی ماگل معمولاً دانه­ای را با شوق و ذوق در يک سانتيمتری زير خاک دفن ميکند و اگر خيلی خوش­شانس باشد بعد از ده سال آن دانه در شرايط مناسب قرار مي­گيرد و رشد مي­کند،حال آنکه کودک ديگر بزرگ شده و به ياد نمي­آورد که اين شاهکار همان دانه­ی کوچک خودش است؛
و اما در ميان برزگان ماگل روش­ها زير برای تکثير گياهان متداول است:
خوابانيدن شاخه)در اين روش شاخه­ی موردنظر را قبل از جدا کردن از پايه­ی مادر،در محيط کشت ريشه­دار نموده،سپس از پايه­ی مادر جدا مي­کنند و به عنوان گياه جديد مورد استفاده قرار مي­دهند؛
پيوند زدن)پيوند عبارت است از اتصال دو قطعه از بافت زنده­ی گياه بر روی يکديگر که منجر به تشکيل يک گياه مستقل مي­گردد.قسمت بالای محل پيوند را پيوندک مي­نامند.؛
قلمه زدن)قلمه قسمتی از گياه است که معمولاً حاوی جوانه بوده و بعد از جدا کردن از پايه،در محيط کشت ريشه­دار مي­گردد؛
ريز ازديادی)اين روش شامل توليد گياه با استفاده از قسمتهای بسيار ريز گياه نظير بافت­ها و ياخته­ها در شرايط ضدعفونی شده و در محيط کشت مصنوعی با استفاده از سيستم درون شيشه­ای مي­باشد.اين روش را به طور کلی،کشت بافت مي­گويند؛
روشهای ياد شده،بعضی روش­هاي تکثير غيرجنسی گياهان بودند اما عده­ای از پژوهشگران ماگل از تکثير و توليد مثل جنسی نيز استفاده مي­کنند.
- مقاله­ای درمورد تاريخچه­ی زندگانی اينکاها بياوريد.
اينکاها قومی از سرخپوستان آمريکا بودند که بين سال­های 1300 تا 1500 ميلادی بر قلمرويي از اکوادور تا شمال شيلی فرمانروايي مي­کردند.قلعه­ی ماچوپيچو،يکی از مهمترين آثار به جا مانده از تمدن باستانی اينکا در کشور پرو که بر فراز کوهی با ارتفاع 2350 متر از سطح دريا ساخته شده است.
ماچوپيچو شهری معمولی نبوده و از آن به عنوان خلوت­گاهی برای گذراندن اوقات فراغت بزرگان اينکا استفاده مي­شده است.تخمين زده مي­شود که حداکثر 750 نفر قادر به سکونت همزمان در اين شهر که حدود 5 کيلومتر مربع وسعت دارد،بوده­اند و به احتمال زياد در فصل­های بارانی که سفرهای برزگان اينکا به ماچوپيچو قطع مي­شده است،جمعيت شهر بسيار کمتر از اين تعداد مي­شده است.اينکاها اين محوطه را به خاطر موقعيت جغرافيايي و زمين شناختی استثنايي­اش برای ساخت ماچوپيچو انتخاب کرده­اند.
بر اساس اعتقاد اينکاها شبح سلسله جبالی که در پشت ماچوپيچو به چشم مي­خورد،نمايانگر چهره­ی اينکا است که سر به آسمان برداشته است.اينکاها اعتقاد داشتند که سنگ­ها و صخره­های استوار زمين نبايد از سر جايشان خارج يا قطعه­قطعه شوند و به همين خاطر کل بناهای ماچوپيچو را با قطعه سنگ­هايي ساختند که به صورت منفرد در کوهستان پيدا مي­کردند.
مجموعه ماچوپيچو را مي‌توان به سه بخش كشاورزي، مسكوني و مذهبي تقسيم كرد. ورودي اصلي اين قلعه در قسمت جنوب غربي آن و در انتهاي جاده‌اي موسوم به «مسير اينكا» قرار داشته است. اما ورودي فعلي كه در جنوب شرقي اين محوطه قرار دارد، به محوطه‌هاي كشاورزي ماچوپيچو منتهي مي‌شود. در بخش‌هاي كشاورزي ماچوپيچو كه از مزارع پلكاني و كانال‌هاي آبياري تشكيل شده است، اينكاها محصولاتي چون سيب‌زميني و ذرت مي‌كاشته‌اند كه با توجه به دورافتادگي اين قلعه از ديگر نقاط امپراتوري اينكا، نقش مهمي در تأمين آذوقه ساكنانش داشته است. بخش مسكوني ماچوپيچو كه با ديواري از بخش كشاورزي آن جدا شده است، از خانه‌هايي با بام‌هاي شيب‌دار پوشالي و درهاي ذوزنقه‌اي شكل تشكيل شده است. بعضي از اين خانه‌ها دو طبقه هستند كه احتمالاً دسترسي به طبقه دوم آن‌ها به كمك نردبان‌هاي طنابي ميسر مي‌شده است، چرا كه در ارتفاعي كه ماچوپيچو ساخته شده است درخت چنداني براي ساخت نردبان وجود ندارد.
‌بخش مسكوني ماچوپيچو با ميدان بزرگي از بخش مذهبي آن جدا مي‌شود. اين بخش باشكوه‌ترين جلوه‌هاي هنر و معماري اينكاها را در خود جاي داده كه از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به «معبد بزرگ مركزي»، «معبد سه پنجره»، «معبد خورشيد» و آرامگاه‌هاي سلطنتي اشاره کرد.
در اين بخش همچنين قطعه سنگي موسوم به «سنگ اينتيهواتانا» وجود دارد كه اطلاعات باارزشي درباره دانش نجوم و ستاره‌شناسي اينكاها در اختيار كارشناسان گذاشته است. اين سنگ به طور دقيق نقاط اعتدال پاييزي و بهاري (زماني كه روز و شب طول يكساني پيدا مي‌كنند) و ديگر پديده‌هاي نجومي را نشان مي‌داده است. شيوه كاركرد اين سنگ كه بر فراز ستوني قرار دارد به اين ترتيب است كه در ظهر روز 21 مارس (اعتدال بهاري) و 21 سپتامبر (اعتدال پاييزي) خورشيد درست بر فراز ستون و روي سنگ اينتيهواتانا قرار مي‌گرفته است، به طوري كه سنگ و ستون هيچ سايه‌اي تشكيل نمي‌داده‌اند.



Re: كلاس گياهشناسي
پیام زده شده در: ۱۱:۱۹ دوشنبه ۴ دی ۱۳۸۵

ارنی مک میلانold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۲۲:۰۳ جمعه ۱۷ آذر ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۱۰:۰۶ پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۶
از دوردست ترین قله
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 135
آفلاین
به نام یزدان پاک

1-بهترین تعریف برای کلمه گیاه در گیاه شناسی جادویی چیست؟

گیاه چیزی سبز رنگ است که در مناطق مختلفی رویش پیدا میکند که از عصاره ، شیره و ... آن استفاده میگردد..
اما گیاه در مبحث جادو معنی گسترده تری میدهد..
گیاه در جادو ممکن است به هر رنگ ، بو ، مزه و ... وجود داشته باشد و همچنین از تمامی قسمت های آن برای تهیه معجون و پادزهر استفاده میشود.

2-روشهای تکثیر و تولید مثل گیاهان توسط ماگلها چست نام ببرید؟

1 – قلمه زدن ساقه جوان :
متداولترین تکثیر نباتی ، ازدیاد از راه قلمه زدن قسمتهای جوان و غیر خَشَبی است .
2 – قلمه زدن ساقه چوبی ( خَشَبی) :
این روش معمولا برای ازدیاد درختچه و بوته ها استفاده میشود .
3 – تکثیر از راه برگ :
برحسب نوع گیاه روشهای گوناگونی برای تکثیر از راه برگ وجود دارد.
4 – تکثیر هوائی :
تکثیر هوائی یک راه حل مطلوب برای ازدیاد گیاهانیکه بیش از اندازه رشد کرده و برگهای پائین خود را از دست داده اند میباشد.
5 – خواباندن :
پیچک ها و گیاهانیکه بسمت پائین آویزان میشوند را می شود از طریق خواباندن زیاد کرد .
6 – تقسیم :
تقسیم اغلب در مورد گیاهانی بکار می رود که پایا بوده بصورت کپه ای رشد می کنند .
...
و غیره که متداول و مهم نمی باشد

3-مقاله ای در مورد تاریخچه زندگانی اینکاها بیاورید.

در سرزمين افسانه آميز خورشيد پرستان قدم در سرزميني گذاشتيم كه پيش از كشف دنياي نو , نيز داراي تمدني كهن بود در تاريخ اطلاعات چنداني در خصوص قبايل و اقوامي كه پيش از «اينكا» در سرزمين‌«پرو» مي‌زيسته‌اند، نيامده است.

تصویر کوچک شده

اما مي‌توان گفت كه اين كار تمدن خود را براساس تمدني كه پيش از آنان وجود داشت پايه ريزي كردند در ارتفاعات سلسله جبال "آند" ویرانه "ساکس وومان " نمایانگر تمدن قوم "اینکا " مهاجمین اسپانیایی "پیزارو " امپراتور اینکا را اسیر و بعد از اینکه چند اطاق خود را از طلا و نقره آنها انباشته کرد، سپس اسیر خود را کشت و کشور پرو را تسخیر نمود قوم اينكا در اوايل تاريخ دانش آبياري داشته و خانه‌هايشان را از سنگ مي‌ساختند و با حجاري و نقاشي روي ظروف آشنا بودند. مردم اين سرزمين به ساخت زيور آلات از طلا و فيروزه مهارت داشتند و براي زينت خود استفاده مي‌كردند و همچنين آئينه‌هايي از ذغال سنگ بي دود درست مي‌كردند. آنان جمجمه‌هاي اطفال را به اشكال گوناگون در مي‌آوردند و استخوانهاي مردگان را رنگ سرخ مي‌زدند. تنها فلزي كه مي‌شناختند طلا بود و سپس در گوشه‌اي از اين سرزمين به مس نيز دست يافته بودن كه آن را با طلا مخلوط مي‌كردند مردم اينكا در سواحل شمالي پرو ,هنر «شيمو» را نيز به خوبي پرورانده بودند. «شيمو» نام امپراطوري نيرومندي است كه تا زمان تسلط قوم «اينكا» در اين سرزمين حكم فرمائي داشته است. البته ميگويند كه پيش از «شيمو» نيز تمدن ديگري وجود داشته است هنر شيموي قديم داراي دو مرحله بوده «موشيكا» و «شيمو».

پایان


پاتر , رولینگ خزیده کردت !!


Re: كلاس گياهشناسي
پیام زده شده در: ۲:۰۷ دوشنبه ۴ دی ۱۳۸۵

مالدبر old


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۳:۰۶ سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۲۳:۱۴ چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۵
از همونجا که بقیه میایُن
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 319
آفلاین
1 - گیاه، یک چیز لزج است که غذای جانداران روی زمین، و منشاء زندگی آنهاست، پس همه چیه جادوییش الکیست!

2- الف ـ
کاشتن گل با آفتابه
در این روش، گل را کاشته و آب را ا آفتابه روی آن میریزیم تا با نور خورشید بشود یک گل درست حسابی
ب ـ کاشتن نهال:
کاری بس الکی، بیهوده و خسته کننده، نهال یا پیاز را میکاریم، آب میدهیم تا بزرگ شود!
ج ـ روشهای میانبری:
عبارتند از:
1- خوابانیدن؛
2- پیوند زدن؛
و...
همه ی اینها ختم میشوند به گرفتن از گیاها ندیگر، همین!

3- در مورد اینکاها
اینکاها، زیر مجموعه ای از اقوام آزتک بودند که برخلاف سرخپوستان بومی، که فرض میرود آمازونهای آسیای باشند، زندگی ای متمدن برای خود در آمریکای جنوبی در پیش گرفتند و تمدنی غنی، در میان سرخ پوستان آن زمان برای خود دست و پا کردند.
اینکاها، خورشید پرست بودند، رییس آنها، خود را پسر خورشید، و بقیه خود را خورشیدین مینامیدند.
اینکا، یا اینی کا، ریشه ای کمتر از پارس باستان دارد، به دلایل:
1- امازونها، تمدن آمازونها در میان باقلام به جای مانده ازآنها به چشم میخورد، در حالی که آمازونها بعد از حمله ی اسکندر به آمریکا مهاجرت کردند، البته شاید آمازونهای آسیایی با آمریکایی فرق داشته باشند.

2- اینکاها، سرخپوست دورگه اند.
اما آیا اینکاها هنوز وجود دارند؟
نویسندگان زیادی از جمله ژرژ رمی، هنوز انها را با تمدن پررمز و رازشان پا برجا میداند، اما اینها فرضیه ای بیش نیست، تمدن ها پشت هم نابود شده و میروند، و تمدنهای غنی تری از اینکاها بوده، پس، آنها در تمدنی نامعلوم، شاید در تمدن لاتین، غرق و دیگر وجود ندارند.
زبان آنها، بسیار به لاتین شبیه است. این نشانی برای ریشه ی آزتکی آریانیهای گل، یونانی و مدیترانه ایست(بابا هندواروپاییها!)


I Was Runinig lose


Re: كلاس گياهشناسي
پیام زده شده در: ۲۳:۱۵ یکشنبه ۳ دی ۱۳۸۵

مرلین (پیر دانا)old


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۲۲:۲۸ یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۲
آخرین ورود:
۱۴:۰۳:۵۱ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
از شیون آوارگان
گروه:
کاربران عضو
پیام: 1286 | خلاصه ها: 1
آفلاین
هر شی که از نظر فلاسفه و هری پاتر دانان در محدوده حدسیات حقیقت عنوان کتابهای هری پاتر نگنجد گیاهیست جادویی.


روشهای تکثیر گیاهان توسط ماگلها متفاوت است. برخی با شخم زدن زمین یا گلدانی که خاک مرغوب و قابل کشت داشته باشد تخم مخصوص را می کارند و طی فواصل معین آب می دهند و گیاه سیر طبیعی رشدش را آغاز میکند.
برخی با استفاده از یک نهال که قبلا در مکانهای ویژه پرورش یافته است گیاه تولید میکنند.
میتوان گیاهان را به هم پیوند زد و گیاهی جدید ایجاد کرد.
میتوان با قلمه زنی نیز گیاه تولید کرد (مثل قلمه زنی شمعدانی!)
و راه دیگر این است که از بچه گیاه استفاده کنیم. مثل درخت نخل که با استفاده از درختچه بچه آن را میکارند.
و همچنین با پیشرفت علوم ماگلی شبیه سازی گیاهان نیز گسترش فراوانی یافته پس میتوان پرورش گیاه در آزمایشگاه ها را نیز در این دسته جا داد.


اینکاها

ینکا به معنای "خدا در زمین" در زبان بومیان کشور پرو در آمریکای جنوبی می باشد. امپراطوری اینکاها، یک امپراطوری از مردم بومی (سرخپوست) در آمریکای جنوبی بین سالهای ۱۴۳۸ و ۱۵۳۳ میلادی بود. این امپراطوری در کشور فعلی پرو تمرکز داشته و شهر کوزکو پایتخت اداری-سیاسی-نظامی آن محسوب می شده است. در سدهٔ ۱۶ میلادی با ورود اسپانیایی ها به پرو، این امپراطوری پایان یافت.

اینکاها زندگی اجتماعی پیشرفنه ای داشتند. دولت اینکا آنان را از حداقل امکانات بهره مند می ساخت، محل سکونت قبایل مختلف را تعیین می نمود. هر فردی موظف بود روی زمینی که دولت در اختیارش قرار داده کار کند و مالیات خود را نیز بپردازد. افراد سالم جامعه می بایست معلولین را در کشت و زرع یاری می کردند.

کشاورزی پایه و اساس زندگی اینکاها را تشکیل می داد. سال کشاورزی در ماه اوت، هنگامی که فرمانروای اینکا اولین شیار را در زمین بوسیله دیلمی نوک تیز از جنس طلا ایجاد می کرد، آغاز می شد. تمام زمینهای قابل استفاده به زیر کشت می رفت. آبراه های طولانی، زمینهای کویری ساحل را آبیاری می کردند، در حالیکه در دامنه شیب دار کوهها، شیارهایی به شکل پلکان ایجاد می شد تا آب پر ارزش را نگه دارد. کشاورزان اینکا برای تغذیه سپاهیان، کاهنان و همچنین خودشان به کشت غلات می پرداختند. آنها گوشت مورد نیاز خود را از راه پرورش خوکچه هندی تامین می کردند. چوب کمیاب بود و سوخت منازل آنها از فضولات لاما (شتر بی کوهان آمریکای جنوبی) تامین می شد.


ویرایش شده توسط مرلین کبیر در تاریخ ۱۳۸۵/۱۰/۳ ۲۳:۱۸:۱۲

هرگز نمی‌توانی از کسی که تو را رقیب خود نمی‌داند ببری


Re: كلاس گياهشناسي
پیام زده شده در: ۲۲:۲۹ یکشنبه ۳ دی ۱۳۸۵

پروفسور اسپراوتold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۷:۱۳ جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۲۱:۲۶ دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵
از هاگوارتز
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 378
آفلاین
کلاس گیاه شناسی
باغ اسپراوت
جلسه اول



پروفسور با بیل خود در پشت در ایستاده بود تا بار دیگر مقدم شاگردان را گرامی بدارد.البته این بار به شیوه کاملا متفاوت.او در این ترم قصد داشت تا کلاس را کمی از خشکی ترم پیشین در بیاورد.اما در این بین یک مشکل وجود داشت و آن این بود که وی اصلا چگونگی این کار را نمی‌دانست. او به مانند هیولایی خفته در پشت در کمین کرده بود و به محض ورود اولین شاگرد که از قضا هدویگ بود با بیل به روی او فرود آمد.هدویگ به روی زمین پخش شد.اسپراوت در حالی که لبخند بسیار زیبایی بر لب داشت به بچه‌ها که در وضعیت شوک سورپرایز اولیه کلاس بودند سلام نمود.بلافاصله کوییرل صندلی محبوب ریاست خود را رها نمود و بر روی هدویگ فرود آمد تا از هدویگ و شاگردان حمایت کند غافل از اینکه هدویگ را به آستانه مرگ رسانده بود.کوییرل با خشانت تمام رو به اسپراوت کرد و گفت:
-تو غلط می‌کنی دست رو شاگردان من بلند میکنی.خیال کردی حالا این ترمی هم مجوز تدریس دادم به تو هر غلطی دلت خواست می‌تونی بکنی.
در آن هنگام هدویگ که از ماموریت حذبی خود غافل نبود سر خود را از زیر کفش کوییرل بیرون آورد و گفت:
-کوییرل جان چند وقت می‌شود که جورابهایت را نشستی؟
کوییرل با بزرگواری و بدون آنکه به حرف یک جغد بی پر توجه کند بار دیگر به اسپراوت اخطار داد و غیب شد.اسپراوت به سوی میز خود رفت و گفت:
-بچه‌ها خواهش می‌کنم بر سر جای خود بنشینید.
بچه های هاگوارتز بر سر جای خود نشستند و مبهوتانه به وی خیره شدند.آیا وی همان استاد ترم پیشین بود؟
هدویگ نیز خود را به زحمت خود را به آخرین صندلی کلاس رساند و بر آن جلوس نمود.اسپراوت بار دیگر لبخندی بر لب نشانذد و گفت:
-خب شاگردان عزیز این ترم هم بنده در خدمت شما هستم.
سپس سر خود را خم نمود تا بتواند سوسکی را که در زیر پایش وول میخورد ببیند و آنرا به شکل کاملا تروریستی بکشاند.در همین حین همگی بچه ها به طرز بسیار زیبایی خوشحالی خود را نسبت به شنیدن این خبر نشان دادند.اسپراوت سر خود را بلند کرد:
-خب این ترم بر خلاف ترم پیشین پنج ترم بیشتر با همدیگر نیستیم.بنابراین باید کمی فشرده کار کنیم.عجیبه چرا کف زمین این قدر آب جمع شد یهویی؟
-
او سپس رو به دیوار خزمانند کرد و چوبدستی خود را بیرون آورد و گفت:
-بسیار خب این هم از برنامه درسی شما برای این ترم.
او چوبدستی خود را تکان داد ولی هیچ اتفاقی نیفتاد.بار دیگر این کار را کرد ولی اثر نداشت.
-معلوم نیست کدام لرد سیاه احمقی این کار را کرده است.لودو چوبدستیت را بده ببینم.
-اسپراوت چوبدستی لودو را گرفت و خواست آنرا امتحان نماید.چوبدستی را برای آزمایش به سمت کریچر گرفت و گفت:
-خب بهتر است روی یک جن بی‌تربیت آزمایش کنم.اه...طلسم آدم شدگی چی بود...ک....کری....کروش....کروشیو.اهان کروسیوان....
اما قبل از اینکه طلسمش را ادامه دهد طلسم پیشین وی بر روی کریچر اثر کرد و او از درد فریاد نمود و از کلاس فرار کرد.اسپراوت لبخند زد و گفت خوب این هم از برنامه درسی شما.در مدتی که بچه ها شاهد کریچر بودند که در حال تهدید بلاک نمودن از آنجا دور میشد پروفسور برنامه را پای تخته حک نموده بود.


جلسه اول:تدریس مقدمه گیاه شناسی و اصول مقدماتی آن
جلسه دوم:تدریس گیاهان جادویی ایران
جلسه سوم:تدریس گیاهان مشترک الخواص بین ماگل ها و جادوگران
جلسه چهارم:تدریس گیاهان مربوط به جادوی سیاه و روشهای مقابله با آن
جلسه پنجم:تدریس گیاهان محافظت کننده و روش بکار بردن با آن

-پس بهتر است درس خود را شروع کنیم.گیاه چیز سبزی است که شما در باغ یا گلخانه مشاهده میکنید.مثال واضحش برگ سبزی است که با نزدیک شدن کریسمس بر دهان آرم گروههای شما آویزان شده است تا بلکه سوتغذیه نگیرند.این چیز سبز به انواع مختلفی یافت میگردد از جمله دوار, تیغ تیغی, دراز و باریک یا برگهای خشک و یا گوشتی.ما در اینجا جمع شدیم تا این چیز سبز را بهتر بشناسیم.این موجود ناشناخته به دو صورت اهلی و وحشی مشاهده شده است.قدیمیترین مدارک و شواهد موجود مبنی بر اهلی نمودن گیاهان به جامعه اینکا برمیگردد.زندگی آنها بر کشاورزی استوار بود.آنها در دره های نزدیک به ساحل دریا کانالهایی به وجود آورده بودند تا آب را به صورت عادلانه میان خانواده های کشاورز تقسیم کنند.کشاورزان در این دره ها ذرت ,کدو,نخود,و آی کیو هویج برای مدیران محترم کشت می‌نمودند.ابزار کشت آنها کج بیلی بود با دسته ای کوتاه و لبه ای از مس یا مفرغ.کشتکاران برای کندن میله های چوبینی بکار می بردند که بسیار شبیه چوب جادو بود و با استفاده از آن سرعتشان در کندن سه برابر میشد.آنها دامنه های کوهستانها راپلکانی می‌کردند تا هم مساحت کشتزارها را افزایش دهند و هم از شسته شدن خاک و همچنین خورده شدن دانه ها توسط اجداد جغد عزیزمون و همچنین ققنوس جلوگیری کنند.این روش هم اکنون نیز کاربرد دارد.درهمان زمان جادوگران دیگر پیدا شدند که اجداد ریش سفیدان یعنی قشر ای کیو هویج جامعه از جمله دامبلدور بزرگ و همچنین خود بنده به عنوان کاپیتان ریش سفیدان بودند.ناگهان یک سال اولی از ته کلاس فریاد زد:
-استاد ولی شما که ریش ندارید.
-اشتباه میکنی دیدن ریش من چشم فرابصیری میخواد.من نفسم دارای ریش بس بلندی است که ریش دامبی جون در مقابل آن هیچ است.خب یک حسی به من می‌گوید قبل از آنکه بلاک گردم بهتر است این جلسه را به پایان برسانم.توجه داشته باشید از جلسه به بعد درس اصلی ما شروع خواهد شد.امروز فقط مقدمه و همچنین تاریخی از گیاه شناسی را به سمعتان رساندم و اما تکالیفتان:
1-بهترین تعریف برای کلمه گیاه در گیاه شناسی جادویی چیست؟(5 امتیاز)
2-روشهای تکثیر و تولید مثل گیاهان توسط ماگلها چست نام ببرید.(5 امتیاز)
3-مقاله ای در مورد تاریخچه زندگانی اینکاها بیاورید.کمتر از 7 خط نباشد.(10 امتیاز)
خب مرخص فرمودیم.
***********************************************


ویرایش شده توسط پروفسور اسپروات در تاریخ ۱۳۸۵/۱۰/۳ ۲۲:۴۰:۵۸
ویرایش شده توسط پروفسور اسپروات در تاریخ ۱۳۸۵/۱۰/۳ ۲۲:۵۳:۲۱

فریا


Re: كلاس گياهشناسي
پیام زده شده در: ۱۲:۳۹ پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۵

پروفسور کويیرل


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۶:۵۲ چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۲۳:۵۷ چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱
از مدرسه جادوگری هاگوارتز
گروه:
ایفای نقش
کاربران عضو
پیام: 2956 | خلاصه ها: 1
آفلاین
این کلاس با تدریس پروفسور اسپراوت یکشنبه ها از سوم دی در پنج جلسه تدریس خواهد شد:

دی:3 - 17
بهمن:1 - 15 - 29










شما می ‌توانید مطالب را بخوانید
شما نمی توانید عنوان جدید باز کنید
شما نمی توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید
شما نمی توانید نظر سنجی اضافه کنید
شما نمی توانید در نظر سنجی ها شرکت کنید
شما نمی توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید
شما نمی توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید
شما نمی توانید از نوع تاپیک استفاده کنید.
شما نمی توانید از HTML در نوشته های خود استفاده کنید
شما نمی توانید امضای خود را فعال/غیر فعال کنید
شما نمی توانید صفحه pdf بسازید.
شما نمی توانید پرینت بگیرید.

[جستجوی پیشرفته]


هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.